Last news in Fakti

2 Октомври, 2020 12:14 3 586 14

„Автомагистрали“ ще проектира и изгради близо 66 км от пътя Видин - Ботевград

  • ремонт-
  • път-
  • автомагистрали

В момента се изграждат общо 62,6 км от пътя Видин - Ботевград

„Автомагистрали“ ще проектира и изгради близо 66 км от пътя Видин - Ботевград - 1
Снимка: Архив

„Автомагистрали“ ЕАД ще изгради 65,8 км от път I-1 Видин - Ботевград, в участъка между пътен възел „Макреш“ и обходния път на гр. Монтана. Агенция „Пътна инфраструктура“ възлага дейности по допълнително проектиране и изпълнението на строително-монтажните работи на основание чл. 14, ал. 1, т. 6 от Закона за обществените поръчки, тъй като Министерството на регионалното развитие и благоустройството е едноличен собственик на 100% от капитала на „Автомагистрали“ ЕАД и правата на държавата в дружеството се упражняват от министъра на регионалното развитие и благоустройството. АПИ също е второстепенен разпоредител на бюджетни средства към министъра на регионалното развитие и благоустройството. Договорът е на стойност 1 083 000 000 лв. с ДДС. Срокът за изпълнение е различен за всеки участък - от 28 месеца до 32 месеца.

В регистъра на електронните обществени поръчки е публикувано обявлението за възложената поръчка по чл. 14, ал. 1, т. 6 от ЗОП.

Направлението Видин - Ботевград е приоритетен проект в инвестиционната програма на АПИ и МРРБ, тъй като с цялостното хомогенизиране и модернизация на трасето от „Дунав мост II“ ще се осигури бърза и удобна връзка между автомагистралите „Хемус”, „Тракия” и „Струма”. С изпълнението на проекта транзитният трафик ще бъде изведен от населените места, с което ще се повиши безопасността на движение и ще се ограничи вредното въздействие на шума и замърсяването на околната среда от интензивния тежкотоварен трафик.

Отсечката между пътен възел „Макреш“ и обходния път на гр. Монтана, с дължина 65,8 км, е разделена на 5 участъка:

• Участък 1 - път I-1 „п. в. Макреш - п. в. Бела“, с дължина 13,6 км /от км 33+400 до км 47+000 километраж по проект/;

Започва от разклона за Макреш, при бъдещия пътен възел „Макреш“, и е до с. Бела. Ще преминава по ново трасе, извън обхвата на съществуващия път I-1. Ще бъде с габарит на автомагистрала Г28, включващ две ленти за движение в посока, аварийна лента, банкети и разделителна ивица, като в определени участъци с по-големи наклони е предвидено изграждането и на лента за бавнодвижещи се товарни автомобили. При 36-ти км новият път ще пресича ж. п. линията Видин - София с надлез и ще минава над напоителен канал. От 37-ми до 42-ри км ще се спуска към град Димово и река Арчар, ще пресича път I-1 и при 40-ти км ще преминава източно от град Димово. От 42-ри до 47-ми км пътят ще продължава източно от град Димово и село Бела, ще е разположен успоредно на пътя Димово - Ружинци и при 46-ти км отново ще пресича път I-1 с пътен възел „Бела“.

В този участък ще бъдат изградени 2 пътни възела – п. в. „Макреш“ при 36-ти км и п. в. „Бела“ на път I-1 в участъка Бела – Скомля, който е при 46-ти км. Ще бъдат построени редица съоръжения - 8 моста, 2 селскостопански подлеза, водостоци и т.н. В близост до пътен възел „Бела“ ще бъде разположен контролен център за управление на трафика.

Срокът за изпълнение е 30 месеца.

• Участък 2 - път I-1 „п. в. Бела - Ружинци“, с дължина 11,128 км /от км 47+000 до км 58+128,47 километраж по проект/;

Отсечката между с. Бела и Ружинци ще бъде с габарит на автомагистрала Г28, включващ две ленти за движение в посока, аварийна лента, банкети и разделителна ивица, като в определени участъци с по-големи наклони е предвидено изграждането и на лента за бавнодвижещи се товарни автомобили. Такава ще има между 36-ти и 39-ти км в платното за Видин и между 39-ти и 44-ти км в посока Ботевград.

Между 47-ми и 52-ри км пътят ще преминава успоредно на ж. п. линията, като е отдалечен от нея и не засяга съществуващия селскостопански път. След това при 49-ти км ще пресича река Скомля над язовира, ще преминава над две дерета и преди 52-ри км трасето ще пресича ж. п. линията Видин - София. Между 52-ри и 58-ми км след преминаването на пътя за село Орешец, новият път ще се спуска към Ружинци. При 56-ти км отсечката ще преминава над път I-1 /E79/ Видин - Кула.

В участъка ще бъдат изградени надлез над ж.п. линията Видин - София, мостове над реките Барата и Скомля, 3 селскостопански подлеза. При 50-ти км от двете страни на пътя ще има площадка за отдих с тоалетни, паркинги, осветление и пречиствателно съоръжение.

Срокът за изпълнение е 30 месеца.

• Участък 3 - път I-1 „Ружинци - п. в. Белотинци“, с дължина 15,392 км /от км 58+128,47 до км 73+520 километраж по проект/;

Трасето преминава изцяло източно от съществуващия път I-1 (E79), без да го пресича и без да навлиза в регулациите на населените места. Габаритът е Г28. В участъци с по-големи наклони е предвидено изграждането и на лента за бавнодвижещи се товарни автомобили. Такава ще е отсечката между 61-ви и 62-ри км в посока гр. Монтана, с обща дължина 1,58 км.

Началото на трасето се намира на около 1 км северно от регулацията на с. Ружинци. При 58-ми км е предвидено изграждането на пътен възел за връзка със старото трасе на път I-1 (E79). При 60-ти км третокласният път Ружинци-Лом и общинският път Ружинци - Белоптичене ще преминават над скоростния път с пътни надлези. Ще бъде изграден и мост над р. Лом.

В този участък ще бъдат изградени 2 пътни възела, 3 пътни надлеза, 1 стоманобетонов водосток, 1 сводов водосток и 2 моста над р. Лом и р. Нечинска бара и т.н.

Срокът за изпълнение е 28 месеца.

• Участък 4 - „п. в. Белотинци - п. в. Винище“, с дължина 11.980 км /от км 73+520 до км 85+520 километраж по проект/;

Трасето на участъка започва непосредствено след пътен възел „Белотица“ при 43-ти км. Габаритът е Г28. Между 73-ти и 74-ти км ще се изграждат двустранни площадки за отдих, всяка с по 45 паркоместа за леки автомобили, като 6 от тях ще са за хора с увреждания. Допълнително ще бъдат обособени 7 паркоместа за автобуси или товарни автомобили. Предвижда се и изграждането на санитарно помещение с тоалетна.

Развитието на трасето продължава на 500-1500 м източно спрямо съществуващия път I-1 (E79), като се пресичат двата основни притока на р. Гостиля.

В този участък ще бъдат построени 1 пътен възел, 1 стоманобетонов водосток, 1 сводов водосток и 3 моста над р. Селска бара, р. Коритарска и р. Риковска Бара и т. н.

Срокът за изпълнение е 28 месеца.

• Участък 5 - „п. в. Винище - обход на гр. Монтана“, с дължина 13,693 км /от км 85+520 до км 99+193 по проект=102+600 километраж по съществуващ път I-1/.

Проектното трасе е с габарит Г28. Началото на отсечката започва след п. в. „Винище“, пресича р. Войнишка бара при 86-ти км. Следва преминаване над р. Брусовица и р. Онна Бара. В участъка между с. Винище и с. Горна Вереница трасето преминава през равнинен терен на около 1 км източно от съществуващия път, където се пресичат няколко дерета. След с. Горна Вереница трасето се развива в югоизточна посока, като преминава северно на с. Долна Вереница. При 98-ми км е предвидено изграждането на пътен възел, чрез който ще се осъществява връзка с обходния път на Монтана. Пътният възел при 102-ри км по обходния път на гр. Монтана ще бъде реконструиран, с което ще се осигурят всички посоки на завиване. За целта ще бъде удвоен пътният подлез и изградена допълнителна директна връзка, за да се осигури направлението Видин - обход Монтана - гр.Монтана (север).

В този участък ще бъдат изградени 2 пътни възела, 1 стоманобетонов водосток, 3 сводови водостока и 1 мост над р. Брусовица и т.н. При 90-ти км ще се изградят двустранни площадки за отдих.

Предвиденият срок за изпълнение е 32 месеца.

На 19 август 2020 г. правителството осигури до 379 000 000 лева допълнително по бюджета на Министерството на регионалното развитие и благоустройството, респективно Агенция „Пътна инфраструктура“ за 2020 г., с което са осигурени първите средства за обезпечаване на строителството.

В момента се изграждат общо 62,6 км от пътя Видин - Ботевград. През миналата година работата започна от едни от най-сложните отсечки Мездра - Ботевград /33 км/ и Видин - пътен възел „Макреш“ /29,6 км/. За ускоряване на строителството на пътя между Мездра и Ботевград трасето е разделено на два участъка - лот 1 /19,3 км/ и лот 2 /13,4 км/.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 3 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 2loop

    13 6 Отговор
    Тука ще падне крадене като за последно

    Коментиран от #2

  • 2 русенец

    7 4 Отговор

    До коментар #1 от "2loop":

    Не ги вини! Това могат най-добре, това правят! Ако можеха да правят магистрали, щяха да правят магистрали.:(

    Коментиран от #9

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 умно село

    6 4 Отговор
    Дано да имат късмет и да е по добра от АМ Струма, където цялата на вълни и я пълнят асфалт леглата по пътя.
    Прехваленото интелигентно съоражение)))
    Карайки по нощите , все едно караш в ТУНЕЛ с тук , там просветваща маркировка. Да бяха сложили газени фенери, по добра работа щяха да сваршат!

    Коментиран от #7

  • 6 От Северна БГ

    5 7 Отговор
    ГЕРБ мандат до построяването на магистрала "Хемус",магистрален път Видин-Ботевград,тунела под "Шипка",тунелът под "Петрохан",магистрален път Русе-Казанлък,магистрала "Черно море".Това го искаме българските граждани от Северна България.Той е гаранта за построяването на всичко това.
  • 7 Някой

    2 1 Отговор

    До коментар #5 от "умно село":

    А ти понеже си умник може да сложиш и светулки!
  • 8 ПСР

    7 2 Отговор
    "Държавната"компания Автомагистрали....перачница и силно усвояваща структура.Трябвало да ремонтират 39 км.на Тракия..."Чирпанският ад"./строен от Батко и Братко-безобразно изпълнение и отново множествено крадене/.Цената на ремонта-космическа.Срокове за изпълнение-висят във времето.Тунел Витиня-и той така.10 години се ремонтира Хемус в този участък и пак са за никъде.Дотук,сме похарчили,ние,българите пари за цял нов тунел и поне 3 нови виадукта.Кучетата си лаят-корупцията,безхаберието и кражбите си вървят с пълна сила.
  • 9 стоян

    1 4 Отговор

    До коментар #2 от "русенец":

    до 2 ком -спомням си вашите кумуняги колко магистрали бяха построили -едната от София до Пловдив а другата специално беше от София до Тодор Живковото село другари и парите свършили защото ги окрали =имам пзнат който караше Краз и ми е разправял за кражбите тогава -50 % от горивото се е крадяло и са изписвали курсове за чакъл който не са доставяли

    Коментиран от #12

  • 10 Гост

    2 1 Отговор
    КРАДЕНЕ, КРАДЕНЕ, КРАДЕНЕ, ЗВЕРСКО КРАДЕНЕ....
  • 11 5555

    4 0 Отговор
    Пътя между с. Белотинци и обходния път на гр. Монтана, можеше да мине южно от селата Винище, Горна и Долна Вереница, където е по каменисто, а не през най-плодородната земя на селата.
    Характерно за земята в тези землища е, че се разкашква при продължителни валежи и ще има много пропадания по трасето!
    Между другото, пропадания има и сега в тази отсечка по Е-79..
  • 12 Не си прав

    2 1 Отговор

    До коментар #9 от "стоян":

    ... ако беше продължил социализма, щеше да продължи и строителството (съответно на магистрали). Магистралата не беше направена за "бай Тошо", ако си спомняш още 1988г почна строителството на "Правешки ханове". И накрая за кражбите. Възможно е да се е крало гориво по това време- не отричам, но тези кражби ги сравни с чекмеджетата днес.
  • 13 chi

    1 0 Отговор
    Тия гербаджий ще си отидат с отворена уста!
  • 14 1234

    4 0 Отговор
    Кой наивник мисли че Автомагистрали ЕАД с двадесет работника ще построи толкова километра пътища. Всичко ще бъде дадено на големите части пътни фирми без конкурс като наем на техника.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове