ФАКТИ.БГ

Петя Аврамова: Очаква се до април да пробият тунел „Железница“ на АМ „Струма“

От МРРБ уверяват, че усилено се работи и по АМ „Хемус“

Публикувана: 5 Февруари, 2021 11:56
30 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2505
Петя Аврамова: Очаква се до април да пробият тунел „Железница“ на АМ „Струма“
Снимка: БГНЕС
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 1.6 от 7 гласа.

До април се очаква да бъде пробит тунел „Железница“ на автомагистрала „Струма“, който е най-дългият, строен у нас – 2 километра. Вече около 1800 м са прокопани и в двете тръби. Прави се първичната облицовка, на места има и вторична. Усилено се работи и по второто платно преди тунела на виадукта, който се изпълнява чрез потактово избутване.

Това обясни днес министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова в интервю за "Нова телевизия". Усилено се работи по първите три участъка на АМ „Хемус“, като на места е започнато полагане на асфалт. Работи се и на пътя Мездра - Ботевград. Строителите са започнали да пробиват двата тунела по обхода на Лютидол. Стартирана е работата и по обходите на Новачене и Скравена. Усилия се полагат и по отсечката от Калотина до Драгоман. Проектира се и АМ „Черно море“, която е важна за Черноморието.

Около 480 потенциално възможни срутищни процеса се наблюдават по републиканската пътна мрежа. АПИ и пътноподдържащите фирми правят обход на участъците, в които има риск и реагират превантивно. На среща в агенцията с представили на научната общност от висши технически учебни заведения и БАН е взето е решение да бъде подпомогнат процеса при оглед и установяване на рискови процеси. Към момента в България има 2178 свлачища, които са регистрирани и се наблюдават. На 225 от тях са монтирани контролно-измервателни системи. Изпълнява се проект за монтаж на още 26. По-трудно е при срутищата, където се получава внезапно срутване на скална маса, породено от преовлажняване, замръзване или размразяване. Възможно е поставянето на датчици на големи скални масиви, които дават данни за отклонение в движение. Те се следят от експертите. В България такива има на Мадарския конник. Чрез тях учените могат да предприемат или предпишат укрепване. Там, където се констатира рисково срутище, нестабилните скални маси се обрушват. С пилотен монтаж на датчици ще се прецени дали може да се следят процесите по скалните масиви над републиканската пътна мрежа, посочи Аврамова.

Аврамова коментира и цените за изграждане на магистрали в България и в други европейски страни. Цената на километър зависи от терена, геоложките проучвания, от това дали е в планина или в поле, броя на съоръженията, какви материали се ползват, от цената на труда. В отговор на твърденията, че у нас се строи скъпо, тя цитира анализ на КСБ, в който са дадени статистически данни - цената за километър магистрала в България е 3,1 млн. евро. За сравнение в Румъния е 6,43 млн. евро/км, в Словения – 7,24 млн. евро/км, в Гърция – 10,28 млн. евро/км, а в Германия – 8,65 млн. евро/км.

Ремонтът на 52-километровия участък на магистрала „Тракия“ е разделен на три, за да не затрудняваме трафика. 12 км вече бяха ремонтирани в края на 2020 г. От оставащите 40 км, започна работа по 16,5 км. Плановете са да успеем да завършим целия участък преди летния сезон. В отговор на въпрос за цената на ремонта магистралата, Аврамова напомни, че 70 млн. лв. струват строително-монтажните работи за 16,5 км в двете платна. Тя е по-висока от вече ремонтираните 12 км, защото ще се стабилизира пътната основа и ще се извършват по-тежки строително-ремонтни дейности по конструкцията. Цената за останаващите 23,5 км ще се изчисли след като се направи технологичен проект и количествено-стойностна сметка.

Като политик бих казала, че вече е започнала предизборната кампания и, видно от случващото се, опонентите на правителството ще атакуват неговите добри политики, една от които е изграждането на инфраструктура. 110 километра магистрали се строят в момента, 810 км вече са построени през годините, посочи Аврамова.

Министърът подчерта, че държавното дружество „Автомагистрали“ ЕАД има сключени договори за текущ ремонт и поддържане на АМ „Тракия“, 89 км от АМ „Хемус“, АМ „Струма“ и АМ „Марица“ след търгове по реда на Закона за обществените поръчки. И по тях се възлагат ремонтите, включително на АМ „Тракия“. В договорите са декларирани и подизпълнителите. Другият вариант на възлагане – чрез ин хаус, е европейска директива, транспонирана в закона, и такава практика има във всички европейски държави, посочи още Петя Аврамова. Тя допълни, че това е начин, по който АПИ е преценила, че може да съкрати срокове, години обжалване на поръчки и да ускори темповете на строеж в България. Обществените поръчки понякога отнемат години. Ускоряваме темпа на изграждане на магистралния пръстен в България, законът дава тази възможност, посочи министърът.

София / България

Поставете оценка на статията:
Оценка 1.6 от 7 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ТаУмВзе
1 Отговор
Кога го затварят ремонт? Ако не се срути преди това.

Коментиран от #6


Оценка:
-5 +20

XXXX
2 Отговор
А тунела под Шипка кога???

Коментиран от #11


Оценка:
-2 +18

🐷 Боко ТИКВАТА
3 Отговор
ПОХВАЛЕТЕ МЕ ТУЛУПИииии.🤣🤣🤣

Оценка:
-4 +12

Народът от БГ
4 Отговор
А кой ще построи магистрала "Хемус",магистрален път Видин-Ботевград,тунела под "Шипка",тунелът под "Петрохан",магистрален път Русе-Казанлък,магистрала "Черно море",магистрала "Европа",магистрала "Струма",7-ми блок на АЕЦ-Козлодуй?!Кой ще познае?Подсказвам-4-ти мандат на ............

Коментиран от #8


Оценка:
-2 +16

Да си опичат акъла
5 Отговор
Някоя вадичка кат Перловска или срутище да гние го наводни,деформира или срути тоз тунел след 5 години?!

Оценка:
-4 +12

Тунелостроител
6 Отговор

До коментар #1 от "ТаУмВзе":


Плановите ремонти ще са по 3 месеца на всеки 2 месеца. Цената ще е 1 кБор (1 бор = 10 биткойна) на 100 м

Коментиран от #12


Оценка:
-3 +4

вижда се
7 Отговор
Каквото барнете всичко се разада и след 2-3 месеца е за ремонт !!Няма по некадърно и крадливо равителство в света , а тази се е издухала като москвич 412

Оценка:
-6 +10

Карлуково
8 Отговор

До коментар #4 от "Народът от БГ":


4-ти мандат, на 4-ти километър, на 04.04-ти, тая година.🤣

Оценка:
-5 +9

Боки съм
9 Отговор
Направо до марс ше продължи тунела

Оценка:
-3 +10

Българка
10 Отговор
Държавното Автомагистрали трябва да го преименуват на АвтоКрали. То е депо, през което се разпредя усвояването/ краденето на грабливите властници. Учатъците се делят на участъци, за да могат по-добре да завишат цените

Оценка:
-5 +10

Точно
11 Отговор

До коментар #2 от "XXXX":


никога ! Само голословие и ялови обещания , а и приближените фирми , нямат хал хабер от тунели !

Оценка:
-2 +7

ТаУмВзе
12 Отговор

До коментар #6 от "Тунелостроител":


Не става с биткойн. Мутропитека кълве само на лилави пачки и кюлчета за чекмеджето.

Коментиран от #21


Оценка:
-3 +6

Сахара
13 Отговор
Само да не излезе до Карнобат някаде.....

Оценка:
-1 +2

Архитект
14 Отговор
Сравнено със стандарта и заплатите: България строи НАЙ-СКЪПИТЕ магистралив Европа. Факт

Коментиран от #16


Оценка:
-4 +5

Иван Грозни
15 Отговор
Е да де точно в началото на април ще ви пробият празните кофи.

Оценка:
-2 +6

Някой
16 Отговор

До коментар #14 от "Архитект":


Хората са ти го написали и чети.Бългaрия e 3,1 млн. eврo. Зa cрaвнeниe в Румъния e 6,43 млн. eврo/км, в Cлoвeния – 7,24 млн. eврo/км, в Гърция – 10,28 млн. eврo/км, a в Гeрмaния – 8,65 млн. eврo/км.

Оценка:
-2 +5

Спиро
17 Отговор
Пробийте си тъпите кратуни и се махайе, че хората не могат да ви гледат вече.

Оценка:
-3 +7

az #МУТРИ, ВЪН!
18 Отговор
Април ще го пробият, а през май ще се срути.... Гарантирано от ГЕРБ! :)))

Оценка:
-3 +7

Явор
19 Отговор
А най-късно До месец Май да е затворен за ремонт заради срутване!

Оценка:
-3 +5

Петю
20 Отговор
Да не са намерили златната шина от легендата? Цената да кирката да стане колкото 10 Майбаха :)

Оценка:
-1 +3

13455667
21 Отговор

До коментар #12 от "ТаУмВзе":


Оказа се, че ЧЕкмеджето на пилота е побрало 350 SUV та, 100 тира цигари, опит за самолети, но се размина, може и танкове да има, кой знае.

Оценка:
-3 +5

Оня
22 Отговор
А ремонта кога??

Оценка:
-2 +5

Да посмятаме
23 Отговор
Да, ама ние даваме по 3М Е/км през 3-5 години, така че ги минаваме германците с 200. Хо-хо

Оценка:
-1 +4

Поооооо
24 Отговор
По ме е базе да пътувам в нов тунел, който е построен от тиквената мафия, от колкото на 50 годишен тунел от соца.

Оценка:
-1 +6

Пфу
25 Отговор
Пепа Сервитьорката първо да роди дете, да го отгледа и след това да "оправя" Държавата.

Оценка:
-1 +6

SH BG
26 Отговор
Дали до април БОКо ще успее да приключи всичко осрано и ликвидирано от Него?...

ЗАТВОР бе карутни, ЗАТВОР за вас...!!!

Дааа...!!!

Оценка:
-1 +5

куку
27 Отговор
Този твоя не строи ,а усвоява. Със средства дадени до сега
щеше да е построил всичко.

Оценка:
-1 +6

гост
28 Отговор
Да не попаднат на плаващи пясъци, че после две години ще правят настройки на движението.

Оценка:
-0 +4

БОРИСОВ....КОШМАРА НА БСП И РАДЕВ
29 Отговор
ЧЕРВЕНИТЕ КРАТУНИ В ТИХ УЖАС......ПАК СЕ ПРАВИ НЕЩО В ПОЛЗА НА БГ А НЕ НА.....БСП

Оценка:
-3 +0

Тото 1 и Тото 2
30 Отговор
А кога очаквате пак КАМЪНИТЕ ДА ПАДАТ ?

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове


Ловци на бисери
Владимир Путин
Руският премиер Владимир Путин размени остри реплики с главния редактор на "Ехото на Москва" Алексей Венедиктов по време на традиционната среща с медиите.
Вие се обиждате, а аз – не, въпреки че вие ме поливате с диария всеки ден от сутрин до вечер."

Още бисери
ТОП 5