ФАКТИ.БГ

ИПБ: В България липсват мантинели СНИМКИ

Един от пътищата в най-тежко състояние е път II-82 София-Самоков

Публикувана: 24 Юли, 2019 22:30
12 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 1607
ИПБ: В България липсват мантинели СНИМКИ
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.2 от 5 гласа.

Мониторингът, който осъществява Института за пътна безопасност показва, че случилият се инцидент край Шумен, където автомобил се е врязал в крайпътна еластична ограда, в следствие на което е ампутирана ръката на тридесет и осем годишна жена, не е инцидент, който следва да ни учудва. Инспекциите на Института за пътна безопасност (ИПБ) показват, че еластичните огради и тяхната поддръжка са в изключително лошо състояние, като по този начин не може да се осигури безопасност за ползвателите на пътната инфраструктура.

ИПБ: В България липсват мантинели СНИМКИ

Най-тревожно е състоянието на еластичните огради по републиканските пътища и автомагистралите. Мониторингът на ИПБ, както и стотиците сигнали, изпращани до експертите ни от доброволците на института показват, че масово не се поддържат правилно, не се подновяват навреме и дори не се поставят съобразно действащите нормативни изисквания животоспасяващите мантели.

Един от пътищата в най-тежко състояние е път II-82 София-Самоков, където още през януари ИПБ сигнализира, че има проблеми с еластичните огради. Друг път, който се намира в критично състояние от гледна точка на пътна безопасност в момента е път I-6 или известен още като Подбалканския път.

Една от основните причини за лошото състояние на еластичните огради се крие в начина, по който се възлага поддръжката на пътищата от страна на стопанина му – АПИ. Проучване на ИПБ показва, че от поддържащите фирми е иззето задължението в рамките на 24 часа след настъпване на някакво събитие да подновят увредената ограда. При сегашната организацията на поддръжка еластичните огради се поддържат от различни фирми от извършващите текущ ремонт.

ИПБ: В България липсват мантинели СНИМКИ

По този начин България е разделена на шест зони, като във всяка зона отделните фирми трябва да поддържат оградите, но без да имат задължението в рамките на 24 часа да подновят увредено съоръжение. Окрупняването на тази задача очевидно води до неспазване на срокове, занижаване на качеството и очевидно до тежки инциденти и смърт за потребителите.

В това становище е редно да се припомни и това, че една от причините за толкова фаталния изход от катастрофата край гр. Своге от лятото на 2018 г. отново беше именно еластична ограда. За една година обаче не се е променило нищо, а дори напротив анализът на последните тежки инциденти показва, че поддръжката на еластични огради е силно неглижирана и то в цялата страна.

Мониторингът на ИПБ освен това показва, че няма път към настоящия момент, по който да няма увредени или липсващи еластични огради. Така например по АМ1 „Тракия А1 от км 0+000 до км 359+000 почти няма участък, където да няма повредена еластична ограда.

ИПБ: В България липсват мантинели СНИМКИ

От друга страна по отношение на инцидента прави впечатление, че той е настъпил на място, където би трябвало еластичната ограда да задържи автомобила, а не да се вреже в него. Неправилното инсталиране и неправилната експлоатация на тези съоръжения ги превръщат в средство за убиване, а не в живото спасяваща система, каквото всъщност е предназначението им.

В конкретния случай става дума най-вероятно за еластична ограда, която вече е била повредена при предходен инцидент или е била поставена неправилно. Ето заради това е много важно при увреждане на съоръжението незабавно то да бъде привеждано в годност за експлоатация, а опитът показва, че повредените огради са оставяни така не с дни или месеци, а с години.

България

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.2 от 5 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Пръцко
1 Отговор
Нема такава държава... :((

Оценка:
-2 +21

ОТЕГЧЕН
2 Отговор
в България липсва държава а на нейно място се е настанила мафията....те за мантинелите се притеснили...Тикво некадърна и твоя ден ще дойде !!!

Оценка:
-0 +27

Гошко-шофьорчето
3 Отговор
Още един ''Институт'', се изказва компетентно /след извършен мориторинг/.''Инцидентът край Шумен, където автомобил се е врязал в крайпътна еластична ограда'', се дължи на липсата на еластични огради.

Оценка:
-3 +8

El Torro
4 Отговор
Сменете мантинелите с бетонни.

Коментиран от #9


Оценка:
-3 +8

От колонията
5 Отговор
Абе то лампи по тунелите падат и трепят хора, ся за едни ръждиви мантинели ще ривем. Целувайте ръка на премиера-тиква-слънце или се евакуирайте.

Оценка:
-0 +19

Хасфалт паша
6 Отговор
то освен мантинелите и пътищата липсват на места

Оценка:
-0 +12

а тия
7 Отговор
тия откриха топлата вода....всички мантинели в БГ са с декоративна функция,за нищо не стават.поне на новите магистрали да бяха сложили бетон по средата да не могат тировете да влизат в другото платно ако спукат гума...в цяла европа е с бетон по стредата

Оценка:
-0 +4

Тото Кратуно
8 Отговор
Спокойно то скоро и България няма да я има.

Оценка:
-0 +2

Ники
9 Отговор

До коментар #4 от "El Torro":


За да има още не 600, а 6000 убити при катастрофи ли?

Коментиран от #10


Оценка:
-0 +2

gvdff
10 Отговор

До коментар #9 от "Ники":


Не се поддавай на провокацийте на този индивид. Човека има силно ограничена представа за света, даже за всичко е такава. Не може да се усети, че на всеки може да се случи да гушне мантинелата по различни причини, без значение с каква скорост се движи и с какво внимание шофира.

Оценка:
-0 +0

Ооо
11 Отговор
Ако тоя дето е виновен - плаща и цената на мантинелата в акта - можеше и да не е така ...
По същият начин - разходите за обезмасляване и т.н

Оценка:
-0 +2

С.С
12 Отговор
Сега...една-единствена държавна агенция е нужна. Да не се кланя никому. Работеща само и единствено с гражданските сигнали:къде няма мантинели,указателни табели,къде пътищата са зле,къде няма осветление,къде има запушени дерета,къде има незаконни сметища,къде кое не е завършено или направено не както трябва,за незаконни постройки,за хиляди още неща. Агенция,не даваща обяснения пред 240-те "народни любимци",а действаща веднага. С един куражлия директор,стотина инспектори,ходещи на място,осъществяващи контрол постоянно,докато всичко не се отремонтира,поправи,замени или построи. Всички фирми,които разполагат с техника,персонала,опит,материали,само пред нея да докладват. Да знаят хората,че има някой,който наистина мисли за тях.
Защото един омбудсман пролет не прави.

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

ТОП 5