ФАКТИ.БГ

Ford Focus: Смяна на скоростна кутия 5 пъти за 3 години

Публикувана: 6 Януари, 2020 10:17
69 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 14546
Ford Focus: Смяна на скоростна кутия 5 пъти за 3 години
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.2 от 18 гласа.

Марк да Грак от щата Масачузетс си купува чисто нов Ford Focus седан през 2016 година. Цената, по неговите думи, била доста атрактивна, но съвсем скоро започват разочарованията за Марк.

По информация на Detroit Free Press, които цитират собственика на Ford-а, много скоро се налага смяна на двойния съединител на шестстепенната роботизирана трансмисия PowerShift.

Скоростната кутия е от модификацията DPS6, която е заменена по гаранция. Проблемите обаче не свършват и след известно време дефектът се повтаря, а след това още три пъти.

В крайна сметка за три години, при това с минимален пробег от 60 000 километра дилърът сменя съединителите на роботизираната трансмисия пет пъти. Търпението на Марк се изчерпва при последната повреда, когато му се налага да се прибира от съседния квартал на заден ход.

Дилърът се съгласява да си вземе Focus-а обратно, но с върнатите пари Марк е задължен да си купи Ford Escape, лизинговата вноска за който е $450, вместо $350, които е плащал за Focus-а.

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.2 от 18 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Гост
1 Отговор
Крадци! Вече няма съвременен автомобил, който да е надежден! Всичко е ширпотреба! Замислям се за нов автомобил, но как да избера, като всички са от един дол дренки и само ядове и проблеми ще създават?!

Коментиран от #7, #22, #26, #40, #41, #55, #59


Оценка:
-14 +90

гост
2 Отговор
Карай Форд и бъди горд ! :)

Оценка:
-24 +28

куку руку ку
3 Отговор
E, няма толкова вицове за друга марка, колкото за Форд.
Един форд запалил през зимата... кръстили го Фокус, а от радост направили и Фиеста.

Коментиран от #58


Оценка:
-23 +74

ами
4 Отговор
Какво има да се пише ,статията всичко казва! По -зле от ЗАЗ!

Коментиран от #67


Оценка:
-16 +27

Лудогорец8
5 Отговор
Mazda 3 BN G165 и изминати 60 000 км за една година нищо не е сменяно освен масло и филтри!

Коментиран от #56


Оценка:
-18 +20

ЦЕЛУВКА СЪС ЕЗИК МЕЖДУ СЛАВИ И АЗИС
6 Отговор
Тоя фокус отдавна не е еталон за качество , какъвто твърдяха че е бил навремето ! Всъщност се чудя ,кой болен мозък би си купил чисто нов форд от магазина за една торба пари ! И ооо даа форд не е ама никак евтин като нов така ,че кой дебил изобщо би дал тези грешни пари !!!

Коментиран от #10, #25, #63


Оценка:
-34 +32

Гост 2
7 Отговор

До коментар #1 от "Гост":


Тойота . Невзрачни са малко по-базовите ама са здрави и евтини за подръжка.Карам Аурис хибрид , доста е непренциозна и проста. Малко дървена и шумна ама няма пълно щастие. Освен масла и филтри не се сменят никакви консумативи защото просто няма.Ако някога имаш проблем с батерията се сваля и се сменят само проблемните клетки - 80-100лв за брой. Накладки на между 100 и 150000 км за предни.

Коментиран от #48


Оценка:
-15 +36

жоро уудстока
8 Отговор
каквато и кола да си купиш,рано или късно заприличва на"форд".

Оценка:
-9 +23

Nik
9 Отговор
Имам Форд Сиера 92 год.2000 DOHC мотор.Доволен съм.

Коментиран от #11


Оценка:
-8 +41

ддд
10 Отговор

До коментар #6 от "ЦЕЛУВКА СЪС ЕЗИК МЕЖДУ СЛАВИ И АЗИС":


Тази кутия на форд е от край време зле. От както я създадоха има проблеми.

Коментиран от #16


Оценка:
-2 +21

Гост 2
11 Отговор

До коментар #9 от "Nik":


готина машина за времето си. И аз имах същата. Сложих и шпер от Скорпио и като заключеше яко риташе

Оценка:
-4 +12

Така е като не си си купил голф
12 Отговор
Карай боклуците на Европа та и света

Оценка:
-11 +6

Бивш канадец
13 Отговор
FORD:
- Found On Road Dead
- Fix Or Repair Daily
- Fast Only Rolling Downhill

Оценка:
-7 +23

Спекулации
14 Отговор
Интересно,защо само на този американец, който не може да кара с ръчни му се случва да чупи 5 пъти автоматична скоростна кутия? Не вярвам да е случайност, точно в такива "случайности" не вярвам по-скоро тоя си ги троши умишено заради някаква причина или поради некадърност ? Ако бяха толкова трошливи, щеше да се чуе за лавина от рекламации ? Има нещо в това" "нещо" !!

Коментиран от #15, #19, #31, #60


Оценка:
-12 +61

Бачо Киро
15 Отговор

До коментар #14 от "Спекулации":


Абсолютно, приказка за идиоти... Малоумник сринал 5 пъти скоростна кутия за 60000км, ма колата му била виновна... Идиотите от чата пък вече са в рая 😂😂😂😂😂😂😂

Коментиран от #18


Оценка:
-12 +63

Бачо Киро
16 Отговор

До коментар #10 от "ддд":


Няма кутия, която да е толкова зле, че да я смениш 5 пъти за 60000км. Човекът просто е идиот. В ЮТюб има един канал на двама механици. Един дядка сменяше съединител на поло за нула време и на третия път човекът му рече да му покаже как кара. Дядото тръгваше бавно с пълна газ всеки път, защото не чува. След случката му взеха книжката и въпросът приключи. Единствената грешка на Форд в случая е, че след 2рата смяна не са поискали да видят как идиота третира колата.

Коментиран от #47


Оценка:
-4 +47

Миризлив пор
17 Отговор
Нещо намирисва, съединител обикновено има причина и тя обикновено е зад волана. Когато говорим за роботизирана кутия, там има система с двигател и датчици коятоо върши работата на човека НО ако нещо не е наред може да оставя съединителя да приплъзва и да го запалва, колкото и да сменяш съединители ако не оправиш системата проблема ще си стои. Тук вече се говори за некадърност на сервиза.

Оценка:
-0 +35

Шляхтиц
18 Отговор

До коментар #15 от "Бачо Киро":


Ако има проблеми със скоростната кутия и други собственици ще се обадят. Проблемът е в човека.

Оценка:
-4 +30

gvdff
19 Отговор

До коментар #14 от "Спекулации":


да, и аз си мисля нещо такова. Гаранция тая кутия с проблемна. ама американчето си обича старите 4ри степенни автоматици и знае само тях как да кара. Кой знае колко тормоз е причинявал на кутията. Има и друго, форда е правен някъде в америка, и качеството дори е по-ниско от европейското.

Коментиран от #20, #33


Оценка:
-2 +17

Миризлив пор
20 Отговор

До коментар #19 от "gvdff":


Пич, прочети какво е роботизирана кутия. Същата като ръчката НО скоростите се включват от Ел. Двигател. Реално дали ще караш автомат или робот е почти едно и също, няма да натискаш съединител и да местиш лоста.

Коментиран от #52


Оценка:
-2 +12

Мдаааа
21 Отговор
350$ месечно за фокус?300$ месечно е нов МВ С-клас под наем(не лизинг !!!) за 3 години в щатите

Оценка:
-3 +9

VIS
22 Отговор

До коментар #1 от "Гост":


Нов Мерцедес и нямаш проблем, ,,,,и като не искаш Мергел взимаш Фокус мокус и после разправяш, ,,тее новите много счупени " има разлика между Пежо и Бентли не са еднакви да знаеш, ,както една бутер баничка от 50ст не е бюрек от 5лв. ...

Оценка:
-8 +9

карал всякакви
23 Отговор
Бас слагам, че тоя е някакъв тарикат, който е намерил начин, как да троши кутиите и е решил да ги отръска за обезщетение! Американците са големи хиени в това отношение съдят се за всичко и с всички стига да успеят да намерят за какво! Явно и тоя е някакъв "кандидат милионер", ама не му се е получило, тия са решили, че по-добре 5 пъти да сменят скорости вместо да му плащат милион, а и накрая са го врътнали леко, ама така е не всеки става за тарикат ;) Фордовете изобщо не са толкова лоши да не кажем, че в пътно поврдение слагат, къде къде по-скъпи премиуми с претенции !

Оценка:
-6 +37

890
24 Отговор
Само за информация:Форд е единствената марка, която дава пет години гаранция без ограничение на пробега!!! Ако си направите труда да разгледате руски сайтове там ще прочетете, че има хора които за една година са навъртяли по 170000 км. без всякакви проблеми!

Оценка:
-5 +30

25
Този коментар е премахнат от модератор
2140Д
26 Отговор

До коментар #1 от "Гост":


Спрях на бензиностанцията на Лукойл в с. Български извор да заредя и да пия кафе. Пия кафе и гледам как мъж жена и малко дете излязоха от бензиностанцията не могат да си влязат в колата (Тойота). Дистанционното нещо им се прецакало. Дожаля ми за мъжа и за детето. А моята жена ме врънкаше да си изоставя москвича...

Коментиран от #27


Оценка:
-16 +10

Бай Джап
27 Отговор

До коментар #26 от "2140Д":


Е, ще сменят батерията на дистанционното и пак, ще им гледаш задния номер ;)

Коментиран от #50


Оценка:
-7 +13

filo
28 Отговор
Хайде стига глупости, аман от фалшиви новини.

Коментиран от #32


Оценка:
-3 +6

Алфа Ромео
29 Отговор
Най-смотания вид кутия е взел, робот, ако беше класически автомат или ръчка нямаше да има подобни проблеми.

Оценка:
-0 +16

гост
30 Отговор
Ами те инженерите си го казаха, че тази кутия е обречена на провал, но са я пуснали въпреки това. По подобен начин ГМ убиха над 100 човека като монтираха контактен ключ за долар, а не за два. По същата логика и Таката умъртвиха много души седнали в кола с техен еърбег, убити не от удара, а от металните осколки в лицето им. И това всичко е за пари. От Форд са знаели, че в реални условия колата ще даде дефект, защото прегрява, но са отказали да правят промени. Аз лично най-много фордове съм бутал и дърпал, да кола е, има четири гуми, ама само старите са добри, новите колкото и да ги хвалят англичаните за шаси, колко добре се карали и дрън-дрън, тези коли не са били по-зле откъм качество спрямо конкуренцията. Как да имаш доверие на такива като виждаш какво са направили и си го признават от алчност действали, парите прибрали и възползвали се от доверието на хората към марката.

Оценка:
-7 +8

31
Този коментар е премахнат от модератор
Random
32 Отговор

До коментар #28 от "filo":


мхм, затова бяха на съд форд 2017 някъде

Коментиран от #42


Оценка:
-6 +7

type-R
33 Отговор

До коментар #19 от "gvdff":


И какво точно им е "лошото" на 4-степенните кутии? Това че с по-малко предавки захряват по-малко, по-пъргави са (от 4-та връщат на 2-ра за изпреварване) и в крайна сметка точно заради по-малкия брой предавки се оказват и по-здрави? А да, и дори да се счупят, едно цена е да ти ремонтират кутия с 4, съвсем друга е цената за 10 предавки! Поредното модерно малоумие, наред с "long" life маслата, удължените сервизни интервали, гориво"спестяването" и т. н. Всичко измислено за да се счупи по-бързо колата и да се тича в магазина за нова!

Коментиран от #39, #43


Оценка:
-4 +11

марвин
34 Отговор
На тия роботи като смениш съединител, трябва да се пренастрои електронно актуатора по определена процедура, ако не се направи, приплъзва и може да се изхаби бързо.

Коментиран от #35, #49


Оценка:
-0 +20

Ддд
35 Отговор

До коментар #34 от "марвин":


Най смисленото мнение !!!!!
Браво Жалко че мн рятко има такива

Оценка:
-1 +12

dianski
36 Отговор
Ами усетиха се че им вреди на интересите.Карах Нисан Съни от 93 допреди два месеца.Не стига че измина без никакви проблеми 500х двигателя(каран неизвестно колко години със спукан блок-не си правя майтап) и скоростна кутия с оригиналното масло ами най-ме учуди окачването.Много мека возия-като лодка.Комплект предни и задни амортисори с пружините и една задна биелетка!С бутилка 50литра в багажника и минимум 60 кг инструменти и части.Изумителна здравина.За 26години съм сменил съединител-два броя,компресор на климатика,алтернатор,автосмукач,комутатор.На газ съм я карал около 400х и там сменях три изпарителя.Термостат преди 4години щото ме домързя да оправя осветлението на таблото и една вечер не я усетих как прегря.Чак преди два месеца разбрах че главата е спукана.При загряла кола ако капачката на радиатора не пръска антифриз при развиване да знаете че става въпрос или за гарнитура или глава или блок

Коментиран от #37


Оценка:
-3 +6

type-R
37 Отговор

До коментар #36 от "dianski":


Същата история с Accord на 21 години. Счупи се тръбичката която извежда антифриза и почти целия изтече. Прибраш съм се с има-няма 1, 5 литра антифриз без повреда! Хайде да пробваме същия номер с някоя "модерна" пластмасовка?л Нима не трябва "прогреса" да е по-здрав, по-надежден и да улеснява вместо да усложнява живота на хората?

Оценка:
-2 +10

ФауВе
38 Отговор
И мойта като седне в колата, почват да изникват разни повреди. Супер висок разход, износени гуми, огънат борд на джанта, смачкани калници....... Тоя да се научи да кара.

Оценка:
-1 +12

ФауВе
39 Отговор

До коментар #33 от "type-R":


Повечето предавки се наложиха заради по-нискооборотните мотори. Оборотният диапазон стана неподходящ за тия високи скорости с по-малко предавки. Като превключиш и следващата почва прекалено от ниско. Трябваше или да вдигнат оборотите още (ама те не искат), или да намалят скоростта (и това не искат), или да добавят още предавки - избраха последното.

Коментиран от #44


Оценка:
-0 +6

free man
40 Отговор

До коментар #1 от "Гост":


ако искаш здрава кола-"тойота".Ако искаш хубава-"Мерцедес".Имал съм две" корола"-1998 и 2007 г. и два"мерцедес"-2008и2014г-само консумативи и един скъсан маншон по вина на сина.Успех/късмет/-като с жените е/!!!

Оценка:
-3 +7

Таратайки
41 Отговор

До коментар #1 от "Гост":


Е Москвичът и Жигулата бяха много надеждни- затова като се тръгваше на път се приготвяха две кутии с инструменти

Коментиран от #51


Оценка:
-4 +10

filo
42 Отговор

До коментар #32 от "Random":


На 10000 км. кутия? Това и за любимите ти Лади е малко, признавам.

Оценка:
-4 +5

Хонда фен
43 Отговор

До коментар #33 от "type-R":


Не само 4-тири степенните трансмисии могат да връщат с по 2 и повече предавки наведнъж. Повече предавки - по-тиха и спокойна работа на мотора на магистрала. Имам Honda Accord 2004-та 5 степенен автоматик. Страхотна скоростна кутия. Работи префектно. При рязко натискане до долу на газта, минава на възможно най-ниската предавка. Между последните две смени на маслото на скоростната кутия, навъртях 230 хил.км. докато се наканя... Имам и Honda CR-V 2018г. с 9 степенен автоматик. Да, много са, но на магистралата със 140 км/ч. е на 1800 оборота и е доста тихо и спокойно под предния капак...

Коментиран от #45, #57


Оценка:
-1 +11

type-R
44 Отговор

До коментар #39 от "ФауВе":


Ами точно оборотите са теьи които карат колата да върви. Ако тръгнеш да изпреварваш с 2-3 хил оборота все едно си тръгнал за оня свят..... Изпреварва се с поне 4к оборота, ако колата е мощна, а ако е по-слаба се търси вече червената граница!

Оценка:
-2 +3

45
Този коментар е премахнат от модератор
Хенри Ф
46 Отговор
Карах Форд Мондео19 г. Сега е на 420000. Километраж а над 100 спира да брои Км от 3 години. Двигателя цъка като Ролекс, сменен съединител и 2 пъти предни амортисьори, един радиатор и една водна помпа. Пробвах го на колко хил ще скъса ремък, досега с последния е минал 80000 Км. Незнайно защо започна да му чезне водата след едно изтичане на същата от спукано съединение и леко прегряване но разхода му падна на5-6 на100. Пали на четвърт! По таблото не е светвало досега нищо. Не като сегашните, Коледа и през лятото😊. Скоростната кутия е как Сингер. Само дето ми го очукаха, като магнит е!
После Форд бил зле!

Оценка:
-2 +10

Alex
47 Отговор

До коментар #16 от "Бачо Киро":


Имаше едни клипове - какво става, когато включиш при 50км/час, от директна на задна... та нищо чудно и тук да е нещо такова.

Оценка:
-1 +7

‘Щото спираш на тоГ 😉
48 Отговор

До коментар #7 от "Гост 2":


...
...

Оценка:
-0 +0

0000
49 Отговор

До коментар #34 от "марвин":


И ти смяташ,че в сервиза,който е и оторизиран по всяка вероятност не знаят за тази процедура ?

Оценка:
-1 +2

Ха ха ха
50 Отговор

До коментар #27 от "Бай Джап":


Ами ако няма батерии на бензиностанцията? Ами ако не е от батерията? Ами ако са на междуселски път? Ко праим, умнико?

Оценка:
-4 +2

Така е
51 Отговор

До коментар #41 от "Таратайки":


Но ако си малко грамотен можеш да се спасиш и сам насред път. Докато с електрониката си е друг екшън! Репатрация и много кинти!

Оценка:
-0 +6

Ами
52 Отговор

До коментар #20 от "Миризлив пор":


Забравяш перото на волана не съм карал но ми показаха в с класа. Явно чуека го избил на драг или рейсър и понеже сложните неща заминават 1ви при напън. А може да е от модерните хора химик без образование вари нещо инжектира се пуши смърка. На помощи.

Оценка:
-0 +1

ТОДОР СТОЯНОВ
53 Отговор
Притежавам Ford Focus Mk1 GHIA 1,6 бензин.Закупих го през 2002 от МотоПфое-Пловдив.Всички ме укоряваха за това, бил с голям преден прозорец за да се вижда идиота, който си го е купил, форд, циганин и пчела не бачкали през зимата и т.н.т. Бате Тошо обаче си пускаше подгрева на предното стъкло и страничните огледала и си потегляше зимата като пич а отворковците стържеха стъкла и обикаляха да търсят ток от някой!До ден днешен Форда е пред дома ми и изпълнява предназначението си!!На 198000 км. смених оригиналния съединител(вече приплъзваше)рециклиране и пак на черешата!НАЙ-ДОБРИЯТ АВТОМОБИЛ Е ПОДДЪРЖАНИЯ И ТОЗИ ЧИИТО КЛЮЧОВЕ ДРЪНКАТ В ДЖОБА ТИ!АРЕ МАЙНА И СЪС ЗДРАВЕ!

Коментиран от #65


Оценка:
-2 +8

Японеца
54 Отговор
Форд бяха собственици и на Ягуар и маскираха Мондео като Ягуар! Не им се получиха нещата и продадоха на Тата!

Коментиран от #62


Оценка:
-1 +2

Георги
55 Отговор

До коментар #1 от "Гост":


Купи си W124.

Оценка:
-0 +0

Георги
56 Отговор

До коментар #5 от "Лудогорец8":


Форд Фокус 2013. Досега са сменяни само накладки, заради гумаджията в Дънев, който беше сложил всички гуми леви. И редовно обслужване в МФ

Оценка:
-1 +2

type-R
57 Отговор

До коментар #43 от "Хонда фен":


Не е хубаво при 140 км/ч оборотите да са само 1800. Така освен че не може да се изчиства нищо по мотора и катализатора, се товари самия двигател да тегли колата с малката мощност при тези обороти. Освен това и налягането на маслото не е достатъчно, то също зависи от оборотите. Ако може на извънградско я пускай на спортен режим, доро и за градско движение също би било по-добре, само да се загрява добре преди тръгване

Коментиран от #61


Оценка:
-5 +3

Men
58 Отговор

До коментар #3 от "куку руку ку":


Има специализирани майстори на Фордове, поправят всякакви повреди и решават всички проблеми с колата. Казват се Нотариуси.

Оценка:
-4 +3

Генчо
59 Отговор

До коментар #1 от "Гост":


оя фокус е на 181000 до сега съм му сменял спирачките и акумулатора. Е не е автоматик и няма много допълнителни екстри но си работи. Произведен в Германия не в САЩ, това държа да отбележа. Днес на път за работа пред мен имаше още 4 форда в редичка се водихме като оставям децата в градината на паркинга повечето са от тая марка. Не правя реклама, разказвам какво виждам ежедневно по улиците. Не не живея в бг.

Оценка:
-1 +5

Батко
60 Отговор

До коментар #14 от "Спекулации":


Може след 120 да е решил да включи "ракетна" R...

Оценка:
-0 +3

Генчо
61 Отговор

До коментар #57 от "type-R":


140 км с 1800 оборота? Малии това да не е някой тир. Е..... Бребре и двигател и то Хонда, които са известни з високо оборотите си двигатели..... Ццццц

Коментиран от #64


Оценка:
-0 +0

Генчо
62 Отговор

До коментар #54 от "Японеца":


А сега тата прави тигуар у Индия с литиеви батерии да не цапа въздуха на Бомбай и Делхи а индийските му веят с палмови листа да не прегрвв Батерията

Оценка:
-1 +1

Мими
63 Отговор

До коментар #6 от "ЦЕЛУВКА СЪС ЕЗИК МЕЖДУ СЛАВИ И АЗИС":


Много си е добре форда, бих взела пак форд

Оценка:
-1 +4

Читател
64 Отговор

До коментар #61 от "Генчо":


Дизелова е. И все пак - повече предавки - по-къси скорости - по-оптимална работа на двигателя. Това CRV е 9-степенен автоматик. и 1800 об/мин. ги държи на равен път без да ускоряваш. напълно възможно. Но натиснеш ли педала и сваля предавката.

Коментиран от #66


Оценка:
-0 +3

луд с винкел
65 Отговор

До коментар #53 от "ТОДОР СТОЯНОВ":


Баце, какво означава рециклиране и има ли живи , който си спомнят как се прави. За това дали има смисъл да не говорим.

Оценка:
-0 +0

type-R
66 Отговор

До коментар #64 от "Читател":


Казвам ви не е добре да си карате колите с толкова малко обороти. Поддържайте ги никога да не падат под 1500, на магистрала поне 3000, но в крайна сметка, който както желае, само че после да не реве.....

Оценка:
-1 +1

16 години Фокус
67 Отговор

До коментар #4 от "ами":


Купих Форд Фокус 1.6 дизел от Мото Пфие преди 16 години. От личен опит казвам, че е прекрасна кола.

Оценка:
-0 +4

Диария
68 Отговор
За Форд се черпи два пъти: като го купиш и като го продадеш.

Оценка:
-2 +1

Bushman
69 Отговор
Пълни глупости 😂

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Ахмед Доган
Изказване на Ахмед Доган на VIII конференция на ДПС.
ДПС е другото мое аз и затова няма къде да избягам от него."

Още бисери