Натоварването и капацитетът на болниците доближават предела на възможностите. Това каза пред БНТ директорът на най-голямата спешна болница у нас проф. Асен Балтов. 70 души с коронавирус са минали през "Пирогов" само за ден.
В момента около 100 медици от спешната болница са заразени. Професор Балтов коментира, че голяма част от натоварването на болниците може да бъде поето от личните лекари. Те според него могат да правят първичното диагностициране, което определя какво е състоянието на пациента.
Според директорът на "Пирогов" мерките не са ненавременни, "вече 8 месеца се борим с тази зараза, така че всички ние знаем много за нея и по-добре сме подготвени, болниците са заредени с каквото е необходимо". "Виждате, че и частните болници започнаха вече да се включват, въпреки че признават, че досега не са го правили.
"10% от леговия фонд в България трябва да бъде заделен за такава инфекция, защото нейното разпространение за съжаление не стига, проблемът е, че хората не разбраха, че ние започваме да изнемогваме", подчерта проф. Балтов.
Той каза, че вчера за 24 часа през "Пирогов" са минали около 70 човека с коронавирусна инфекция, от които на 26 човека е направен скенер, всички останали са минали през триаж, направени са кръвни изследвания, рентгенови снимки и е дадена съответната терапия за вкъщи с рецепта, която да може да бъде изпълнена. В момента тези, които са били на смяна са повече от 200 човека, не говоря за тези, които са в отделенията за COVID болни.
Проф. Балтов каза, че в "Пирогов" доброволците ще бъдат не в COVID зоните, а примерно дезинфектори и целта е да са на места, не толкова засегнати от коронавирусна инфекция, но при "едно дифузно разпространение, което има в момента в София, едва ли някой може да бъде 100% застрахован".
Директорът на "Пирогов" каза, че в момента в лечебното заведение има около 100 медици с коронавирус. Повечето от тях са в добро общо състояние, на домашно лечение, но около 25 са в среднотежко състояние.
"Отделили сме един цял етаж, който ще бъде с 30 легла само за лечение на персонала", каза проф. Балтов.
Той каза, че в момента на лечение в "Пирогов" са 90 пациента с коронавирус и 5, които са на интензивна терапия - интубирани в реанимация. "Отделението е пълно, но то е пълно динамично, защото всеки ден се изписват и приемат пациенти", отбеляза Балтов.
"Смятам, че много повече трябва да се тества и бързите антигенни тестове ще направят точно това и затова и искаме да ги популяризираме и да бъдат взети във всички болници, защото бързият антигенен тест дава една много добра картина. Той ни позволява да направим триажа на пациента в рамките на от 15 до 20 минути", каза той.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Скоро
11:27 30.10.2020
2 Мисирките
11:28 30.10.2020
3 Баш Батка
11:28 30.10.2020
4 jorj
11:28 30.10.2020
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 3,14К
Коментиран от #44
11:31 30.10.2020
7 Циркаджия
Коментиран от #59
11:32 30.10.2020
8 Пенсионер
11:32 30.10.2020
9 Леле
Коментиран от #13
11:32 30.10.2020
10 360
11:32 30.10.2020
11 Ставри
Коментиран от #22
11:33 30.10.2020
12 Беден
КОЙ КОГА МУ ДОИДЕ ВРЕМЕТО ЩЕ УМРЕ
Нищо не може да се направи за да няма смърт
Никакви мерки няма да помогнат да се промени това
11:37 30.10.2020
13 Ресми
До коментар #9 от "Леле":
Ганчо, от такива хипохондрици като тебе ми е писнало. Ще мрът тия които не за си гледали здравето години наред, щото им е по-лесно да пушат и пият като невиждали. Здравето не е даденост!Коментиран от #17, #26, #29
11:38 30.10.2020
14 Фак ти
11:39 30.10.2020
15 Перо
11:41 30.10.2020
16 Асан
11:42 30.10.2020
17 Мдааааа
До коментар #13 от "Ресми":
Мрат и млади и здрави спортисти. А тия по-възрастните макар и със заболявания щяха да си живеят още 10-20 години ако не ги беше заразил някой безотговорен льох-ман който го мързи да носи маска. Така ли ще мислиш ако баща ти и майка ти се разболеят? Те са си дали здравето за тебе, да те изучат и изхранят.Коментиран от #25
11:45 30.10.2020
18 Перо
11:49 30.10.2020
19 Аз да питам само?
Всеки искате да си плаща,но насреща какво предлагате?
Ако не помага това,което предлагате и медиците са болни,че за какво работите тогава по старата схема?
Променете нещо стига само усвояване на пари,направете нещо съществено.
11:49 30.10.2020
20 Ами сега ще получат имунитет...
Коментиран от #28
11:50 30.10.2020
21 умен
Коментиран от #23
11:53 30.10.2020
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 мда
До коментар #21 от "умен":
Ами така е, ама какво друго да предложи... като не може да помогне дава предложения. Не можем да ги клонираме лекарите, толкова са колкото са.Коментиран от #34
11:56 30.10.2020
24 Пипи Чорапчето
Аз съм далече от мисълта, че това е по вина на самите болници, в смисъл на лекари и сестри там - имаше и продължава да има щаб, имаше и продължава да има РЗИ-та, имаше и продължава да има всекидневни говорители по темата - всякакви - от "експерти и специалисти" до математици, анализатори и тълкуватели!
Само хора за работа явно е нямало!
Хората за работа остават онези безименни лекари и сестри по страната, на които от работа не им остава време за празни приказки - не им остава време и даже да ви наругаят така, както трябва!
8 месеца подготовка и - пак същия хаос! И за този хаос, Балтов, вина имат И директорите - та вие сте повече администратори и мениджъри, отколкото лекари! А повечето пари и бонуси на мениджъра трябва да вървят и с повече отговорност - ама явно не е съвсем така!
11:56 30.10.2020
25 Ресми
До коментар #17 от "Мдааааа":
Къде ги видя младите и спортистите да мрат?? или и ти си като медиите, говориш си по презумпция, без да има нищо конкретно. Та от началото на пандемията няма нищо конкретно, гледаме едни данни и толкова, без доказателства. Защо не изнесоха един доклад от аутопсия да го видим тоя корона грип колко е старшен? м? Генерално е пълно с болни хора, които умират ежедневно от най-малкото неразположение! Осъзнайте го хипохондрици такива! И от глад и страх се умира!Коментиран от #31, #43
11:56 30.10.2020
26 хайде
До коментар #13 от "Ресми":
Кажи го на тоя дето вчера е починал на 27 години без заболявания. Не бъдете толкова сигурни в себе си, не сте бог. Умряха и доста млади и трениращи в чужбина.Коментиран от #30, #42
11:57 30.10.2020
27 Минах през болниците преди.
12:00 30.10.2020
28 много умно
До коментар #20 от "Ами сега ще получат имунитет...":
То хубаво, ама докато преболедуват и дано да успеят, са 10-20 дни, през това време колко хора могат да умра, без помощт знаеш ли...12:00 30.10.2020
29 Заю Баю
До коментар #13 от "Ресми":
Е, как да си гледаш здравето като въздуха е замърсен, водата отровена, храната пълна с Е-та и палмово масло и какви ли още не боклуци. В предприятието ти късат нервите разни шефове и.ди.оти. Постоянно си под стрес и на работа и на улицата от шофьори камикадзета. А кажи ми ти как си си опазил здравето. Много ми е интересно. Сигурно баща ти е депутат.12:00 30.10.2020
30 Смърт без причина няма
До коментар #26 от "хайде":
Ти наясно ли със случая или само пишеш да става лафа?Добър начин ли е страхът от вируса да бъде повод са се прикрие истината за смъртните случаи като забраниха аутопсиите?
Коментиран от #33, #60
12:01 30.10.2020
31 офф
До коментар #25 от "Ресми":
Чети малко повече, даже скоро за един фитнес инструктор пак споменаха от Укрйна, дето не вярвал във вируса, в България някои много тежко го изкараха спортисти, ама тогава имаше доктори да ги лекуват.Коментиран от #36
12:02 30.10.2020
32 Гост
12:02 30.10.2020
33 факт
До коментар #30 от "Смърт без причина няма":
ами какво да съм наясно, на 27 без заболявания, както и 18 годишното момче, което лятото почина. Фактите говорят. Ако е твоето дете няма така да говориш сигурно.Коментиран от #39
12:03 30.10.2020
34 умен
До коментар #23 от "мда":
Имаха 8 месеца да се организират по някакъв начин.Не знам аз нито съм в щаба нито нищо.нали купиха един самолет с ядки,моат да си ги завират по.дупките например,ето и едно предложение от мен12:13 30.10.2020
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 умен
До коментар #31 от "офф":
Ти наясно ли си че всеки от тези спортисти е на някакъв вид стероиди,който ти разказват играта на имунната система и да ти кихне някой и си болен.Това че от вънка е здрав въре е каша....Коментиран от #41
12:15 30.10.2020
37 От 35
Коментиран от #40
12:16 30.10.2020
38 Годжи
12:21 30.10.2020
39 Къде са фактите?
До коментар #33 от "факт":
Някой написал новина и фактите са тези така ли?Ти схвана ли какво искам да подскажа с поста си?
Журналистите медици ли са?
Казвал съм на жена защото детето и е починало,след като мина една година тя каза#че и е трябвало време да осъзнае какво и казвам и съм бил прав.
Като сте толкова повърхностни и лапате като невиждали всичко което ви пишат ще измирате от собствената си самозаблуда и глупост.
12:28 30.10.2020
40 Беден
До коментар #37 от "От 35":
Баща ми си замина след като лежа в Пирогов 10 дни и му гипсираха крака на 10тия ден и го изписаха да си умре вкъщи!Докато беше там един доктор ни искаха 800 лв. за операция а друг просто намекна, че трябва да дадем. През СОЦА съм лежал 2 пъти и ме оправиха без пари!!!АМА ОНОВА ВРЕМЕ БЕШЕ ЛОШО ЗА ТОЛУПИТЕ!
12:30 30.10.2020
41 Има ли мъже активни
До коментар #36 от "умен":
във фитнеса и да не се боцкат?Ходих на фитнес и виждам как масово се инжектират и после не могат да спят спокойно от химии,ама то така е като се избиват комплекси избива не където трябва.
Всичко е индустрия за пари.
Забележете от комплекси какви моди излезнаха и на какво приличат жените особенно тези с изкуствените устни?
12:32 30.10.2020
42 Митко
До коментар #26 от "хайде":
Млади хора са почивали и преди корона вируса бях в 8 клас когато съученика с които седях на един чин почина по нищо не му личеше да е болен беше много палав ама тогава нямаше корона вирус12:34 30.10.2020
43 Прав си
До коментар #25 от "Ресми":
И аз само слушам за един вирус колко е опасен и колко много заразени болни и умрели имало.Тази песен всеки ден ни се пере и само сменят изпълнителите защото и те само говорят и никакви доказателства не се представиха.
12:36 30.10.2020
44 jorj
До коментар #6 от "3,14К":
клукоб12:36 30.10.2020
45 Георги
Тоя пациент ще го лекуваме ли? Или ще го оставим да живее...
Значи не сме спазвали мерките а те като гти спазват защо има толкова болни медици?
То и на Война ако си с каска пак може да те убият като този без каска
12:39 30.10.2020
46 Митко
Всеки ден едно и също
Полицайте щяха ли да искат увеличение на заплатите ако нещата бяха толкова драматични колкото ги изкарват по скоро щяха да напускат за да се спасят а те Дай пари Дай пари значи не е опасно а е за пари!
12:42 30.10.2020
47 Георги
НЯМА ПАНДЕМИЯ ИМА ГОЛЯМА АЛЧНОСТ
12:46 30.10.2020
48 Я... Я
Коментиран от #51
12:49 30.10.2020
49 Да покажат докторите
Досега като лапате нищо ви нямаше.
12:52 30.10.2020
50 Просветен илюминат
Ще има още интересни неща да се случват.
12:58 30.10.2020
51 Просветен илюминат
До коментар #48 от "Я... Я":
Който копае гроб сам пада в него.Просто е като гъбена чорба всичко.
Коментиран от #56
12:59 30.10.2020
52 Приказка за глухото жабче
Никога не слушайте негативните и песимистични изказвания на другите!
Подминавайте ги, защото Ви отдалечават от Вашите най - красиви мечти!Тези, които носите в сърцето си!
Винаги мислете за силата, която носят думите! Защото всичко, което чувате или четете повлиява на духа и действията Ви!
Бъдете винаги позитивни! Негативните хора не намират решения и увеличават проблемите.
Бъдете глухи, когато някой Ви каже, че няма да се справите!
Или, че реализирането на една мечта е химера!
Ние сме това, което мислим!
Добрият хумор, смехът, щастието контролират и стреса!
Винаги мислете - АЗ МОГА ДА ГО НАПРАВЯ!
ПоЗдрави
Коментиран от #61
13:07 30.10.2020
53 Мдааа
13:07 30.10.2020
54 Васил
13:17 30.10.2020
55 Учуден
13:19 30.10.2020
56 Я... Я
До коментар #51 от "Просветен илюминат":
НЕ РАЗБРАХ САМО :КОЙ КОЙ Е ГРОБО КОПАЧА???Коментиран от #58
13:43 30.10.2020
57 Гневен язовец
13:47 30.10.2020
58 Просветен илюминат
До коментар #56 от "Я... Я":
След като медиците видимо поддържат един добър стандард и финансово положение,а смъртността в България е сравнително голяма не означава ли,че докторите наблягат на материалното и финансите вместо да лекуват?Ако здравето е най-добрата реклама за тях и тяхната работа и то липсва очевидно,сега те показват колко са заслужили този стандарт на живот и да си го отстояват с реална работа,а не като добри бизнесмени,които гледат финансовите резултати.
Сега по-ясен ли съм?
Коментиран от #68, #70
14:20 30.10.2020
59 Не знам
До коментар #7 от "Циркаджия":
колко е доктор, но е добър търговец. Още не е казал защо храни болните в "Пирогов" със сух хляб и салам "кучешка радост"14:34 30.10.2020
60 А да си чул
До коментар #30 от "Смърт без причина няма":
някакъв смислен аргумент за забрана на аутопсиите? Е, как да се развива изучаването на вируса, без аутопсии Излиза, че някой прикрива нещо, ама какво е то - истината или престъпление ?Коментиран от #63
14:45 30.10.2020
61 Не религиозен
До коментар #52 от "Приказка за глухото жабче":
Казаното от теб звучи библейски. Само един пример от Библията"Смърт и живот има в силата на езика"( Притчи Соломонови 18:21)
Коментиран от #62
14:56 30.10.2020
62 Това не е казано от мен
До коментар #61 от "Не религиозен":
Всеки може да намери тази приказка в нета и да я прочете .Явно си падаш по библейски неща?
😀😅😂
Коментиран от #64
15:17 30.10.2020
63 По принцип знам следното
До коментар #60 от "А да си чул":
В природата няма вирус и не е изследван такъв,който да е като враг и да върлува така както се описва всеки вирус в историята на човека .По време на Ебола намират във водоизточници химикал формалдехид.Човек натровени с него има симптоми като заразените от Ебола.
Има видеа със специалисти доктори за аутопсиите и говорят за тези неща.
Ясно е,че където има забрани има страх да не бъде разбрано за измамата и хората да не спират да вярват и да се страхуват.
Каква е логиката да си на 2 метра дистанция от мен?Вируса да не е скакалец?
15:22 30.10.2020
64 Не религиозен
До коментар #62 от "Това не е казано от мен":
Явно си падам... А тази приказка просто следва библейската мъдрост. За някои е по-лесно да четат приказки, отколкото Библията. Но, все пак - приказки разни. Трябва да се внимава с източника.Аз предпочитам да пия вода от извора. Та затова си падам по библейските ценности в Библията.
15:30 30.10.2020
65 Важно да се знае
Представете си, че той се окаже положителен. Моментално ще поискат от вас да си кажете контактните лица. Тук идва втората грешка. Тестваният прави огромен списък с всички хора, които се е срещал в последните дни - колеги, приятели, близки и т. н. Трябва да сте наясно, че им създавате страшен проблем - всички те задължително ще трябва да ходят и да се тестват за "Ковид-19", а ако не отидат следва глоба и принудително завеждане с полиция.
Коментиран от #66
16:20 30.10.2020
66 Темата е доста спорна
До коментар #65 от "Важно да се знае":
Освен това и вие и те попадате в капана на здравната ни система, която вече разполага със здравето и свободата ви. Внимавайте и кого давате в списъка с контактите си. Няма нужда вътре да е комшията, с който само сте се здрависали или колежката, с която заедно сте пили кафе във ведомственото барче. Под контактни лица се разбират хората, с които сте в близък продължителен контакт - колегите, с които сте в една канцелария по цял ден, членовете на вашето семейство, с които сте в едно жилище, любовниците, ако сте имали еди къв си контакт тия дни и т. н. Защото дори тези хора от списъка ви да дадат отрицателни тестове, те ще бъдат длъжни да стоят две седмици под карантина за тоя що клати гората, а ако нарушат карантината глобата е брутална - 5 бона.Същата глоба се налага и на вас, защото ако сте без симптоми или с леки симптоми ще ви предпишат задължителна изолация в къщи /т.е. същото, което сами можете да направите но за далеч по-кратко време/ само защото тестът ви е положителен, а ако попадате в рискова група /възраст, хронични заболявания/ ще ви предпишат задължителна хоспитализация с шанс да излезете с двата крака напред.
Коментиран от #67
16:22 30.10.2020
67 Всеки да си носи кръста
До коментар #66 от "Темата е доста спорна":
Защото в болницата ще бъдете заобиколени от други болни хора в дори по-тежко състояние от вашето, смазани психически. Т. е. шансовете да се влошите са по-големи, отколкото ако си бяхте останали в къщи без да си правите доброволно ПСР-тест. Освен това губите свободата си, защото няма как да не изпълните предписанието на здравните власти за задължителна изолация или хоспитализация. Противното означава 5 бона глоба и полиция. Желая ви добро здраве и здрав разум.16:23 30.10.2020
68 Я... Я
До коментар #58 от "Просветен илюминат":
СЕГА Е ЯСНА ТЕЗАТА ТИ, НО ПРЕДНОТО НАПИСАНО НЕ ПОКАЗВАШЕ ТОВА. СЪГЛАСЕН СЪМ СЪС ТЕБ. ХУБАВО Е ДА ИМА И АРГУМЕНТИ.16:37 30.10.2020
69 Счупи тъпомера
17:28 30.10.2020
70 Лекар от държавна болница
До коментар #58 от "Просветен илюминат":
Кои " медици" бе тъп...ар?? Търгашите директори на болници, измамниците Муфта, Кантар и Кунка ли?? Я виж РЕДОВИЯ лекар с 950 лева заплата и тогава дрънкай/!!!Коментиран от #71
18:11 30.10.2020
71 Просветен илюминат
До коментар #70 от "Лекар от държавна болница":
Ако лекар работи за 950лв какъв лекар всъщност е той?Имат ли лекарите частни кабинети?
Коментиран от #72
19:04 30.10.2020
72 Просветен илюминат
До коментар #71 от "Просветен илюминат":
Мит е, че лекарите ни са бедни. Най-вероятно има специалисти, който работят в малки общински болници и взимат ниски заплати, но минете през служебния паркинг на някоя от големите столични болници и вижте с какви автомобили идват на работа докторите. Повечето управляват нови коли с цени над 100 000 лева", споделя мнението си Стоян Еленков, които преди месец бил приет за лечение в „Пирогов". Столичани са впечатлени и от автопарка пред болниците „Света Екатерина", „Токуда", „Света Анна", „Александровска", ВМА и т.н. Според тях, ако данъчните си направели труда да сравнят движимото и недвижимо имущество на медиците с фишовете им за заплата, щели да се натъкнат на интересни несъответствия.„Наскоро моя приятелка разказа, че има ново гадже - гинеколог с 5-6 години стаж в университетска болница. Той бил с толкова добри доходи, че още на третия месец от връзката им предложил да й купи скъп автомобил. За рождения й ден пък обещал да я заведе на остров Мавриций, където никак не е евтино", споделя впечатленията си за доходите на родните лекари и Елка Маркова. Тя също е убедена, че медиците ни не са толкова бедни, колкото опитват да се изкарат пред обществото.
Коментиран от #73
19:38 30.10.2020
73 Просветен илюминат
До коментар #72 от "Просветен илюминат":
☰Blitz.bg
Начало Общество
Лекарите ни са бедни? Да, ама не! Някои си докарват по 50 бона на месец
Някои медици получават едва 600 лева, други тънат в охолство и фучат с тузарски коли
София, България08 Авг. 2016, 09:47 12608 прочита 1 коментара
Лекарите ни са бедни? Да, ама не! Някои си докарват по 50 бона на месец
Българските медици имат едни от най-ниските средни заплати, но в същото време поставят и рекорд за най-високите максимални доходи. Ножицата в месечните им възнаграждения е силно разтворена - от 600 до 50 000 лева на месец. Всичко зависи от болницата, в която работи даден лекар, и от специалността му. Публична тайна е, че най-добре платени у нас са кардиолозите и хирурзите в големите университетски болници.
Месечните доходи на общопрактикуващите лекари у нас са средно по 10 хиляди лева, а на работещите в Спешна помощ - по около 1500 лева след последното увеличение. Инвазивните кардиолози пък се разписват на фишове с цифри между 30 и 50 хиляди лева, а рентгенолозите в общинските болници - срещу 600 лева на месец. Всичко зависи от специалността и решението на директора на болницата какви бонуси да раздаде на медицинския персонал в края на всеки месец.
„Мит е, че лекарите ни са бедни. Най-вероятно има специалисти, който работят в малки общински болници и взимат ниски заплати, но минете през служебния паркинг на някоя от големите столични болници и вижте с какви автомобили идват на работа докторите. Повечето управляват
19:41 30.10.2020
74 Просветен илюминат
Според неговия колега д-р Страшимир Генев дисбалансите във финансирането на входа на системата дават своето отражение и върху заплащането на медиците. „В България се наблюдават огромни различия в заплащането на един и същ или сходен лекарски труд в болничната медицинска помощ. Това се дължи първо на собствеността на клиниките. В частните лечебни заведения трудовите възнаграждения са по-високи в сравнение с тези в държавните и общинските. Ако една болница се е ориентирала към по-скъпи клинични пътеки, тя може да отделя и повече средства за работни заплати", обяснява д-р Генев.
19:44 30.10.2020
75 Просветен илюминат
Друга идея е да се въведат единни правила за това каква част от парите по клинични пътеки да отива за медиците и как точно да се разпределят тези пари, както и да се въведе таван на дохода, който един лекар може да изкарва от дейността си, платена с публични средства. Експертите в здравното министерство обаче смятат, че за регулиране на несъразмерно високите възнаграждения е нужен не таван, а засилване на контрола. Тогава всеки щял да получава според труда си.
19:45 30.10.2020
76 балтов чарк
03:29 01.11.2020