Водачите, които правят системни нарушения, както и хората с хронични заболявания, които могат да ги направят опасни зад волана, ще бъдат пращани на проверовъчни. Това е записано в Концепцията за безопасност на движението по пътищата, съобщава Монитор.
В първата група се включват нарушители, при които основните дефицити са свързани с неумение, незнание или нежелание да се спазват правилата за движение по пътищата. „Така например незнанието на правилата предполага акцентът да бъде поставен върху информираността на водача, докато ако става въпрос за нарушаване на правилата поради нежелание, то допълнителното обучение и проверка трябва да са фокусирани върху правилната мотивация. Подходът към водачи, които не умеят да паркират, следва да е различен от този към водачи, допускащи системни нарушения, например превишена скорост, неправилно изпреварване и престрояване, неспазване на светлинната сигнализация и др. подобни“, пише в документа.
Председателят на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка Йонко Иванов обаче не беше във възторг от оформянето на предложенията. Пред БНТ той посочи, че е абсурдно някой да ходи повторно на изпит, защото закачил леко маркировка във виртуална (електронна) среда.
В същото време за хората с хронични заболявания се предвижда да се разработи механизъм за обмен на информация между здравната система и МВР, така че да са налице данни за лицата, които следва да бъдат подложени на допълнителен изпит.
"Идеята те да бъдат подложени на допълнителен изпит, вместо само на допълнително медицинско освидетелстване, е по-уместна, доколкото медицинските прегледи към момента са силно формализирани и биха дали само косвена информация за реалните възможности на такива лица да управляват МПС. За да е ефективен този способ, изпитите не следва да са натоварващи, трябва да могат да се провеждат бързо, а съдържанието им да е ориентирано изрично и само спрямо съответното заболяване или получено увреждане, без на лицата да се налага да преминават през цялостен изпит, аналогичен на този за получаване на СУМПС", се посочва още в концепцията.
Усъвършенства се и моделът за допълнително обучение на водачи на МПС за частично възстановяване на отнети контролни точки. То вече ще бъде съобразено с конкретното нарушение, за което са били отнети контролни точки като по този начин се цели повишаване на квалификацията и превенция на рисково поведение на пътя.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 сила
08:53 07.01.2021
2 Gen Gurko
09:06 07.01.2021
3 Полиция няма ! Само за някой
Коментиран от #18
09:06 07.01.2021
4 Карачо
09:06 07.01.2021
5 На beso в София ми взеха 1000 лв
09:08 07.01.2021
6 В София ...
09:09 07.01.2021
7 Българин
09:10 07.01.2021
8 да да
нека ги видим тогава тарикатите с коли по 200 бона и нагоре - дори и те ще се замислят какво и как правят !
НИЩО друго няма да накара бг-райвъра да се замисли поне малко!
09:17 07.01.2021
9 66677
Интересно ми е в какво ще се състои изпита на хипертониците,на диабетиците.Предната глупост на ГЕРБ. Вижте с какво се занимават само, а има толкова важни неща като изборите на пример .
Коментиран от #14
09:18 07.01.2021
10 ДингоотМаалата
09:26 07.01.2021
11 ггг
09:35 07.01.2021
12 Тодор Живков
Коментиран от #15
09:46 07.01.2021
13 ФАШИЗЪМ
09:56 07.01.2021
14 Да,да,прав си
До коментар #9 от "66677":
То за тази си цел трябва да се обърне внимание и на конструкторите,както и на първоначалното обучение на курсистите. На времето моят баща е кормуване цели 6 /ШЕСТ/ МЕСЕЦА,първо полигон/45 дни/плюс френско паркиране /обзалагам се,че днешните пишман шофьори едва ли знаят какво е това френско паркиране/,плюс теглене с въже друг автомобил. И чак тогава градско кормуване. А не както сега да ми претупат курса за няма и месец и айде готов си....и ти взимат парите.09:57 07.01.2021
15 Живко
До коментар #12 от "Тодор Живков":
Нещо си комплекс на по добре конструираните автомобили? То народа прост . А това е да взимат пари Автошколите. Кой знае каква им е сделката след протеста10:28 07.01.2021
16 Котака
11:07 07.01.2021
17 Роки
11:36 07.01.2021
18 Този коментар е премахнат от модератор.