Факти, новини, статии - Да извадим фактите наяве

Експерти предупреждават за голяма гилотина за шофьорите

Критиките, че новият Закон за движение по пътища всъщност не се променя, не са основателни

Публикувана: 28 Януари, 2019 09:41
59 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 17034
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Критиките, че новият Закон за движение по пътища всъщност не се променя, не са основателни, защото все пак не могат да се измислят нови правила за движение. Това каза бившият началник на КАТ Алекси Стратиев в ефира на „Здравей, България”.

"Правилата са общи съгласно конвенцията за пътното движение. Единственото нещо, което би могло да се променя са санкциите и онези неща, които биха принудили шофьорите да не нарушават правилата. Мисля, че има развитие в тази посока”, каза още той и допълни, че има напредък при борбата срещу корупцията в Пътна полиция.

Според Стратиев промените, касаещи младите шофьори, според които те няма да могат да управляват кола по-мощна от 68 конски сили, а зад волана в първите 6 месеца ще сядат с придружител, не са удачно решение.

„Това е една стъпка към младите водачи да се вземат мерки, за да се обезопасят, както те, така и останалите участници в движението. Придружителят трябва да бъде правоспособен. Има санкции и към него. Трудно може да се намери кола до 67 конски сили”, каза той.

Новите изисквания към водачите ме притесняват, заяви председателят на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България Красимир Георгиев.

„От новия проект на Закона за движение по пътищата силно прозира прокарването на едни интереси. Например, виждали ли сте полицай с колан. Никога и никой не е виждал, въпреки че сегашният закон не ги освобождава от такова нещо. Сега тихомълком са го прокарали да не си слагат колан. Най-малкото очаквах да се ограничи движението на каруците по пътищата", коментира Георгиев.

България

Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ванката
(гост)

Неутрално
1 Отговор
всичко е рекет никой не го интересува друго греб=рекет!!!

Оценка:
-14 +204

Колумб
(гост)

Неутрално
2 Отговор
Болиме кура 😜😊🐂🔫

Коментиран от #25


Оценка:
-52 +13

Гостенин
(гост)

Неутрално
3 Отговор
Съгласен съм да има ограничения за новите шофьори - карането с придръжител и ограничение за мощността на автомобила са принципно смислени мерки. Но ограничението за до 68 к.с. наистина е безумно! То има вече нищо и никакви дръгливи малолитражки с 1000 кубика с 3 цилиндъра и 90 и няколко к.с., които въобще не вървят, ама по документи се водят "мощни за новите шофьори".
Трябва да се взема и кубатурата предвид! Щото с тия 68 к.с. - искаш да вземеш на детето си някоя по-сигурна кола и не можеш, щото ще е примерно 75 или 90 к.с., което не е мощен автомобил!

Коментиран от #44


Оценка:
-12 +69

Генералът
(гост)

Неутрално
4 Отговор
Колкото и промени да търпи закона за движение по пътищата, войната няма. Нужно е по засилен контрол от страна на полицията. Или най-добре е да си променим култура на шофиране, което е почти невъзможно.

Коментиран от #36


Оценка:
-5 +60

куку руку ку
(гост)

Неутрално
5 Отговор
Публикувано във факти.бг: "според които те няма да могат да управляват кола по-мощна от 68 конски сили, а зад волана в първите 6 месеца ще сядат с придружител, не са удачно решение."... До перестройката, нов шофьор караше с придружител първите 3000 км и 2 години трябваше да има и знак на автомобила, като сигнал за останалите, че вътре е неопитен водач. А, и автомобилите тогава масово бяха около 60-70 к.с.

Коментиран от #10


Оценка:
-6 +32

Минчо
(гост)

Неутрално
6 Отговор
Има Москвич 412..Заз 965..Шкода 120л. Ако са задължат тези модели катастрофите ряско ще намалеят ограниченията ще се спазват. Кво е туй 1.4 200 коня не ни трябват такива няма да има нужда от камери по малко катаджия и от там икономия на средства за държавата. Господа управляващите да се замислят над това

Коментиран от #33


Оценка:
-21 +18

Я.Петров
(гост)

Неутрално
7 Отговор
Гербалъци, няма ли от сините човечета на улицата правила няма. Промени колко искаш без контрол.

Оценка:
-4 +35

321
(гост)

Неутрално
8 Отговор
Точно така! Само проверки и постоянно налагане на глоби - без компромиси ще доведе до промяна. Ако направите 10 000 лева глобата и няма кой да я събере, ефектът ще е никакъв. В момента се хващат нарушители на случаен принцип - 1 на 1000. Само минете по две централни софийски улици и вижте колко неправилно паркирали автомобили има. Полицаите си минават покрай тях и даже не им правят забележка, още по-малко да напишат акт. В чужбина, колкото пъти съм спрял неправилно някъде, веднага изниква патрулка и съвсем любезно със сирената ми казват да изчезвам, защото следва глоба. Ако пък автомобила е оставен така - задължителния фиш на стъклото е налице. Тук глобите за най-елементарното нарушение - неправилно паркиране ги вдигната от 20 на 50, та на 200 в определени случаи и ако ще 1000 да ги направят, като полицията и общинските служби се правят на ощипани все тая.
А културата на шофиране се култивира - със ефективни и навременни санкции. Пример са коланите, които преди 20 години никой не слагаше...

Оценка:
-19 +34

321
(гост)

Неутрално
9 Отговор
Точно така! Само проверки и постоянно налагане на глоби - без компромиси ще доведе до промяна. Ако направите 10 000 лева глобата и няма кой да я събере, ефектът ще е никакъв. В момента се хващат нарушители на случаен принцип - 1 на 1000. Само минете по две централни софийски улици и вижте колко неправилно паркирали автомобили има. Полицаите си минават покрай тях и даже не им правят забележка, още по-малко да напишат акт. В чужбина, колкото пъти съм спрял неправилно някъде, веднага изниква патрулка и съвсем любезно със сирената ми казват да изчезвам, защото следва глоба. Ако пък автомобила е оставен така - задължителния фиш на стъклото е налице. Тук глобите за най-елементарното нарушение - неправилно паркиране ги вдигната от 20 на 50, та на 200 в определени случаи и ако ще 1000 да ги направят, като полицията и общинските служби се правят на ощипани все тая.
А културата на шофиране се култивира - със ефективни и навременни санкции. Пример са коланите, които преди 20 години никой не слагаше...

Оценка:
-18 +10

TyTy
(гост)

Неутрално
10 Отговор

До коментар #5 от "куку руку ку":


Откъде изсмука тая простотия за преди перестройката

Коментиран от #16, #23


Оценка:
-10 +12

Завеждащ 2 хирургия д-р. Т.о.ш.и.б.и.я.н
(гост)

Неутрално
11 Отговор
Дивотииите продължават с пълна сила

Оценка:
-2 +39

grozen
(гост)

Неутрално
12 Отговор
Пълни глупости творят отново и отново:А ве глупаци такива като не можете да мислите,вземете та препишете Австриският закон за движение по пътищата и го наложете , и да се приключи, спрете да експериментирате с живота на хората:

Оценка:
-1 +52

Х. Димов
(гост)

Неутрално
13 Отговор
Причината за катастрофите се крие в неспазването на и така съществуващият правилник. Катастрофите поради висока скорост са защото тя е била много над допустимата. Ограничението за 68 кс е недомислица криеща много проблеми най вече за потърпевшите (да си купиш кола, която не ти е необходима за 6 месеца и след това да се чудиш какво да я правиш). Въвеждането на видеорегистратори за всички мпс задължително, както и безпроблемното признаване на записа пред съда са изход от ситуацията (лично мнение).

Оценка:
-1 +43

Гост
(гост)

Неутрално
14 Отговор
Полицаите на местата си и санкции веднага а не да люпят семки зад камерите. 3

Оценка:
-2 +20

СТОЯН
(гост)

Неутрално
15 Отговор
Жена ми има книжка от преди 12 години .НИКОГА НЕ Е КАРАЛА СЕГА ЩЕ Я ЗАВЕРЯВА И ЩЕ КАРА ТРЯБВА ЛИ ДА И КУПУВАМ КОЛА 67 К. С.

Коментиран от #45


Оценка:
-4 +18

Петър
(гост)

Неутрално
16 Отговор

До коментар #10 от "TyTy":


Нищо не е изсмукал,казва ти самата истина ама такива не помнят или не са били родени тогава,лошото е че ви мързи да прочетете или да поразпитате някой дето помни,ти вероятно вярваш и че се е чакало 15 години за автомобил през ония времена.

Коментиран от #19


Оценка:
-6 +18

Гост
(гост)

Неутрално
17 Отговор
Законът и сега е добър, трябва само да се спазва, а това ще стане когато санкциите и глобите се правят на момента. Да измислят начин да събират глобите и всичките ни проблеми се решават. Какво има да умуват повече.

Оценка:
-3 +21

Мунчо
(гост)

Неутрално
18 Отговор
Закона за пътищата не трябва да се пише от фуражки, в чийто глави се размятат само финикийски знаци, и никаква друга мисъл.

Само тогава щ„всичко ще си дойде на мястото, защото работата на фуражките не е да пишат закони, а да контролират тяхното спазване.

Оценка:
-0 +25

19
Този коментар е премахнат от модератор
Пламен
(гост)

Неутрално
20 Отговор
Спокойно: високи глоби, високи данъци, ТОЛ, намаляване на 80км/ч, други бъдещи простотии, и ще ме карате да си сменя 20годишният ОПЕЛ. Бил 75кс, гниел, пречел съм на останалите шофьори... Като карам 90-120на дълго. А всъщност пречи някой трактор или "военен" камион с дърва, или "втасала" баничарка четерицветка. И какво, да се изръся едни 8500 за "нова", чуплива, пушеща каруца 140кс.? Да вися по сервизите, да и плащам незаслужен ЕКО данък, и да я карам с 80км/ч максимум. Аз и ОРЕЛ-а мога да си го "цедя" с 80! Ама какво ли се кахъря - все по-зле става на тази Територия. Бетер Венецуела...

Оценка:
-2 +29

Емил
(гост)

Неутрално
21 Отговор
Има нужда от една поправка от два реда: Инструктурът и даяджията дали книжката, са солидарно отговорни с шофьора първите 2 години! Ще изчезне корупция, купени книжки, фалшиви протоколи, незаинтересовони инструктури... Само два реда - но никой не иска ред - важни са глобите!

Оценка:
-1 +17

асддса
(гост)

Неутрално
22 Отговор
Глупаци, ако се блъснеш с кола 100 коня ще се блъснеш и с такава от 70, разликата в ускорението е незначителна, и двете са достатъчно бързи да наберат до висока скорост за определен завой.
А за блъскане на кръгови, кръстовища и катастрофи в града не е до мощността, а до уменията и преценката на шАфьора.

Оценка:
-0 +22

куку руку ку
(гост)

Неутрално
23 Отговор

До коментар #10 от "TyTy":


Имам книжка от 1986 година и съм минал по този път. Това стига ли?

Оценка:
-2 +6

3000
(гост)

Неутрално
24 Отговор
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=3&slink=9mczfw&f1=1

колко да е трудно намирането на автомобил с мощност до 68 к.с., след като има около 3000 обяви в мобилето...

Коментиран от #37


Оценка:
-6 +5

мдамда
(гост)

Неутрално
25 Отговор

До коментар #2 от "Колумб":


Искаше да кажеш "Волиме к*ра" :) ?

Оценка:
-0 +5

Европа
(гост)

Неутрално
26 Отговор
Законите и сега не са лоши,лошото е че не се спазват,всеки втори се мисли за Шумахер,няма никаква култура на каране!!В града карат като бесни ,извън града почват да карат лекичко да пести гориво,а извън България всички спазват уставно закона,как в Сърбия,Румъния,Гърция и т.н всички карат както трябва???Но има закони и няма "ТИ ЗНАЕШ ЛИ КОЙ СЪМ АЗ"!!!Неможе шофьор на 20год употребил алкохол,загубил контрол над автомобила да прегази невинни хора на ТРОТОАР и да получи 3год УСЛОВНО!!!!!Егати съда,егати държавата и да е бил с придружител и да е бил с Запорожец два живота са изгаснали!!!За всяка кражба и по-леко престъпление 3год затвор бързо производство,за изнасилване и убийства ДО ЖИВОТ когато вкарат 5 изрода,шестия ще се замисли доста,а сега е ПЪЛНА АНАРХИЯ за всичко!!!!

Оценка:
-1 +23

Van Iken
(гост)

Неутрално
27 Отговор
Толкова много простотии раждат постоянно - не мога да повярвам ... УЖАС ...

Оценка:
-1 +17

Бай Шиле
(гост)

Неутрално
28 Отговор
Защо се избягва въпроса с неадекватните ограничителни знаци и маркировка? Ако някой счита,че няма такъв проблем,значи не се е качвал на автомобил двайсет години.Интересно какво становище има Стратиев по въпроса.

Коментиран от #56


Оценка:
-1 +15

Питаш циганин
(гост)

Неутрално
29 Отговор
Защо ходиш на училище?
Отговаря ти - "Да зема книжка"
Но ти не можеш да четеш?
"Ша си я купа! Баща ми даде 2 пачки и готово.
"Кара си по магистралата с 170!
Ай честито!

Оценка:
-1 +13

30
Този коментар е премахнат от модератор
Шокар
(гост)

Неутрално
31 Отговор
Те сега колите със една конска сила ще залеят България.

Коментиран от #50


Оценка:
-2 +8

Светльо Чернев
(гост)

Неутрално
32 Отговор
Очевидно малолитражките залежават при търговците. Сега ще тръгне търговията.

Оценка:
-3 +4

Като гост
(гост)

Неутрално
33 Отговор

До коментар #6 от "Минчо":


Минчо, дори Москвич 412 е над 67кс. Личи от коментара ти, че РЯСКО си пропускал ученето. Когато неграмотни хора ръсят мозък е интересно.

Оценка:
-1 +6

Якия
(гост)

Неутрално
34 Отговор
За съжалението малоумието тук е на почит. Каквито и правила да се създадат ако няма кой да контролира (техника,полиция на терен и т.н.) спазването им с налагане на ЗВЕРСКИ глоби и да се създадат правила за ПРИНУДИТЕЛНОТО им събиране нещата ще са си все тая. Разликата между нас и белите държави е, че има правила, нарушенията на които струват скъпо и най-важното не можеш да избягаш от тях. Пък ние тук да си коментираме кой каква кола ще кара,та придружители, та толполиция и всякакви други абсурдни глупости, които заобикалят реалния проблем

Оценка:
-3 +7

Нафърфорий
(гост)

Неутрално
35 Отговор
Еееееее искам да видя дупетатско чедо в автомобил с 68 коня..... Имам чувството, че будалите ще си карат колите с 60коня, а дупетатските чеда ще карат поршета с по 60 коня на документи.

Оценка:
-0 +11

GIPs
(гост)

Неутрално
36 Отговор

До коментар #4 от "Генералът":


Прав си, че е до културата. И това, че почти,а според мене, напълно невъзможно да се промени. Това е културата на новото време. Тя е в колата, по тротоара,, на работното място и училището, в министерствата ,парламента и ..... Не обиждам никого, просто, това е реалноста. Това с кубици,коне,километри, минимални-максимални , придружители ........ Гледаме го, вече 20 г. Резултатът ..........

Оценка:
-0 +7

Иво
(гост)

Неутрално
37 Отговор

До коментар #24 от "3000":


3000 - излишно усилие си направил - тук / в коментарите/ важното е нещо да се пише, да се ругае, да се сипят цинизми и простотии - самият аз в ежедневието НЕ употребявам такива , но тук - ЗАДЪЛЖИТЕЛНО , защото простаците няма да те разберат, ако няма поне една ругатня в написаното! Тогава се чувстват в свои води и бента се "отприщва"!Иначе е близко до ума - който наистина се интересува да потърси Info относно пазара на даден вид коли ..... ама това мислене си е и усилие ...! УСИЛИЕ - неприятна думичка!

Оценка:
-0 +3

Бай Благой
(гост)

Неутрално
38 Отговор
Култура, култура нямаме!!!
Каквито и закони да въведат те дават отражение след години.

Оценка:
-1 +4

Димов
(гост)

Неутрално
39 Отговор
Коланът е задължителен за всеки. Спасявал ме е. Това, че си с фуражка, не значи, че си безсмъртен.

Оценка:
-2 +6

Димов
(гост)

Неутрално
40 Отговор
Младите шофьори трябва да са с ограничение в мощността на колата, защото още нямат натрупан опит. Нямат изградени рефлекси. Нямат шофьорски навици. Нямат страх. Мощността увлича, съблазява, изкушава. Особено, ако е гарнирана с филми като Бързи и яростни. Младият шофьор няма опит. Докато го добие, трябва да има ограничение в мощността на колата, която кара. Ако имат акъл, няма да се притесняват от това ограничение. Но, за стжаление, повечето млади шофьори сядат зад волана за да раздават газ, и да "наказват" по светофарите.

Оценка:
-3 +2

долу герберастията
(гост)

Неутрално
41 Отговор
тия от герб ще ни уморят! нека ги изметем от властта!

Оценка:
-0 +5

експертът
(гост)

Неутрално
42 Отговор
с маломощна кола е много по-опасно на пътя! трудно се предприемат наложителни изпреварвания и рискът е огромен, а с мощна кола с лекота се изпреварва и освобождава платното! мощната кола с голяма кубатура и нормални конски сили от 115 до 170к.с. си е най-добре за повратливост на пътя! всичко под 100 коня си е беля голяма! разход голям, замърсяване голямо и трудно се изнасяш от кръстовища и наложиелни изпреварвания и си потенциален престъпник на пътя! нормалното е 2000 кубика при поне 115 коня, за да си ПОВРАТЛИВ! инак зле!

Коментиран от #53


Оценка:
-6 +3

да бе
(гост)

Неутрално
43 Отговор
и след 1000 ;подобрения ; пак се забравя основата , че пътищата са за движение , не за поклон на милиционеризма ,нито за пълнене на партийни каси , нито за ;пътни грабежи;

Оценка:
-0 +7

Bot
(гост)

Неутрално
44 Отговор

До коментар #3 от "Гостенин":


Поддъжам те, колега! Аз навремето имах малка японска количка 89' набор, Дайхатсу, 1,6л, 105 к.с., сега що годе нова кола под 75 коня трудно се намира, почти всичко е с турбо, ей го на Форд Екобуста 1л май е 120 к.с.... Новите шофьори трябва да карат по-нови и безопасни коли, даже по-добре ако е автоматик. А така се получава, че трябва да търсиш някоя стара, 25-30г. барака, в същото време обаче искат да ни накарат да караме по-нови коли, щото замърсявали...Законите се пишат от хора, които имат само приблизителна представа за какво иде реч, но за нас обикновенните хора, кервана си върви, кучетета си лаят. Айде наздраве!

Оценка:
-0 +4

Батко
(гост)

Неутрално
45 Отговор

До коментар #15 от "СТОЯН":


Пич кажи честно, ти сериозно ли питаш или се шегуваш????? Никъде на книжката не пише дали си карал или не, според закона жена ти си е с 12г стаж , а новите промени са си поредната гавра с хората за което сме си виновни защото си траем . Чист рекет за събиране на пари за цветнокожите индианци...

Оценка:
-0 +5

46
Този коментар е премахнат от модератор
Kolibri
(гост)

Неутрално
47 Отговор
и някой келеш като тръгне да изпреварва и попадне в ситуация с такава малолитражка кво праим

Оценка:
-1 +3

Реалист
(гост)

Неутрално
48 Отговор
Винаги когато нещо се прави от МАЛОУМНИЦИ не води до нищо добро

Оценка:
-0 +7

Някой
(гост)

Неутрално
49 Отговор
Закона ще има смисъл само ако ВСИЧКИ се санкционират и няма богопомазани. Иначе е само начин да се пълни хазната а и джоба на управниците...

Оценка:
-0 +4

бьлгарин с национална гордост
(гост)

Неутрално
50 Отговор

До коментар #31 от "Шокар":


намекваш ни че,шокарчовците ще станете повече от нас ли .

Оценка:
-0 +0

гнида
(гост)

Неутрално
51 Отговор
За пари ! В държава , в която досега не съм виждал мангусиус в учебна кола , много моля да не ми говорят , колко са им добри законопроектите и как се грижат за безопасността на шофьорите !!!!

Оценка:
-0 +8

52
Този коментар е премахнат от модератор
ФауВе
(гост)

Неутрално
53 Отговор

До коментар #42 от "експертът":


Първо се научи да караш, после изпреварвай. Никакви мощни коли за такива като тебе, дето само мислят как да изпреварват.

Оценка:
-0 +4

noname
(гост)

Неутрално
54 Отговор
полицията драска глоби на поразия .. а те са тези на които трябва да се пишат половината нито паркирането го умеят нито шофирането .. пълни духачи

Оценка:
-0 +2

бай хой
(гост)

Неутрално
55 Отговор
защо го.ната от гроб всеки ден ми увеличават глобите вместо да вземат книжките на убийците и да си обучават добре учебните?

Оценка:
-0 +1

trol
(гост)

Неутрално
56 Отговор

До коментар #28 от "Бай Шиле":


50 процента от катастрофите са заради ями на пътя

Оценка:
-0 +1

57
Този коментар е премахнат от модератор
бай Иван
(гост)

Неутрално
58 Отговор
Трябва по ефективен метод за налагане и плащане на глобите,да важи за всички шофъори,независимо от статуса на положение и вида на автомобила който управлява,да има култура на движение и много автомобили с камери без специална маркировка за да не можем да си присветкаме когато има полиция а след това газ до дупка.Трябва си ред в тази държава.

Оценка:
-0 +1

гост
(гост)

Неутрално
59 Отговор
Една колас 60кс може да е много по-опасна отколкото кола със 160кс. Въпросът е какво ще ограничи поведението на шофьора тази слаба колица? Не може да се движи с над 50км/ч в града ли? Не може да вдигне 120 извън града ли? Ще го спре да изпреварва камиони и други коли на рискови места,да не намаля на ограниченията, да не спира неправилно и рисково ли? И кой би си купил кола за 6месеца? Съгласен съм за придружител, но не съм съгласен за мощността. Да, например до 110кс е разумно, но пък нищо не пречи колата да е регистрирана на тате и 18г. пишлеме да кара кайен с 400кс. МВР не се интересува от проверките и нарушенията, те самите не спазват законите, спират на аварийни, без колани, децата им са волана, стъклата са им затъмнени изцяло, колите са им изкормени и зареждат от туби нелегална нафта - какъв контрол и морал ще ти защитава човек, който е в пъти по-голям нарушител от теб?

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.