Очаква се Tesla да отчете още едно рекордно тримесечие по отношение на доставките на електромобили, което обаче вероятно ще се размине с амбициозната цел от 2 милиона годишно, която главният изпълнителен директор Илон Мъск обяви в началото на годината.
Изправена пред забавящите се продажби, Tesla използва водещите си маржове в индустрията и намали цените на четирите си модела автомобили в световен мащаб през 2023 г., с акцент върху Китай, където компанията загуби пазарен дял от местни производители, включително BYD. Ценовата война и забавящото се търсене на електромобили обаче накараха автомобилните производители, включително Ford Motor, да се откажат от плановете си за електрификация, оставяйки Tesla като безспорен лидер в САЩ и помагайки на акциите ѝ да се увеличат повече от два пъти тази година.
"Четвъртото тримесечие обикновено е най-силното в годината по отношение на доставките за Tesla и очакваме това да се случи и тази година", каза Гарет Нелсън, старши анализатор в CFRA Research.
Според 14 анализатори, анкетирани от LSEG, Tesla вероятно ще достави 1,82 млн. автомобила в световен мащаб през 2023 г., което е с 37% повече от 2022 г., като през четвъртото тримесечие ще бъдат доставени около 473 000 единици. През януари Мъск заяви, че Tesla има потенциал да постигне 2 млн. доставки през тази година, ако няма "чудовищни форсмажорни обстоятелства". Но още през октомври той предупреди, че по-високите разходи по заемите оказват натиск върху търсенето.
Компанията, която в края на годината направи подем в продажбите, като увеличи отстъпките на ключовите си модели, заяви, че цели да постигне 50-процентен средногодишен темп на растеж в продължение на няколко години.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Хъм
Коментиран от #2, #5
15:36 31.12.2023
2 Мхм
До коментар #1 от "Хъм":
Да то само джендъри карат тесла15:46 31.12.2023
3 Защо ли все лъжат за Тесла?
Акциите на Tesla поскъпват с почти 7% преди борсовата сесия в САЩ днес, след като на 25 януари компанията публикува годишния си отчет за 2022 г. Приходите за последните 12 месеца надхвърлят 85.1 млрд. долара, бележейки ръст над 50% в сравнение с 2021 г., докато печалбата се увеличава почти двойно - до над 12.5 млрд. долара. За 2022 г. Tesla е успяла да достави над 1.3 млн. автомобила, като за 2023 г. целта е около 1.8 - 2 млн. доставки. И двата показателя - за приходите и печалбата, са над очакванията, което стана и причина за поскъпване на акциите преди основната борсова сесия.
Дали са постигнали целта си или обещанията са празни?
16:52 31.12.2023
4 гост
Коментиран от #7
17:45 31.12.2023
5 гост
До коментар #1 от "Хъм":
Никога досега Тесла не е имала клиенти , които си купуват Тесла за първа кола или такива са пренебрежително малка част ! Всички останали са карали кюмбе преди това , но никога повече ! Та не знам кой е " джендърския" пазар , ама виж пазара , който Тесла обръща с хастара на опаки е точно пазара на кюмбета !Коментиран от #13
17:52 31.12.2023
6 3-фазния
Коментиран от #10
17:54 31.12.2023
7 Глупост
До коментар #4 от "гост":
Най-голямата грешка която правят такива като теб е да екстраполират до безкрай. Това може да се прави само за глупоста във вселената, която нараства до безкрай и ти си пример за това.Коментиран от #8
18:35 31.12.2023
8 Зевс
До коментар #7 от "Глупост":
Кои е казал до безкрай че ще се случва ?!Човека ти е дал пример за 5 години , а не за сто или двеста.
Сред като последните 10 години от компанията са успяли да поддържат такъв ръст на продажбите , кое те кара да мислиш че няма да успеят да го направят за пони още пет години ?
Коментиран от #12, #14
00:05 01.01.2024
9 Бен тен
Прочетох внимателно цялата статия и от нея не става ясно кое е това "празно обещание" на Мъск което не е спазено.
Ако е казал че ще се продадат между 1,8 и 2,0 млн автомобила от тяхната компания и в последствие са продали 1,82 милиона , то как това според автора не съответства на прогнозата на Мъск?!?
Или имаме различни виждания на тема математика ...?
А да, е това което прави директора на Тесла е прогнози за предстоящите продажби , а не обещания !
Не разбирам защо журналистите обичат толкова да се захващат за всяка дума на човека, да я изкарват обещание и после да я търсят като циганин както си търси наследство
ЧНГ на всички !.
😆😁🤗🤓🍾🍷
Коментиран от #11
00:29 01.01.2024
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Само
До коментар #9 от "Бен тен":
отчаян теслар може на НГ да стои и да брани отчаяно кумира си…ходи му честити на него…01:59 01.01.2024
12 Пак се
До коментар #8 от "Зевс":
започна с различни никове да се браните сами себе си…не сте ли жалки???02:00 01.01.2024
13 Отново същото
До коментар #5 от "гост":
годстенче…все на вас нещо ви се иска да ви обръщат…а от кой да се опитат да вземат дял…от соларните ли???02:02 01.01.2024
14 Глупост
До коментар #8 от "Зевс":
Защото предните беше 200, 100 и т.н едно е от 1 да направиш 2 автомобила и о чудо 100 процента ръст друго е от 1000 да направиш 100000.Коментиран от #15
13:16 01.01.2024
15 Кой е глупавият?
До коментар #14 от "Глупост":
Значи твърдиш 1,3 милиона годишни продажби за 2022 година са нищожен брой и е било много лесно да увеличат продажбите с половин милион за година, така ли? Въпреки, че няма нито един нов модел в гамата?Да ти припомня, че най-продаваният модел на Тесла който е и най-продавания автомобил в света струва над 100 000 лв. Дали няма да удвоят продажбите при излизането на модела за 50 000 лв?
След няколко години, когато търсенето на електромобили се увеличи, защото вече са по-евтини от ДВГ, Тесла и китайците ще са единствените които могат да доставят достатъчно количество. Все си мисля че повечето биха избрали Тесла пред китайците. Китайците обаче ще предложат повече модели и ще завземат пазарния дял на японците, които въобще няма да предлагат електромобили защото не са си написали домашното и са абсолютно неподготвени за бъдещето. Те си живеят в свой свят базиран на миналото.
Коментиран от #17
11:09 02.01.2024
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Тоест
До коментар #15 от "Кой е глупавият?":
Тоест колко беше ръста за 2022 и колко за 2023? А за 2021?Коментиран от #18
14:09 02.01.2024
18 Кой е глупавият?
До коментар #17 от "Тоест":
Толкова ли не можеш и сам да сметнеш за да ми губиш времето? Не е важно всяка година колко е. Важното е средно годишно да е около 40% от тази година нататък, за да продадат около 20 милиона през 2030.За периода който питаш, през 2020 година бяха продадени половин милион, 2023 1,82 милиона, което е 264% ръст за трите години, което е средно около 54% годишен ръст. Какъв проблем виждаш?
Коментиран от #19
15:51 02.01.2024
19 Ама на теб
До коментар #18 от "Кой е глупавият?":
така ти се иска за да ти излязат нагласените сметки и планове..??? Кое ти гарантира такива спорадични пикове за да си получиш така нагласените средни %??? Само не ми казвай модел 2…. така квичеше преди и за семи, преди това за някакви нови “убийствени” батерии… и нищо от това не се случи… всяка система / пазар има насищане…. никой няма да стои и да гледа… и все пак останалите продължават да продават милиони конвенционални коли въпреки всички рестрикции… и разработват и продават и тостери22:55 02.01.2024
20 Квичащия
Няма значение, след като те слагаш и планирала 50% средногодишен ръст на продажбите за следващите 15 години, а за първите девет от тях е постигнала 56% средногодишен ръст, въпреки че вие квичахте и продължавате да квичите, че е невъзможен. Поне до 2026 година няма шансове средногодишния ръст от 2014 до тогава да падне под 50%. Ти продължавай да квичиш!
10:05 03.01.2024