23 Април, 2018 20:53 10 012 2

Всеки шести българин пазарува онлайн

  • пазаруване-
  • онлайн-
  • данни
Всеки шести българин пазарува онлайн - 1
Снимка: Shutterstock

Един от най-бързо развиващите се сегменти през последните години в България е онлайн пазаруването, отчитат специалисти. Трите предимства на този тип шопинг са бързина, лесен достъп до продукта и сигурност. Делът на хората, които предпочитат да пазаруват през компютъра за периода 2012-2017 гг. е нараснал двойно. Обемът на транзакциите се е увеличил от 269 млн. лв. до 580 млн. лв. за разглеждания петгодишен период.

Ако се направи съпоставка на българския и на европейския пазар, то е добре да се започне от данните за това какъв процент от населението има достъп до интернет. България се доближава до европейските тенденции като 66% от населението й има достъп до виртуалното пространство. За ЕС този дял е 85%. Съществено разминаване има обаче при онлайн покупките. Въпреки, че за последните пет години българинът пазарува двойно повече онлайн, се оказва, че едва 18% от населението ползват тази услуга срещу 57% от хората, които живеят в ЕС. Достигнали сме европейците по показател пазаруване през смартфон – 52% и от българското, и от населението на Съюза го ползват, за да извършват покупки.

Една от причините за разликите между българския и европейския потребител вероятно е тази, че близо 90% от покупките се извършват чрез български онлайн магазини и едва 10% ползват възможността да купуват виртуално в чужбина. Наличието на такъв процент покупки с местни търговци кара бизнеса да е по-смел в решението си да продава стоки онлайн, което води и до бърз ръст на онлайн магазините, коментират специалисти.

Интересно е да се отбележи, че почти няма разлика във вида стока, която се купува физически или онлайн. Така например, 21% от потребителите на черна техника предпочитат да отидат в магазина и да видят уреда, който ще купят, а 20% рискуват и го купуват онлайн. Разлика има при домакинските електроуреди. Там 21% я купуват физически, а 8% - онлайн. При компютърната техника съотношението физически/виртуално е 9% към 21%.

Продължава и тенденцията за покупка на кредит. Профилът на заемодателят е служител, който поне от 1 година работи на постоянен трудов договор. Най-често това е мъж на възраст между 30 и 39 години със среден доход от 1028 лв. Той е семеен със средно образование, който е решил да купи стока със средна цена от 864 лв.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Олд Таймер

    3 0 Отговор
    А само като си помисля, че едно време традиционно пазарувахме от бакалиите и клюкарехме на опашката...
  • 2 сойкаПРИСМЕХУЛКА

    3 0 Отговор
    У наше село сме язе, Пешо(Пингвино), Гошо(Жоро Жаравата), Тошо(Малио), Тошо(Големио), Цветан, Върбан, Първан, Иван, Манол, Крум, Кире, Мите, Ставре(Бирнико), Вергил(Кмето), Аспарухи(Дебелио), Дончо и Тончо(Огледалните, оти они са близнаци). Това сме 18 човека, а ако включиме и прякорите ставаме повече. Та се опитвам да ви кажа, че от нас ни един не пазарува от интернет. Значи в България не всеки 6-ти пазарува онлайн.