Броени дни преди официалното начало на Мотосезон 2016, представители на столични мотоклубове и пътни полицаи призоваха за толерантност и култура на движението по пътищата на България. Това стана днес на пресконференция в Столичния КАТ. "За моториста всяка дупка е опит за убийство", каза един от участниците в пресконференцията.
10 хиляди мотористи се очаква да открият мотосезон 2016 година тази събота. Официалното откриване ще бъде на 26 март от 10 часа пред храм - паметника „Св. Александър Невски”, от където ще започне мотошествие. Репетицията за него ще бъде в петък вечерта на 25 март, Благовещение, пред резиденция Бояна, уточниха представители на столичните мотоклубове.
За поредна година столични пътни полицаи, представители на Столична община и на мотоклубовете си дадоха среща преди старта на сезона. Целта на тази среща е да призовем отново към безопасно шофиране. Съвместните ни усилия са насочени към безопасност, толерантност и култура на движение по пътя, заяви шефът на КАТ - София Тенчо Тенев.
Нерадостната статистка за пътнотранспортния травматизъм с участие на мотоциклетисти за миналата година показва 109 реализирани тежки пътнотранспортни произшествия. В тях са ранени 114 души, а загиналите са 11. Липсва анализ колко от катастрофите са причинени от лоша инфраструктура.
От КАТ предвиждат до месеци да бъде открита нова методика, която да покаже кои са местата с концентрация на пътно - транспортни произшествия, тъй като в момента се следят само тези, които са извън населените места. В новата система ще могат да се правят справки и анализи по всички показатели. В нея ще се отчитат данни и за инфраструктурата и колко процента от катастрофите са в резултат от лошите пътища.
Стремежът на полицаите е да има превенция, да се спазват правилата, а не да има множество глоби, увериха от КАТ и признаха, че на места горният слой на асфалта се износва по-бързо. Подобна настилка, както и неспазването на правилата за движение на пътя и от автомобилните шофьори, застрашават живота на мотористите.
Най-голям дял в произшествията с мотористи обаче се пада на фактора отнето предимство, което в повечето случаи води и до най-тежки последствия за мотористите.
Самоволното и неправилно управление на моторите, младостта и неопитността на управляващите е друг основен проблем, изтъкнат от пътните полицаи като предпоставка за възникване на инциденти.
От КАТ заявиха още, че най-често пътните произшествия с моторите стават от индивидуалисти, които не членуват в мотоклубовете и искат да се изфукат. Най-рискови за катастрофи с мотори са месеците в началото на сезона - април, както и най-горещите - юли, август, септември, уточни Тенев.
От два дни вече няма проблем с регистрационните табели за мотористи, уточниха от КАТ. За тези два дни са регистрирани 300 мотоциклета. Проблемът с липсващите табели бил, затова че топлото време изкарало по-рано моторджиите и от КАТ им свършили предвидените регистрационни номера.
Опазването на живота и здравето на всички участници в движението е сред основните приоритети в работата на пътните полицаи, каза зам.-началникът на КАТ комисар Стойчо Константинов.
"В България няма полигони за обучение на мотористи", заяви от своя страна Иван Саздов, президентът на клуб "Джентълмен МС". "Къде кандидат-моторджиите могат да тренират своите умения без да създават опасност за движението?", запита той.
На пресконференцията стана ясно, че е нужно и обучение в училищата не само за умението да се кара мотор, но и за скейтъри, велосипедисти, водачи на скутери. "Детето става на 15 години, родителите му купуват мотор, пускат го на улицата. Скутери има всякакви, а обучението къде е", попита Саздов.
До месеци на Панчарево, в терен на Столична община, се предвижда да бъде отворен полигон за обучение както при аварийно - спасителна дейност, така и на мотористи, заяви от своя страна Красимир Димитров от Столична община.
Димитров призова мотористите да подават сигнали на спешния телефон 112 за липсващи капаци на шахти, разлято масло и други проблеми по шосетата, които застрашават живота им.
Иван Саздов от името на столичните мотоклубове, заяви воля и желание за култура на движение и взаимно уважение между участниците в пътния трафик, когато на пътя излязат и мотоциклетистите.
Факти.бг припомня че преди дни мотористите внесоха в парламента свое искане за промяна в Кодекса за застраховане. Те настояват за срочни застраховки, които да са по-кратки от едногодишната, например за седмица или за месец.
Втората важна промяна, за която настояват мотористите, е да има гратисен период до сключване на новата застраховка. Този период може да е между 6 до 12 месеца.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 бай Иван
19:29 23.03.2016