Скоростта на движението на колите в центъра на София достига тази на пешеходец в пиковите часове. Това става ясно от анализ за транзитния трафик през града на проекта „Визия за София“, цитиран от в. Монитор.
Анализът започна да се разработва преди две години с цел да предложи дългосрочна стратегия за развитие на столицата. В проекта са начертани 384 мерки за бъдещата работа на кметството, който ще бъде внесен в Столичния общински съвет за гласуване.
От анализа става ясно, че в най-натоварените часове на места в центъра на София колите се движат с 5 км в час. Средната скорост на надземния градски транспорт е 14 км в час, а заедно с метрото достига до 21 км в час, а от инициативата предлагат в следващите няколко години да достигне до 25 км в час.
„Средната скорост на придвижване в пикови часове през централната градска част е изключително ниска и това показва, че централните булеварди са изчерпали капацитета си на поемане на трафик. Препоръчва се търсене на решение за намаляване на непрекъснатия транзит най-вече на товарните автомобили.
Сравнението с другите подобни на София градове, показва, че са успешни политиките за „изнасяне“ на повече автомобилно движение от центъра към периферията на града“, се посочва в анализа.
От „Визия за София“ предлагат цената на разрешенията за строеж в София да имат различни такси обвързани с района на инвестицията.
„В момента цената им почти не зависи от района, за който се издава документът“, изтъкна арх. Любо Георгиев, който е ръководител на екипа, разработил „Визия за София“.
Според него обаче има значение дали една нова сграда се прави в центъра на София, в някой от жилищните квартали или в крайградските територии.
Предлага се също ново изчисление на такса смет на база генерирания отпадък, а не както е в момента спрямо данъчната оценка на имота. Според експертите трябва да има повече съдове за разделно събиране, защото отдалечеността им е сред проблемите за гражданите.
Предлага се и в Столичната община да бъде сформирано звено, което да контролира и модерира общинските проекти.
„Случаят с ул. "Граф Игнатиев" показа, че необходимостта от това е належаща“, заяви Георгиев. Звеното по думите му трябва да спре и честата безконтролна практика първо да се асфалтира улицата, а после да се полагат тръби.
За справяне с проблема с мръсния въздух се препоръчват глоби за отопление на дърва и въглища и в същото време стимули за използването на газ и парно.
„Когато живееш в голям град, където хората са близко един до друг, не може да си правиш каквото си искаш и да ползваш дърва или въглища само защото ти харесва повече“, коментира арх. Георгиев.
Според екипа на „Визия за София“ гражданите трябва да бъдат включени по-активно във формирането и изразходването на бюджета на София. Оттам предлагат всички бюджети, както и разходите за публичната среда да се публикуват онлайн, за да е ясно как и за какво се харчат средствата.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Боко жипъ
20:24 28.11.2019
2 Димов
20:26 28.11.2019
3 ЗЕВС
20:31 28.11.2019
4 Софийски шофьор от 36 години
Средната скорост при засичане примерно на 1000-1400 км /месец/ е около 18 км/час плюс /минус 2..................излишен е коментарът.
Коментиран от #23
20:34 28.11.2019
5 слаботоков
Коментиран от #10, #12, #16
20:34 28.11.2019
6 Алфа Вълкът
20:46 28.11.2019
7 БегайБе
Коментиран от #20
20:48 28.11.2019
8 Гошо
20:50 28.11.2019
9 Цево
20:53 28.11.2019
10 Алфа Вълкът
До коментар #5 от "слаботоков":
Ще дишаш чист въздух знаеш ли кога, като бай Иван зареди котела с кюмюр в Драгалевци и бай Асан зареди "чудото" с памперсите на внуците във Факултето.20:55 28.11.2019
11 Софиянец
21:00 28.11.2019
12 Вуте
До коментар #5 от "слаботоков":
Ама ти отива никнейма !Браво !21:09 28.11.2019
13 Ели
Мога да осъществя контакти в две държави на държавно ниво, без комисионна!
Колеги ще осигурят връзки в Япония и Китай и там имаме българи - високи технологии, включително и Русия- Кримски мост, газопровод Турция - космически технологии!
За контрол на строежа възрастни инженери имащи опит в БГ със сериозни конструкции.
Искам да знам какво става с многопрофилната педиатрия в София?
21:10 28.11.2019
14 Гост
21:16 28.11.2019
15 Изгодата е
Коментиран от #17
21:25 28.11.2019
16 ГосТ
До коментар #5 от "слаботоков":
Аха, аз пък имам друга идея - селяците да ползват градски транспорт, колкото и успели у живото да са 😉21:58 28.11.2019
17 ГосТ
До коментар #15 от "Изгодата е":
А това е стратегията на данка да се бори с мръсният въздух и задръстванията - да вдига цените на билетите и да пълни София с автобуси. Да дава луди пари за асфалт и безмислени уширения,които завършват в тапи и да закрива трамвайни линии.22:01 28.11.2019
18 Ха да са им
22:29 28.11.2019
19 А утре е петък
23:25 28.11.2019
20 Шамара
До коментар #7 от "БегайБе":
А баце има значение къде ги карат. Карат ги там където ще завършат 100% и то с отличен!23:38 28.11.2019
21 Кой68
23:42 28.11.2019
22 София
07:30 29.11.2019
23 нервен ( разбивача на тролове )
До коментар #4 от "Софийски шофьор от 36 години":
?? А колко смяташ че трябва да бъде ??08:15 29.11.2019
24 гост
10:10 29.11.2019
25 трафик
16:19 29.11.2019