Last news in Fakti

6 Септември, 2017 06:30 1 998 22

Мерят дистанционно емисиите на автомобилите в София

  • измерване-
  • емисии-
  • коли
Мерят дистанционно емисиите на автомобилите в София - 1

Няколко дни след като ЕК обяви, че вредните емисии от автомобилите ще се отчитат в реални условия, по покана на Столична община (“Зелена София”) и съвместно с отдел „Пътна полиция“ на СДВР в столицата идва екип на испанската RSLab, който ще извърши дистанционно измерване на емисиите от автомобилите в реално време и без необходимост от тяхното спиране.

От Столична община съобщават, че в периода от 4.09-15.09.2017 г. на четири различни локации в града мобилната лаборатория на RSLab ще следи количествата финни прахови частици (ФПЧ), въглеводороди (HC), въглероден окис (CO) и азотен оксид (NOx). Това са основните замърсяващи елементи на въздуха.

Процесът на измерване на емисиите от разстояние не включва никаква намеса в трафика по пътните артерии. Той отнема секунди и започва в момента, когато превозното средство пресече инфрачервените (ИЧ) и ултравиолетовите (UV) лъчи, излъчвани от системата.

Устройството може също така отчита скоростта на движение и да заснема регистрационните номера с цел идентификация на емисиите с конкретния вид автомобил, марка, двигател, година на производство.

Всички данни от измерванията се изпращат директно на наблюдаван от оператор компютър, разположен в мобилната станция, паркирана по протежение на пътя. RSLabs имат дългогодишен опит в работата с администрациите в ЕС, както и с частни компании. В момента те работят съвместно с испанското правителство и с Европейската комисия по проект за промяна на законодателството.

Системата е сертифицирана по стандарт ISO 17025, което удостоверява надежността й. След приключване на изследването, собствениците на превозни средства с отчетени наднормени стойности на замърсяване, ще бъдат известени с писма. Резултатите от пилотното проучване ще бъдат обявени по време на конференцията SOFAIR през октомври, когато по покана на кмета в София ще дойдат кметове и представители на общинската администрация на Париж, Лондон, Талин, Виена и Букурещ, както и експерти, за обсъждане на мерки за справяне със замърсяването на въздуха Инициативата за дистанционното измерване е на екипа на „Зелена София“ към Столична община, който подготвя кандидатурата на града в конкурса „Зелена столица на Европа“, организиран от Европейската комисия.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гост

    14 1 Отговор
    И ся ко прайм с автобусите на градски транспорт?

    Коментиран от #3, #7

  • 2 onq s konq

    11 1 Отговор
    Пак непълна информация.ЩЕ ИМА ЛИ ПРЕДУПРЕДИТЕЛЕН ЗНАК на известно разстояние преди изервателния пунк...за да може водачът с пушещ двигател да го угаси и да мине по инерция покрай джаджата

    Коментиран от #4

  • 3 имуноглобулин

    5 9 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    Сигурно си от провинцията и не си идвал скоро в София? Автобусите на "градския" отдавна са подменени с нови и екологични машини!!!

    Коментиран от #14

  • 4 Успокой са

    2 0 Отговор

    До коментар #2 от "onq s konq":

    Те от Факти да не сати родители, още малко и биберон ще искаш

    Коментиран от #6

  • 5 госта

    5 6 Отговор
    Даа на всички софЯнци требе им се забрани да карат автомобили - и без тва са мноо лоши шофьори
  • 6 onq s konq

    5 0 Отговор

    До коментар #4 от "Успокой са":

    Ами твърде е възможно,защото мама на няколко пъти прояви подозрение че са ме подменили в болницата като бебе,защото определено не приличам по характер на останалите в семейството
  • 7 гост

    5 2 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    Защо ли ме гложди силно съмнение , че собствения ти "транспорт" е много по-зле от градския такъв и само се опитваш да отвличаш вниманието от истинския проблем , щото преди 1990 "градския" беше мнооого по-зле и пак толкова "софиянци" (да не кажа два пъти повече) бяха на дърва и въглища пък в София беше сто пъти по-чист въздуха , дали не е заради ония около милион "кюмбета" дето се нароиха последните 15-20 годинки ? Риторичен въпрос естествено .
  • 8 гощо

    5 2 Отговор
    И с просто око можем да видим,че над 50% от автопарка е за тотално спиране от движение!!!!
  • 9 гост

    2 2 Отговор
    Ако искат да засичат то си има ГТП, там за пред камерите слагат сонди, от години са задължени да замерват отработените газове на всяка една кола. Дали работят? Ами не? Кой тогава носи отговорност за неспазване на правилата? Като спрат една кола, която току що е минала ГТП и според тях е изправна, а според мобилната система е за бракуване то не е ли редно да затворят пункта за измамна дейност? Логично е да имат огромна база данни за всички коли в страната и да ги анализират. Защо я нямат? Защо правят програми и плащат комисионни за нещо, което по закон трябва да е налично в системите?
    Това е като камерите на КАТ, уж ги има, ама снимките не стават и никой не го интересува кой е сложил подпис, кой е тествал, колко е платено, кой ще го оправи, защо никой не понася отговорност?

    Коментиран от #10

  • 10 гост

    7 3 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    Ти май не схващаш ,а ? Никой няма да си губи времето и парите с пунктове в цяла България , щото ако не знаеш никой не задължава "софиянци" да минават преглед в София ! Снимането на колата и номера е за да се удостовери , че не е мерена една и съща кола , никой няма да ти праща "честитки" . Просто хората ще премерят един ден , после след няколко дни пак , след още няколко дни пак , ще си дадат заверените отчетчета и след два три месеца с "изненада" ще прочетеш , че поради системно превишение на нормите се ЗАБРАНЯВА движението на дизелови автомобили или в най-добрия случай междинен вариант , примерно един ден четни номера , следващия нечетни и т.н. , но това са само подготвителни номера , крайната цел е ЗАБРАНА !
  • 11 VWandMercedes

    4 2 Отговор
    Не съм комунист но е крайно време някой да озъпти г-жа Фандък.Като искат чист въздух защо разрешиха тази гъстота на строителство.
    Плюс това ако господата мутро-политици-бизнесмени вдигнат доходите, хората ще копуват 3-6 годишни или нови коли.
    Хора не се карайте помежду си.На един ако му пуши колата, това е от безпаричие, а тя му трябва.
    Който е ходил в Гърция е виждал редовно 30г. пушещ японски дизелов пикап особено в района на Солун.
    Е питам аз, ние по католици от папата ли сме?

    Коментиран от #15

  • 12 Лупи

    4 6 Отговор
    Най-нормалното нещо за мен е във всеки град над 100 000 жители в централните части и във всеки град над 300 000 жители на цялата територия да се въведат ограничения за движение на автомобили без катализатор и без реално покрита норма Евро 5 за дизелите. За селата и малките градчета, който иска може да кара трактор(както често се случва) няма проблем защото там на 10 къщи има 1 действаща кола и ако ще да е дарак на 30 години освен ако не си й лапнал ауспуха друг вреден ефект няма. Ама в София, Пловдив, Варна, Бургас, Русе да ми се разкарваш с 20 годишна кошница 1,9 ТДИ с изрязан катализатор и чип(мноу вари чуееек) това е равносилно на престъпление. Особено в София, където задръстванията са единствени по рода си у нас, за там даже трябва нормата да е Евро 6.
  • 13 VWandMercedes

    6 1 Отговор
    Как става така, че се набиват всевазможни стандарти за какво ли не а само стандарта наживот не се доближава до "западния".Чудно ми е къде ли е границата на търпимост на овцедушния ни народ.
  • 14 Random

    1 1 Отговор

    До коментар #3 от "имуноглобулин":

    Хахаха.
    Може да са нови, ама хич не са поддържани.
    А и икарусите са по-хубави.
  • 15 гост

    2 3 Отговор

    До коментар #11 от "VWandMercedes":

    Ами като ти гледам приказките си баш комунист и то от най-заблудените . Кой и къде ти каза "другарю" , че като си нямал "стандарт" , имаш право да тровиш околните само заради собствения си кеф ? И кого си мислиш , че лъжеш с дъвката "колата ми е нужна" , щото трябва да ида от Люлин до Младост ? Значи имаш стандарт да плащаш за "барутника" , ама нямаш стандарт за обществен транспорт ? Искаш ли да идеш да поразпиташ тия със "стандарта" как с десет пъти по-голяма заплата от твоята пътуват с обществен транспорт та се късат , даже и с велосипед повечето ? И как плащат по 10-15 евро на ЧАС за паркинг , дето и за тях е надница за един два часа , а ти ревеш като заклан за един ЛЕВ на час , дето минималната заплата на час е три пъти повече ? В София НЯМА място за един милион коли , ако ще да са Евро 10 и никой няма да извади пари колкото за още една София , че да прави "подземни паркинги" които да стоят празни , щото "шофьорите" не им било удобно и си ги оставят по улиците , така че свиквай

    Коментиран от #20

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Бесен Язовец

    1 2 Отговор

    До коментар #16 от "Цун Кай Ми Хуя":

    Благосъстоянието на народа драги ми смехурко, зависи от неговия интелект. Колкото по-прост е народа толкова благосъстоянието му е по-зле защото държавата му обикновено е колония и се експлоатира от силните на деня без мисъл за простото население. А първия признак на просто население е, че на никой не му пука за околните какъвто е случея в България. Това, че ти си решил, че единствения ти вариант за придвижване е 20 годишен дизел с изрязан катализатор не значи, че това е единствения бюджетен вариант за нашите условия. Не е до благосъстояние, а до манталитет на селяк да караш стар дизел в града, защото има 20 годишни коли на бензин/газ с по-евтина поддръжка, по-малък данък, МНОГО ПО-ЕКОЛОГИЧНИ и горящи по-евтино на 100 км от дизелите, но дизелчето е по-тарикатско и затова така ти изнася, не е до благосъстояние. И никъде по света не се карат масово чисто нови коли, но всички спазват законите и всички в Лондон или Мюнхен си плащат таксата за замърсяване в центъра и всички си плащат паркомястото като попове, защото ползват удобството да караш кола в центъра.
  • 18 ДрънДрън

    1 1 Отговор
    Пак искат да дерат кожи. Изнесоха си старите ръждиви боклуци при нас и сега ще ни продават и катализатори на цената на половин кола!

    Коментиран от #19

  • 19 гост

    2 2 Отговор

    До коментар #18 от "ДрънДрън":

    Ееех , мечти , мечти ! Наистина ли си мислиш , че някакъв катализатор и то без необходимата електроника към него ще накара 20 годишен пърделник да изкара това което изкарва кола с Евро 5-6 ? И че ако има такъв , той няма да струва два пъти повече от самия пърделник ? Блажени са вярващите , боже !
  • 20 VWandMercedes

    2 0 Отговор

    До коментар #15 от "гост":

    1.Първо несъм комунист
    2.Живея под полите на Витоша и дестинацията Люлин/Младост не я карам често
    3.Моята кола не е "барутник" и имам все още катализатор
    4.А ти господин ГОСТ, вероятно си дошъл нагости в София преди 10г. и си забравил да си тръгнеш.Аз съм роден тук, и имам право да карам каквото си искам, а ако не ти харесва отивай там от където си дошъл.
    Ти много ми напомняш на феномена "будни майки" от преди 3-4г. които по цял ден люпеха семки докъто децата им реват в количките и снимат нарушения с телефоните си.
    Пак ще се повторя, нямам нищо против евро20 да сложат, но първо хората да имат адекватни заплати за да могат да се адаптират.
    В България всичко е лобиране и налагане на чужди правила заради финансови интереси.

    Коментиран от #21

  • 21 гостенче

    1 1 Отговор

    До коментар #20 от "VWandMercedes":

    Колега, като нямат пари и не са им адекватни заплатите защо масата карат 15 годишни премиум нафтови печки с 3 литрови мотори ????
    Щом нямаш пари си купуваш нещо по скромно за да ти отговаря на джоба и си го караш на ГАЗ или МЕТАН, пак заради джоба и вече можеш и да се похвалиш че си ЕКО.
    Манталитета е проблем колега, не заплатите...... Най удобо е да се мрънка за пари ама пари има, манталитета обаче си остава същия (мутро чалгарски).
    А пък и одавна си повтарям, че в крайна сметка автомобила не е задължителен и никъде не пише че трябва да го имаш на всяка цена. В софия Транспорта вече е доста напреднал така че....... айде няма нужда!
  • 22 666

    1 1 Отговор
    спирайте ги тия таралясници - здравето е най-важно
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове