ФАКТИ.БГ
  • румен миланов-
  • път-
  • виновен-
  • коли-
  • минават-
  • безпроблемно

Ген. Румен Миланов: Пътят не е виновен, много коли минават оттам безпроблемно

Един от проблемите, който бившият шеф на НС "Жандармерия" и НСБОП подчерта, е липсата на адекватни мерки за обезопасяване и сигнализация на пътя. 

Публикувана: 25 Ноември, 2021 07:25
39 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2293
Ген. Румен Миланов: Пътят не е виновен, много коли минават оттам безпроблемно - 1
Снимка: Bulgaria ON AIR
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.4 от 20 гласа.

По-малко от 48 ч. след трагедията на автомагистрала "Струма" догадките за причините са много. Както и обвиненията в публичното пространство. Анализът на експертите, които работят официално по случая, ще отнеме седмици. "Това наистина е голяма трагедия, съизмерима с една самолетна катастрофа. Но се правят повърхностни оценки. Въпросът е дали катастрофата е станала преди или след запалването на автобуса. Всичко друго е смесване на догадки с някакви факти, което е неправилно. По случая работят едни от най-добрите експерти и те ще кажат какво точно се е случило и какви са причините за трагедията", коментира членът на браншовата асоциация "Пътна безопасност" ген. Румен Миланов в студиото на "Денят ON AIR".

Той е категоричен, че пътят няма как да е виновен за смъртта на тези 45 души.
"Пътят не може да бъде виновен, недостатъците на пътя могат само да спомогнат за грешките на водача. Там минават толкова коли и не е настъпил инцидент досега. Вероятно водачът е имал неправилно поведение. Но е вярно, че целта на маркировките и знаците на пътя са да не объркват шофьорите", заяви ген. Миланов.

Един от проблемите, който бившият шеф на НС "Жандармерия" и НСБОП подчерта, е липсата на адекватни мерки за обезопасяване и сигнализация на пътя.

"Нашата сигнализация е великолепна, но за 30 г. назад. Важно е поддържането на настилката, маркировката, предпазните огради. Ние нямаме система, с която да наблюдаваме състоянието на пътната настилка по отношение на сцеплението. Сега става една каша - имаме хубави норми, но когато тяхното изпълнение не е правилно, виждаме какво става. И от десетилетия чувам едно изречение "Нямаме пари ", изтъкна ген. Миланов.
PR експертът Любомир Аламанов напомни, че трябва да се спазва етичната граница при представянето на такива тежки новини.
"Това трябва да става умерено, със съпричастност към болката на хората. Този глад за популярност, кликове - прекален е. Нашата първа работа като комуникатори беше да прегледаме кампаниите си, ако има такива, които са по-весели и закачливи, да ги ограничим в един такъв ден", заяви Аламанов пред Bulgaria ON AIR.
Той призова да се разграничава информираността от сензационността.

"Направи ми впечатление истеричната пресконференция, на която една партия се опита за всеки случай да се оправдае. Използваха момента и беше грозно", коментира PR експертът.

Ген. Миланов подчерта, че жертвите в катастрофи у нас за последните 10 години са намалели от 1000 на около 600 годишно.

"Но този напредък не е достатъчен и не е с темпото, от което се нуждае обществото", добави експертът.

България

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.4 от 20 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Големи
1 Отговор
"аргументи" , няма що !

Коментиран от #7


Оценка:
-6 +15

666
2 Отговор
Дебил...

Оценка:
-9 +15

причината е
3 Отговор
Боко не е показал маркировката на Балтов !!!

Оценка:
-5 +18

протестър
4 Отговор
Не е хубаво генерал да се излага.

Оценка:
-9 +19

ФИЛИП ЕЙДЖИ
5 Отговор
автобуса почти не е повреден!проблема е в запалимите вещества които са били в него!

Коментиран от #10


Оценка:
-7 +20

идиоти
6 Отговор
Ако играеш руска рулетка, и не гръмне от раз, значи е безопасно.

Оценка:
-2 +16

6969
7 Отговор

До коментар #1 от "Големи":


Защо ТЕЛЕвизиите канят долнопробни милиционери да дават мнение за катастрофата? Всички знаем как се строят и как се поддържат БГ пътищата, а милиционерите отишли на място, БИЛИ ШОКИРАНИ, че маркировката била изтрита...АЙДЕ БЕ, в коя държава живеем ние и ВИЕ?

Коментиран от #22


Оценка:
-7 +23

дядото
8 Отговор
добре.но прави впечатление,че за 12 год. катаджийте и пожарникарите се оказаха най-подготвените в мвр.станаха шефове на разузнавателни,охранителни и какви ли не служби.чудя се точно какви качества са им били нужни

Оценка:
-1 +17

Виж
9 Отговор
му акъла и му крой шапка ?!

Оценка:
-3 +5

ааааааааааа
10 Отговор

До коментар #5 от "ФИЛИП ЕЙДЖИ":


Досега не бях виждал 50 метра набрана мантинела като хармоника. ОТ един обикновен автобус, който преди това е отнесъл бетонен бордюр, пукнал е гума и е разбил повече от 10 носача и още десет метра "мантинела". Това и в Холивуд не го умеят, но ние все пак живеем в България.

Коментиран от #26


Оценка:
-2 +18

Българка
11 Отговор
Прав е, някои се опитват да изкарат Боко виновен и за глобалното затопляне, но правят мечешка услуга на България.

Коментиран от #15


Оценка:
-14 +7

Българина
12 Отговор
убиецът не е виновен, той само натиска спусъка, дали ще има жертви зависи от пистолета дали ще изпълни командата или не, може да окаже демократична съпротива с ценности

Оценка:
-3 +6

лицемери
13 Отговор
като шофьор с 500 000 км стаж ви казвам, тоя завой е сбъркан отвсякъде, маркировка мантинела отбивка табели, тези жертви са неданите до момента. веднъж става ама като хората както се казва.

Оценка:
-6 +17

14
Този коментар е премахнат от модератор.
Чудя се
15 Отговор

До коментар #11 от "Българка":


Ти невме.няема ли си? А иначе Бойко в затвора

Оценка:
-5 +3

Пунта Мара
16 Отговор
Отбивка скрита зад завоя, липса на знак, мантинела по средата, маркировката не се вижда.......кой е виновен?

Коментиран от #18, #37


Оценка:
-5 +13

Харесвам 🎃, само сготвени
17 Отговор
Още един "браншовия", от онези на ясла при тиквата, скочи на амбразурата.

Оценка:
-4 +6

Харесвам 🎃, само сготвени
18 Отговор

До коментар #16 от "Пунта Мара":


Всички други, само не и тиквата (според този генерал).

Оценка:
-2 +5

Милиция
19 Отговор
По добре вместо пътя, по би ти прилягало да коментираш, защо пак наши митничари са пуснали автобус без документи. Винаги ,когато стане нещо тогава се виждат нашите митничари.

Оценка:
-2 +8

681
20 Отговор
Липса на знаци и объркана маркировка.
3 платна??? Вижте с човечето на Гугъл мапс.... пълно извращение

Оценка:
-3 +8

шофьор
21 Отговор
Престанете с тая маркировка!
В Македония пътищата са в не по-добро състояние.
Всичките ни "специалисти" изкараха шофьора неопитен новобранец.
В крайна сметка се кара така както позволяват пътните условия. Предните три мак. автобуса защо не се удариха някъде по гадните ни пътища.
С тия коментари наливате вода в мелницата на сърбоманите в Скопие.
Кога шофьорите на др.автобуси ще идат на детектор с въпрос дали са правили контрабанда с гориво.

Оценка:
-2 +12

А бе , .лупак
22 Отговор

До коментар #7 от "6969":


Ако се чувстваш виновен , направи си харакири... Не вменявай вина на собствената си държава , без да я има... Ако беше ходил в Македония и Албания , щеше да знаеш , че пътищата са им много по зле от нашите... Аман от едеоти , които излагат собствената си родина... Самобичувай се в някой ъгъл , като си празд... Ние няма да плащаме милиони на албанците...

Коментиран от #24, #30


Оценка:
-4 +8

Браншове Организация Пътна Безопасност??
23 Отговор
Колко подобни организации има в България!! Между 10и 12?? Кадрите, бивши шефове от МВР и КАТ!! Какво правят, никой не знае, накой семинар или кръгла маса!!! 12 год Несе, чуваха нито виждаха!! Сега покрай катастрофата се показаха някой!!

Оценка:
-0 +9

БАЙ Х@Й‼
24 Отговор

До коментар #22 от "А бе , .лупак":


Точно така говореше една министърка! "Да си траем пред Европа ..." , че ще ни спре кранчето❗А това , че някъде са минали коли и рейсове Е ДОВОД , като по учебник на КАТ ‼️ Има ли у нас ПТП за което вина имат органи отговарящи за инфраструктурата 🤔🤔🤔 какво значи участък с концентрация на ПТП 🤔

Коментиран от #33


Оценка:
-2 +6

Офц.Рез.
25 Отговор
По повод катастрофата и пропуските в изпълнение на задълженията им на различни длъжностни лица си спомням думите на к-ра ми ,опитвайки на нас младите да вмени безприкасловно спазвайки на закони и устави.,,В моята над 20годишна практика винаги когато съм се опитвал да не спазвам уставите се случваха сериозни произшествия с хора и техника".И това е така тъй като текстовете/положеният/които са написани не са изсмукани от пръстите ,а са резултат от живота/ практиката/ в продължение на над сто години .За съжаление половината от законите са лобиски -писани -недописани с неясни текстове позволяващи различни тълкувания.Даващи възможност за заобикалянето им даже и за неизпълнението им.

Коментиран от #38


Оценка:
-0 +5

Кикор
26 Отговор

До коментар #10 от "ааааааааааа":


Ами сметни с колко километра в час се е движел автобуса. Иначе този остров наистина Изглежда подвеждащ

Оценка:
-0 +4

Пико
27 Отговор
Незнам какво ще изпълнява новото правителство ,но България освен многото първи места отзад напред ,е първа по чиновници и контролиращи оркани на човек.Чух от коментираш катастрофата ,че около 30 контролиращи органа имали отношения към безопасността.Колко безполезни лапача са това незная ,но всички те на практика крадът труда на тези които произвеждат продукция.В програмата на правителството да се запише че след четери години администрацията ще е 20% от сегашната.

Оценка:
-0 +5

Стоян
28 Отговор
Поредното доказателство,че няма пряка връзка между титли и звания включително и заемани постове и компетентност.

Оценка:
-0 +3

Камион
29 Отговор
Докато зависи от такива все ще сме на това фередже

Оценка:
-0 +3

Вие плащахте
30 Отговор

До коментар #22 от "А бе , .лупак":


милиарди, за да ги краде един простак и ви язди 12 години, какво са няколко милиона?...

Коментиран от #32


Оценка:
-1 +4

Шофьор
31 Отговор
Най-виновни са милиционерите! Ако бяха истински пътни полицаи нямаше да се скатават само с триногата, а щяха да наблюдават и какво се случва с пътната инфраструктура, и съответно да държат, като истински стожери на реда отговорен стопанина на пътя! Но... те са си милиционери и май полицаи от тях никога няма да се получат. Доказа го и шефът им, който уж има решителност за "разбиване на чекмеджетата", но прилага също милиционерски прийоми - бутафорната акция "срещу контрабандата" на Кап. Андреево по изборите(!!!), довела до почти денонощие престой на някои пътуващи!!!

Оценка:
-2 +1

А бе , .лупак
32 Отговор

До коментар #30 от "Вие плащахте":


Аман от селяндурите , политизиращи всичко... Само ти ли си разбрал , че пътят е правен от комунистите...!!!??? Няма ли поне радиоточка у ваше село...

Оценка:
-0 +1

Не става въпрос
33 Отговор

До коментар #24 от "БАЙ Х@Й‼":


Да си траеме пред Европа... Незнам , дали се усещате , че сам сте дал много точен отговор... А именно - това не е участък , с концентрация на ПТП . Мисля , че това е точно , и безпристрастно... Тоест - истината...

Оценка:
-0 +2

Бай Вълчан
34 Отговор
Големи глупости, генерале. Не разбрах кой е виновен, шофьорът или пътят. Те и жонгльорите минават безпроблемно по въже, опънато между две сгради. Искам да те видя как ще минеш в мъгла с дъжд и (или) поледица.

Оценка:
-0 +0

Павел пенев
35 Отговор
Няма съмнение,че фирмата Беса транс е мошеническа. Нашите експерти мазохисти искат да ни направят съпричастни в катастрофата. Тази отсечка от пътя е такава каквато е за всички водачи и те са длъжни по закон да се съобразяват с пътните условия. Още повече,че точно тези пътни условия са сътворени от македонска фирма. За случая трябва да отговарят и собствениците на фирмата и македонските митничари, които са пропущали този автобус многократно през границата без лиценз. На практика този автобус по документи се води,че не е напускал македония което означава че все едно у нас катастрофа няма. Пълен абсурд заради измамниците от Беса транс която очевидно е толерирана от някои управляващи в Македония. Дори външния министър Османи се държеше много гузно в София.

Оценка:
-0 +3

"Нямаме пари"
36 Отговор
Потърсете ги при Боко...

Оценка:
-0 +0

ИМПЕРИАЛИСТ
37 Отговор

До коментар #16 от "Пунта Мара":


Ти явнo никoгa нe cи минaвaл oт тaм...oтбивкaтa зa кaмeннaтa бялa чeшмa e пeрфeктнa...Мaнтинeлaтa зa нeя e пocтaвeнa пoд ъгъл нaвън cпрямo мaгиcтрaлaтa...Нямa кaк дa ce "нaдeнeш" aкo кaрaш нoрмaлнo...

Коментиран от #39


Оценка:
-0 +1

Гео
38 Отговор

До коментар #25 от "Офц.Рез.":


А някой може ли да каже, защо в последните 10-тина години народното събрания измени толкова закони и кое налагаше това. Отговорът е един - лобистки интереси на наши хора.

Оценка:
-0 +1

Гео
39 Отговор

До коментар #37 от "ИМПЕРИАЛИСТ":


12 - 15 години ни управляваха "Шменти капели", "Пунта мара", "Тинтири минтири" и "Ела ми дойди ми", мисирки и "гулю-гулю. Резултатите са видими. За жалост.

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


Ловци на бисери
Петер Пилц
Австрийски депутат коментира желанието на турския президент да посети родината му, за да агитира за референдума
Ердоган може да дойде в Австрия, но само, за да открие щанд за дюнери"

Още бисери
ТОП 5