Няколко дни след като ЕК обяви, че вредните емисии от автомобилите ще се отчитат в реални условия, по покана на Столична община (“Зелена София”) и съвместно с отдел „Пътна полиция“ на СДВР в столицата идва екип на испанската RSLab, който ще извърши дистанционно измерване на емисиите от автомобилите в реално време и без необходимост от тяхното спиране.
От Столична община съобщават, че в периода от 4.09-15.09.2017 г. на четири различни локации в града мобилната лаборатория на RSLab ще следи количествата финни прахови частици (ФПЧ), въглеводороди (HC), въглероден окис (CO) и азотен оксид (NOx). Това са основните замърсяващи елементи на въздуха.
Процесът на измерване на емисиите от разстояние не включва никаква намеса в трафика по пътните артерии. Той отнема секунди и започва в момента, когато превозното средство пресече инфрачервените (ИЧ) и ултравиолетовите (UV) лъчи, излъчвани от системата.
Устройството може също така отчита скоростта на движение и да заснема регистрационните номера с цел идентификация на емисиите с конкретния вид автомобил, марка, двигател, година на производство.
Всички данни от измерванията се изпращат директно на наблюдаван от оператор компютър, разположен в мобилната станция, паркирана по протежение на пътя. RSLabs имат дългогодишен опит в работата с администрациите в ЕС, както и с частни компании. В момента те работят съвместно с испанското правителство и с Европейската комисия по проект за промяна на законодателството.
Системата е сертифицирана по стандарт ISO 17025, което удостоверява надежността й. След приключване на изследването, собствениците на превозни средства с отчетени наднормени стойности на замърсяване, ще бъдат известени с писма. Резултатите от пилотното проучване ще бъдат обявени по време на конференцията SOFAIR през октомври, когато по покана на кмета в София ще дойдат кметове и представители на общинската администрация на Париж, Лондон, Талин, Виена и Букурещ, както и експерти, за обсъждане на мерки за справяне със замърсяването на въздуха Инициативата за дистанционното измерване е на екипа на „Зелена София“ към Столична община, който подготвя кандидатурата на града в конкурса „Зелена столица на Европа“, организиран от Европейската комисия.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гост
Коментиран от #3, #7
06:54 06.09.2017
2 onq s konq
Коментиран от #4
07:08 06.09.2017
3 имуноглобулин
До коментар #1 от "Гост":
Сигурно си от провинцията и не си идвал скоро в София? Автобусите на "градския" отдавна са подменени с нови и екологични машини!!!Коментиран от #14
07:52 06.09.2017
4 Успокой са
До коментар #2 от "onq s konq":
Те от Факти да не сати родители, още малко и биберон ще искашКоментиран от #6
07:59 06.09.2017
5 госта
08:23 06.09.2017
6 onq s konq
До коментар #4 от "Успокой са":
Ами твърде е възможно,защото мама на няколко пъти прояви подозрение че са ме подменили в болницата като бебе,защото определено не приличам по характер на останалите в семейството09:03 06.09.2017
7 гост
До коментар #1 от "Гост":
Защо ли ме гложди силно съмнение , че собствения ти "транспорт" е много по-зле от градския такъв и само се опитваш да отвличаш вниманието от истинския проблем , щото преди 1990 "градския" беше мнооого по-зле и пак толкова "софиянци" (да не кажа два пъти повече) бяха на дърва и въглища пък в София беше сто пъти по-чист въздуха , дали не е заради ония около милион "кюмбета" дето се нароиха последните 15-20 годинки ? Риторичен въпрос естествено .09:26 06.09.2017
8 гощо
09:46 06.09.2017
9 гост
Това е като камерите на КАТ, уж ги има, ама снимките не стават и никой не го интересува кой е сложил подпис, кой е тествал, колко е платено, кой ще го оправи, защо никой не понася отговорност?
Коментиран от #10
10:15 06.09.2017
10 гост
До коментар #9 от "гост":
Ти май не схващаш ,а ? Никой няма да си губи времето и парите с пунктове в цяла България , щото ако не знаеш никой не задължава "софиянци" да минават преглед в София ! Снимането на колата и номера е за да се удостовери , че не е мерена една и съща кола , никой няма да ти праща "честитки" . Просто хората ще премерят един ден , после след няколко дни пак , след още няколко дни пак , ще си дадат заверените отчетчета и след два три месеца с "изненада" ще прочетеш , че поради системно превишение на нормите се ЗАБРАНЯВА движението на дизелови автомобили или в най-добрия случай междинен вариант , примерно един ден четни номера , следващия нечетни и т.н. , но това са само подготвителни номера , крайната цел е ЗАБРАНА !10:35 06.09.2017
11 VWandMercedes
Плюс това ако господата мутро-политици-бизнесмени вдигнат доходите, хората ще копуват 3-6 годишни или нови коли.
Хора не се карайте помежду си.На един ако му пуши колата, това е от безпаричие, а тя му трябва.
Който е ходил в Гърция е виждал редовно 30г. пушещ японски дизелов пикап особено в района на Солун.
Е питам аз, ние по католици от папата ли сме?
Коментиран от #15
11:18 06.09.2017
12 Лупи
11:21 06.09.2017
13 VWandMercedes
11:23 06.09.2017
14 Random
До коментар #3 от "имуноглобулин":
Хахаха.Може да са нови, ама хич не са поддържани.
А и икарусите са по-хубави.
12:00 06.09.2017
15 гост
До коментар #11 от "VWandMercedes":
Ами като ти гледам приказките си баш комунист и то от най-заблудените . Кой и къде ти каза "другарю" , че като си нямал "стандарт" , имаш право да тровиш околните само заради собствения си кеф ? И кого си мислиш , че лъжеш с дъвката "колата ми е нужна" , щото трябва да ида от Люлин до Младост ? Значи имаш стандарт да плащаш за "барутника" , ама нямаш стандарт за обществен транспорт ? Искаш ли да идеш да поразпиташ тия със "стандарта" как с десет пъти по-голяма заплата от твоята пътуват с обществен транспорт та се късат , даже и с велосипед повечето ? И как плащат по 10-15 евро на ЧАС за паркинг , дето и за тях е надница за един два часа , а ти ревеш като заклан за един ЛЕВ на час , дето минималната заплата на час е три пъти повече ? В София НЯМА място за един милион коли , ако ще да са Евро 10 и никой няма да извади пари колкото за още една София , че да прави "подземни паркинги" които да стоят празни , щото "шофьорите" не им било удобно и си ги оставят по улиците , така че свиквайКоментиран от #20
12:24 06.09.2017
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Бесен Язовец
До коментар #16 от "Цун Кай Ми Хуя":
Благосъстоянието на народа драги ми смехурко, зависи от неговия интелект. Колкото по-прост е народа толкова благосъстоянието му е по-зле защото държавата му обикновено е колония и се експлоатира от силните на деня без мисъл за простото население. А първия признак на просто население е, че на никой не му пука за околните какъвто е случея в България. Това, че ти си решил, че единствения ти вариант за придвижване е 20 годишен дизел с изрязан катализатор не значи, че това е единствения бюджетен вариант за нашите условия. Не е до благосъстояние, а до манталитет на селяк да караш стар дизел в града, защото има 20 годишни коли на бензин/газ с по-евтина поддръжка, по-малък данък, МНОГО ПО-ЕКОЛОГИЧНИ и горящи по-евтино на 100 км от дизелите, но дизелчето е по-тарикатско и затова така ти изнася, не е до благосъстояние. И никъде по света не се карат масово чисто нови коли, но всички спазват законите и всички в Лондон или Мюнхен си плащат таксата за замърсяване в центъра и всички си плащат паркомястото като попове, защото ползват удобството да караш кола в центъра.15:07 06.09.2017
18 ДрънДрън
Коментиран от #19
19:58 06.09.2017
19 гост
До коментар #18 от "ДрънДрън":
Ееех , мечти , мечти ! Наистина ли си мислиш , че някакъв катализатор и то без необходимата електроника към него ще накара 20 годишен пърделник да изкара това което изкарва кола с Евро 5-6 ? И че ако има такъв , той няма да струва два пъти повече от самия пърделник ? Блажени са вярващите , боже !20:12 06.09.2017
20 VWandMercedes
До коментар #15 от "гост":
1.Първо несъм комунист2.Живея под полите на Витоша и дестинацията Люлин/Младост не я карам често
3.Моята кола не е "барутник" и имам все още катализатор
4.А ти господин ГОСТ, вероятно си дошъл нагости в София преди 10г. и си забравил да си тръгнеш.Аз съм роден тук, и имам право да карам каквото си искам, а ако не ти харесва отивай там от където си дошъл.
Ти много ми напомняш на феномена "будни майки" от преди 3-4г. които по цял ден люпеха семки докъто децата им реват в количките и снимат нарушения с телефоните си.
Пак ще се повторя, нямам нищо против евро20 да сложат, но първо хората да имат адекватни заплати за да могат да се адаптират.
В България всичко е лобиране и налагане на чужди правила заради финансови интереси.
Коментиран от #21
08:58 07.09.2017
21 гостенче
До коментар #20 от "VWandMercedes":
Колега, като нямат пари и не са им адекватни заплатите защо масата карат 15 годишни премиум нафтови печки с 3 литрови мотори ????Щом нямаш пари си купуваш нещо по скромно за да ти отговаря на джоба и си го караш на ГАЗ или МЕТАН, пак заради джоба и вече можеш и да се похвалиш че си ЕКО.
Манталитета е проблем колега, не заплатите...... Най удобо е да се мрънка за пари ама пари има, манталитета обаче си остава същия (мутро чалгарски).
А пък и одавна си повтарям, че в крайна сметка автомобила не е задължителен и никъде не пише че трябва да го имаш на всяка цена. В софия Транспорта вече е доста напреднал така че....... айде няма нужда!
09:34 07.09.2017
22 666
19:31 07.09.2017