Икономическата криза в Европа много сериозно засегна автомобилните производители и докато едни вече успяха да "изплуват", други продължават да затъват. Един от затъващите концерни е FIAT, който всячески се стреми да се задържи на повърхността. Последният опит на италианците е чрез Chrysler да стъпят на американския пазар.
Дали това ще помогне на компанията е рано да се каже, но сега в интернет пространството се завъртя още една новина, според която главата на FIAT Маркионе има намерение да закрие марката Lancia. Според Autoevolution загубите на FIAT Group в края на 2012-а от марката Lancia могат да достигнат 700 млн. евро.
Немското издание Automobilwoch твърди, че закриването на Lancia ще се случи съвсем скоро, защото Серджо Маркионе има план за вдигане на концерна на крака, което той възнамерява да направи още до края на 2015 година. За да достигне финансова стабилност алианса възлага надежди на общи платформи.
Драстично съкращение на разходите е следващата стъпка на FIAT Group. Сега основните надежди са насочени към новата Panda, която в САЩ ще се продава под марката Jeep. Дали концернът ще се стабилизира, ще покаже времето, но предвид състоянието му в момента краят на марката Lancia е напълно логичен.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 тъжно
11:45 06.11.2012
2 K&G
11:49 06.11.2012
3 xxx
11:58 06.11.2012
4 Филип
12:33 06.11.2012
5 yellow
Коментиран от #108
12:35 06.11.2012
6 Mario
12:41 06.11.2012
7 натурален българин
12:44 06.11.2012
8 Делян Делчев
Ланчията си е в стил типично южно европейски, а Крайслер е традиция от америка. Смесването им превърна автомобилите в тава гъста каша, че нямам думи.
Сринаха двата стила в автомобилостроенето, така че не се учудвам за закриването на марката.
12:48 06.11.2012
9 Калин Костов
12:54 06.11.2012
10 Ивайло
Коментиран от #95
13:03 06.11.2012
11 Дамян Станев
Сега с тези пораженчески концепции, нищо чудно китайците да намерят начин да се възползват от марката... ц-ц-ц...
13:07 06.11.2012
12 хммм
13:09 06.11.2012
13 коко динев
13:10 06.11.2012
14 Не-Хейтър
13:13 06.11.2012
15 Име:
13:18 06.11.2012
16 Боб Арктър
13:24 06.11.2012
17 Калоян Неделчев
13:36 06.11.2012
18 Архитект
13:41 06.11.2012
19 Japoneze
Да натрият носа на Фиат!
13:46 06.11.2012
20 име
Всеки си има вкус нали така ?
Lancia Fulvia тази кола изобщо не ми харесва
P.S. Чувствам се много добре
13:51 06.11.2012
21 Ragazzo
Коментиран от #26
14:15 06.11.2012
22 Shmeker
Но на практика няма какво да се продава, щото под крилото на Фиат марките нямат собствени инженери последните години, то за тва Алфите не са вече от Милано а от Торино.
14:17 06.11.2012
23 Ts@r
14:26 06.11.2012
24 1111111111
14:31 06.11.2012
25 АЗ
15:10 06.11.2012
26 Shmeker
До коментар #21 от "Ragazzo":
Много комплексарско мнение.Не знам защо ви е яд на БМВ, това е една от малкото марки със "СОБСТВЕНИ платформи", собствени двигатели, която остана независима и не се е сливала с никоя компания. Една от малкото марки, които имат душа и спортни корени. Предлага баланс, комфорт, добри инженерни решения.
Вероятно заради това се харесва, въпреки противоречивия дизайн на някои от моделите последните 10 години.
15:15 06.11.2012
27 Красимир Димитров
Коментиран от #28
15:22 06.11.2012
28 Shmeker
До коментар #27 от "Красимир Димитров":
Че те са за плюене. Просто спокойно може да се махнат Сеат и Шкода в групата, а вероятно и още 1-2 марки.Коментиран от #48
15:38 06.11.2012
29 от пазара
16:11 06.11.2012
30 ххх
Да се готви Алфа Ромео...
16:20 06.11.2012
31 LHD
16:25 06.11.2012
32 МБ
17:10 06.11.2012
33 хди
Коментиран от #35
17:12 06.11.2012
34 Ланча
17:41 06.11.2012
35 Ланча
До коментар #33 от "хди":
И покрай тях, Ферари, Ламборджини, Пагани Зонда, Мазерати, Лада, Сеат, Бугати! И то какво остана БМВ Мерцедес и концерна ВАГ..... хахаха смешни сте!17:46 06.11.2012
36 оптимист
18:17 06.11.2012
37 Илия Димитров
18:17 06.11.2012
38 абв
18:21 06.11.2012
39 K&G
18:39 06.11.2012
40 бай кольо
Коментиран от #42
18:41 06.11.2012
41 Наблюдател
18:48 06.11.2012
42 Анатоли Петков
До коментар #40 от "бай кольо":
А бе то и Bugatti Veyron не се срещат много по пътищата ама съм чувал,че се купуват.19:09 06.11.2012
43 гаврош
19:09 06.11.2012
44 главен разбирач в факти.бг
19:21 06.11.2012
45 Джорето
19:30 06.11.2012
46 преводач...
“What was said by Marchionne is that Lancia Epsilon will continue to be made in Italy and the rest of Lancia portfolio will be developed together with the Chrysler Brand and those vehicles will be made in North America,” said Brown, “A development has been announced, NOT the end of Lancia.”
19:32 06.11.2012
47 faitar
19:43 06.11.2012
48 Красимир Димитров
До коментар #28 от "Shmeker":
Ами те това искат да направят .FIAT ,ALFA и Lancia ще станат както VW, Ауди и Сеат .Тогава защо не ги оставят да фалират да си продават само фиатките?Коментиран от #105
19:46 06.11.2012
49 фаитър
19:47 06.11.2012
50 мариян петков
19:51 06.11.2012
51 tedavenger1
19:53 06.11.2012
52 абв
20:20 06.11.2012
53 lmao
До абв. Ланча първи използват електрическа система в автомобил, първата 5 степенна скоростна кутия, първата кола с монокок, първия V4 двигател, първия V6 двигател, първия автомобил проектиран във въздушен, първия автомобил с индивидуално окачване и това далеч не са всички техни иновации. Та накрая кой календар викаш трябва да сверяваме?
20:34 06.11.2012
54 lmao
И малко сте назад с информацията. Тази, която сте публикували е от преди почти седмица.
Ланча няма да се закрива, закрива се производството в Европа с изключение на Ypsilon.
20:38 06.11.2012
55 БУМЕР КАМОР
Коментиран от #88
20:43 06.11.2012
56 :9жгжгж
21:39 06.11.2012
57 Младен
Коментиран от #58, #118
21:40 06.11.2012
58 Ивайло
До коментар #57 от "Младен":
Как може човек, който дори не може да пише правилно, да ми говори за автомобили????? Няма точка, няма запетая............И ако кажеш, че Ланча са грозни коли..............
21:47 06.11.2012
59 Младен
21:50 06.11.2012
60 BMW M-PoweR TeaM
Коментиран от #63
21:52 06.11.2012
61 Младен
21:55 06.11.2012
62 suiciro
21:58 06.11.2012
63 Зайо
До коментар #60 от "BMW M-PoweR TeaM":
Колкото и да съм фен на БМВ, ще ти кажа че си супер *****. Ланчия имат супер коли. Един истински фен на автомобилите няма да се кълне в една марка и винаги ще признае постиженията на другите.Никога не трябва да забравяме Ланчии като:
- LANCIA Delta Integrale
- LANCIA Stratos
Коментиран от #67
22:07 06.11.2012
64 Гочето
22:12 06.11.2012
65 Истинскияя
22:21 06.11.2012
66 kkk
22:23 06.11.2012
67 Име:
До коментар #63 от "Зайо":
Много си прав. Но тук повечето не са автоманяци.22:37 06.11.2012
68 Пламен
22:47 06.11.2012
69 Киро
23:15 06.11.2012
70 миро
23:23 06.11.2012
71 КАPPA
Коментиран от #72
23:24 06.11.2012
72 аман от щайги
До коментар #71 от "КАPPA":
@71 как може да караш такъв боклук даже и грозен не те ли е срам бе мен23:28 06.11.2012
73 СПЕЦИАЛИСТА
23:32 06.11.2012
74 Анчо
Дори и да преструкторират марката по някакъв начин, със сигурност не е защото били затънали. Огромната инвестиция в Крайслер е всичко друго ама не и опит за спасение, защото това им коства маса пари...
23:40 06.11.2012
75 ланчия
Коментиран от #87
23:41 06.11.2012
76 абв
Коментиран от #83, #94
00:14 07.11.2012
77 Бисер
00:21 07.11.2012
78 adsfg
03:22 07.11.2012
79 BMW M5h
04:19 07.11.2012
80 гого
04:27 07.11.2012
81 alfa
09:00 07.11.2012
82 ДА СЕ ВЪРНЕ ЖИТЕЛСТВОТО
09:09 07.11.2012
83 Име:
До коментар #76 от "абв":
Ото за БМВ ли е работел и къде са били БМВ тогава по твоята логика. А Ванкел сигурно е бил главния инженер на Опел а?09:20 07.11.2012
84 huligana
09:26 07.11.2012
85 PlimP
Коментиран от #86
09:38 07.11.2012
86 ДА СЕ ВЪРНЕ ЖИТЕЛСТВОТО
До коментар #85 от "PlimP":
За първото може би Си прав,..........но относно агрокар.........това е ладата на западна Европа(само, където гние по-бързо), а за джоба недей...........Коментиран от #97
09:47 07.11.2012
87 БУМЕР КАМОР
До коментар #75 от "ланчия":
sanishta09:59 07.11.2012
88 ДА СЕ ВЪРНЕ ЖИТЕЛСТВОТО
До коментар #55 от "БУМЕР КАМОР":
купува10:06 07.11.2012
89 ЯЯЯ
10:42 07.11.2012
90 ож
Коментиран от #93
10:44 07.11.2012
91 Kazanova
10:46 07.11.2012
92 ббл
11:43 07.11.2012
93 ббб
До коментар #90 от "ож":
кое става просволутото бмв ли я виж коя мйрка претежава най мн световни титли от рали шампионати и колко има бмв опа бмв няма нито 1 Lancia има 1411:49 07.11.2012
94 555
До коментар #76 от "абв":
а къде бяха БМВ ,Опел , Мерцедес ,Порше ,Ауди от 1986 до 1992Lanca Delta Integrale
1986-1992 World rally champion
Коментиран от #103
12:06 07.11.2012
95 delta integrale
До коментар #10 от "Ивайло":
напудрени кочини срещу които bmw-тата издъхват12:09 07.11.2012
96 файтонджия
Това е !
Няма Фиат, Алфа, Ланчиа, които да не са били автомобили произведени с вдъхновение и инженерна мисъл /jtd - първия common rail - 1999г., V 6, АSR, ЕSP, v disk, 2 zone climatronic 1991г. и още много постижения/
Тези с БМВ-тета да ги сравнат автомобилите си от 1980г. до 2012г., че няма нито една с различна визия , платформата им за производство е една съща за 3-та, 5-та, и 7-та серия. Единствено блъскат мощност в двигателите и толкова...
Хайде, стига с тези остарели виждания в 21 век сме, иновативните решения във ФИАТ никога няма да остареят за да заличат тези велики инженери на автомобилостроенето.
И най-вече нова италианска кола е 10 пъти по-добра от която и да е друга.
Купете си, но цените не са толкова ниски , нали.... ;-)
12:13 07.11.2012
97 PlimP
До коментар #86 от "ДА СЕ ВЪРНЕ ЖИТЕЛСТВОТО":
86, ем купи си лада тогава да ти е по-тъничко, колко опела си карал, строшил, поддържал и прочие та ти зне толкова чофката12:21 07.11.2012
98 ДА СЕ ВЪРНЕ ЖИТЕЛСТВОТО
Коментиран от #107
12:34 07.11.2012
99 Със Зила съм с предимство
Коментиран от #110
17:09 07.11.2012
100 абв
22:22 07.11.2012
101 абв
Коментиран от #102
22:38 07.11.2012
102 Име:
До коментар #101 от "абв":
Ти на колко си години? Работел за Германия? На държавна работа ли е бил? В отдел двигатели? Защо не се образоваш малко повече, поне да можеш да се изказваш правилно. Да бил е германец и да разработил е газовия двигател на Леноар, и така се появил първия четиритактов двигател. Браво. И наистина и до днес караме коли с двигатели с вътрешно горене. Тук си прав. Но автомобилите не са само двигатели, а имат и шасита (и до днес шаситата са монококови благодарение на Ланча) , а сега е ред да се поклоним и на господин Дънлоп.23:37 07.11.2012
103 Владимир Владимиров
До коментар #94 от "555":
Недей да говориш глупости бе човек...КЪДЕ са били Мерцедес?Не си ли чувал за най успешният им модел?Не си ли чувал за легендарната W124?От кога до кога се е произвеждала?
Ако не си,погледни в интернет.За пурата?W201(190-ка)?
Не исках да пиша нещо несвързано със статията,но някои много се мислят за велики мислители.
Айде,очаквам надъханите ви коментари срещу мен.
Коментиран от #104
00:18 08.11.2012
104 Име:
До коментар #103 от "Владимир Владимиров":
Е ти май не четеш с разбиране. Добре кажи тогава къде е 124ката в Световния рали шампионат. Защото точно това пита "555"....09:45 08.11.2012
105 Shmeker
До коментар #48 от "Красимир Димитров":
Щото Ланчия, Алфа и т.н. са славни марки. А Сеат винаги е била по лиценз на нещо си. Първоначално на Фиат, после на VWА историята на Шкода е осакатена през соц-времената.
14:38 08.11.2012
106 Иван Делев
22:41 08.11.2012
107 PlimP
До коментар #98 от "ДА СЕ ВЪРНЕ ЖИТЕЛСТВОТО":
98, хехе, добре баровецо, смях в залата23:15 08.11.2012
108 Лекс
До коментар #5 от "yellow":
Точен коментар! Масово хората не разбират от качество и стил. За съжаление, ниската култура, не е характеристика единствено на нашето неуспешно урбанизирано селячество. Масата иска чалга и получава чалга. Морална отговорност на управниците в различните държави е да култивират интелигентни граждани, иначе чалгата, мизерията, алчността и низостта ще съсипят планетата.07:47 09.11.2012
109 абв
Делев. Мерси поне ме развесели. Motor-wagen както си написал не се ли превежда моторни коли. Все пак това е обявнео за първата кола тогава така са ги нарекли а днес автомобили. А до коментар 102 ще му кажа следното след като той е германец и изобретението му се смята за такова значи е работил за родината си, Германия. Ти как искаш да го напиша като китайско ли неговото откритие.Казах че те са дали основата по която всички сега работят.
Коментиран от #111
12:19 09.11.2012
110 БУМЕР КАМОР
До коментар #99 от "Със Зила съм с предимство":
xaxa12:20 09.11.2012
111 Иван Делев
До коментар #109 от "абв":
И да се смееш и да не се смееш доказателството, че Ланча са създали съвременния автомобил е пред очите ти. А и между другото в конкретния случай "wagen" се превежда като каруца. Motor-wagen - моторна каруца.А искаш ли още факти, с които да ти покажа колко технологии патентовани от Ланча през 20-те и 30-те години се използват чак днес в свръх автомобила Вейрон, във F1 или пък как Ауди се опитват да присвоят някои от тях като свои съвременни революционни решения?
Не е случайно, че Top Gear ги обявиха за най-великия производител на всички времена
19:33 09.11.2012
112 абв
P.S. Мерцедес и всички останали са казали хората а не ланчия :)
Коментиран от #113, #116
22:19 09.11.2012
113 Лекс
До коментар #112 от "абв":
Как така, ламбото не е италианско? Прави се в Италия от италианци, носи италианско име и традиции. Какво, като парите ги дават от Ауди (VW)?08:17 10.11.2012
114 Григор Илиев
09:36 10.11.2012
115 Григор Илиев
09:41 10.11.2012
116 Иван Делев
До коментар #112 от "абв":
Знаеш ли, и аз бях заблуден фен на немците и по специално Мерцедес. Първия ми автомобил беше "великата" W124. После по чиста случайност се сдобих с Ланча и намерих истинската любов. Ланчата е марка за индивидуалисти (поне беше такава преди да я направят к*чката на Крайслер) и гъделичка шофьора с всеки един детайл, стига да имаш поглед за това.Сега няма нито един Мерцедес от дългата им история, за който да си кажа "ДА! Искам един ден да я имам тази невероятна кола!". Достъпните за нас Мерцедеси за изключително скучни автомобили, а маниашките са мнооого далеч от нашето положение и дори да имам парите никога, ама НИКОГА няма да ги дам за Мерцедес в предвид конкуренцията от Италия.
А Ланча няма да затваря. Спира се производството в Европа с изключение на Ypsilon. Новите модели ще бъдат разработвани съвместно с Крайслер и ще се произвеждат в Северна Америка. Дано Маркионе не е напълно умопомрачен и скоро видим възродена някоя легенда..
17:21 10.11.2012
117 lancia dedra 1990
04:20 29.11.2012
118 Без значение
До коментар #57 от "Младен":
Младене ! Много си неграмотен. И ти , ако не беше написал поста си , нямаше да липсваш на никой. Красивите мъже , за които пишеш , вярно , не се обръщат след Ланча. След Ланча се обръщат умните мъже с индивидуалност . Посети, някой голям сервиз на Бош и , ще видиш, как ги диплят германските каски , няма насмогване. От ~(приблизително) 50-тина автомобила , само 2-3 са различна марка от Светата немска троица.Да ти напомня , че ги хванаха и да шмекеруват софтуерно !11:23 21.01.2018
119 P.i
02:31 05.02.2020