Над 10 хил., или почти всички автосервизи у нас на практика работят нелегално и без нужния контрол. Причината е, че няма работещ регламент за тяхната дейности. Това съобщи за „Монитор” Иван Вълков, зам.-председател на комисията по транспорт към парламента.
По думите на депутата от ГЕРБ до 2000 година е имало някакви установени правила, но тогава работата на монтьорите е прехвърлена в закона за занаятите, където не е регламентирана по подходящ начин. В момента всеки търговец може да извършва такава дейност, стига да има регистрация, няма изисквания за техника или квалификация на работници.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Джими
08:23 13.06.2016
2 шофьорът
08:54 13.06.2016
3 гост
09:09 13.06.2016
4 патил по сервизите
Поради тази причина си ремонтирам колата сам, но все пак ако ми се наложи да отида до сервиз внимателно проучвам "майстора", защото е пълно с некадърници и мърлячи.
А иначе "държавата" освен да ги обложи с допълнителни данъци, не виждам, какъв друг контрол може да упражни, както го е доказала стотици пъти, некадърниците и алчните тарикати са навсякъде, най вече по върховете на властта!
Държавата е просто един рекетьор, няма ясна концепция, какво да се направи, отделно хората са толкова бедни, че не виждам как ще плащат за услугите на сервизите, ако "държавата" натовари още сервизите.
Скапана държава, скапани коли, нормално и услугите в сервизите да са такива.
09:09 13.06.2016
5 патил по сервизите
В сервиза ми хаправиха рекламация, но ако бяха ударили буталата клапаните едва ли щяха да ми оправят двигателя. Общо взето проявиха "добра воля", иначе няма кой да ги задължи да си оправят бакиите!
Една от промените според мен е да се задължат сервизите да издават касови бележки или документ, който да удостоверява, че извършената услуга е била от тях и да поемат някаква гаранция, защото е пълно с менте части и не се знае на какво ще случиш.
09:15 13.06.2016
6 патил по сервизите
09:19 13.06.2016
7 iii
Коментиран от #10
09:24 13.06.2016
8 мдам
09:34 13.06.2016
9 Марио Ангелов
Коментиран от #12
09:45 13.06.2016
10 патил по сервизите
До коментар #7 от "iii":
Сам си правя колата, но по някой път просто нямам време, все пак не работя, като механик и аз си имам друга работа, както и да е, по някой път се налага, някой друг да ти свърши работата и тук проблема идва от това, че няма регламент и изискване, кой може да поправя коли и кой не, всеки, който реши, може да почне да човърка по колите и докато го усетят хората, вече е навързал един куп шарани.Има много добри механици, професионалисти, но са малко и се чака обикновено дълго да те приемат, както и по някой път ако се намират в друг град, а колата не е в движение, също е доста трудно да се закара, трябва на платформа да я карам, от единия край на България до другия.
А колко пари нахаках в некадърни "майстори", докато разбера, че съм всъщност по добър от повечето от тях не ми се говори, пълно е с измамници.
Коментиран от #20
09:45 13.06.2016
11 Марио Ангелов
09:47 13.06.2016
12 патил по сервизите
До коментар #9 от "Марио Ангелов":
Напълно си прав! Наемат някакви млади и неопитни момчета да ръчкат по колите, също ги мързи страшно много и не на последно място, ако евентуално някой от кадрите им се обучи и се квалифицира веднага се маха от сервиза и започва собствен бизнес. Отделно там ДЕРАТ и свалят по 100 кожи!09:48 13.06.2016
13 Тошибиян
09:57 13.06.2016
14 Golfo
10:07 13.06.2016
15 DARABARA
Коментиран от #18, #37
10:40 13.06.2016
16 веско
11:00 13.06.2016
17 Финансистът
11:26 13.06.2016
18 Монго
До коментар #15 от "DARABARA":
Човече вземи си въздух. Ако си добър майстор ще имаш редовна клиентела, ако не...Да не ти разправям аз какви проблеми с "майстори" съм имал. Пример: взимам кола втора употреба, всъщност закупена от България от познат (дето се казва пред очите ми е отраснала). Смяна на всичко както си е му реда, ремъци, течности,свещи и т.н. и то в сервиза в който е била сервизирана винаги. Както се казва има си сервизна история в компютъра. Казвам + нова водна помпа, добре-да ама не, след два дни потече. Ама не били сменили цялата помпа???? Добре частите от мен, труда от тях. При наложена интервенция в скоростната кутия-така и така отварят, питам: съединител? Собственика на сервиза казва-ще еизкара още 100 000. Аз абдал, абе отворил си скоростната кутия, сменяй. Ама смяната е над 1000 лв. и то без да е как му казват двоен, демферен и т.н. Нов, сменен, има шум. Връщам се шефа на почивка, казвам като отпусна съединителя има шум, ако е рязко изчезва. Шефа го няма, отивам и аз на почивка, връщам се, нямам съединител. Не пазя фактурата, казват ама ние ти набихме феродо на диска!!! Как, това да не е Жигула!?!. Още 1000лв. за ремонт и никога в този сервиз...Коментиран от #31
11:56 13.06.2016
19 гост
И аз ходя само при един, не ме интересуват толкова цените на частите, а човека, който работи понеже една грешка може да е животозастрашаваща и да струва скъпо. А свестните майстори се снабдяват и с добри части, не пробутват боклуци, понеже после няма да се върнат хората, а всичко като е наред клиентите на следващото обслужване се връщат отново на същото място.
У нас трябва да се регламентират правата и документите, било то едноличен търговец или голям сервиз, трябва да се фактурира свършеното, ако ще и да надпише 2,3 часа или да си взима процент от частите, важното да го има черно на бяло. Сега най-много да ти дадат касов бон с обща сума, но това не ти върши никаква работа освен, че си взел някакви части от тях, но труда и услугата остават нефактурирани. Това държавата го допуска, лесно се променя, няма само воля и желание.
12:03 13.06.2016
20 Джими
До коментар #10 от "патил по сервизите":
Ми то кола не се кара на ремонт на сляпо бе приятел! Когато имаш проблем с колата си питаш приятели и познати къде си карат техните и от кого са доволни и така стават нещата.Аз моята си я карам в едно малко сервизче тип гараж , но съм много доволен.Хората си разбират от работата и най важното е че са много коректни.А от реномирани сервизи така съм патил,че не ми се и говори!Коментиран от #23
12:23 13.06.2016
21 Чичо Стефан
Ниой не иска да изкара резервните части на сетло - оттук е корена на проблема. Става дума за 3-4 милиарда лева мин оборот само за леките коли.
1. НЕ можеш да приспадаш ДДС за ремонти на леки коли било и то фирмени
2. Не е редно в сервизите да се внасят незнайно какви резервни части. някои фирми за части си имат схема да будалкат клиенти че им правят големи отстъпки
3. ГОСТ е прав има ли надлежно изддаден документ всичко е под контрол
Но най важното е коректността на фирмата защото всеки може да сгреши. Попитах застрахователи да си направя застраховка професионална отговорност - изгледаха ме като теле, къде да са чували това .........
Кака сервизите да са в ред като всико е батак, ама какъв само .........
12:26 13.06.2016
22 qwerty
12:27 13.06.2016
23 патил по сервизите
До коментар #20 от "Джими":
Много ясно, че всеки кара кола по препоръки, след консулатции с форуми и т.н., включително и аз, но тук има едно голямо, НО всичко зависи от компетентността на механика, просто някои толкова си могат, едно е да ти направи стандартна профилактика, а съвсем друго е да ти реши проблем, отделно, като ти сложат от най евтините части, а ти вземат пари за по скъпи и добре дошъл в клуба на нерешимите загадки.Ако ти бара колата некадърник в повечето случаи вместо да ти реши проблема, той ти създава нов освен стария.
Може и да не повярваш, но обиколих всички "добри" майстори за проблем, който имах и накрая си го реших САМ!
Проблема беше, че е барал някой, на който трябва да му се счупят ръцете, и това му е малко, но както и да е, да сме живи и здрави, всички правят грешки!
Друг проблем е, че известни майстори, когато натрупат имидж, започва да ги мързи да правят коли и си наемат разни аматьори, калфи, които реално ти правят, колата, а уж я караш при майстора с препоръките, а той не бара нищо. Просто емазало по сервизите.
13:49 13.06.2016
24 патил по сервизите
Друг е въпроса, че, за да има коректно отношение и професионални услуги, трябва да има и професионалисти, както е на Запад, във фирмените сервизи.
Купуват си западняците чисто нови коли и не ги интересува, ако има проблем ги карат във фирмените сервизи, не, че и там няма дървени, като нашите, но те са много малко и от тях предимно се възползват имигранти.
Фирмените сервизи на Запад се стремят да предложат добро обслужване, защото от това зависят продажбите на нови автомобили!
Тук в България, абсолютен кенеф, купуваме си стари автомобили, на незнайно колко километри с незнайна поддръжка, ходим при незнайни майстори, с една дума, БЕДНОТИЯ.
Всички проблеми идват от ниския стандарт на живот, кофти държава, кофти коли, кофти сервизи, няма как всичко да не е наред, а сервизите да са.
Всичко идва от мизерията и беднотията и докато не започнем да си купуваме нови коли ще е така и никакви мерки няма да могат да променят нещата, това истината, няма какво да се самозалъгваме.
13:57 13.06.2016
25 Кобрата
13:58 13.06.2016
26 Дилър
14:08 13.06.2016
27 патил по сервизите
Вдигнаха екотаксите, най-много е вдигна тази за около 10 годишните автомобили и забележете с аргумента:"Да се стимулират хората да си купуват нови автомобили"???????? ХАХАХАХ Супер нагло, а?
На всеки му е ясно, че за да си купиш нещо трябва да ти по джоба, т.е. трябваше да премахнат ДДС, разни акцизи и такси за новите автомобили, за да станат по достъпни за хората, вместо да рекетират бедният народ!
Лихвата по депозитите и влоговете е 0%, а тази за кредитите е 10%?
Е, как да стане работата, като искат само да лапат!?
Нека държавата да спре да облага нови автомобили, да намалят банките лихвите по кредитите и ще стане работата, това е елементарно.
Хората ще карат коли с по 5-7 години гаранция и всичко ще си дойде по местата!
Как е възможно да се произвеждат автомобили в България, визирам Грейт уолите, по конкретно Волекс, който е спрябн от производство, заради производствен дефект, чупи му се задната ос, но пък струваше колкото едно Пежо или Тойота????? Уж родно производство, дрън - дрън, не знам дали произвеждат нещо в момента или е поредното пране на пари.
Въобще на.ирането е пълно.
14:32 13.06.2016
28 Косматия
И малко и много и още повече да им даваш все ръцете им у задниците заврени!
14:47 13.06.2016
29 Аааааа
14:58 13.06.2016
30 селото
15:08 13.06.2016
31 DARABARA
До коментар #18 от "Монго":
НАПЪЛНО СЪМ СЪГЛАСЕН С ТЕБ ТОВА ВЕЧЕ СИ Е ЦИГАНИЯ!!! АЗ ВЗИМАМ ВС С ФАКТУРА И Я ПОКАЗВАМ И ДАВАМ НА СОБСТВЕНИКА НА КОЛАТА РАБОТЯ ПРЕДИМНО И САМО С АУТО ПЛУС ЗАЩОТО СА КОРЕКТНИ И ЧАСТИТЕ НЕ СА ИМ ОТ ОТ НАЙ-КИТАЙСКИТЕ ИМА ЕВТИН ВАРИАНТ ИМА СКЪП И ЗА ДВАТА СЕ ДОПИТВАМ ДО КЛИЕНТА. ВСЕКИ МОЖЕ ДА СИ НАПРАВИ СРАВНЕНИЕ МЕЖДУ ВСЕКИ ДОСТАВЧИК НА ЧАСТИ В 90 ПРОЦЕНТА ОТ СЛУЧАИТЕ КУТИИТЕ СЕ РАЗЛИЧАВАТ. АЗ РАБОТА СИ ИМАМ ВЪПРОСА Е В ТОВА,ЧЕ СИ ИМА РАЗЛИКА И В КЛИЕНТА.ИМА И РАЗЛИКА В ЦЕНИТЕ В ОТДЕЛНИТЕ ГРАДОВЕ ПРИМЕРНО СМЯНА НА РЕМЪЦИ И РОЛКИ АУДИ А8 4.2-СОФИЯ 400ЛВ ТРУД. ПЕРНИК 200ЛВ. ЗА ДУПНИЦА ДА НЕ ГОВОРИМ ТАМ НЕЩО НЕ Е НАРЕД 120ЛВ. ЕДИН УВАЖАВАЩ СЕ МАЙСТОР ЦЕНИ ТРУДА СИ А НЕ ДА Е ЗАТРУПАН С РАБОТА И НАКРАЯ НА МЕСЕЦА ДА НЕ МУ СТИГАТ ПАРИТЕ ДА СИ ПЛАТИ НАЕМА НА ХАЛЕТО!!! И ЗАЩОТО КОГАТО ВЛЕЗЕ В СУПЕРА НЕ МОЖЕ ДА СЕ ПАЗАРИ ЗА ЕДНО КИЛО МЕСО ЦЕНАТА Е ФИКСИРАНА ИСКАТ ДА ЛЕГАЛИЗИРАТ СЕРВИЗИТЕ ТОВА ОЗНАЧАВА,ЧЕ ВЪВ ВСЕКИ ГРАД ЦЕНАТА НА ДАДЕН РЕМОНТ ТРЯБВА ДА Е ЕДНАКВА С ДРУГИТЕ ГРАДОВЕКоментиран от #32, #34
15:23 13.06.2016
32 Косматия
До коментар #31 от "DARABARA":
Бе ти верно буташ масло бая!Точно баш майсторти требе да ги вкарат у релси, щото веки се не издържа!!!
Проверявал бил. И кво клиента кат ти каже турни по скъпото, съм на илядо процента сигурен в това как ти слагаш най евтиното и после кат се счупи дигаш рамене с думите ми таквоз ми доставиха!
АЙде, айде. Богаташи ви напраихме с тез коли и пак ревете!!!!
15:35 13.06.2016
33 Читател
15:44 13.06.2016
34 фауве
До коментар #31 от "DARABARA":
Няма как цените на всички сервизи да са еднакви, защото първо в по големите градове и особено София, стандарта на живот е един, докато във Враца е друг, нали се сещаш. Пък и пазарна икономика, конкуренция трябва да има, това са нормални неща.Механиците печелите добре, няма какво да се оплаквате, касови бележки не издавате, не плащате никакви данъци всеки месец, като клиентите ви, предполагам, че сте на патентен данък.
Казваш за магазина, ами питаш ли ги клиентите как и те ходят до магазина?
Проблема е, че за да станеш механик, трябва да имаш някаква квалификация, а не както е сега, куцо, кьораво е тръгнало да ремонтира.
Ти си отиваш да ти оправят колата, той мошеника започва да ти прави диагностика, хубаво, ама след диагностката оправи проблема, не само да вземеш едни 20 лв за триене на грешки!
Купувам си масло от Авто +, Фукс, само с такова карам, в туби. Отивам да ми го сменят и ми казват 20 лв!!!!!!!
20 лв за смяна на масло, на една малка стара кола?
Ами смених си го сам, и още много неща започнах да си сменям сам, то не се издържа, айде 5 лв да развиеш един болт на канала, за 15 минути, айде 10 да са ама 20лв за един болт да ти развият.
Намерих си канал и се оправих, никога повече няма да отида за обслужване в сервиз, голяма лакомия, уядохте се по сервизите, честно.;)
15:55 13.06.2016
35 До глупака Фауве
23:51 13.06.2016
36 Vasik Atanasova
ЧЕ И ЕЛКОНАДЖИИ
МОШЕНИЦИ КОИТО ЗА НИЩО НЕ СТАВАТ
03:15 14.06.2016
37 Ааа
До коментар #15 от "DARABARA":
А данъците плащаш ли си на тия 200 лв.????13:27 01.02.2018