Възрастните водачи ще преминават по-често обстойни физически и психологически тестове, за да имат право да шофират. Въвеждането на промяната е на етап експертно обсъждане. От 2011 година до 2018 година 370 шофьори над 65 години са загинали на пътя.
Само за миналата година броят на жертвите в тази възрастова група е 56 души. Те са близо 10% от всички жертви на катастрофи през 2018 г. Ранените възрастни шофьори през последните 8 години са 2 645.
Георги Ангелов е на 84 години. Има книжка от 1973 година, а чак през 2025 година ще му се наложи да мине медицински прегледи, за да поднови книжката си. Смята себе си за отличен шофьор „Имам заболявания, но те не пречат за шофирането. Със зрението горе-долу съм много добре, а дори и със слуха”, казва Ангелов пред „Нова телевизия“.
Често е зад волана, за да отиде до вилата си или на пазар. Няма нито едно нарушение на пътя. Въпреки това смята, че е добра идея редовно да го преглеждат лекари, за да е сигурен, че е безопасен водач. Убеден е, че младите водачи са по-опасни от възрастните. „Да им напомнят, че трябва да изпълняват законите. Мисля, че младите са по-опасни, защото се увличат в големите скорости”, казва още той.
От новата Държавна агенция по пътна безопасност са на едно мнение с Георги и планират да се въведе промяна, с която не само възрастните шофьори, но и младите водачи да минават по-често прегледи. „Това от което се нуждаем е адекватна система за установяване на физическата и психологическата годност на всички водачи”, коментира председателят на Държавна агенция по пътна безопасност Малина Крумова.
Експерти психолози трябва да преценят през колко време шофьорите от различни възрастови групи трябва да преминат през физически и психологически тестове.
До няколко месеца ще стане ясно водачи на каква възраст ще посещават лекари по-често и за кои ще се въведе психотест. А Георги сам е преценил кога трябва да се слезе от автомобила. „Жив и здрав, след 2-3 години може би трябва да се откажа”, казва той.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 куку руку ку
10:31 02.05.2019
3 Гошко-шофьорчето
10:32 02.05.2019
4 Тодоров
Коментиран от #6, #12
10:40 02.05.2019
5 Пенсионер
Допустимо е отнемане на книжка на възрастен човек само ако е причинил ПТП и то само след психо тест и решение на съда.Иначе се нарушават човешки права. Всичко се прави за пари и колко се може повече да ни е гадничко.
Коментиран от #14
10:41 02.05.2019
6 куку руку ку
До коментар #4 от "Тодоров":
Отговорът за необходимостта на каквото и да е, за което са се сетили политиците, винаги е един и същ- ЗА ПАРИ. Ако не става въпрос за пари, значи става въпрос за много пари.Коментиран от #13
10:49 02.05.2019
7 Старец
11:47 02.05.2019
8 Бай Коко
11:49 02.05.2019
9 Булшитс
12:05 02.05.2019
10 Баш Гост
12:15 02.05.2019
11 келеши
12:35 02.05.2019
12 Мнение
До коментар #4 от "Тодоров":
Именно дали имат нарушения,застъпващи естествено с възрастта ще трябва да се установи.Това отдавна трябваше да се случи.13:54 02.05.2019
13 Мнение
До коментар #6 от "куку руку ку":
Даже и за пари да е,лечението на пострадали от катастрофи струва много пари на държавата.13:56 02.05.2019
14 Мнение
До коментар #5 от "Пенсионер":
Въпросът не е в това дали психологичното изследване е необходимо за определена възрастова група,а в това че изобщо е нещо необходимо.На времето имаше такива и за категория В.Важното е,че законодателят започва промени в позитивна посока.14:00 02.05.2019
15 Кукуригу
14:22 02.05.2019
16 ТОЙ
Ново перо за изнудване на българският народ. Алчни изроди!!!
14:51 02.05.2019
17 зелник
20:50 02.05.2019
18 Въпроско Питанчев
12:02 03.05.2019
19 Крум Ханов
12:12 03.05.2019
20 незнайко
пътя !!! Пишат за възрастни 60 годишни а ни карат да работим до 65 години, това е гавра !!!
08:24 05.05.2019