ФАКТИ.БГ

Най-малко 10 органа у нас отговарят за безопасността на движение по пътищата

Драстично разминаване в статистиката за жертвите

Публикувана: 31 Август, 2018 21:30
30 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 1290
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Най-малко 10 органа у нас отговарят за безопасността на движение по пътищата. Предложеното ново звено за пътната безопасност ще налага административни наказания и ще е пряко подчинено на Министерския съвет. Решението за създаването му беше взето вчера от правителството.

Звеното ще има право да предписва и наказва. „Функциите ще са мониторингови и контролни. Едно такова звено ще има 60 – 70 служители, но ще има достъп до целия държавен апарат. Рано е да се говори за бюджет”, поясни пред bTV Томислав Дончев.

Органът по пътна безопасност се създава по подобие на звеното в Ирландия. Сега у нас има най-малко 10 органа, отговарящи за безопасността на движението.

АПИ възлага и организира строителството на нови пътища и съоръжения и отговаря за поддръжката на пътищата. Министерството на транспорта пише и предлага закона за движение по пътищата, ДАИ отговаря за шофьорските изпити и изправността на автомобилите, а МВР за поведението и контрола на шофьорите, безопасността на пътя, пътните знаци и маркировката.

Отделно от тях общините отговарят за поддръжка на пътищата, пътните знаци и маркировката. Спешна помощ – за животоспасяваща реакция при катастрофи. Министерството на отбраната регистрира военната техника по пътищата.

Земеделското министерство пък регистрира земеделската техника и превозващата храни, Министерството на образованието отговаря за училищните автобуси, а Комисията за финансов надзор за застрахователите.

НАП пък отговарят за събирането на глобите, контролира бюджета и финансирането на цялата система за безопасност на движението.

Разпръснатата отговорност води до грешни изводи и анализи на причините за катастрофите. „Здравното министерство се грижи за цялата спешна помощ – разликата в статистиката за ПТП от МЗ и КАТ е 50%”, твърди пред бТВ Настимир Ананиев от Института за пътна безопасност.

Създаването на подобен орган е препоръчано преди години и от Световната банка.

България

Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
САШКО
1 Отговор
само 10? създайте поне още 10

Оценка:
-0 +30

КОЧА
2 Отговор
САМО СПИРАТ КОЙТО НЕ ТРЯБВА А ОНИЯ НЕ ГИ ВИЖДАТ КРАДЦИТЕ С ГОЛЕМИТИ МУТРИ .КАРАТ СКЬПИ КОЛИ И И И КАТО ГИ ПОГЛЕДНЕШ СИ ЧИСТАТТ НОСА ОТ СРАМ ............

Оценка:
-2 +15

Странджата
3 Отговор
Когато искаш нещо да не се свърши създаваш комисия , която под егидата на колективната безотговорност винаги ще прикрива виновните и безотговорните.

Оценка:
-0 +29

Бесен Язовец
4 Отговор
Най малко 10 органа, лапат мъжки органи и затова сме на туй дереже.

Оценка:
-2 +19

Органик
5 Отговор
Създават друг... А няма ли да диквират някой, който не върши никаква работа.

Оценка:
-0 +15

Джудже
6 Отговор
При положение, че тези органи не си вършат работата и са безнаказани, то и 100 да направят, ситуацията нямя да се промени.

Оценка:
-0 +18

Ееееер
7 Отговор
И нито един не работи😡

Оценка:
-0 +25

Кую
8 Отговор
Органа не беше ли К.Р, ама смачкан?!?!?

Оценка:
-0 +8

Аха
9 Отговор
Някаква нова рекетьорска служба предполагам

Оценка:
-0 +17

ThePro
10 Отговор
Здравейте,
Истинската причина за катастрофата е доста проста - последния износоустойчив пласт асфалт има точна рецепта по която се прави. Част от рецептата е твърд малоразмерен добавъчен материал (малки камъчета).
Малките камъчета се произвеждат в кариери от специални трошачни машини.
Точно тук идва проблемът - "твърдите" камъчета струват доста по скъпо от "меките", защото трошачката се амортизира доста по бързо.
И така асфалтовите възли, къде под натиска на строителите, къде от чисто печалбарство, слагат от "меките" добавъчни материали ( тоест вместо гранит, слагат кварц или изветрели скали).
След полагането на последния асфалтов слой, тои има известно кратко време (няколко месеца) добро сцепление, докато меките камъчета не се износят. Тогава вече сцеплението намалява драстично и пътя става "гладък" и опасен.
Но, това НИКОГА няма да излезе наяве, защото ще се окаже че трябва да се преасфалтира цяла България.

Коментиран от #11, #15


Оценка:
-0 +18

нечовек
11 Отговор

До коментар #10 от "ThePro":


Няма проблем - настилат се вместо камъчета всички политици и бюрократи Калинки, битови криминалета, заливат се със смола и валяка ги отъпква. Те имат корави кратуни и ще държи пътя 100 години.

Оценка:
-0 +9

Хк+йххххйххх
12 Отговор
Малко са органите. Направете ги 20.и само от Герб.

Оценка:
-0 +12

Корупция
13 Отговор
Да направят още един министерски съвет, който да следи какво прави първия! Същото се отнася и за второ народно събрание, НАП, АВ, кметовете по места да имат дубльори, ... Никой не знае какво работи у нас - генезиса, генезиса и племето от примати ...

Коментиран от #24


Оценка:
-0 +11

me be re
14 Отговор
„ Най-малко 10 органа у нас отговарят за безопасността на движение по пътищата ” - това е организирана безотговорност !

Коментиран от #18


Оценка:
-0 +15

me be re
15 Отговор

До коментар #10 от "ThePro":


Причината е корупцията. Тия чиновници дето са приемали обекта кой са ? И какво са гледали ?
Но най- вероятно от откраднатите парички се е напълнила някоя пртиина касичка ..

Оценка:
-0 +10

Miusuka Madoto
16 Отговор
По 10 органа за всеки орган и за всеки член!

Оценка:
-0 +11

Октавянчо
17 Отговор
Хе-хе малка ни е администрацията :). Тези десет трябва да се следят от още 10, а вторите 10 трябва да ги контролират 5, а тези 5 .... догодина ще видят колко да ги контролират :)

Оценка:
-0 +11

Количка
18 Отговор

До коментар #14 от "me be re":


Направо си е Организирана Безотговорна Група. Прокуратура да самосезира

Оценка:
-0 +10

Morgoth
19 Отговор
Много баби - хилаво дете!

Оценка:
-0 +10

Хасанчо
20 Отговор
Всичките дето сте ги изброили ,освен да бъркат дружно в джоба на хората нищо друго не правят. Основната им цел е да пълнят окрадения бюджет и нечии други властови джобове. Ходят само за заплата и ако падне нещичко от някой не редовен,та да го пуснат. А КАТ за благодарност ,че съсипаха реномето на цялата полиция с години като най-алчни и корумпирани ги направиха и НАП и КФН та да дооберат народната любов. Полицаите напускат,надзиратели по затворите недостигат и вземат сулю и пулю ,пожарникари няма ,нооооо катажии дал господ . Само там стоят докато умре ,а новите мераклии за да стигнат до жълтата жилетка и палката що прасета занесоха на началниците . Моряците за синчетата си зелено бутат на шефовете.

Оценка:
-0 +11

Усмивката
21 Отговор
Много баби.....хилаво дете.

Оценка:
-0 +3

Усмивката
22 Отговор
То е като стария москвич ....и АВС да му туриш,и ESP да го обслужиш ,остава си москвич.Модернизация не означава ефективност. Това е поредният хаотичен суетаж на хора с елементарна подготовка по върховете във властта.Искачили се незнайно по кое време и как ,..то е като врабче в орлово гнездо.Нито вижда кво става долу...ма и на полет не го бива,та много врява в орлова перушина

Оценка:
-0 +7

23
Този коментар е премахнат от модератор
аналитик
24 Отговор

До коментар #13 от "Корупция":


То и сега има кой да проверява, но не го прави. Тия шроклети ненаситни гадини с ненаситни гърлана постовете не си вършат работата от соца насам. КЗащита на Потребителите е длъжна при такива нередности да сезира АПИ и Прокуратуата, за да се изясни, защо пътя е с некачественни материали, защо мйтрата и хората му отпускат пари непрестанно, а не осъдят лошия стфоител за дефекти, защо не са плставени канавки отводнители, защо знака е постасен по-ниско, след като много пъти е поставян въпроса?! Мо институциите само искат пари. Новата Шуробаджанашка инстанция ще ни увеличи разходите, но няма да свърши нищо полезно.

Оценка:
-0 +9

Ха де
25 Отговор
Значи ето от къде трябва да почне чистката, закриваш 10 органа, на които плащаме за несвършена работа и контролират 10 фирми за тяхната несвършена работа...

Оценка:
-0 +9

аналитик
26 Отговор
АПИ възлага и организира строителството на нови пътища и съоръжения и отговаря за поддръжката на пътищата. - АПИ след като вижда че строителите пускат пътища с некачественни материали, защо продължава да отпуска пари, а не ги обвини в Прокуратурата? Ами арест на АПИ, в панделата за 8 години, за убийство и то на много хора по пътищата, съд по 8 годони за стрпителния предприемач-и на некачественни пътища по за 8 години за предумишленно убийство и ще се поопраси малко! ЗАЩО НЕ СЕ ПРАВИ ОТ НИКОЙ НА ВЛАСТ? Тогава и властта с обвинение и затвор за съучастие в предумишленни убийства!

Оценка:
-0 +8

аналитик
27 Отговор
МВР за поведението и контрола на шофьорите, безопасността на пътя, пътните знаци и маркировката, а МВР за поведението и контрола на шофьорите, безопасността на пътя, пътните знаци и маркировката. Отделно от тях общините отговарят за поддръжка на пътищата, пътните знаци и маркировката. - Тези агенции отговарят за пътищата пряко. И 30 години нито една не си свърши работата и не наказа виновните? И лапа заплати, глобяват ни, искат още пари? За какво ни е нова безполезна лапачница на пари 11-та? Цели 4 не искат да си ссършат работата, че 5-та ли ще върши?

Оценка:
-0 +6

АЙБИ
28 Отговор
У нас почти за всички има по неколко органа които уж за нещо отговарят, уж нещо координират, ама само си взимат заплатки и търкат бюрата. Безотговорност и точната дума на такава отговорност.

Оценка:
-0 +5

Варна
29 Отговор
Оня ден един възрастен човек с бус Радиком,щеше да предизвика катастрофа към 8,край двете кули заради недоглеждане.Даже една жена излезе и му се развика на малоумник!Горкия старец!

Оценка:
-0 +0

гн КОТАРАКОВ
30 Отговор
А заплати получават ли????

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
ТОП 5