ФАКТИ.БГ

Колите в София се движат със скоростта на пешеходец

Средната скорост на надземния градски транспорт е 14 км в час

Публикувана: 28 Ноември, 2019 20:11
25 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2066
Колите в София се движат със скоростта на пешеходец
Снимка: shutterstock
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3 от 6 гласа.

Скоростта на движението на колите в центъра на София достига тази на пешеходец в пиковите часове. Това става ясно от анализ за транзитния трафик през града на проекта „Визия за София“, цитиран от в. Монитор.

Анализът започна да се разработва преди две години с цел да предложи дългосрочна стратегия за развитие на столицата. В проекта са начертани 384 мерки за бъдещата работа на кметството, който ще бъде внесен в Столичния общински съвет за гласуване.

От анализа става ясно, че в най-натоварените часове на места в центъра на София колите се движат с 5 км в час. Средната скорост на надземния градски транспорт е 14 км в час, а заедно с метрото достига до 21 км в час, а от инициативата предлагат в следващите няколко години да достигне до 25 км в час.

„Средната скорост на придвижване в пикови часове през централната градска част е изключително ниска и това показва, че централните булеварди са изчерпали капацитета си на поемане на трафик. Препоръчва се търсене на решение за намаляване на непрекъснатия транзит най-вече на товарните автомобили.

Сравнението с другите подобни на София градове, показва, че са успешни политиките за „изнасяне“ на повече автомобилно движение от центъра към периферията на града“, се посочва в анализа.

От „Визия за София“ предлагат цената на разрешенията за строеж в София да имат различни такси обвързани с района на инвестицията.

„В момента цената им почти не зависи от района, за който се издава документът“, изтъкна арх. Любо Георгиев, който е ръководител на екипа, разработил „Визия за София“.

Според него обаче има значение дали една нова сграда се прави в центъра на София, в някой от жилищните квартали или в крайградските територии.

Предлага се също ново изчисление на такса смет на база генерирания отпадък, а не както е в момента спрямо данъчната оценка на имота. Според експертите трябва да има повече съдове за разделно събиране, защото отдалечеността им е сред проблемите за гражданите.

Предлага се и в Столичната община да бъде сформирано звено, което да контролира и модерира общинските проекти.

„Случаят с ул. "Граф Игнатиев" показа, че необходимостта от това е належаща“, заяви Георгиев. Звеното по думите му трябва да спре и честата безконтролна практика първо да се асфалтира улицата, а после да се полагат тръби.

За справяне с проблема с мръсния въздух се препоръчват глоби за отопление на дърва и въглища и в същото време стимули за използването на газ и парно.

„Когато живееш в голям град, където хората са близко един до друг, не може да си правиш каквото си искаш и да ползваш дърва или въглища само защото ти харесва повече“, коментира арх. Георгиев.

Според екипа на „Визия за София“ гражданите трябва да бъдат включени по-активно във формирането и изразходването на бюджета на София. Оттам предлагат всички бюджети, както и разходите за публичната среда да се публикуват онлайн, за да е ясно как и за какво се харчат средствата.

София / България

Поставете оценка на статията:
Оценка 3 от 6 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Боко жипъ
1 Отговор
Пускайте си сините буркани, като Баце и газ ве охлюви, какво се мотаете... ?

Оценка:
-7 +13

Димов
2 Отговор
Не ми стана ясно, как повишаването на такса смет ще повиши средната скорост на автомобилите? Или как глобите за топлене с дърва и въглища ще повишат средната скорост на колите?

Оценка:
-4 +29

ЗЕВС
3 Отговор
Е точно за това, гжа. Фандъкова ще вдигне данъците за автомобили със стандарт евро 1, 2, 3 и тези с по- голяма кубатура. Дали тези мерки ще решат проблема, не, просто в общинската хазна ще има повече кинти за крадене.Решението: Бус ленти, велоалеи, повече съвременни автобуси, трамваи, тролеи, форсирано изграждане на метрото и нови лъчове, по- ниска цена на билета- карта за гр. транспорт, това е. Всичко останало е безсилие, и диктат с налози, върху най- бедната част от хората!

Оценка:
-2 +32

Софийски шофьор от 36 години
4 Отговор
Карам всеки ден в София около 40 км. Налага се. Не е каприз. По различни маршрути според необходимост и работа. център , Цариградско, ..........навсякъде.
Средната скорост при засичане примерно на 1000-1400 км /месец/ е около 18 км/час плюс /минус 2..................излишен е коментарът.

Коментиран от #23


Оценка:
-0 +11

слаботоков
5 Отговор
Трябва да се забрани окончателно движението на МПС- та в София и на софиянци да се дадат ролери и ел. тротинетки! За зимния период- зимни кънки, ски и щеки! Е чак тогава ще имаме чист въздух у Софето!

Коментиран от #10, #12, #16


Оценка:
-5 +21

Алфа Вълкът
6 Отговор
Tротинеткаджиите са по-бързи. Преди слизах от 111 на "Манастирски ливади", минавах пешачката през "Бъкстон" и на Горнобански си пиех биричката докато дочакам колегите да се изподушат в автобуса. Викаха - "ти си бягал". Кво ще бягам братче. По нанадолнище вървиш само и за 15мин си стигах, а те по половин час не могат да слязат!

Оценка:
-3 +14

БегайБе
7 Отговор
Така е защото си карате децата на детска, предучилищна и основно през девет квартала в дести! Повярвайте няма никакво значение къде са завършили основно. Покрай училищата са адски задръствания! И тези коли минават през цяка София, как няма да има задръствания мръсен въздух и да не Ви скачат данъците, как да стане?!

Коментиран от #20


Оценка:
-1 +23

Гошо
8 Отговор
Поредните тъпотии от архитект!!! Какво общо има архитектурата с такса смет, с горенето на кюмур, с движението на колите? Пътни инжинери и специалисти трябват а не художници! Направете го тва оковръстно, оправете Борис, махнете светофарите и направете пътни възли. Къде беше тоя спец, че и други чеки&жии като него когато Кремиковци тровеше цяла София?

Оценка:
-3 +12

Цево
9 Отговор
Станахме много “Софиянците”, като е ваканция и децата са по селата как се разтоварва значително трафика?

Оценка:
-1 +15

Алфа Вълкът
10 Отговор

До коментар #5 от "слаботоков":


Ще дишаш чист въздух знаеш ли кога, като бай Иван зареди котела с кюмюр в Драгалевци и бай Асан зареди "чудото" с памперсите на внуците във Факултето.

Оценка:
-3 +14

Софиянец
11 Отговор
Разтоварване на трафика от центъра, премахване на паркираните автомобили от улиците и подземни паркинги, това е решението.

Оценка:
-0 +11

Вуте
12 Отговор

До коментар #5 от "слаботоков":


Ама ти отива никнейма !Браво !

Оценка:
-0 +4

Ели
13 Отговор
Не ни заниманайте с глупости, какво става с многопрофилната Педиатрия и децата на БГ?

Мога да осъществя контакти в две държави на държавно ниво, без комисионна!

Колеги ще осигурят връзки в Япония и Китай и там имаме българи - високи технологии, включително и Русия- Кримски мост, газопровод Турция - космически технологии!

За контрол на строежа възрастни инженери имащи опит в БГ със сериозни конструкции.

Искам да знам какво става с многопрофилната педиатрия в София?

Оценка:
-6 +3

Гост
14 Отговор
Столичани в повече

Оценка:
-1 +7

Изгодата е
15 Отговор
Също е много важна. По-евтино излиза да се движиш с кола, па макар и бавно. При цена на билета до 50-60 стотинки ще е друго.Също и работа за хората от селата,за да не стават столичани по принуда. Не е много сложно при желание. А също и регулиране на много от светофарите

Коментиран от #17


Оценка:
-1 +12

ГосТ
16 Отговор

До коментар #5 от "слаботоков":


Аха, аз пък имам друга идея - селяците да ползват градски транспорт, колкото и успели у живото да са 😉

Оценка:
-2 +6

ГосТ
17 Отговор

До коментар #15 от "Изгодата е":


А това е стратегията на данка да се бори с мръсният въздух и задръстванията - да вдига цените на билетите и да пълни София с автобуси. Да дава луди пари за асфалт и безмислени уширения,които завършват в тапи и да закрива трамвайни линии.

Оценка:
-0 +9

Ха да са им
18 Отговор
честити на софиянци новите данъци. Бихте на изборите, а? Разбрах, че столичаните освен отворковци са и богаташи! Какво са за софиянец 100 лева? Като платите по-голям данък ще дишате ли по-чист въздух. Ще дишате чист въздух ама на данчето под полата.

Оценка:
-1 +12

А утре е петък
19 Отговор
ще има задръсвания, че столичани ще пътуват до родните си места в провинцията.

Оценка:
-0 +3

Шамара
20 Отговор

До коментар #7 от "БегайБе":


А баце има значение къде ги карат. Карат ги там където ще завършат 100% и то с отличен!

Оценка:
-1 +1

Кой68
21 Отговор
Нормално и естествено е след като центъра се презастрои...В София отдавна нямат смислен план относно развитието на града?Ако имаше ясен и смислен план къде какво и как да се строи може би нямаше да я има/говори за корупцията в сегашния и вид.......Действа се стихийно и кампанийно.

Оценка:
-1 +4

София
22 Отговор
Да се направи платено влизането в центъра и синята и зелена зона да станат денонощни и да работят и в събота и неделя,само това би помогнало на този етап,а инвестициите не са голями-известен брой камери и контрольори.

Оценка:
-0 +0

нервен ( разбивача на тролове )
23 Отговор

До коментар #4 от "Софийски шофьор от 36 години":


?? А колко смяташ че трябва да бъде ??

Оценка:
-1 +0

гост
24 Отговор
Щасливци в Пловдив в пиков час 6 км. ги вземам за час което прави 2,5 км. в час .

Оценка:
-0 +1

трафик
25 Отговор
Същото е и във Варна, благодарение на Портата от Хайфа и неговото обкръжение. Моста над канала се разпада, парите за ремонта изчезнаха за булеварда и скоро КараПаржу трябва да командирова единствения понтонен военен мост за да стабилизира положението.

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

-->
ТОП 5