По данни на МВР за миналата година 96 процента от пътните произшествия у нас са станали заради нарушения на водачите. Малък е процентът на катастрофите, станали заради пътните условия, но 593-ма са загинали по пътищата на България, което е лоша статистика, каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова на международната конференция "Ефективни модели и инструменти за повишаване на безопасността на транспортната система".
Тя съобщи, че експертите на АПИ заедно с МВР са направили обследване на участъците с концентрация на пътни произшествия. Предвижда се по републиканските пътища да бъдат изградени интелигентни транспортни системи за управление на трафика, които ще дават информация в реално време за пътната обстановка на пътуващите. Създава се и Националният координационен център за безопасно движение по пътищата, като част от мерките на правителството за ограничаване на транспортния травматизъм, каза министър Аврамова. Тя добави, че Центърът ще осигурява оперативна координация, взаимодействие между държавните структури при прилагане на мерките за превенция, при усложнени пътни и метеорологични условия и ще работи непрекъснато.
Тя цитира и данни от годишния индекс за безопасно шофиране за 2018 г., според които 93 процента от пътните произшествия с жертви са заради човешки грешки, а превишаването на позволената скорост е най-разпространеното рисково действие сред българските шофьори. За да се подобри безопасността на пътя, е необходимо да се обърне сериозно внимание както на пътната инфраструктура, така и на поведението на самите водачи на автомобили, отбеляза регионалният министър.
Продължава изграждането на магистралната мрежа и на високоскоростните пътища, като се работи по магистралите - "Хемус", "Струма", "Европа", по скоростния път Видин - Ботевград и се изпълняват 119 километра стратегически пътни проекти, информира министър Аврамова. Тя каза, че се рехабилитират и основни пътни участници, общо със средства от ОП "Региони в растеж" от държавния бюджет и от програмите за териториално сътрудничество се рехабилитират 824 километра републикански пътища за над 500 милиона лева. Агенцията "Пътна инфраструктура" проверява състоянието на всичко предпазни мрежи на автомагистралите, на мантинелите и на маркировката по пътищата. За подобряване на безопасността по републиканските пътища се ремонтират ограничителни системи за 18 милиона лева, като с приоритет са участъците от магистралите. Полага се и пътна маркировка за над 5 милиона лева - приоритетно по магистралите и по първокласните пътища, информира регионалният министър.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Тъп си като
До коментар #1 от "русенец":
Русенско Варено15:59 29.06.2019
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Повсеместно е
До коментар #3 от "Преброяване на бесните язовци":
така16:01 29.06.2019
5 непознат
До коментар #1 от "русенец":
Карай по един европейски път и виж как всички си карат в колона в платното и се върни в БГ и открий разликите! В БГ ако не си мерят мощноста на колитена пътя,какво да си мерят! Ако пътищата са по-хубави,даже ще се кара по-бързо! За съжаление,не е това причината!Коментиран от #10
16:03 29.06.2019
6 Нема да има живи за преброяването
16:04 29.06.2019
7 Centurion
Това сте писали,това са и плодовете!!!
16:04 29.06.2019
8 русенец
До коментар #3 от "Преброяване на бесните язовци":
В софия не съм стъпвал от 15 години, надявам се и да не стъпвам. В България все още се прибирам за по седмица-две всяка зима, но и това ще е до време. Определено трудно се живее при вас.:( И не разбирам защо това ви харесва.16:05 29.06.2019
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 русенец
До коментар #5 от "непознат":
Аз всекидневно карам по европейски пътища, в Бг вече не смея да шофирам.:(16:07 29.06.2019
11 Пешо
До коментар #1 от "русенец":
Създават се поредните излишни структури, назначават се в тях още и още калинки и едни пари там се харчат и усвояват... а хората загиват, заради некадърност и лакомия на управляващите.Коментиран от #16
16:07 29.06.2019
12 ТИР
Коментиран от #34
16:08 29.06.2019
13 Хъш
До коментар #3 от "Преброяване на бесните язовци":
Така е, българин до българина и тъкмо си мислиш че няма как да е по зле и хоп! Циганин с каруца или с коуеуо.16:09 29.06.2019
14 В София
До коментар #3 от "Преброяване на бесните язовци":
сте такива, за това спор няма.16:09 29.06.2019
15 Слушай ся
До коментар #1 от "русенец":
В Бг не се спазва ограничение на скоростта,не се спазва маркировка,също така забранителни и предупредителни знаци,а пък изпреварванията са просто уникални.! И накрая карането в насрещното по магистрала пхахахах, това го няма никъде.!!16:09 29.06.2019
16 русенец
До коментар #11 от "Пешо":
Абсолютно вярно! Когато има проблем, който трябва да се замаже се създават съответните комитети и.... до там! Замислял ли си се защо няма статистика, в която да се види колко от държавната администрация живее в София и какви са и доходите? Сега ми говорят за 1200 лева средна заплата, не познавам човек в Прованса, вземащ повече от 800 бруто.16:10 29.06.2019
17 непознат
До коментар #9 от "А знаете ли?":
Ти сериозно ли прехвърляш вината на други? Предполагам има и статистика с имената,може би можеш да ги прочетеш!16:10 29.06.2019
18 Слушай ся
До коментар #1 от "русенец":
В Бг не се спазва ограничение на скоростта,не се спазва маркировка,също така забранителни и предупредителни знаци,а пък изпреварванията са просто уникални.! И накрая карането в насрещното по магистрала пхахахах, това го няма никъде.!!16:11 29.06.2019
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Айде сега шофьорите виновни
16:46 29.06.2019
21 Пламен
17:48 29.06.2019
22 Tройке
18:21 29.06.2019
23 дедо йоцо гледа
18:31 29.06.2019
24 Най най
18:57 29.06.2019
25 Шаран БГ
19:08 29.06.2019
26 onq s konq
19:10 29.06.2019
27 Ганчо и с 300 да кара
19:48 29.06.2019
28 Прост народ
19:51 29.06.2019
29 Патриот
Всички знаем много такива места. Наричаме ги "хранилки".
Кой не знае поне 5места, където действително може БЕЗопасно да се движи човек с по-голяма от разрешената скорост(говорим за разумна скорост)?
Коментиран от #36
20:55 29.06.2019
30 Алфа Ромео
00:25 30.06.2019
31 Пламен
Господа управляващи, смешно е на магистрала ограничението да е 90 км. Плачевно е положението на настилката в дясната лента. Влизаш в коловоза и подскачаш като пинг-понг, не можеш да реагираш. Ако влезнеш в лявата лента, пречиш на "бързащите" !
Е, нормално ли е това? Къде са парите от данъци и винетки? И да ги направите платени, магистралите ще са в същото състояние. Концесионера го интересува печалбата, не състоянието на пътя....
Примери с плажовете по черноморието.....
22:55 30.06.2019
32 Бай Благой
Ще разбереш каква е разликата в сцеплението на германския асфалт и българския асфалт.
Да еВа прасетата ви ненаядени да еВа....
И за вас ще дойде видов ден крадци със крадци мръсни.
10:00 01.07.2019
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 пръч
До коментар #12 от "ТИР":
говори ми за изпреварващи убийци извънградско21:53 01.07.2019
35 Пиночет
05:59 02.07.2019
36 Бай Шиле
До коментар #29 от "Патриот":
Какви "5 места" бе! 5000 са само в София.Плюс още толкова по Републиканската мрежа. 80% от знаците са поставени преди 30 години от безхаберници.15:07 02.07.2019