Правителството няма визия за нов модел на пътна безопасност, заяви Богдан Милчев от Института за пътна безопасност.
Той участва в дискусия за рисковете, скрити в новите проекти за закони за движение по пътищата. На събитието присъстваха над десет граждански организации, които настояха законопроектите да бъдат спрени и в работните групи по изготвяне на нови текстове да бъдат приети експерти от неправителствения сектор.
Системата на пътната безопасност в България се управлява импровизирано, каза Богдан Милчев и добави, че от 10 години в Министерски съвет не е внасян доклад за състоянието на пътната безопасност. Той изтъкна, че са получени 75 страници критични бележки по новите законопроекти, като броят им се увеличава. Текстовете крият проблеми за всички участници по пътищата – за велосипедистите, за мотористите, за хората с увреждания, посочи Милчев и даде няколко конкретни примера.
"Отменят правилото, че дясностоящият има предимство в кръгово движение. Те искат да извадят България от конвенцията. Това означава, че всички чужденци, които идват в България, трябва да знаят, че България се движи по други правила. Те стигат още по-далече - разменят местата от един закон в друг, тъй като разделяйки механично закона, дават правомощия на министъра на транспорта в Закона за движение по пътищата, а тези правомощия трябва да бъдат в Закона за пътните превозни средства.
И обратното правят - включват МВР в Закона за пътните превозни средства, вместо да бъдат в Закона за движение по пътищата. Също констатираме голям бисер: изискването за задължително оборудване на всички автомобили с вериги от 15 ноември до 1 март, каза Милчев.
Той допълни и че се предлага въвеждане на правило, което забранява превключването на скорости на ЖП прелез: "Хора, това правило беше 1968-а година, когато автомобилите не бяха толкова технически надеждни. Тези експерти, които трябва да гарантират нашата сигурност, ние не ги знаем кои са, но те живеят в друго време".
Богдан Милчев добави, че предложените законопроекти трябва да бъдат спрени и да се изготвят нови, но с участието на експерти от неправителствените организации.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гад
15:47 02.05.2018
2 34ер11
15:49 02.05.2018
3 Темида
15:50 02.05.2018
4 Пешо
16:11 02.05.2018
5 Мемфис
Това са “хора”, чиито мозъци работят само в едно направление:
Откъде, как и колко може да се открадне!
Аз не съм чувал,топмафиот, па дори и в Африка да е на чело на една държава?
То пък една държава...
16:16 02.05.2018
6 Гост
На кое кръгово дясностоящият е с предимство?! В закона пише, че който е в кръговото движение е с предимство. Явно някой нещо бърка.
Коментиран от #8
16:35 02.05.2018
7 333
16:40 02.05.2018
8 Кръгово с три ленти
До коментар #6 от "Гост":
А ако двама се движат един до друг в кръговото в съседни ленти и искат да се престроят?16:57 02.05.2018
9 СуперЕвала
За един Ксанакс могат да те набутат в затвора, защото са ти го дали преди седмица, без дори да знаеш!
Трябваше да отстъпвам на жена ми да кара по магистралата миналото лято, а тя е 10 пъти по-опасна от мен (ТОВА МИ ГО КАЗА ТЯ, НЕ ЧЕ НЕ ГО ЗНАЕХ ДЕ.. :), щото ония ден бях консумирал ''наркотици'' оопс демек... Ксанакс! Ами поредния инструмент за мачкане на народа.. Евала прос.ци. Сега шанса да те помете някоя кифла или млад шофер на 1 бира е по-голям (У)..Нали спряха ''наркоманите'' от магистралата (У) ''БРАВО'' , ''ЕВАЛА'' !!! Сега всичко ще е ТОЧНО :))
20:19 02.05.2018
10 на госта поста
21:50 02.05.2018
11 1234
21:44 04.05.2018