В Асоциацията за защита на потребителите (АЗП) се получиха сигнали от клиенти на „Софийска вода“, че заедно с уведомленията за месечните сметки, получават и брошури с реклама на фирмата за бързи кредити „Фератум“.
Това заяви за ФАКТИ председателят на Асоциацията Пейо Майорски.
Той посочи, че е отправено официално запитване към „Софийска вода“ АД. В него е поставен проблемът, който освен етичната страна, поставя редица други въпроси.
„Софийска вода“ доставя вода на милиони потребители и разполага с огромна база с лични данни на своите клиенти, припомня Пейо Майорски. В тази връзка получила ли е „Софийска вода“ АД разрешение от клиентите си да използва техните данни за реклама на други компании и услуги извън нейната пряка дейност? Спазени ли са правилата за съхранение на лични данни според GDPR и нарушава ли ги „Софийска вода“, когато ги използва за нерегламентирана реклама на други компании?
Как е избрана тази фирма от всички останали финансови институции, предлагащи потребителски кредити? Видно е от рекламната брошура, че тя не предлага преференциални условия за клиентите на „Софийска вода“, уточнява Пейо Майорски. Съответно гражданите биват подтикнати да теглят бързи кредити с неизгодна лихва, за да си покриват основни битови нужди, което граничи с цинизъм. Как в този случай „Софийска вода“ защитава интересите на гражданите?
Асоциацията на колекторските агенции в България (АКАБГ) наскоро представи официални данни за финансовите резултати на дейността на нейните членове и промените в дяловете на основните и клиенти. От тях стана ясно, че все по-често компании, предоставящи комунални услуги, се обръщат към фирми събирачи на дългове при забавяне на плащането на сметки. От публикациите в медиите останахме с впечатлението, че съществува добро сътрудничество и партньорство между „Софийска вода“ АД и колекторските фирми, което се дава за пример. Как „Софийска вода“ предпазва клиентите си предвид честата практика компаниите за бързи кредити да се обръщат именно към услугите на колекторските агенции, чиято дейност не отговаря на ясни регламентирани правила? Когато „Софийска вода“ рекламира такива услуги, как защитава клиентите си от нелоялни практики при събирането на вземания.
Асоциацията за защита на потребителите ще очаква отговор от „Софийска вода“ АД като се надяваме подобни практики да бъдат прецизирани. Ние ще уведомим Комисията за защита на личните данни и Комисията за защита на потребителите за тези сигнали на граждани.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Guðmundsson
11:46 14.09.2018
2 Meganoob BG
11:57 14.09.2018
3 Guðmundsson
11:59 14.09.2018
4 Отврат
12:03 14.09.2018
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Биде
12:55 14.09.2018
7 нямам думи
14:31 14.09.2018
8 Свършиха ли важните теми
14:37 14.09.2018
9 страшна новина
14:38 14.09.2018
10 антрашпиц
14:56 14.09.2018
11 Ужас
16:01 14.09.2018
12 баси новината
16:02 14.09.2018
13 Mona
16:04 14.09.2018
14 Ваньо
16:07 14.09.2018
15 внимание
16:09 14.09.2018