ФАКТИ.БГ

Експерт: Новата екооценка на автомобилите може да създаде конфликти

Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики се надява новото правило да не бъде повод за корупционни практики

Публикувана: 21 Юни, 2021 05:13
64 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 7862
Експерт: Новата екооценка на автомобилите може да създаде конфликти
Снимка: БГНЕС
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.5 от 28 гласа.

Съдебни казуси може да създаде практиката за нова екооценка на автомобилите, предаде БНР. Това казва Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики. От 12 юли колите ще имат екостикер, който ще указва на градските власти къде може да се движи автомобилът при определени от тях зони с ниски емисии на газовете.

Новата екооценка е различна от дадената от производителя и това може да е причина за конфликтите в данните, смята Диана Русинова:

„Ако производителят е дал една категория, а пък изведнъж някой друг даде друга категория, това предполагам ще бъде и предпоставка за много съдебни дела. Защото не може, да кажем, аз да си купя един нов автомобил и производителят да ми даде „Евро 6“ и изведнъж някой да ми дава „Евро 4“. Няма как. За мен по тази линия ще има някакъв проблем“.

Към момента в други европейски градове има ограничения за движение на т.нар. цапащи автомобили. Но те се налагат на базата екооценката на колата, дадена от производителя.

Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики се надява новото правило да не бъде повод за корупционни практики.

Законодателните мерки и новите изисквания се провеждат при липса на политики за стимулиране на подмяната на автопарка, допълва тя:

„При липсващата национална политика по отношение на закупуването на нови автомобили – имам предвид под формата на ваучери или данъчни облекчения, или каквото и да било, хората няма да бъдат стимулирани и все така няма да могат да си позволят да си купуват нови автомобили. Така че общината прави нещо, които при сегашното положение действително изглежда като „каруцата пред коня“.

Очаква се заради новата мярка цената на годишните технически прегледи на автомобилите да поскъпне.

България

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.5 от 28 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ЕТЕСТВЕННО НА ТАЯ ТЕРИТОРИЙКА СМЕ
1 Отговор
По НАБОЖНИ И ОТ ПАПАТА.ВСИЧКО ЩЕ ИЗКРИВИМ ТАКА ЧЕ ДА Е МАКС ГАДНО НА НАРОДЕЦА...Бойко го измисли тва с неговите умници....

Коментиран от #15, #44


Оценка:
-7 +95

Глупаци
2 Отговор
Вместо да измислят стикери за някой техен човек който да ги печати, на ГТП да проверяват дали емисиите са в нормата или надвишават ЕВРО Х стандарта по талон. Ако надвишават, спират пушилника от движение докато влезе в нормата. Който си е махнал катализатора или DPF-a да си купи нов и да си го монтира, или да изнасят таралясниците за Украйна.

Коментиран от #21, #36, #49


Оценка:
-31 +44

Рошко
3 Отговор
Аз искам да попитам, а защо фирмите които вкарват и горят европейските боклуци не платят това увеличение за прегледите, ами пак трябва да товарите сиромасите с увеличени цени за прегледи

Коментиран от #9


Оценка:
-2 +126

Жоре
4 Отговор
Защо не спрът каруците?

Коментиран от #16, #60


Оценка:
-2 +38

калинко
5 Отговор
Публикувано във факти.бг: Защото не може, да кажем, аз да си купя един нов автомобил и производителят да ми даде „Евро 6“ и изведнъж някой да ми дава „Евро 4“.

Може може госпожо!!! Ама така е, когато "експертите" са технически калинки.

Малък Жокер за Експертката Диана - Екологичните показатели са резултат на функциониращи технически компоненти. Когато спрат да функционират в норма, екологичните показатели спадат.

Или ще го кажа на разбираем калински език, на кола с евро 6 като и заминат ЕГР, ДПФ, каталазитор и още един куп филтрации от евро 6 става евро 2

Коментиран от #23, #39, #54, #62


Оценка:
-11 +44

6
Този коментар е премахнат от модератор.
7
Този коментар е премахнат от модератор.
Стройна
8 Отговор
В България освен да стрижат друго не знаят. Дайте префитенций за хора с нови коли, за тези на газ, за хибриди, за електрични, оправете градския транспорт в Пловдив/ нередовен, мръсен, след 19ч. го няма, карат като на формула 1.....хората сами ще слязат от коюите/ те не рестрикций докато не им напускат канчетатата. А за бетонираното Черно море от наши хора проблем няма, за изсеканите гори също,.........

Оценка:
-2 +48

sam66
9 Отговор

До коментар #3 от "Рошко":


Добра идея. Може и съседа да ти плати и парното.

Оценка:
-8 +2

мнение
10 Отговор
не разбирам защо заради "софиянци" и столичаните в повече, трябва да стрижат целия български народ с допълнителна такса.
Що ги брига жителите на Полски тръмбеш примерно или на град Кула какъв евро сертификат им е колата.

Коментиран от #11, #43


Оценка:
-3 +56

нтг
11 Отговор

До коментар #10 от "мнение":


Щото такива си ги избираш да те управляват

Коментиран от #50


Оценка:
-0 +20

Гражданин
12 Отговор

До коментар #7 от "Жоро":


Защо трябва да дишам димилниците на някого, който е решил да се прави на тежкар с 15+ години премиум кочина като е изтърбушил катализатори и др, "за да мой да бега мно'о"?

Коментиран от #14, #28


Оценка:
-28 +22

Дим огън и жупел от това ще страдаме
13 Отговор
Държавата не може да се справи с крадците на катализатори и колкото и да ти е нова колекция колата без катализатор ще бълва дим от газове затова са тези стикери

Оценка:
-2 +24

Shadow Fiend
14 Отговор

До коментар #12 от "Гражданин":


А ти откъде на къде ще даваш наклон кой какво да кара?

Коментиран от #29, #51


Оценка:
-6 +22

киро
15 Отговор

До коментар #1 от "ЕТЕСТВЕННО НА ТАЯ ТЕРИТОРИЙКА СМЕ":


Щом Бойко го е измислил това президента(новата власт)не го спре веднага

Коментиран от #38


Оценка:
-9 +10

гггггггтт
16 Отговор

До коментар #4 от "Жоре":


Щот са природо съобразни

Оценка:
-0 +5

Петърчо
17 Отговор
Парите за миене на улиците са прибрани . Установи се че най много прахово частици имат земен произход . Демек кал и мръсотия .
Новите автомобили идват с увеличението на стандарта . Никой не иска да кара стара кола но когато няма друга възможност ?
Как ще зареждат магазините в центъра? А ако ви се спука водопровода ? Водопроводчик с нова мазда ли ще дойде ? Искате да правите ремонт ? Жална ви майка !
Всичко идва от това ,че София е мръсна и на се мие и чисти !

Оценка:
-0 +29

stefan
18 Отговор
много лесно се решава проблема. Държавата да подпомага закупуването на нов но не с 100-200 лева а с 6-7000 и като в европа и ще решат проблема евтина нова кола всички щастливи. Ама няма кой да вземе под масата нещо.

Оценка:
-0 +20

Умен
19 Отговор
А камионите на бизнеса ??? Те пътуват 24/7 , а на Иван колата 100 пъти по- малко ! Кой замърсява ? Прост народ !!!

Коментиран от #41


Оценка:
-2 +36

kure
20 Отговор
производителят може да е дал евро 6 , но бай ти ганя като е махнал дпф-а , егр-а и катализатора , направил му е едно чипче да вдигне мощността не отговаря и на евро 1 кошника вкаран от джърмани на 600-700 хиляди км ,чади като кюмюрена печка .

Оценка:
-12 +14

ганьовец
21 Отговор

До коментар #2 от "Глупаци":


Това, което предлагаш никак няма да му хареса на ганьо. Сигурно 1/3 от колите в България са без катализатори и филтри. Ганьо е просто същество и мисли само че таралясника му 1.6 ще върви повече. Дългосрочния ефект от мръсния въздух е далеч над възможностите.

Коментиран от #47


Оценка:
-12 +8

гост
22 Отговор
Проблемът е в праховите частици в градовете, които се вдигат защото улиците не се мият.
Защо спряха замерванията след дъжд? защото евроуродите(уредите) показваха всичко в зелено, въпреки, че автомобилите фучаха като линейки а изгорелите газове бяха хванали гората изглежда!!!!!!!!!

Кого лъже паричната крадлива пасмина?!

Коментиран от #31


Оценка:
-2 +30

може може
23 Отговор

До коментар #5 от "калинко":


Масово се изкорубват катализатори и филтри. Напълно възможно е колата по документи да е евро 6, а реално да е евро 3. Но не стикерите са решение.

Оценка:
-2 +23

24
Този коментар е премахнат от модератор.
ко каза ко
25 Отговор
Тези псевдо експерти от де идват. Може да е евро нещо си, но да не работят ламбда сонди, дебитомери или да са извън нормите. За дпф и катализаторите ясно, че ще са изтърбушени иначе ще са минали прегледите при тях и няма да са тук. Ако ги накарат да минат ТЮФ евро6 може и евро1 да се окаже.

Оценка:
-1 +10

Не разбирам
26 Отговор
Ами редно е да е така. Карам кола с Евро 3 и с два катализатора, защо 1.9 тди+++ мамоу има ли саждии пред мен да е Евро 4 и след него лястовичките да капят от дърветата да бъде допускан изобщо да кара, а аз видиш ли не..

Оценка:
-0 +9

гешев
27 Отговор
купете си новото Сандеро на газ и си свиркайте 7/100 газчица от ауспуха излиза дестилирана вода

Оценка:
-11 +10

дърт шофьор
28 Отговор

До коментар #12 от "Гражданин":


Да, колата ми е 20-годишен ..., поддържан изрядно. На прегледа е в нормите на съвременните коли. После качиха една нова, зад която мирише на масло. И какво правим?

Коментиран от #32


Оценка:
-1 +15

Гражданин
29 Отговор

До коментар #14 от "Shadow Fiend":


Явно си слаб с четенето и усмислянето- някъде да съм казвал кой какво да кара? Казвам само, че автомобилът трябва да отговаря на някакви норми- технически и екологични. Както е в "нормалния" свят. И че ако се правиш на тарикат, трябва да си плащаш.

Оценка:
-1 +5

инженера
30 Отговор
еко нормите са на база со2 емисиите ,а те за безвредни за здравето ,оказват влияние единствено на парниковия ефект .Но простите ганьовци гербери немат толкова акъл

Коментиран от #33, #34


Оценка:
-3 +16

много ограничено
31 Отговор

До коментар #22 от "гост":


Проблем има в 4-5 големи града. В малките градчета, които така или иначе се обезлюдяват, няма проблем с мръсния въздух. И въпроса не е в миенето на улиците. Първо, ганчо все още спира по това, което би трябвало да са градинки. Така е научен още от началото на демокрацията. Второ тези големи градове се пренаселиха и презастроиха. Виновни са пак, управляващите че обезлюдиха България. Трето, некадърните кметове водят некадърно управление след себе си и в тези градове се изсякоха сума ти дървета, застроиха се зелени площи.

Оценка:
-0 +16

Гражданин
32 Отговор

До коментар #28 от "дърт шофьор":


Ами защо се притесняваш- минаваш в по-горен стандарт.

Оценка:
-2 +5

Гражданин
33 Отговор

До коментар #30 от "инженера":


Защо не дишаш тогава СО2?

Оценка:
-4 +4

инджинера
34 Отговор

До коментар #30 от "инженера":


ДВГ-то ако бълваше само чист въглероден диоксид, щяха да са намерили решение отдавна.

Коментиран от #37


Оценка:
-2 +4

Kann
35 Отговор
Да, може да стане от евро 6 на 4, но решението не е да се дадат едни допълнителни пари за чипове, стикери и тн. Просто, ако колата не покрива нормите на производителя НЕ минава прегледа, докато не се оправи.Това с движение на коли в центъра само на евро нещо си нагоре е пълна простотия за големина на нашите градове, отделно какви задръствания ще станат още да не говорим

Оценка:
-3 +10

любител
36 Отговор

До коментар #2 от "Глупаци":


много си умен бе ке---ш като си се накрал с народни парици е много лсно да се правиш на баровец с нова кола изкарай пари с честен труд да те видя тогава каква според теб бракма ще караш.

Коментиран от #45


Оценка:
-3 +17

келеметора
37 Отговор

До коментар #34 от "инджинера":


той не бълва само со2 , а и азотни окиси ,фини прахови частици и други .Но еконормите се определят на базата на со2 емисиите в грама на километър .

Оценка:
-1 +5

ХХХ
38 Отговор

До коментар #15 от "киро":


Боко толкова много простотии и гадости сътвори за
12 год., че трябват поне 20 год. да се разчиства след
него.

Оценка:
-2 +17

Да де
39 Отговор

До коментар #5 от "калинко":


За това трябва да се измерят нормите, да видят дали отговаря на колата! Ако не, се спира докато се оправи! Така, е поне на запад.

Оценка:
-2 +5

бърз въпрос
40 Отговор
А за лекотоварни, автобуси и тежкотоварни кога? Те са основните замърсители. Не търсете под вола теле.

Оценка:
-1 +10

любител
41 Отговор

До коментар #19 от "Умен":


абсолютно си прав като прибавим към тях и градските и междуселищен транспорт хилядите тирове и и тецовете на краварите какво става че това което замърсяват колите е капка в морето.никой не мисли за хората това е поредната простотия за събиране на пари.ако мислеха за нас да дават като в Р-я по10х.евро безвъзмездно прюс 1500ев за старата кола.

Оценка:
-0 +10

Така трябва
42 Отговор
Защото колата може да излезе от завода евро 6 но след намесата на някой (мапер) да стане Евро 0 в следствие на премахнати адблу дпф и катализатор

Оценка:
-2 +2

Никой си
43 Отговор

До коментар #10 от "мнение":


Цялата работа е заради София с мръсния и въздух.И отчасти другите две села,Пловдив и Варна.Но няма как само за тях да има санкции, воя щеше да е до небесата.Пълна простотия/ в този си вид/ сътворена от алчните герберчета.Всъщност проблема е само ЕДИН .Ниските доходи на повечето хора. Нормални доходи биха решили проблема .Та кой нормален не иска да кара нова или поне няколкогодишна кола?

Оценка:
-2 +16

пешо
44 Отговор

До коментар #1 от "ЕТЕСТВЕННО НА ТАЯ ТЕРИТОРИЙКА СМЕ":


"Ако производителят е дал една категория, а пък изведнъж някой друг даде друга категория"
нямало как!
ако ти, стрино, си махнала катализатора или пък dpf филтъра, каква категория да ти "дадат"?
а "народецът" рИве за чист въздух, но рИве и срещу ограниченията за катафалките. е, нема такава територия!

Оценка:
-1 +4

Глупаци
45 Отговор

До коментар #36 от "любител":


Ха ха, Андрешко си мисли че който има нормална кола е крадец, а като гледам колко други Андрешковци са ти нацъкали плюсове, не е чудно че държавата на Андрешковците е на последно място във всички класации

Оценка:
-5 +3

Госあ
46 Отговор
бедните да одат пеш ! Не всеки може да е тарикат.

Коментиран от #57


Оценка:
-6 +0

Балканец
47 Отговор

До коментар #21 от "ганьовец":


Държавата години наред си затваря очите за измамите на ГТП пунктовете, даваш му още 50 лв. и бие печат че кочината е изправна, даже не си прави труда да погледне отдолу и да види че катализатора го няма. Така стигнахме до положението половината от колите които минават през ГТП де факто да са ЕВРО 0. Колкото и да ви е неприятно и да мрънкате срещу корупцията, това че давате тия 50 лв също е корупция, макар и на ниско ниво, съизмерима с интелекта на даващия

Оценка:
-0 +9

Отмъщението
48 Отговор
на толупа и хунтата е тази поредна простотия, както ни вдигнаха гражданската отговорност и данъка на колите преди 3 години с измислени мотиви тия кръвожадни герберасти. НИКОГА ПОВЕЧЕ ТОВА РАКОВО ОБРАЗУНАНИЕ ГРОБ НА ВЛАСТ.

Оценка:
-0 +6

Turbo
49 Отговор

До коментар #2 от "Глупаци":


Ти тесльо каква кола караш,сигурно не е евро 6 нали?Да ти напомня,че наближава края на месеца да не забравиш да си събереш увеличения наем от гаражните магазинчета хахахаха

Коментиран от #52


Оценка:
-1 +3

Некой
50 Отговор

До коментар #11 от "нтг":


Ами какви да избере?
От торба пълна с п.... може ли х.. да избереш.
Ми то там няма такива бе!

Оценка:
-0 +1

АУУУУУ
51 Отговор

До коментар #14 от "Shadow Fiend":


вчeрa кaрaх зaд eдин гoлф 4 c избушeн DPF ..... aми нe ce виждaшe пътя.... и иcкaш дa кaжeш чe cъм длъжeн дa ви дишaм пушeляцитe...... кaтo cтe тaкивa ceлcки тaрикaти , aйдe нa грaдcкия трaнcпoрт !!!!!

Оценка:
-0 +4

Глупаци
52 Отговор

До коментар #49 от "Turbo":


Май ме бъркаш с норвежеца теслар, второ бъркаш като мислиш че имам само една кола, и трето - за твое успокоение една от колите ми е Евро 6b, останалите са минимум Евро 4 и всички са в пълно съответствие със стандартите. А щом сме тръгнали да гадаем кой какъв е, на теб само прахосмукачката ти е Турбо, хахахах

Коментиран от #55


Оценка:
-5 +1

Български простотии
53 Отговор
Писал съм :измислят се всякакви тъпотии не за улеснение а за стъжване ежедневието в БЪЛГАРИЯ. Вместо да се копира един модел от някоя напреднала европейска държава,започва някаква измишльотина.Като едно време "социализъм по етиопски". Кое трябва да се измени в България ако аз бях фактор:зброявам - КАТ да се премахне като място за регистрация на превозните средства с проверки на шасита и номера на двигатели и поставяне на номера (проверката от местата за годишн.прегледи и номерата от които имат машинките да ги направят,става за 3 мин-където правят ключове,където продават авточасти).КАТ да се подават само документи(ръчно или интернет).Получаване по пощата.Да се премахне нотариус за продажба на превозно средство. Двигателят е резервна част-номер не се гледа на преглед а само дали е по талон същият.ГТП на 2
години за граждани или 1 път годишно за обществен транспорт и камиони.Номерата единни за БГ (като Италия или Франция).И то се сменят ако колата се продава на нов човек.Никакви данъци по общини за МПС. Обществените пътища безплатни.Магистрали платени с бариери(след построяване).Плоския данък премахване-данък според доходите.Така е в Франция например.Пари има достатъчно за всичко стига да има контрол.Не може бедният и богатият всички 10%.

Оценка:
-1 +8

1239
54 Отговор

До коментар #5 от "калинко":


И това от автомобила ли зависи или от горивото Умнико?

Оценка:
-0 +1

Turbo
55 Отговор

До коментар #52 от "Глупаци":


Разпознавам те тесльо,не се крий.Ника може да смениш,стила на писане не можеш.Последната ми кола е hdi ,евро 5 тесльо.

Коментиран от #56


Оценка:
-1 +1

56
Този коментар е премахнат от модератор.
57
Този коментар е премахнат от модератор.
Палко
58 Отговор
А нещо за горивата да кажете, тях как ще ги проверяват, по време на прегледа? Защото в БГ горивата са все фалшиви и не отговарящи на обявеното качество по бензиностанциите! И още, дръгелите които са на газ как ще ги оценяте???

Оценка:
-0 +5

59
Този коментар е премахнат от модератор.
60
Този коментар е премахнат от модератор.
комшията
61 Отговор
Всички малоумщини сътворени от неграмотните калинки на герб, трябва да се отменят. Опитват се да копират нещо направено в Германия, ама погербено.

Оценка:
-1 +0

Тра-ла-ла
62 Отговор

До коментар #5 от "калинко":


Тогава автомобила става неизправен и трябва да се приведе в изправност, а не да му се смени категорията и да продължава да се движи!

Оценка:
-0 +0

Бай Шиле
63 Отговор
Г-жо Диана Русинова от Европейския...,моля да обясните защо в наредбата като фактор съществува годината,чак и месеца на производство?Един автомобил се измерва и според емисиите му се дава съответния стикер.Какво значение има годината на производство?Или пак вносителите на нови автомобили са се активирали?

Коментиран от #64


Оценка:
-0 +0

възмутен
64 Отговор

До коментар #63 от "Бай Шиле":


Защо БСП мълчи по този въпрос?Нали са лява партия.

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


Ловци на бисери
Бойко Борисов
Премиерът възмутен от работничката от МВЗ-Сопот Даниела Генкова, която му изпрати филия хляб с лук с обяснението, че това е нейния обяд.
На госпожата, която ми пращаше лук, всичките й пръсти са със златни пръстени. А ми праща лук. Аз нямам пръстени и никога не съм имал."

Още бисери
ТОП 5