20 Февруари, 2019 12:28 6 179 13

Американските автомобилни марки, намерили смъртта си през последните 20 години

  • сащ-
  • автомобили
Американските автомобилни марки, намерили смъртта си през последните 20 години - 1

Автомобилната промишленост може да бъде определена като една от най-стабилните в световен мащаб, но това не се отнася за САЩ. Там автомобилостроенето все още е водещ отрасъл, но съвсем не е това, което беше в края на миналия век. Поглъщането на по-малки фирми и използването на техните вече доказани марки не се оказа най-добрата стратегия и за последните двайсетина години американските автомобилни производители погребаха не една и две известни в миналото марки. Ето и някои от тях.

Oldsmobile: появява се през 1897 година, убита от GM през 2004-а
Plymouth: появява се през 1928 година, убита от Chrysler през 2001-а
Mercury: появява се през 1938 година, убита от Ford през 2011-а
Pontiac: появява се през 1926 година, убита от GM през 2010-а
Hummer: появява се през 1992 година, убита от GM през 2010-а
Saturn: появява се през 1985 година, убита от GM през 2010-а


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ай стига бе

    72 2 Отговор
    Тоя ГМ направо истински терминатор бе!

    Коментиран от #8

  • 2 Тост

    79 2 Отговор
    Слаба работа... Ние убихме цяла държава за кратко време!
  • 3 Twitter: Trump 8:35

    36 7 Отговор
    Сега на мушка са Мерцедес, БМВ, Ауди и т.н. европейски автомобили, които застрашават националната сигурност на САЩ!

    Коментиран от #5

  • 4 Кольо Камиона

    23 2 Отговор
    Имаше период в който различните модели на големите фирми не се различаваха почти по нищо и се обезличиха. Шевролет-Бюик-Олдс-Понтиак-Кадилак, Форд-Мъркюри и Крайслер-Додж-Плимут толкова си приличаха че слабите брандове умряха. Сатурн беше мъртвороден, а Хъмър се изчерпа като идеи и не беше политически коректен. Най лошото е че в желанието си да произвеждат евтини продукти отвори вратата за Тойота и Хонда да завземат малкия и средния клас, докато реднеците си харесват и продължават да купуват огромните пикапи на Форд, Додж и Джи Ем.

    Коментиран от #7

  • 5 Jack Bauer

    22 3 Отговор

    До коментар #3 от "Twitter: Trump 8:35":

    И ако не бяха франсетата "Опел" щеше да е в този списък. :D

    Коментиран от #12, #13

  • 6 GOLF R

    3 9 Отговор
    Вафла Педео: появява се през 1986 г, убита от Лада през 2019г.
  • 7 AdiBas

    13 9 Отговор

    До коментар #4 от "Кольо Камиона":

    Каква врата са отворили, бе, това е ПАЗАР!!! Простите американци използват най- мръсните и без честни начини да влияят върху пазара от както жалката и новопоавила се държава е на картата. Хонда, Тойота и другите са си спечелили всички позиции с качеството и цената у продукцията си, не с наредби от Доналд Тръмп....

    Коментиран от #9

  • 8 Random

    11 0 Отговор

    До коментар #1 от "ай стига бе":

    Да не говорим за Опел, Даеу и Холден. Тия ГМ само да разтурват могат.
  • 9 Кольо Камиона

    10 1 Отговор

    До коментар #7 от "AdiBas":

    Мисля че причинно-следствената връзка е ясна. Американските производители залагат на масова продукция и евтина цена, качеството остава на заден план, това позволява (отваря вратата) на Тойота и Хонда да предложат качествени продукти на разумна цена и да превземат малкия и средния клас. Какво общо има това с Тръмп, БЕ, това е пазар!!!
  • 10 Гост

    8 1 Отговор
    2 години карах Понтиак Транс Ам, страхотен автомобил, пъргав, като го настъпиш излита, но и разхода му беше страхотен, да не говорим подръжката ;)
  • 11 Гост

    5 0 Отговор
    За тези които не знаят защо GM затвориха толкова марки. Тъй като GM бяха на загуба с близо 39 милиарда долара и от там щяха да са на банкрут преди САЩ да ги спаси като инвестираха 50 милиарда долара. Само че условието им е било да затворят Pontiac, Hummer и Saturn. Иначе сделката отпадала. Но сега GM все още съществува макар и без тези три марки.
  • 12 майстора

    3 0 Отговор

    До коментар #5 от "Jack Bauer":

    По-добре да я бяха закрили и тая марка ..от колкото сега франсетата да се гаврят с нея ...това че от Детройт са решили да затворят някоя марка не значи че в някакъв момент от по-светло бъдеще няма да я възобновят те си държат патенти лицензи и т.н ... та пак казвам трябваше и Опел да затворят вместо да го продават ...ама франсетата много кинти изкараха 2.2 млрд $ + още 9 млрд $ пенсионен фонд на работниците в Германия и Англия които трябва да се попълнят от пса до 2028г.
  • 13 ВАГ

    5 6 Отговор

    До коментар #5 от "Jack Bauer":

    Опел държеше първи и даваше технологии на ГМ дълго време , сега учат франсетета как се правят коли . Ако си купя "френска " кола тя ще е Опел.