„България строи най-евтините магистрали в цяла Европа”, посочи министърът на регионалното развитие Николай Нанков, цитиран от бТВ. Според него това не е за сметка на качеството.
„От последните седмици и дни жестоко се спекулира по темата, че видите ли в България ние строим, а и се возим по най-скъпите пътища в Европа”, посочи още Нанков.
Той направи и отчет как се е движела цената на магистралите в България, обръщайки внимание, че най-скъпата е АМ „Люлин”, възложена през 2006 г.
Средната цена в била 3,1 млн. евро, за Сърбия – 5,5 млн. евро, за Румъния – 6,43 млн. евро, а за Гърция – 10,28 млн. евро.
Нанков посочи, че е напълно реалистично в края на 2024 г. АМ „Хемус” да бъде изцяло завършена, а пък АМ „Струма” в участъка Кресна до Сандански ще бъде завършена с почти осем месеца предсрочно.
„От 5 май 2017 г. правителството е дало старт на пътни проекти за около 1,4 млрд. лв. Страната ни прилича на строителна площадка”, констатира Нанков. Той посочи още, че се ремонтират второкласни и третокласни мрежи, както и общински пътища, мостови съоръжения, тунели и др.
„Всички обществени поръчки са публични, прозрачни и в пълно съответствие с нормативната уредба”, каза министърът.
Изслушването на регионалния министър за напредъка по пътните проекти в Народното събрание беше определено от опозицията като „кризисна пиар акция без съдържание”. „Вие явно още един път доказвате, че живеете в един паралелен свят, нямащ нищо общо с действителността”, каза Таско Ерменков от БСП.
„През пролетта миналата година прокуратурата влезе в АПИ заедно с ОЛАФ и ДАНС и даде информация, че в агенцията се уговарят обществени поръчки. Поискахме тази комисия, за да видим кой носи политическа отговорност. Вие тогава се уплашихте, скрихте се, но проблемите лъснаха още повече. Днес след една година пак слушаме за магистралите, които вече не са и скоростни пътища, имайки предвид какви ограничения за движение има по тях”, коментира от трибуната Ерменков.
„По пътищата на България няма значение кой от коя политическа сила е. Всички искаме по-добра инфраструктура и инвестиции, както и безопасност по пътищата”, заяви от своя страна Цветан Цветанов след изслушването на Нанков.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 БАЙ КУРТИ
12:52 03.05.2018
2 123
12:53 03.05.2018
3 Валери
13:01 03.05.2018
4 Гост
13:02 03.05.2018
5 Гост
13:02 03.05.2018
6 Бесен Язовец
13:08 03.05.2018
7 гост
13:11 03.05.2018
8 Кабагайдаров
13:40 03.05.2018
9 Рамбо Силек
13:48 03.05.2018
10 Гост
13:49 03.05.2018
11 Гост
14:10 03.05.2018
12 гарантирано от герб
Личи си !!!!! Малоумници герберасти !
"Евтиното винаги излиза скъпо"-народна мъдрост
14:16 03.05.2018
13 Станислав
14:47 03.05.2018
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Спас
15:39 03.05.2018
16 Ежко
1.Изобщо не са най-евтините.Примери бол.
2.За това отчайващо качество са си бая скъпи!
16:00 03.05.2018
17 Реалист
Магистралите са ни такива за каквито имаме пари. До вчера ревяхте че били скъпи и се крадяло от цената, сега ревете че били евтини и некачествени. Ами по-добре с някакви магистрали отколкото с магистрала само до Правец за 45 години ЗА ЦЯЛА СЕВЕРНА БЪЛГАРИЯ.
Да, може още да се желае, но никъде стандарта на живот не се подобрява с магическа пръчица. Освен ако не дойдат фашистите - Хитлер е построил магистралите в Германия за няколко години основно с ръчния труд на безработните германци. Вие това ли искате - без пари и с "ленински/комсомолски труд". И да ви надзирава синчето на поредния червен партиен другар дали си изпълнявате дневната норма.
Ревльовци!!!
Ами като карат колони от турски тирове без да плащат при 45 градуса лятото, как няма да е магистралата "на вълни". Кой от вас е виждал в Германия 45 градуса?
Ама българчето му дай само да реве и плюе, накарай го да работи - акъл ще ти даде как да не свърши сега работата. Това което НИ липсва като нация е ЕДИНСТВО И ТРУДОЛЮБИЕ. СоциализЪма "възпита" цели поколения в кражба и омраза към труда. "Учи мама да не блъскаш" и куцо и сакато изкара дипломи. А по-вечето дипломи (като на "изкуствоведа" Кутев) стават само да ги овесиш в туалетната.
Надеждата е в младото и отворено към света поколение, изучило се в Европа, имащо ясни критерии, че се изисква ТРУД за да успееш, а МРЪНКАНЕТО НЕ ПОМАГА.
А дотогава - "...Лайте си, кервана си върви".
Коментиран от #18
17:39 03.05.2018
18 Готин ама не съвсем
До коментар #17 от "Реалист":
Браво! Така те искам!Тъй се защитава хляба я! С патос и комсомолски устрем!
Често пътувам по Тракия. Не става и за второстепенен път!
Вчера нарочно броих знаците. За 80 км., от Пловдив до разклона за Ст. Загора има 40 знака с ограничение на скоростта 90 км. и продължителност на действие 2000 метра! Сиреч, за 80 км. имаме 80 км. ограничения 90 км.! Та да запитам? Каква магистрала е това??? Това не е и второстепенен път, защото и те са по-добри и по-равни! И как точно строят италианците, испанците и други южняци? При тях такива температури няма ли, та пътищата им са перфектни? Или при нас само вълната ни пречи и се краде, като за последно!
Коментиран от #19
19:19 03.05.2018
19 Реалист
До коментар #18 от "Готин ама не съвсем":
Стига глупости. Всеки месец съм в Европа и ако си мислите, че там пътища не се ремонтират, се лъжете. Истината е че в България камионите са претоварени и си плащат "на ръка". Основно се оплакваш от знаците - и за мен не е нормално толкова много знаци ограничаващи скороста на магистрала. Но това е проблем на КАТ и прилагане на закона. МАНТАЛИТЕТА на българина е също голям проблем - "Андрешковци" на пътя колкото искаш.Недейте само да се оплаквате! България е на прав път!
20:44 03.05.2018
20 инженера
13:12 04.05.2018
21 Гост
20:31 04.05.2018