Факти, новини, статии - Да извадим фактите наяве

Превозвачите излизат на мирен протест на 17 май

Публикувана: 15 Май, 2018 17:34
11 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 678
ШРИФТ ПЕЧАТ

Българският автомобилен сектор - товарни превози и превози и превози на хора, се обедини с решение да организира мирен протест на 17 май т.г., в деня на срещата на Върха в София. Решението бе взето на Конференция с международно участие "Европейското бъдеще на транспорта в Централна и Източна Европа", която се провежда в София, съобщи novini.bg.

Целта на протеста е западните лидери да бъдат убедени в размера на щетите, които промените ще донесат за икономиката на България и за нейните граждани, каза Ангел Траков, председател на УС на Съюза на международните превозвачи /СМП/.

От бранша бяха единодушни, че ще продължат да отстояват парвото си на безнес без дискриминация и двойни стандарти в ЕС.

Предвижда се автомобилно шествие с тежкотоварни камиони и автобуси от 10.00 до 17.00 часа на бул. "Цариградско шосе" /отбивката към бул. "Брюксел", лентите в посока София/. Паркирани товарни автомобили ще наредят протестна колона до отбивката за кв. "Дървеница" /4-ти км/. След отбивката за кв. "Дървеница" до отбивката за бул. "Ситняково" ще бъде наредена протестна колона от автобуси.

Междувременно от 13.00 до 17.00 часа ще бъде проведено протестно шествия със сборен пунт пл. "Македония", по маршрута от ул. "Алабин" към Съдебната палата, вдясно по бул. "Витоша" до парковото пространство пред НДК, където протестиращите ще държат речи, обясни Траков.

В София позиционирани ще бъдат около 100 камиона и още толкова автобуси.

В цялата страна те ще бъдат много повече, защото в протеста се включват и градовете Пловдив, Велико Търново, Враца, Видин, Русе, Благоевград, Сандански, Петрич и др, каза Траков. Участниците в днешния форум заявиха, че товарните превози са бизнес, който се развива в силно конкурентна среда и не получава субсидии от фондовете на ЕС. Спазват се строги регулации, свързани с техническо състояние на превозните средства, екологични норми, безопасност на труда с над 36 директиви и регламенти.

"Ето защо предлаганите регулации в пакет Мобилност 1 са напълно необосновани и засягат основно фирми от Централна и Източна Европа, които поради географската си отдалеченост ще бъдат силно затруднени или поставени в невъзможност а изпълнят изискванията, коментира Йордан Абаджиев, изпълнителен директор на СМП.

Общо 79,5 на сто от собствениците и управители на фирми определят промените в Мобилен пакет 1 като огромен риск за бизнеса и изразяват опасения, че до 2-3 години ще фалират, показва огласено анкетно проучване в бизнеса. Над 83 на сто определят изискването да се връщат у дома за почивка като изключително затрудняващо, а някои като неизпълнимо.

С готвените регулации на практика ще се отнемат приходи в бюджета на България, а след 2020 год. от нашия държавен бюджет ще трябва да се плащат по-високите вноски в бюджета на ЕС за новия програмен период, смятат представители на бранша.

България

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Росен Плевнелиев
Президентът в коментар за националната сигурност
Когато българските самолети пазят пространството, сърбите могат да спят спокойно"

Още бисери