ДАИ е създадена някога, когато е нямало дори идея за Тол-системата и нейните огромни възможности.
Да бъде закрита е напълно естествен еволюционен процес, на който хората там дадоха допълнителен импулс.
Това обобщи Георги Харизанов във "Фейсбук".
Тол-системата може да мери тегло.
Тол-системата може да провери наличие на преглед и да санкционира липсата му.
Тол-системата може да провери наличие на Застраховка ГО и да санкционира липсата ѝ.
Тол-системата може да установи време за преминаване на големи разстояния, средна скорост, правени ли да почивки по пътя и т.н.
Автоматично, електронно, неоспоримо и без никакъв шанс “да почерпим нещо, та да се оправят нещата?”. Защото няма кого. Няма човек. Само последно поколение техника.
Аман от хора с жилетки и стоп палки.
И аман от лакомията и наглостта им.
Годината е 2025 и светът вече е друг. Закривай!
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Лицемер!
Коментиран от #3
16:37 01.10.2025
2 Кой го каза
Коментиран от #17
16:39 01.10.2025
3 Копейкин Костя
До коментар #1 от "Лицемер!":
Ти пък. Какво са тръби в сравнение с Боташ!!!16:40 01.10.2025
4 Закривай, абсолютно и на
16:42 01.10.2025
5 Тодор Правешки
ДАИ е създадена от НРБ. НРБ отдавна не съществува, така че тази агенция е излишна. Закривай!!!
16:42 01.10.2025
6 ООрана държава
16:43 01.10.2025
7 хяма държава
16:44 01.10.2025
8 ДрайвингПлежър
ДА ЗАКРИЕМ И КАТ?!! за тях важи същото!
Аз ще кажа аман от лизачи и полит проститутки като Харизанов, който е на всяко гърне мерудия!
Коментиран от #40
16:46 01.10.2025
9 ЧИЧО
16:46 01.10.2025
10 АЛУУУУУ
16:53 01.10.2025
11 Никой
16:55 01.10.2025
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Съгласен!!!!
17:08 01.10.2025
14 Пак
17:10 01.10.2025
15 Марис
17:12 01.10.2025
16 Граовец
17:15 01.10.2025
17 бокоБРАВО КИРОАЛОООХЕРКОВ Е СВОБОДЕН КОЛ
До коментар #2 от "Кой го каза":
МИ НЕ МОЖЕ НЯКОЙ ДРУГ ДА КРАДЕ В ДЪРЖАВАТА ..ЗАЩОТО НЯМА ДА ИМА ЗА МУТРАТА И ПРАСЕТО И СЛУГИТЕ ИМ ....17:17 01.10.2025
18 Един път
17:19 01.10.2025
19 Данко Харсъзина
17:29 01.10.2025
20 Файърфлай
17:31 01.10.2025
21 ерсер
17:36 01.10.2025
22 незнайко
17:41 01.10.2025
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Да, да
17:47 01.10.2025
25 Страх от конкуренцията
17:49 01.10.2025
26 Деций
17:52 01.10.2025
27 ОПРОВЕРЖЕНИЕ
Да, годината е 2025. Но за съжаление, наглостта и манипулациите на платените "анализатори" на ГЕРБ, такива като Георги Харизанов, още не са еволюирали.
Георги Харизанов – човек без никакъв професионален опит в транспортния сектор – се упражнява по темата със закриването на ИААА с такава лекота, все едно закриваме квартално кафене, не ключова държавна агенция. Според него било "естествена еволюция". Не, господин Харизанов – естествена еволюция е истинската реформа, не политическото прочистване в услуга на интереси.
Тол-системата е технологичен инструмент, не държавен орган. Тя не лицензира, не обучава шофьори, не провежда изпити, не регулира товарния транспорт и не следи международни курсове. Тол-системата не разследва произшествия, не засича фалшиви документи, не проверява реално техническо състояние на камиони и автобуси. С една дума – не може да замени ИААА.
17:55 01.10.2025
28 УВАЖАЕМА ФАКТИ
17:56 01.10.2025
29 Харизанов не говори като експерт!!
Модернизация не значи унищожение. Борбата с корупцията не се води с унищожаване на институции, а с реален контрол, прозрачност, санкции и гражданско участие. А не с фалшива „гражданска подкрепа“ от организации и хора, които удобно мълчаха, докато ИААА тънеше в скандали.
Това, че ИААА е компрометирана, не означава, че трябва да бъде погълната от МВР или ТОЛ, а че трябва да бъде реформирана под обществен и професионален натиск.
Истинската реформа не се крещи в стил „Аман от жилетки“ – това е унизително за хората, които все още работят почтено, макар и в една силно изкривена система. И не, не всички са за „почерпка“.
Харизанов не говори като експерт. Той говори като рекламен агент на поредния политически ПР ход, поднесен с популистка реторика и нулев анализ. И точно затова е опасен – защото създава илюзия за решение, където има нужда от сериозен професионализъм и контрол.
Гражданите не са глупави. Ние помним чии гласове ни доведоха до тук. И знаем разликата между модернизация и манипулация.
17:58 01.10.2025
30 Видя се
18:01 01.10.2025
31 Мдааа
18:01 01.10.2025
32 Така е! Прав си!
Ако някой е свързан с далавери или корупция — как може да бъде обективен или да дава полезни анализи? Това е като да питаш крадец дали да си заключиш вратата…!!!!!!
Точно затова подобни хора се опитват да манипулират общественото мнение с фалшиви „експертни“ становища. Те не искат истината, а само да прикрият собствените си далавери и да запазят статуквото.
Харизанов е Позор!!
18:02 01.10.2025
33 Гневен
18:04 01.10.2025
34 Георги Харизанов е Позор!
Впоследствие се превърна в близък до ГЕРБ коментатор и медиен глашатай – редовно защитава позиции, които съвпадат с интересите на партията.
18:04 01.10.2025
35 Ама че артист!
18:05 01.10.2025
36 Срамота
18:06 01.10.2025
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Истината!!!
1. Прехвърлянето на всички функции от ИААА към Тол-системата е илюзия
• Тол-системата е технологична платформа за пътни такси и мониторинг. Не е институция с разследващи, обучителни или регулаторни правомощия.
• ИААА отговаря не само за проверки на пътя, а и за:
• Издаване на лицензи за превозвачи.
• Провеждане на изпити за шофьори.
• Надзор над автошколи.
• Контрол върху международния транспорт и товарни фирми.
• Разследване на ПТП по линия на професионалния транспорт.
🔴Тол-системата не може да прави тези неща.
Не всички проверки могат да бъдат автоматизирани
• Технически преглед – системата може да провери дали има валиден талон, но не може да провери реалното техническо състояние на автомобила.
• Застраховка ГО – може да засече наличие в база данни, но няма как да провери фалшифициран полис на място без човек.
• Почивки, тахографи, работно време на шофьори – това се следи чрез специализирани уреди и инспектори. Не може да се автоматизира напълно.
„Да бъде закрита е естествена еволюция“ – спорно твърдение
• Закриването на цяла институция трябва да се прави:
• С ясна оценка на последствията.
• С план за прехвърляне на правомощията.
• С гаранции, че новата система ще бъде по-добра, не просто „различна“.
Просто да „закриеш“ звено с реални отговор
18:08 01.10.2025
39 Не еправилно да се закрива ей така...
С ясна оценка на последствията.
С план за прехвърляне на правомощията.
С гаранции, че новата система ще бъде по-добра, не просто „различна“.
Просто да „закриеш“ звено с реални отговорности, защото има корупция, без да гарантираш, че новата структура ще бъде чиста и по-ефективна, е рискована административна реформа.
Поднесено без отчитане на реалната роля на ИААА.
Политически е манипулативно – използва недоволството от корупцията, за да оправдае радикални действия, без да обоснове какво ще дойде на тяхно място.
В реториката има популизъм: "Аман от жилетки", "светът е друг", "само техника" – това звучи добре за публиката, но не решава практическия въпрос: кой ще контролира, лицензира и санкционира в реалността?
18:11 01.10.2025
40 Вожда
До коментар #8 от "ДрайвингПлежър":
Те също са с палки и жилетки, но умниците политици са замислили друга схема.Нищо няма да закриват,имат идея да обединят КАТ, ДАИ И ТОЛ в една обща структура.Няма как да си ,,заколят,, кокошчиците" със златни яйца. Идеята е на К.Добрев,поне той се изказа днес по въпроса.18:11 01.10.2025
41 О,не!Точно Харизанов,който наряза
18:27 01.10.2025
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Даи е печеливша институция!!!
19:23 01.10.2025
44 На Тъпана
19:34 01.10.2025
45 Квадратна глава
19:48 01.10.2025
46 Димо
20:32 01.10.2025
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 Продажник
21:48 01.10.2025
49 АЛО
21:49 01.10.2025
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 Сесия
11:41 03.10.2025