Зимните гуми стават задължителни за леките автомобили от 15 ноември до 1 март включително, гласят текстове в новия Закон за движение по пътищата, публикуван за обществено обсъждане. До сега през зимата можеше да се кара със зимни гуми или с други, който трябваше да бъдат с дълбочина на протектора до 4 мм
За зимни гуми се приемат тези с означения M+S (Mud and Snow), M.S, M&S, M-S или едновременно с M+S и 923PMSF(снежинка в рамката на три планински върха). Минималният грайфер през цялата година за леките автомобили трябва да е поне 1.6 мм , е разписано в новия закон.
Камионите и автобусите трябва да са с минимална дълбочина на протектора от 4 мм, а през зимата трябва задължително да имат вериги в багажника.
Пътниците в автобусите са задължени да „използват обезопасителните колани, с които моторните средства са оборудвани“, пише още в проектозакона. До момента в текста пишеше, че пътниците трябваше да използват коланите, ако има такива. Текстът е провокиран от няколкото тежки катастрофи с жертви през 2018 г.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Просия
Коментиран от #9, #12, #48, #96, #110, #135
13:12 25.01.2019
2 регионален
Коментиран от #30, #116
13:13 25.01.2019
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 onq s konq
13:13 25.01.2019
5 SS3Pc28H
Коментиран от #6
13:13 25.01.2019
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Един възмутен
Коментиран от #24
13:15 25.01.2019
8 Иванов
Коментиран от #10, #11, #13
13:15 25.01.2019
9 Гост
До коментар #1 от "Просия":
Правилно! Действително беше крайно време да станат задължителни зимните гуми за автомобилите! Ако си разумен човек и шофьор, ти много добре знаеш каква е разликата в сцеплението на сняг на зимната и лятната гума и не си правиш "експерименти"! То ако можеше с едни гуми в студ и сняг и в жега и пек, те производителите нямаше да ги произвеждат от десетилетия!!! И северните народи, които знаят отлично що е сняг и лед, дали карат с летни зимата? Съмнявам се! Има си закони, а и хората там са отговорни, не са "ганьовци" като нас, дето всичко знаеме и всичко можеме! Сега тия, които карат зимата с летни или с галоши и причиняват инциденти, да си носят последствията! Ако можеш да си купиш зимни гуми - караш зимата, ако ли не - колата в гаража и с градския транспорт!Коментиран от #106
13:21 25.01.2019
10 коментатор
До коментар #8 от "Иванов":
Иванов и каква е файдата тогава че ти си си купил нови зимни гуми и си редовен ,а вуйчо те натресе отзад на някой стоп или светофар щото нямал пари за зимни гумачки !Коментиран от #25, #129
13:22 25.01.2019
11 Един възмутен
До коментар #8 от "Иванов":
Това е абсолютно вярно, само че предложените промени нямат много общо с това."Зимните гуми стават задължителни за леките автомобили от 15 ноември до 1 март "
Никой не говори за сняг, какъвто може и да няма. Както е в момента, например.
Разбираш ли сега, за какъв лобизъм става дума?
Коментиран от #17
13:22 25.01.2019
12 Бачо Киро
До коментар #1 от "Просия":
Отдавна е крайно време зимата да се кара със зимни гуми - все пак купуваш сет и не ги сменяш толкова често като летните, ако ги съхраняваш правилно. Освен това 1.6мм е пълна тъпотия... 2мм е изхвърлена гума... Летните гуми айде 3мм, принципно е сухо, но зимни под 4мм си е несериозно...Коментиран от #112
13:23 25.01.2019
13 onq s konq
До коментар #8 от "Иванов":
АЗ съм "пълен идиот" за разлика от морето "полуидиоти" тука и ако не милеех за БМВ-то си толкова,че да не го карам приз зимата за да не се раздрънква из ледовете,като нищо ще тръгна точно с летни гуми ЗАЩОТО НЯМАМ ДРУГИ,НИТО ПЪК МИ ТРЯБВАТ.Естествено ще им сложа ЕДНИ ПЪРВОКАЧЕСТВЕНИ ВЕРИГИ и съм сигурен че ще стигна за където съм тръгнал за разлика от тия със ЗИМНИТЕ ГУМИ.Коментиран от #93, #122
13:26 25.01.2019
14 onq s konq
13:26 25.01.2019
15 Миризлив пор
Коментиран от #60, #138
13:26 25.01.2019
16 Тигърът на Седемте тепета
Коментиран от #36, #79, #83, #128, #137
13:27 25.01.2019
17 Бачо Киро
До коментар #11 от "Един възмутен":
Управляването на автомобил не е основно право, а привилегия. Като не можеш да си позволиш, ще ходиш пеша и с градския транспорт. Да си купиш зимни гуми с 4-6мм профил втора употреба не е голяма работа и те държат достатъчно време. Един закон трябва да защитава повечето хора - никъде не пише, че непременно трябва да си караш кошницата. Като нямаш пари за едни гуми какво наливаш, че да се возиш....Коментиран от #142
13:28 25.01.2019
18 Трън
Коментиран от #22
13:29 25.01.2019
19 Гост
До коментар #3 от "веломото":
Пак има неразбрали!!! Черно на бяло е описано какви трябва да са гумите!Коментиран от #29
13:30 25.01.2019
20 Бачо Киро
Коментиран от #33
13:30 25.01.2019
21 Трънчев
13:31 25.01.2019
22 Бачо Киро
До коментар #18 от "Трън":
1.6мм са го копирали директно от закона в Германия. Само дето там рядко си позволяват да карат с галоши.13:31 25.01.2019
23 ОЛЕ МАЛЕ
Купувайте сликове и газ към Боровец :(
Коментиран от #26
13:32 25.01.2019
24 Просия
До коментар #7 от "Един възмутен":
Ще се аргументираш ли защо ?Коментиран от #53, #57
13:34 25.01.2019
25 Гост
До коментар #10 от "коментатор":
Файдата е в това, че с този закон всеки ще е задължен да кара със зимни гуми!!! Като го спрат и не е със зимни гуми или са галоши, няма измъкване - акт и колата на трупчета, докато си купи! И като не може да си купи - колата в гаража и с градския! Днеска един, утре друг и всеки ще почне да се замисля дали ще кара с летни или ще ползва алтернативен транспорт! А и аз предпочитам да съм редовен заради собствената си безопасност - да знам, че ще мога да спра или завия! И от там - идва и безопасността за другите участници в движението! Докато не се научим да мислим за собствената си безопасност, няма как да започнем да мислим за колективната такава! А не да се правим на ербапи и после като стане сакатлъка - ревем и "що не сложих зимните..."! Затова е този закон - за да има лост за "вкарване в правия път"!Коментиран от #51, #107
13:34 25.01.2019
26 Бачо Киро
До коментар #23 от "ОЛЕ МАЛЕ":
Да, точно заради българския фактор трябва да е минимум 3мм за летни и 4мм за зимни, а не просто да копират германците.13:34 25.01.2019
27 Край
От години карам със всесезонни гуми -идеални са за нашия климат за нормална кола с нормален шофьор.
13:34 25.01.2019
28 ха ха
Коментиран от #32
13:34 25.01.2019
29 Просия
До коментар #19 от "Гост":
Не е лесно братко....прости хора...13:35 25.01.2019
30 куку руку ку
До коментар #2 от "регионален":
Всяка гума си има маркери поставени от производителя и когато се износи до тях, трябва да се бракува и смени. И повечето маркери са на 1.6-1.7 мм дълбочина на грайфера.13:38 25.01.2019
31 3PMSF
13:39 25.01.2019
32 Просия
До коментар #28 от "ха ха":
Направо не мога да повярвам колко си т*п...пази Боже от такива като тебе...13:40 25.01.2019
33 Един възмутен
До коментар #20 от "Бачо Киро":
От коментарите излиза, че хората мислят с главите си, а от твоите коментари излиза, че си тъпанар. Зимна гума ти трябва ако караш по сняг. България се намира на границата между суб-тропичния и умерения климатичен пояс. Сняг по пътищата има не повече от една две седмици сумарно. Човек може и да не дава 600 лв за тези две седмици. Предложената забрана обаче не е за каране по сняг с летни гуми, а просто така - три месеца и половина. Чиста проба обслужване на нечии лобистки интереси.Ако им пукаше за безопасността на хората щяха да затегнат малко контрола върху старите дизели. Или да въведат допълнителен данък за всяка кола която ускорява от 0-100 под 10 секунди. От това би имало някакъв смисъл, но истината е, че на никой не му пука нито за безопасност, нито за въздуха който дишаме.
Коментиран от #42, #44, #113
13:40 25.01.2019
34 глупости
Просто трябва всесезонната гума да е маркирана с M+S . Ако пък искаш качествена всесезонна гума гледаш да има 3PMSF certification.
Няма такъв сертификат "923PMSF". Ставате за смях ...
13:41 25.01.2019
35 Driver
Коментиран от #64, #108
13:42 25.01.2019
36 ОЛЕ МАЛЕ
До коментар #16 от "Тигърът на Седемте тепета":
Законите са закони за всички ! Не се обяснявай, а слушай и изпълнявай !13:42 25.01.2019
37 Гошко-шофьорчето
13:43 25.01.2019
38 бббббб
До коментар #3 от "веломото":
Публикувано във факти.бг: За зимни гуми се приемат тези с означения M+S. Това са така наречените всезезонниКоментиран от #46
13:45 25.01.2019
39 куку руку ку
До коментар #3 от "веломото":
На всесезонните си пише и M+S, че и "колорадските планини със сняг" са изтипосани13:46 25.01.2019
40 Сатаната
Коментиран от #43
13:47 25.01.2019
41 мнение
13:47 25.01.2019
42 Просия
До коментар #33 от "Един възмутен":
Ти или си жена, или имаш женски изказ...написаното от теб е без никакъв смисъл и логика... !!!Срамота е в 21 ВЕК да оспорваш препоръчаното и вече доказано от професионалисти !!!Коментиран от #45
13:51 25.01.2019
43 Просия
До коментар #40 от "Сатаната":
Да или си с китаец или DOT2302...13:55 25.01.2019
44 тъпанар
До коментар #33 от "Един възмутен":
Ъъъ... по-голяма тъпотия от доста време не бях чел. Единственото вярно в написаното е че сняг по улиците има в много малко дни. Но, основното при зимната гума не е грайфера ( затова и в различните страни мм. са различни по закон) а материала от който са направени. Не е никаква "конспиративна" тайна че след 3-та та година пада рязко качеството на сцепление м-у гума и настилка. Ако си мизерник и не си в състояние след 2 зимни сезона да си купиш зимни гуми, ставаш един потенциален съучастник на ПТП при зимни условия. По мое скромно мнение закупуването на гума 2-ра употреба е, като да си купиш обувки 2-ра употреба ( най доброто им време е в миналото). Странно е да дадеш примерно средно окло 5 000 лв за кола на старо и да се стиснеш за 400 лв за 2 сезона. Типично мислене на Бай Ганьо, с всичките му последващи дребнави тарикатлъци. Цената от 400 лв. за 4 гуми е средна ( има от 60 до 280 за брой), знам защото купувам на всеки 2 сезона и следя няколко доставчика. На всички ганьовци пожелавам приятно завъртане на пътя с 1.6.мм. грайфер - успех.Коментиран от #114, #121
13:59 25.01.2019
45 Един възмутен
До коментар #42 от "Просия":
Ти ли си професионалиста?Цяла България е пълна с професионалисти и разбирачи, само дето като повикаш професионалистите да ти оправят къщата или колата после си скубеш брадата и почваш да оправяш след така наречените баш-майстори...
Без значение дали е фирмен сервиз или гаражен сервиз. Всичките работят "супер качествено, бързо и професионално" а после се оказва, че всичките са мошеници и некадърници, без никакви изключения. От зъболекар до зидаро-мазач и начело с тези дето ни приемат законите, сменят мантинелите и плочките пред църквите.
Айде мерси, няма нужда.
Коментиран от #49
14:01 25.01.2019
46 до бббббб
До коментар #38 от "бббббб":
Ко , ко ?!? Ко речи ... ?!?Коментиран от #47
14:04 25.01.2019
47 Един възмутен
До коментар #46 от "до бббббб":
https://www.tires-easy.com/blog/mountainsnowflake-symbol/Така пишат.
14:07 25.01.2019
48 Глей ся
До коментар #1 от "Просия":
С грайфер1,6 ивериги да сложиш си е шейна!14:17 25.01.2019
49 Просия
До коментар #45 от "Един възмутен":
Виж какво, дори не е нужно да бъдеш професионалист за да знаеш защо се налага да има зимни и летни гуми, и каква е разликата. Точно от такива дървени философи като теб сме на това дередже във всяко отношение . В най-добрия случай ще се молиш да те бутат като падне 3 см сняг !!! Образовай се и прочети преди да даваш неадекватно мнение !Коментиран от #50, #55
14:17 25.01.2019
50 Един възмутен
До коментар #49 от "Просия":
Може да съм дървен философ, но съм на пътя от 1986та и още никой не ме е вадил от пряспа, нито пък съм удрял някого на сняг. Впрочем, удрял съм. Киша върху огледален лед, градска улица. Четири нови зимни гуми, АБС и ЕСП. Набрах му на калника като хармоника. Акта беше за него, разбира се, беше паркирал като повечето българи в нарушение. Много ще ти помогне зимна гума, ако нямаш акъл в простата тиква...Коментиран от #52
14:29 25.01.2019
51 коментатор
До коментар #25 от "Гост":
Точно така ! Съгласен !14:39 25.01.2019
52 Просия
До коментар #50 от "Един възмутен":
Сигурен съм, че лъжеш за 4-те нови зимни гуми ! Особено като гледам как си против закон, който нормалните хора отдавна спазват. А дори и да е било така, както казваш - това е коренно различна ситуация и примера ти не е обективен !Коментиран от #62
14:48 25.01.2019
53 ключаря
До коментар #24 от "Просия":
Аз ще ти се аргументирам от негово име.Това е отново в полза на търговците, разбирай корумпираните политици закон.1.Защо автомобилните гуми не се правят от същия материал от който се правят камионните и тираджийските за които няма летни и зимни? - защото да има ам,ам!
2.На ясно ли си, че умишлено летните се правят по една технология, а зимните по друга, въпреки, че интервалът -10 ... плюс 40 е добър за скорости до 130 км. - защото да има ам, ам!
3.Учи математика, за да ти върви физиката иначе ще защитаваш винаги джендърите, както в случая, ама то джендърът не било лошо нещо.
Коментиран от #59
15:13 25.01.2019
54 Stibo
15:13 25.01.2019
55 333
До коментар #49 от "Просия":
Мога да си хвана такси като падне 3см сняг. Приличните летни гуми държат не по-зле от зимните, когато няма сняг. А сняг няма през по-голяма част от зимата. В момента по улиците е някаква абсолютна кал. И двете коли се пързалят брутално. Едната е със топ зимни гуми, другата е с топ всесезонни.А лятото какво правим с тия, дето карат със зимни на 7, 8 години, дето на мокро са като шейна?
Коментиран от #56, #61
15:20 25.01.2019
56 ключаря
До коментар #55 от "333":
Ами то и във Ф1, когато вали се слагат специални гуми за дъжд/мокра настилка/.Ама гражданските гуми бяха с по-различен състав до 90-те години, когато започнаха с е......те номера и в този бранш.
Защо не пледираш за наказание на тези, дето докараха до това дередже - че те ненаситниците ще измислят иначе и пролетни и есенни гуми
15:35 25.01.2019
57 ключаря
До коментар #24 от "Просия":
НЕ БИХ СЕ УЧУДИЛ ДА ВИДЯ СЛЕД 20 ГОДИНИ И ПРОЛЕТНИ И ЕСЕННИ ГУМИ - ДЖЕНДЪРИТЕ СА СПОСОБНИ15:38 25.01.2019
58 Направо
Коментиран от #146
15:45 25.01.2019
59 Просия
До коментар #53 от "ключаря":
Няма как да толерирам гл*паци като теб, сериозно ! Трябва да имаш доста повече капацитет, за да можеш да разграничиш плодът на въображението си пред дадена конспирация. Дори е късно да ти обяснявам, защото ! Ти си се изградил като индивид и вече нищо не може да бъде поместено във вече задръстеното (касетата - главата ти ) По темата ще ти кажа, че ДА !, има М+S гуми за камион, те се използват предимно за диференциала. Инак си и доста далече от физиката, щеше да знаеш за масата/ триенето и сцеплението ! Както вече казах пази Боже от хора като теб !Коментиран от #63, #67
15:45 25.01.2019
60 ГлобалноЗатопляне
До коментар #15 от "Миризлив пор":
Какви ти райони, то 2/3 то България може да е така - ако е по-мека зимата.15:46 25.01.2019
61 Просия
До коментар #55 от "333":
Ти си на друга ПЛАНЕТА ! Слез на ЗЕМЯТА !15:48 25.01.2019
62 Един възмутен
До коментар #52 от "Просия":
Абе пич, толкова ли ти трудно да схванеш какво искам да ти кажа? Аз не предлагам някой да кара с летни гуми по сняг. Казвам, че в 90% посочения период НЯМА СНЯГ! Погледни през прозореца, сега сме между Голям и Малък Сечко, по пътя няма и една снежинка. Затова тази забрана е тъпа и лобистка.Безкрайно по-просто е да се забрани карането по сняг (зимни условия, има го дефинирано в ЗДП) с летни гуми, за такава забрана съм с двете ръце ЗА. Вземи помисли малко преди да проповядваш клишетата в които си решил да вярваш. В Египет също не ползват зимни гуми, не е защото са по-тъпи от теб и нямат професионалисти които да им обяснят как са нещата.
Коментиран от #66
15:48 25.01.2019
63 ключаря
До коментар #59 от "Просия":
Хайде да не говорим за физика, че ще те хвана на тясно!Да не искаш, като завали дъжд да сменям гуми.
Та не разбрах сега, защото току-що звъннах на шофьор от Груп - за автобусите нямат летни и зимни - защо ли?
И като съм изграден вече, какво? да давам предимство на съвременните глупости?
Коментиран от #69
15:53 25.01.2019
64 Дедо
До коментар #35 от "Driver":
За съжаление има!По моите наблюдения стана масова практика покрай тия дандании огромен процент да карат целогодишно със зимни гуми!След първото лято с тях обаче колко да са зимни?При тежка зимна обстановка тия с галошите и да предизвикат ПТП ще е вероятно само с материални щети или пък въобще няма да се движат!Лятото на магистралата със 140 и зимни гуми като им се увеличи спирачният път нещата са в пъти по страшни,а на мокро е още по опасно!За задължителни трябва да са и летните гуми лятото!Коментиран от #68
16:00 25.01.2019
65 123
16:03 25.01.2019
66 Просия
До коментар #62 от "Един възмутен":
И ти си на друга ПЛАНЕТА, слез на Земята глуп*ко ! По твоята мега ама МЕЕЕЕЕГА тъпа логика, искаш да кажеш, че както си караш (без да има сняг) и започне да вали - ще отбиеш и ще чакаш някой да дойде с 4 ЗИМНИ гуми да ти смени летният галош ???? Сечко, Пешо, Гоше тва е.... Айде малко по-сериозно да мислиш тая ти глава...ееее....16:08 25.01.2019
67 ключаря
До коментар #59 от "Просия":
Неукия - какви триения имаш в малкия си мозък не знам.Знам само, че има МАТРИАЛ за автомобилна гума, който да е отличен за интервала -15 - +35 градуса и от него се правеха гумите до 90-те.За свръх високи от +35 до +55 трябва специална гума.Останалото е за такива като тебе - , така са го измислили, че дори да ги защитаваш, уж го правят научно и за твое добро - прозорец на Овертон.Същото е и за маслата - прост факт е, че в моторното масло 97% е "основно масло" - останалото са добавки, ама какви? уж подобряват, а пък в действителност след 7-10 000 км, го правят негодно.Обаче камионът, където е с по-голямо натоварване кара със същото масло 10 пъти повече
Коментиран от #73
16:08 25.01.2019
68 Един възмутен
До коментар #64 от "Дедо":
А колко тъпаци карат с регенерат лятото, броиш ли ги тези? Веднъж карах по Тракия и ме подмина един поне със 180. после го срещнах на ОМВ Бургас, като му видях гумите направо ми призля.16:09 25.01.2019
69 Просия
До коментар #63 от "ключаря":
АХАХАХ и тоя е някакъв "ФИЗИК" като тебе...ХАХАХАХХАКоментиран от #70, #74
16:10 25.01.2019
70 ключаря
До коментар #69 от "Просия":
Ти не си добре!16:16 25.01.2019
71 pokp
16:18 25.01.2019
72 Грую
Коментиран от #75
16:19 25.01.2019
73 Просия
До коментар #67 от "ключаря":
Ти си глупа*а на седмица във ФАКТИ !!! Сериозно...хахахах. Със този мекия каучук при +30 Градуса на въздуха - асфалта ще бъде поне 45-50 градуса. Излизаш на магистралата при скорост от 120-130 км/ч след 10 минути слез и пипни гумата... а някъде срещнах, че си писал нещо за формула 1 .... УЖАС, НАПРАВО СИ ЗАТВОРИХ ОЧИТЕ И СКРОЛНАХ....ХАХАХАХАХАХАХКоментиран от #76
16:19 25.01.2019
74 ключаря
До коментар #69 от "Просия":
Наистина не си добре - направи справка за коментарите в Евро Парламента - на снимка да видиш опулените физиономии на евродепутатите при обяснението на нашия премиер, че причина за катастрофата на кимиона е била липсата на зимни гуми.16:20 25.01.2019
75 Просия
До коментар #72 от "Грую":
Да, прав си ! Има такава смес, но преди да стане масова, НИЕ ЩЕ ИМАМЕ СОВАЛКА НА МАРС И ЧЕРЕН ПРЕЗИДЕНТ!!!16:21 25.01.2019
76 ключаря
До коментар #73 от "Просия":
„Да престанат да занимават обществото, с това, че камионите са им виновни. Ако камионите им бяха виновни, тогава къде са органите на ДАИ и колко камиона с износени гуми са спрели и колко акта има?, заявява Красимир Лалов от Национално сдружение на българските превозвачи. „Някои хора да вземат да научат, че зимни гуми за камионите няма.” - ето ти изявление на председател на Националното сдружение на българските превозвачи - честно ти казвам, ако и сега не млъкнеш върви да се прегледаш! Какво, и той ли е прост като мене?Коментиран от #91
16:26 25.01.2019
77 Завеждащ 2 хирургия д-р. Т.о.ш.и.б.и.я.н
16:36 25.01.2019
78 Mpowered
16:39 25.01.2019
79 Гост
До коментар #16 от "Тигърът на Седемте тепета":
Защото,тъпанар такъв, дори и да няма сняг, е студено, а материала на зимната гума е съобразен с това, да "работи" на студено.16:39 25.01.2019
80 Бенц
16:48 25.01.2019
81 изроди
16:50 25.01.2019
82 ПОПА
16:51 25.01.2019
83 хахахаха
До коментар #16 от "Тигърът на Седемте тепета":
защото си глупав, и няма смисъл да ти се обеснява16:53 25.01.2019
84 ключаря
Под пред текст, колко са загрижени за Вашия живот Ви задължават да купувате опасни за Вас гуми с една единствена цел - да ги сменяте и да върви търговията.
1.Колко държави от ЕС не са приели този закон веднага, а ще го приемат със закъснение под натиск.Само не казвайте, че тези държави са глупави и незаинтересовани за живота на гражданите си.При това ние сме една от малкото държави с наистина умерен климат.
2.Защо не се потърси отговорност от авторите на "зимните" и "летни" гуми и не се произвеждат всесезонни гуми от съответния материал - само не пишете, че няма такъв, че шофьорите на камиони ще паднат от смях.
3.Всичките ли колеги, които са писали по-горе, че зимна гума на дъжд при 1-10 градуса е опасна?
17:05 25.01.2019
85 ключаря
17:08 25.01.2019
86 michelin crossclimate plus
17:25 25.01.2019
87 PlimP
17:35 25.01.2019
88 Стефан
18:14 25.01.2019
89 Дедо Ви Я
18:22 25.01.2019
90 Този коментар е премахнат от модератор.
91 СтарТИРаджия
До коментар #76 от "ключаря":
Абсолютно правилно!!! Няма! Има диференциални гуми със зимен и летен грайфер. В България масово се ползват със зимен грайфер и зиме, и лете - дори произвеждащите регенерат фирми, наблягат предимно на зимния. Предни гуми и такива за ремаркета има варианти, и с напречно насечен грайфер, но не я вършат никаква, а в структурата на каучука няма разлика! И забрави да сравняваш пътното поведение и управлението на 5 - 6 осева композиция с лек автомобил в сняг и лед!!!18:36 25.01.2019
92 бай Тошо
Коментиран от #103
18:44 25.01.2019
93 Железар
До коментар #13 от "onq s konq":
Хаха успех19:05 25.01.2019
94 сдасдас
19:16 25.01.2019
95 Язе
19:19 25.01.2019
96 Стига глупости
До коментар #1 от "Просия":
То по твоята логика зимата само с 4х4.Предно или задно само лятото.19:41 25.01.2019
97 ФИНЦИ
19:50 25.01.2019
98 Този коментар е премахнат от модератор.
99 чавдар
20:46 25.01.2019
100 чавдар
20:48 25.01.2019
101 асддса
21:10 25.01.2019
102 hhh
21:11 25.01.2019
103 гост
До коментар #92 от "бай Тошо":
7мм за зимни гуми?!? една зима и да хвърляме а???? Ти в ред ли си?21:47 25.01.2019
104 агент08
21:51 25.01.2019
105 Този коментар е премахнат от модератор.
106 агент08
До коментар #9 от "Гост":
А ти ако имаше малко мозък в кратуната щеше да се гръмнеш!21:53 25.01.2019
107 Този коментар е премахнат от модератор.
108 Този коментар е премахнат от модератор.
109 гост
22:25 25.01.2019
110 Този коментар е премахнат от модератор.
111 Този коментар е премахнат от модератор.
112 умник
До коментар #12 от "Бачо Киро":
абе, неграмотен, ти да си чувал за официални сайтове на производители? понеже не си, ще ти кажа, че такива има...и в тях пише, че зимната гума е годна до изравняване на маркера с протектора...и е направено така, че всеки човек да може да следи състоянието на гумите, и колко може да кара...и за последно - при почти всички производители маркера е на 1.6mm, точно заради това в повечето европейски държави това е мин. протектор по закон, ти ли си по наясно с възможностите на гумите, или производителите?22:51 25.01.2019
113 Друг възмутен
До коментар #33 от "Един възмутен":
Кое Ви кара да си мислите,че зимната гума е само за сняг?Коментиран от #124
23:00 25.01.2019
114 Друг възмутен
До коментар #44 от "тъпанар":
Напълно подкрепям написаното от Вас !23:03 25.01.2019
115 АзГаз
23:18 25.01.2019
116 Този коментар е премахнат от модератор.
117 Driving pleasure
00:05 26.01.2019
118 Алфа Ромео
00:11 26.01.2019
119 Баба Гица
03:56 26.01.2019
120 Бай СТАВРИ
Вече който може да издържи на разходите ще управлява кола, останалите нямат просто шанс. Високи данъци , високи глоби , повече разходи и малки заплати ??? Направо се прецакахме
04:05 26.01.2019
121 бай хой
До коментар #44 от "тъпанар":
да си сменим доходите и ще разбереш че не си правКоментиран от #141
07:24 26.01.2019
122 Томов
До коментар #13 от "onq s konq":
Абе КОН !!! КОН си беше и ще си останеш такъв !! Зимата няма да те пита с БМВ ли си или с друга марка кола !! Защото в някои региони на България ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ТРЯБВА ДА СИ СЪС ЗИМНИ ГУМИ И ВЕРИГИ !! КАПИШ !!!Коментиран от #134
08:45 26.01.2019
123 Antani
09:06 26.01.2019
124 Vvl1
До коментар #113 от "Друг възмутен":
няма ли сняг е ужас ако е мокро една хубава лятна гума е в пъти по стабилна изпробвано 15г зимната е добра само на сняг справка жълтите павета в София нема по хлъзгава настилка09:12 26.01.2019
125 локомотива
09:44 26.01.2019
126 Гост и то просъ
09:49 26.01.2019
127 щщщщщ
10:18 26.01.2019
128 Пъжо
До коментар #16 от "Тигърът на Седемте тепета":
Зимната гума е ефективна при температура под 7 градуса!! При ниски температури, лятната гума не работи!! Нито спира, нито те държи в завой!! Става твърда като камък и няма нужните свойства!!!10:32 26.01.2019
129 Вуйчо
До коментар #10 от "коментатор":
Ако вуйчо те натресе отзад, лошо. Почват едни ходеници по мъките. Застрахователят ти плаща едни 40% от щетите.,и понеже на никой не му се занимава със съд, се оправяш сам. Ако обаче осъдиш вуйчото за останалите 60% от щетата, другият път ще си помисли. Вярно нещата ще се проточат с месеци или години, но за мен това е начина.11:27 26.01.2019
130 Дупка в дупката
11:30 26.01.2019
131 056
Коментиран от #139
12:33 26.01.2019
132 НЕучуден дебил
Коментиран от #133
12:37 26.01.2019
133 Този коментар е премахнат от модератор.
134 056
До коментар #122 от "Томов":
Точно така - за някои региони, но не за всички. По Черноморието и в Сандански със задължителни зимни гуми е неоправдано.12:56 26.01.2019
135 Разумен
До коментар #1 от "Просия":
Кой ти наби 96 минуса за истината която каза,просто е непонятно за мен...... .Аман от пишман шофьори които си мислят ,че зимата могат да карат със летни гуми,дори и нови.13:52 26.01.2019
136 Анонимен
15:01 26.01.2019
137 Антон 1
До коментар #16 от "Тигърът на Седемте тепета":
Щото , като решиш са отидеш до Софето , да не ни изпотрепеш на магистралата ! Или ти зимата я изкарваш цялата я Пловдив ! Няма почивки ,няма разходки , Пловдив на капана !:):):):):)Аз и по посока Асеновград -Пампорово никога не съм виждал сняг ,ама то и ти ! Нали не ходиш там зимата ?
15:09 26.01.2019
138 Димо
До коментар #15 от "Миризлив пор":
Не дрънкай глупости бе разбирач до 15 градуса зимната няма проблеми с износването а лятната на 10 градуса си е бакелит почва да се чуди дали да спира или да се плъзга няма вече гуми от чист калчук във всички има и найлон прочети малко за гумитеКоментиран от #140
15:13 26.01.2019
139 Антон 1
До коментар #131 от "056":
И цяла зима си стоиш в Бургас ,нали ?15:14 26.01.2019
140 Антон 1
До коментар #138 от "Димо":
Отговаря си на ника човека , не се хаби !:)15:15 26.01.2019
141 тъпанар
До коментар #121 от "бай хой":
Не е до доходи уважаеми. Просто не давам по 200 лв. за пиратки на Нова Година, това е. За 2 години (средно) 400 лв. не са фатални за да се оборудва един автомобил (около 5000 лв.), значи по около 17 лв. на месец. Това е по-малко от 1 кафе на ден. Въпрос на личен избор е. Не се опитвам да натрапвам мнение. А има гуми и по 60 лв. Излишна полемика се води за нуждата от зимни гуми според мен. Географската ширина на Бг. е такава че се редуват топли и много студени зими. И вместо да се гадае на боб каква ще се падне, е по-лесно да си подготвен. Дори за хора с много ниски доходи има гуми. Ако продължа да давам примери няма да ми стигне времето, но пак ще Ви опонирам... дори и при ниски доходи има как да се направи покупка на нова гума за автомобила. Намалете сумите за пиратки, кафе и цигари ( все жизнено важни неща за съвременния българин).15:27 26.01.2019
142 Име
До коментар #17 от "Бачо Киро":
Това, че един закон защитава повечето хора, не значи, че е правилен! Прави се оценка на обстоятелства и неуспорими истини на после се приема! Интересно какви трябва да са пътищата през лятото и зимата, че да могат да отговарят на климатичните условия😁 те ще имат ли маркировки?Коментиран от #143
15:49 26.01.2019
143 Антон 1
До коментар #142 от "Име":
Точно ,когато един закон защитава повечето хора ,значи в правилен !;)18:51 26.01.2019
144 За кон а не за лъв
20:13 26.01.2019
145 С зимни сме
20:19 26.01.2019
146 Николай
До коментар #58 от "Направо":
Абсолютно трябва да има срок на ползва не. Пет години и нови.21:26 26.01.2019
147 Николай
21:30 26.01.2019
148 Колега
08:35 27.01.2019
149 Някой си
09:26 27.01.2019
150 Michelin
10:03 27.01.2019
151 Онуфри
18:48 27.01.2019
152 зимен
13:55 28.10.2019
153 алекс
20:37 30.10.2019
154 Този коментар е премахнат от модератор.
155 89524
00:42 06.01.2020