Tesla съобщи годишните си статистически данни за производството и доставките за годината и заяви, че е постигнала целта си за 2023 г. да достави 1,8 млн. автомобила, до голяма степен благодарение на продажбите на Model 3 и Model Y. Това е още едно впечатляващо увеличение на годишна база за марката. От 1 808 581 автомобила, които Tesla е доставила през 2023 г., 1 739 707 са били Model 3 и Y. Другите модели, включително S, X и няколко Cybertruck и Semi, възлизат общо на едва 68 874 доставки.
Силните доставки възлизат на увеличение от 38% спрямо 2022 г. Въпреки това автомобилният производител по-рано заяви, че очаква продажбите да се увеличат с по-малка сума през 2024 г. По данни на Reuters компанията планира да достави 2,2 млн. автомобила през следващата година, което би представлявало увеличение с 22% спрямо 2023 г. Въпреки че призна, че растежът ще се забави малко през 2024 г., главният изпълнителен директор Елон Мъск заяви пред CNBC в разговора за приходите за третото тримесечие, че все още очаква компанията да "расте много бързо, много по-бързо от всяка друга автомобилна компания на Земята, досега".
По време на същия разговор Мъск заяви, че очаква кросоувърът Model Y да се превърне в "най-продавания автомобил на Земята, но не само по приходи, а и по единичен обем" за предстоящата година. Дали Model Y ще успее да постигне това, предстои да разберем, но изглежда, че през 2024 г. автомобилният производител може да загуби позицията си на най-продаван производител на електрически превозни средства на планетата. Въпреки че Tesla надмина пазарните очаквания през четвъртото тримесечие, тя все още изостава от китайската BYD, която е доставила 526 409 автомобила през последните три месеца на годината. Въпреки възхода си BYD все още изостава от Tesla по отношение на доставките на електромобили за 2023 г., като в ръцете на клиентите са попаднали 1,57 млн.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Мдааа
18:55 02.01.2024
2 ДрайвингПлежър
Почвайте с оправданията за 2026, че май ще трябват ;)
и великото "безплатно зареждане" интересно защо единици избират S модела с него?
П.С. в щатите вече се продават лепенки за тсли: Купих я преди да разбера каква трошка е, собствениците го обръщат на шега, за да не ги еаат какво са си купили
Коментиран от #3
18:56 02.01.2024
3 Така е
До коментар #2 от "ДрайвингПлежър":
Правилно си предположил. Ще наваксат през 2025 година, когато пуснат Тесла модел 2. Щом Тесла модел У успява да направи 1 милион продажби на цена 50 000, Тесла модел 2 ще направи два пъти повече продажби на цена 25 000. Така че ръста ще зависи от това колко бързо ще успеят да вдигат производството. Търсене ще има.Коментиран от #4, #7, #36
19:11 02.01.2024
4 ДрайвингПлежър
До коментар #3 от "Така е":
И така модел 2 ще изяде продажбите на модел 3 и Y както те изядоха пазара на S и XКоментиран от #6, #8
19:26 02.01.2024
5 Айде бе
19:31 02.01.2024
6 Така е
До коментар #4 от "ДрайвингПлежър":
Ще изяде част от продажбите. Спор няма. Но пък със сигурност ще се продават с милиони. Както SUV така и седана за 25 000 долара. Познай откъде ще отнемат този пазарен дял? От ДВГ.21:01 02.01.2024
7 гост
До коментар #3 от "Така е":
Всъщност съотношението с цените е много по-голямо !! Модел Х за 100 000 продава 25-30 000 броя , а Модел У за 50 000 продава милион и то засега !! Тоест модел за 25 000 ще продава потенциално поне 10 ПЪТИ повече или 10 милиона , а не 2 !! Свалянето на цената наполовина увеличава потенциалните клиенти между 10 и 20 пъти , защото толкова пъти повече хора влизат в диапазона на доходите за такъв модел . Модел за 25 000 влиза в определението за масов автомобил , тоест цена под минималната годишна заплата , а тя в момента е около 30 000 за САЩ и ЕС !Коментиран от #9
22:06 02.01.2024
8 гост
До коментар #4 от "ДрайвингПлежър":
Мечтай си ,не пречиш ,ххахах ! Само дати припомня , че 2 милиона чакат само за Сайбъртрък и ще са си толкова поне още 5 години , щото новите поръчки са в пъти повече от планираното производство , въпреки че депозита вече е 1000 долара и забрана за препродажба !! Наема за Сайбъртрък в момента е 750 долара НА ДЕН !! И желаещите чакат на опашка при късметлиите успели вече да го купят !22:11 02.01.2024
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Име
00:06 03.01.2024
11 НИЕ ⚡
Коментиран от #15
00:41 03.01.2024
12 И ТАКА ⚡
Коментиран от #18
00:42 03.01.2024
13 Хахохи
Коментиран от #14
00:49 03.01.2024
14 Хихончоо
До коментар #13 от "Хахохи":
добре ли си??? 🤣🤣🤣 Как ги нахвърлв с лопатата… от всичкото кен еф дето го изброи, по 1 млн бройки да продават, до 2030-та няма и 5-6 млн да минат… той 20 млн бълнува…. По колко семи-шита ще продават….я пак??? Вие бодете ли се….01:00 03.01.2024
15 Факт
До коментар #11 от "НИЕ ⚡":
Докато не дойде новият Рам с 230квтч батерия и 800+км пробег с едно зареждане.Коментиран от #16
08:02 03.01.2024
16 Празни приказки
До коментар #15 от "Факт":
То и пикапа на Тесла трябваше да с такава батерия и такъв пробег. И toyota щеше за 2025 да започна производството на автомобили с твърдотелни батерии с 1500 километра пробег и 10 минути зареждане, но реалността после се оказва различна. Тези неща ще станат, но няма да е в сроковете, които обещават.Коментиран от #37
09:57 03.01.2024
17 Гост
Коментиран от #19
12:57 03.01.2024
18 Гост
До коментар #12 от "И ТАКА ⚡":
По скоро сте по зарядните станции.13:01 03.01.2024
19 За поредна година
До коментар #17 от "Гост":
Тесла изпреварва центният годишен ръст и засега има средно 56% годишен ръст. До толкова е изпреварила плановете си че вече е необходим само 40% годишен ръст от тази година нататък за да постигне 20 милиона продажби до 2030.Ако прави 50% годишен ръст до 2030 година то гава ще трябва да продава 33 милиона автомобила, което е абсолютно невъзможно. То и целта за 20 милиона през 2030 е на практика невъзможна, но дори 10 милиона през 2029 няма да е лошо постижение. Ако не ги изпревари някой китаец, Това би означавало че ще е са най-големия автомобилен производител в света, защото продажбите на toyota ще са се сринали до тогава, защото светът ще е преминал на ток, а toyota няма да има какво да продава. Китайците още сега им взимат пазарите от третия свят на които продаваха евтини допотопни автомобили с ДВГ с технологии от преди 30 години. Китайците вече предлагат съвременни автомобили на по-ниска цена.
Коментиран от #21
13:40 03.01.2024
20 Гост
Коментиран от #32
14:43 03.01.2024
21 Турбо
До коментар #19 от "За поредна година":
Растеж от 50 % в геометрична прогресия след няколко години е невъзможен.Това ти го казах още 2020 година.Коментиран от #31
16:45 03.01.2024
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Иван Теслата
Коментиран от #34
19:10 03.01.2024
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Иван Теслата
19:13 03.01.2024
31 Прогресивен
До коментар #21 от "Турбо":
Не знам на кой си го казал, но още през 2015 година Тесла си постави границата за растеж на 15-та година и 20 милиона. Тоест разбра ли са го 5 години преди тебе и са го казали публично.20:55 03.01.2024
32 Тренди
До коментар #20 от "Гост":
"За тази година от Тесла очакват 22% ръст,тренда е надолу"Трендът е силно нагоре. През 2014 година продадоха 33 000 автомобила
За 10 години по-късно при 50% са си поставили за цел за 2024 година
50 000х1,5¹⁰ (на 10-та степен) =1 902 946 продажби. Постигнаха ги още тази година.
Сегашната им цел за 2024 е 2 200 000, което е около около 300 000 автомобила повече от първоначалната цел поставена през 2015 година. На Това ли му казваш тренд надолу?
Коментиран от #33
21:10 03.01.2024
33 Много
До коментар #32 от "Тренди":
си зле…. базираш се на прогнози от 2015-та и се радваш на цвлостния ръст спрямо тогавашната ниска база…???Коментиран от #38
21:43 03.01.2024
34 Вярно
До коментар #28 от "Иван Теслата":
нещо те е треснало Ванка…. подарАка ли си получи…!??21:45 03.01.2024
35 Зв.Лалов
Jcx ùea ,f :euf i ;eu:dmdjd=
22:07 03.01.2024
36 Тротинетка
До коментар #3 от "Така е":
А ако направят тротинетка ще ударят 10М. Какво стана с големият визионер Мъск? От всичките грандиозни проекти накрая разчита на един електрически голф.07:41 04.01.2024
37 Тесльо
До коментар #16 от "Празни приказки":
То трябваше ама Мъск направи същата грешка като наш Тесльо, нали му е ученик.Просро екстраполира едни данни във времето напред и сметна че щом за 5 години плътността на енергията в батериите се е увеличил 100 процента то и за следващите 5 ще е 100 процента. И така нахвърля едни данни и за пикапа у за растерна и за камиона които не се сбъднат. Няма вечен прогрес, нямало е и никога бяха да има07:48 04.01.2024
38 Кой е зле?
До коментар #33 от "Много":
"базираш се на прогнози от 2015-та и се радваш на цвлостния ръст спрямо тогавашната ниска база…???"Всъщност вие сте тези които се базирате на обещанията за 50% ръст от 2014 година без да се усетите, че вече сме 2024 година - 10 години по-късно от ниската база 33 000 броя. Тогава Тесла си постави за цел 15 години по 50% среден ръст, за да може на 15-та година да достигне теоретичния максимум от 20 милиона продажби.
Продължавате да повтаряте мантрата че това няма как да се случи вече десета година, въпреки че за десетте години средният ръст не е 50%, а 56%. Но вие продължавате да повтаряте че е невъзможен за повече от две-три години и така 10 години подред и продължавате ли продължавате, без да се усетите, че след като 10 години е поддържал 56% ръст за останалите 5 години ръста трябва да е само 40%, за да постигне целта за 2030 година.
Коментиран от #39
15:11 04.01.2024
39 А така
До коментар #38 от "Кой е зле?":
давай си сам плюсове…. и накрая излиза, че теоритичния максимум е 20 млн, но в обозримо бъдеще я стигне до 10, я не… е и??? Разбирам да говориш за някава исторически значима марка…а то… бели тостери….еднакви…. без душа…. просто ППС…Коментиран от #40
20:59 04.01.2024
40 Дежавю
До коментар #39 от "А така":
"Разбирам да говориш за някава исторически значима марка…а то… бели тостери….еднакви…. без душа…. просто ППС…"Ако погледнем исторически, през 2017 година, когато се очакваше Тесла да фалира и това за малко да стане, всеобщото мнение беше, че дори и това да стане Тесла вече е запечатана в историята и ще си остане там завинаги.
Относно душата получавам дежавю. Все едно слушам дядо си преди повече от 40 години. Обясняваше същото за москвича си. Но за разлика от тебе беше прав, защото конят му наистина имаше душа и изпитваше емоции, за разлика от неодушивения предмет автомобил с ДВГ за който говориш като за живо същество и го сравняваш с жена си и децата си. Въобще няма да се учудя да му обръщаш повече внимание и да харчиш повече пари за него, защото ти е по-важен.
08:53 05.01.2024