Английското ателие Thornley Kelham обяви, че се заема с възстановяването на уникален роудстър Alfa Romeo 6C 1750 Super Sport, принадлежал на италианския диктатор Бенито Мусолини. Автентичността на автомобила е потвърдена от архивни снимки и видеоматериали, на които Дучето е запечатан зад волана на колата, включително и по време на рали от Рим до Остия.
"Алфата" с номер на шасито 6C0312898 е доставена на Бенито Мусолини на 13 януари 1930 г. По онова време моделът се представя успешно на състезателната сцена и е доста популярен сред заможните купувачи. В състезанието Mille Miglia през 1929 г. финишират осем от 10-те стартирали автомобила, а седем завършват в челната десетка.
6C 1750 SS се продава като голо шаси, за което клиентът поръчва каросерия отделно. В случая с колата на Мусолини тя изработена от ателието Stabilimenti Farina, основано през 1919 г. от по-големия брат на Батиста "Пинин" Фарина Джовани.
В момента "алфата" на Дучето има малко общо с оригинала. Каросерията е модифицирана за състезателни нужди и много от оригиналните части липсват, така че от Thornley Kelham ще трябва да я възстановяват по снимки.
Новият собственик на историческия автомобил искал да го върне в първоначалния му вид до стандартите на изложбен експонат, с който да участва в различни конкурси за елегантност. Специалистите на Thornley Kelham ще трябва да се потрудят здраво не само по каросерията, а и по механиката на колата.
Alfa Romeo 6C 1750 SS се оборудва с редови шестцилиндров двигател с работен обем 1.8 литра в атмосферно и компресорно изпълнение, съчетан с четиристепенна трансмисия. Версията с принудително пълнене развива 85 к.с. и 172 Нм, което ѝ позволява да достига максимална скорост от 153 км/ч.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Тост
Коментиран от #6
16:50 20.02.2020
2 Хорх
Коментиран от #5
17:02 20.02.2020
3 Чист дизел от ВАГ
17:11 20.02.2020
4 Komapak
17:15 20.02.2020
5 Тост
До коментар #2 от "Хорх":
Я пак...?!Мерцедес имат победи само на регионални състезания, а Алфа Ромео е световен шампион.... примерно 1925г.Единствен конкурент, но на много по-късен етап са БМВ, и то защото първи правят аеродинамичен тунел.А да не ти казвам кжлко са били подли на състезанията.... БМВ имам предвид17:16 20.02.2020
6 мани мани
До коментар #1 от "Тост":
че то колко от съврменните коли сега могат да чукнат 150 и да си ги поддържат? :) ще сменят после я пистови ремъци, а бутала :) я радиаторче ще лепят :)11:57 21.02.2020
7 159
00:08 22.02.2020
8 инж химик
10:17 22.02.2020