ФАКТИ.БГ

2020 г. ще е готов пътят към ГКПП "Клепало" България и Македония

Публикувана: 4 Май, 2018 18:04
2 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 1612
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

В края на 2020 г. се очаква да бъде готов пътят към ГКПП "Клепало" между България и Република Македония. Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков по време на днешния парламентарен контрол.

Транспортната връзка до пункта е около 30 километра, като пътят не е ремонтиран основно от 30 години, стана ясно от думите на министъра. Възложено е изработването на технологичен проект за превантивен ремонт на първите 16 километра от пътя и по прогнозна оценка ремонтът ще струва около 10 млн. лева.

Ремонтните дейности на участъка ще започнат тази година и се очаква да приключат в рамките на 2018 г. За оставащата част от трасето се предвижда частична реконструкция и ново строителство, защото има участък без трасе с асфалтова настилка, каза министърът и уточни, че е нужен нов технически проект, като Агенция „Пътна инфраструктура“ ще го включи в програмата за проектиране за 2019 г. След изготвянето на проекта ще стане ясно каква ще е стойността на строителството на тази отсечка.

Пред депутатите министърът съобщи още, че е осигурено финансирането и за изграждането на кръговото кръстовище на първокласния път ІІ-64 Карлово – Баня – Долна махала – Труд – п.в. Труд – Пловдив – км 48+278 и път ІІІ-606 Голям Чардак – Малък Чардак – Строево - /Труд – Пловдив/. До края на май тази година ще стартират тръжните процедури за избора на изпълнител и на надзор, а до края на година може да започне изграждането.“Средствата, според инвестиционния проект на община Марица, възлизат на 1.1 млн. лв. и ще бъдат осигурени от бюджета на Агенция „Пътна инфраструктура“, обясни Нанков.

Ще се търсят възможности за финансиране от бюджета за изграждането на Околовръстния път на гр. Чепеларе, стана ясно по време на днешния парламентарен контрол. Пътят е част от второкласния път Асеновград – Смолян.

„Община Чепеларе трябва да извърши отчуждителните процедури на имотите, засегнати от проекта“, обясни регионалният министър и добави, че в края на годината, АПИ трябва да е готова с актуализацията на техническите проекти за три подучастъка на обекта. Общата дължина на Околовръстното шосе е с дължина около 4 км и е разделено на 4 участъка.

До края на май месец ще приключи ремонтът на път І-4 в участъка през с.Шереметя община Велико Търново. В момента там се извършват ремонтни дейности за близо 1 млн.лв., осигурени от бюджета на АПИ. След приключване на ремонта ще бъде подновена и пешеходната пътека в селото, планира се полагане на напречна шумяща маркировка преди пешеходната пътека.

„По второкласния път Перник – Брезник също се извършват ремонтни дейности на отделни участъци, при които има деформации“, съобщи министърът в отговор на въпрос на народен представител от ПГ на „БСП за България“. Ремонта се извършва по програмата „Текущ ремонт и поддържане“ на АПИ и по трасето на пътя няма регистрирани свлачищни процеси.

„Обектът е част от свлачище 11“, каза Николай Нанков. По думите му участъкът от км 4 + 700 до км 7 + 620 е ремонтиран преди повече от 40 години, а подучастъкът от км 7 до км 7 +620 метра има пропадане на дясната лента. „Периодично през годините са извършвани ремонтни дейности със средства от бюджета за поддържане на републиканските пътища от област Перник“, допълни министърът. По думите му от км 5 до км 7 е ремонтиран тръбен водостоп с разместени тръби и с извършен ремонт на съоръженията. „Въпреки положените усилия отново се наблюдава пропадане на пътното платно. Необходимо е изпълнение на цялостен ремонт“, заяви Нанков.

Нанков поясни, че в периода 2009 – 2011 г. отсечката от км 7 до + 620 до км 19 + 720 е рехабилитирана и се намира в добро експлоатационно състояние.


България

Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Пешо
1 Отговор
Направете АМ "Хемус", че скоро няма да има за кого да я правите. Стига правихте пътища за Турция, Гърция, Сърбия, Румъния и Македония! А българите от северна България - кучета ги яли.

Оценка:
-0 +6

Шаран БГ
2 Отговор
Както докладва В.Томова / "Бандитска Варна"/, варненските юнаци тепали софийските у Добрич.Какво са делили - знаят техните босове. Сред софийските бил и един баш юнак над юнаците, който станал важен фактор у държавата ни и когото явно малко са го били - иначе до сега щеше да направи и АМ "Хемус", и АМ "Дунав" /В.Търново - Русе/, че и АМ " Черно море"......
Ама сега - среден пръст ! Като не знаят моряците да бият........
Аз най-много обичам от държавници изречения със ЩЕ - т.е. с бъдеще време. Според някой, сега требеше да съм в комунизЪма, пък се оказах в дивия капитализъм. Съдба....!!

Оценка:
-0 +2

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


Ловци на бисери
Веселин Марешки
Лидерът на ВОЛЯ Веселин Марешки коментира внесения от БСП вот на недоверие
Некадърници има навсякъде, заради един министър няма как да тласнем държавата в хаос."

Още бисери
ТОП 5