Last news in Fakti

20 Февруари, 2020 16:31 3 288 8

Ще реставрират "алфата" на Бенито Мусолини

  • alfa romeo-
  • thornley kelham-
  • 6c-
  • 1750 ss-
  • бенито мусолини-
  • реставрация

Английското ателие Thornley Kelham обяви, че се заема с възстановяването на уникален роудстър Alfa Romeo 6C 1750 Super Sport, принадлежал на италианския диктатор Бенито Мусолини. Автентичността на автомобила е потвърдена от архивни снимки и видеоматериали, на които Дучето е запечатан зад волана на колата, включително и по време на рали от Рим до Остия.

"Алфата" с номер на шасито 6C0312898 е доставена на Бенито Мусолини на 13 януари 1930 г. По онова време моделът се представя успешно на състезателната сцена и е доста популярен сред заможните купувачи. В състезанието Mille Miglia през 1929 г. финишират осем от 10-те стартирали автомобила, а седем завършват в челната десетка.

6C 1750 SS се продава като голо шаси, за което клиентът поръчва каросерия отделно. В случая с колата на Мусолини тя изработена от ателието Stabilimenti Farina, основано през 1919 г. от по-големия брат на Батиста "Пинин" Фарина Джовани.

В момента "алфата" на Дучето има малко общо с оригинала. Каросерията е модифицирана за състезателни нужди и много от оригиналните части липсват, така че от Thornley Kelham ще трябва да я възстановяват по снимки.

Новият собственик на историческия автомобил искал да го върне в първоначалния му вид до стандартите на изложбен експонат, с който да участва в различни конкурси за елегантност. Специалистите на Thornley Kelham ще трябва да се потрудят здраво не само по каросерията, а и по механиката на колата.

Alfa Romeo 6C 1750 SS се оборудва с редови шестцилиндров двигател с работен обем 1.8 литра в атмосферно и компресорно изпълнение, съчетан с четиристепенна трансмисия. Версията с принудително пълнене развива 85 к.с. и 172 Нм, което ѝ позволява да достига максимална скорост от 153 км/ч.


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 8 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Тост

    37 9 Отговор
    По това време от БМВ са чукали немски каски и не са виждали автомобил.150км. са добро постижение за 1930г.

    Коментиран от #6

  • 2 Хорх

    11 28 Отговор
    За BMW не знам ама по това време,Alfa-та със сигурност е дишала праха на Mercedes и Auto union.

    Коментиран от #5

  • 3 Чист дизел от ВАГ

    11 7 Отговор
    Праха или саждите на чистия им дизел?
  • 4 Komapak

    11 0 Отговор
    Представям си с тази история за колко пари ще се продаде!😉
  • 5 Тост

    26 5 Отговор

    До коментар #2 от "Хорх":

    Я пак...?!Мерцедес имат победи само на регионални състезания, а Алфа Ромео е световен шампион.... примерно 1925г.Единствен конкурент, но на много по-късен етап са БМВ, и то защото първи правят аеродинамичен тунел.А да не ти казвам кжлко са били подли на състезанията.... БМВ имам предвид
  • 6 мани мани

    4 1 Отговор

    До коментар #1 от "Тост":

    че то колко от съврменните коли сега могат да чукнат 150 и да си ги поддържат? :) ще сменят после я пистови ремъци, а бутала :) я радиаторче ще лепят :)
  • 7 159

    11 0 Отговор
    Хаха... Стане ли въпрос за алфа, веднага цъфват бмв-сравненията! Кой е бил по-по автомобилист преди почти век, италианеца или германеца? Германеца е бил още яко смачкан от наказанията, след WW I. И може би нещо много важно в спора - 1926 год. - Италия вече строи първата автомагистрала в Европа! Всички я знаем в момента: Анкона - Бари! Та така. Щете - не щете, алфа ромео си е легенда за автомобилния свят. Това е положението!
  • 8 инж химик

    0 2 Отговор
    А Даимлер-Бенц по т'ва време ко праят, а? :)