Новини

Укрепиха над 3 100 км железен път

Изпълнена е смяна на 2 800 релси и на повече от 40 000 траверси

Публикувана: 22 Януари, 2018 10:31 Обновена: 22 Януари, 2018 12:45
5 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 1027
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

В началото на 2017 г. Национална компания „Железопътна инфраструктура“ разработи Стратегия за експлоатация и развитие на жп инфраструктурата в Република България за периода 2017-2021 г. В резултат на нейното изпълнение, през изминалата година бе постигнато осезаемо подобряване на техническото състояние на над 3 100 км железен път чрез укрепване с тежка пътна механизация.

Въз основа на реализираната програма включваща средни ремонти и механизирано подновяване на участъци, където има сериозни намаления, беше възстановена проектната скорост на пет междугария с обща дължина над 43 км, завишени са скоростите в 16 междугария с обща дължина около 171 км, премахнати са и 32 броя ограничения на скоростта в мрежата с обща дължина 56 км. Общият ефект от извършените подобрения в тези отделни отсечки от жп мрежата е 61 минути.

Качеството на услугата, която предприятието предлага, в много голяма степен се определя от състоянието на железния път и инженерните съоръжения към него. Най-важни за постигане на по-високо ниво на сигурност остават резултатите от двете традиционни дейности: основните ремонти (подновяване и среден ремонт) и поддържането (механизирано и ръчно). През изминалите 12 месеца бяха подновени 29 км и бе извършен механизиран среден ремонт на 134 км железен път.

Полагането на безнаставов релсов път и на нови железопътни стрелки също има определящо значение за повишаване нивото на безопасност. За 2017 г. е положен над 57 км нов безнаставов път, изградени са 12 нови стрелки, както и бе извършен ремонт на 24 стрелки. Работите по подготовката на железния път за експлоатация при зимни условия продължават.

Освен основните ремонти, за осигуряване на графика за движение на влаковете много съществен е и приноса на дейностите по поддържането – укрепването на железния път и стрелките с тежка пътна механизация. Изпълнените в това направление в края на миналата година обеми са съответно 3 123 км железен път и 1 581 бр. стрелки.

Технологичното ниво на поддържане на жп инфраструктурата, въпреки много сериозните инвестиционни усилия на компанията за доставка на подходяща механизация, все още включва един значителен обем ръчно изпълнявани операции, като най-трудоемките от тях са смяната на релси и траверси. Към края на четвъртото тримесечие на миналата година бяха сменени над 2 800 релси и повече от 40 000 траверси.

Национална компания „Железопътна инфраструктура“ е най-голямото държавно предприятие с над 11 200 служители и е единственият управител на железопътната инфраструктура в страната. Основната дейност на дружеството е да осигурява капацитет за използване на жп инфраструктурата, да планира, управлява и ръководи влаковата дейност. По железопътната мрежа на България оперират 15 лицензирани жп превозвача – 14 товарни и 1 пътнически.


България

Платена публикация

Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
напредък
1 Отговор
"....беше възстановена проектната скорост на пет междугария с обща дължина над 43 км,...." - Голяма работа е свършена! Тепърва ще се види и как е свършена. При социализма се стигаше от Пловдив до София за по-малко от 2 часа. Сега човек не знае кога ще стигне. Особено през зимата....

Оценка:
-0 +6

Гост
2 Отговор
Да плача ли, да се смея ли ??? В другите "Развити" страни 1000 км линии за една да две години тук за една година 56 км без наставов път!?!

Оценка:
-0 +6

Иван
3 Отговор
Баща ми разправя, че от София до Бургас се е стигало за по-малко от 5 часа навремето през 1960-те години. С парните локомотиви.

Оценка:
-0 +5

мамо аз съм пилот
4 Отговор
тази "статия" прилича по-скоро на годишен доклад, показващ колко усилия са вложени от БДЖ по поддръжка на инфраструктурура. Този доклад дали няма да е предпоставка за последващо вдигане на цените за ползване на услугите на БДЖ?

Оценка:
-1 +3

Бивша Народна Република
5 Отговор
Излагация... превърнахме се БълИндия. Никой не може да купи нови влакове, основната подвижна сила е на над 40 години... Същност, защо се удивявам:) след като строшиха и последния военен самолет... всичките три хиляди военни въздушни единици ги разразиха и разпродадоха, рециклирана като циганите пластмасата

Оценка:
-0 +3

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Волен Сидеров
Това заяви пред БНТ лидерът на "Атака" и председател на парламентарната група на "Обединени патриоти" Волен Сидеров
Русия е създадена от българи и трябва да я пазим като наше дъщерно образувание"

Още бисери