Генералният директор на НКЖИ инж. Красимир Папукчийски подписа договора за модернизация на железопътен участък Елин Пелин-Вакарел, съобщиха от пресцентъра на компанията. Отсечката е ЛОТ 1 от проект „Модернизация на жп участък Елин Пелин-Костенец“.
Участъкът между Елин Пелин и Вакарел е най-тежкият и труден за изпълнение от цялото трасе между София и Пловдив. Неговата дължина е приблизително 20 км и в обхвата му попада най-големият жп тунел в България, с дължина 6.8 км, който ще бъде построен по тунелен способ и ще бъде напълно съвместим с изискванията за оперативна съвместимост. Подобно съоръжение не е строено у нас от 50-те години на XX век, когато в периода 1949-1951 г. е построен тунел Козница, свързващ Стара планина и Същинска Средна гора.
В рамките на обекта ще бъдат изградени нова гара Елин Пелин, спирка Побит Камък, Разделен пост Вакарел и връзката му с гара Вакарел. В обхвата на проекта са включени нова контактната мрежа и нови системи и съоръжения на външно електро-захранване и външно осветление на гаровите райони. Ще бъдат изградени и 2 броя двутръбни тунела с приблизителна обща дължина 1,5 км, пътен надлез и пътен подлез, 8 моста и естакади, 11 водостоци, шумозащитни съоръжения с приблизителна дължина 700 м, отводнителни съоръжения, нови системи за сигнализация и телекомуникация в гарите и междугарията и изграждане на нови системи за видео наблюдение и пътнически информационни системи.
Стойността на договора за строителство е 498 800 012 лева без ДДС, а негов изпълнител е ДЗЗД „Джен-Дуй жп Елин Пелин“, включващо фирмите: „Дженгиз Иншаат Санайи Ве Тиджарет Аноним Ширкети“ АД, „Дуйгу Мюхендислик Иншаат Туризм Дъш Тиджаред Ве Санайи Лимитед Ширкети“ ООД. Срокът за изпълнение е 72 месеца.
Строителството на жп участък Елин Пелин-Костенец, част от проект „Модернизация на жп линия София-Пловдив“ се осъществява със съфинансиране от Кохезионния фонд, чрез Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Йосарян
20:11 27.11.2019
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 КЛЮКАР
Коментиран от #4, #9
20:24 27.11.2019
4 ГОНЗО
До коментар #3 от "КЛЮКАР":
Хахаха. По-добре пеша да го минавам тоя участък.20:26 27.11.2019
5 Селяндур
20:31 27.11.2019
6 Песимист
20:45 27.11.2019
7 ПРОДАЖНИ
Коментиран от #10
20:50 27.11.2019
8 ЕВАЛА...
21:25 27.11.2019
9 Хаджи хаджи Българин
До коментар #3 от "КЛЮКАР":
В това е проблема! Взели са 5 мангана от махалата, правят 5 фирми тип " Зоро и Винето Актционерни и кражбаа започва! Като сложиш и 20% ДДС стават 600 млн!21:36 27.11.2019
10 El Torro
До коментар #7 от "ПРОДАЖНИ":
Е ти знаеш ли българска фирма която да разполага с тунелопробивна машина?. За частна фирма. Или пък да има опит в строежа на високоскоростен ЖП път. Едно време се строеше ударно от транспортните трудоваци, ама ги уволниха.21:38 27.11.2019
11 Казуар
21:43 27.11.2019
12 За чий
22:09 27.11.2019
13 Гошо
22:43 27.11.2019
14 Боко
13:27 28.11.2019