Липсата на лиценз на катастрофиралия автобус няма отношение към случилата се на „Струма“ трагедия, при която загинаха 45 души.
Това каза бившият директор на Националната следствена служба Бойко Найденов за катастрофата на „Струма“, отнела 45 живота, съобщи БТВ.
„Тепърва предстоят назначаване на експертизи, за да се изясни максимално какво се е случило, ще се разпитват преживелите катастрофата, ще се прави анализ“, добави той.
Според него на първо място може да е човешкият фактор, като допълни, че той вероятно е съчетан с лошата инфраструктура.
Той поясни, че ще се прави анализ и на това дали превозното средство няма технически проблем, като повредена кормилна уредба, проблем със спирачките.
Найденов заяви, че при установяване и причините за смъртта на водача може да се променят и версиите, защото той може да е починал от заболяване преди да катастрофира.
Той коментира и липсата на лиценз на превозното средство, като поясни, че това няма отношение към причината за трагедията.
Лицензът няма отношение към сигурността на превозното средство, добави той.
Според Найденов ако е имало допълнителен резервоар с гориво това не е нарушение, но трябва да се провери дали е бил свързан със системите за сигурност.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ТаУмВзе
Коментиран от #13, #25, #29
10:28 28.11.2021
2 БАЙ Х@Й‼
Коментиран от #39
10:29 28.11.2021
3 БАЙ Х@Й‼
Коментиран от #12
10:32 28.11.2021
4 Съчетание
Коментиран от #23
10:35 28.11.2021
5 Мнооого умно
10:37 28.11.2021
6 Ко прайм...?!
Коментиран от #10, #15
10:38 28.11.2021
7 Чук и Гек
10:39 28.11.2021
8 Stoich
10:40 28.11.2021
9 Бай Стою касапина
Коментиран от #41
10:44 28.11.2021
10 РЕАЛИСТ
До коментар #6 от "Ко прайм...?!":
Не му е изтекла шофьорската книжка, а картата за професионална компетентност.Коментиран от #14
10:46 28.11.2021
11 Чук и Гек
10:47 28.11.2021
12 Мдаа
До коментар #3 от "БАЙ Х@Й‼":
Така,де! В немско,щатско и италианско ,и дума няма да можеш да кажеш,да ти платят нещо!Ама там от магистрали не е крадено!Инфраструктурата им наред!Коментиран от #17
10:47 28.11.2021
13 gggw
До коментар #1 от "ТаУмВзе":
е кой да е виновен? виновен е водача, ако е бил в съзнание и здравословно добре, иначе - съдбата. Няма как всички пътища да ги облицоваме в гума и дунапрен, за да може и маймуни да станат шофьори10:50 28.11.2021
14 БАЙ Х@Й‼
До коментар #10 от "РЕАЛИСТ":
Пише : " „Срокът на валидност на шофьорската му книжка е изтекъл през септември 2020 г.“, каза Бочварски." ‼️ Аз няма как да проверя документа и превода 🤔Коментиран от #16
10:53 28.11.2021
15 Като
До коментар #6 от "Ко прайм...?!":
ти изтече книжката, да не би да губиш уменията си!?Коментиран от #19, #24, #35, #48
10:54 28.11.2021
16 РЕАЛИСТ
До коментар #14 от "БАЙ Х@Й‼":
Провери и други източници. Точно в тая връзка установиха , че на 1500 други шофьори им е изтекла картата за професионална компетентност.10:55 28.11.2021
17 БАЙ Х@Й‼
До коментар #12 от "Мдаа":
Фирмата да си бе наела редовни водачи и редовен автобус щеше да е преминал като другите три. За тях пътят не е бил виновен!Коментиран от #27
10:57 28.11.2021
18 Перник
10:59 28.11.2021
19 БАЙ Х@Й‼
До коментар #15 от "Като":
Странно, защо ли тогава им слагат срок на валидност 🤔🤔🤔Коментиран от #22
10:59 28.11.2021
20 А бе
11:01 28.11.2021
21 Найденов?? Казахте си мнението всички
Коментиран от #30
11:01 28.11.2021
22 Според
До коментар #19 от "БАЙ Х@Й‼":
теб за какво? Като си подменяш книжката, пробват ли ти уменията? Стига глупости! Изтекла книжка, е нарушение, но не и причина!Коментиран от #33
11:03 28.11.2021
23 4444
До коментар #4 от "Съчетание":
Ее,какво е станало!Ами при рязко завъртане на волана вляво,автобуса "пробива" мантинелата и се заклещва без възможност да отвори вратите!По важното е,че ако имаше знак за паркинг и съответната маркировка,че дясната лента излиза от магистралата,шофьора нямаше да върти рязко волана,а даже и да го направи,една технически изправна мантинела ще спре ,или по вероятно ще върне превозното средство на пътя ,ограничавайки щетите само но материални!Коментиран от #28, #31
11:03 28.11.2021
24 БАЙ Х@Й‼
До коментар #15 от "Като":
Понякога водачи губят умения(способности) и преди да е изтекъл срокът на книжката.11:03 28.11.2021
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Возили са Бензин, дали във Втори
11:07 28.11.2021
27 Мдаа
До коментар #17 от "БАЙ Х@Й‼":
Така де!Но тук става въпрос,че ние не сме си свършии работата по пътя/разбирай крали сме/Трагедия по такива участъци е въпрос на време.Коментиран от #36
11:07 28.11.2021
28 Това го знаем
До коментар #23 от "4444":
Но не дава обяснение на въпроса! Вратите не са обяснение, нито за бързината на огъня, нито за липсата на опит за излизане през прозорците! Това което се е случило, е било толкова бързо, че ги е оставило без шансове!Коментиран от #32
11:08 28.11.2021
29 Уточнение
До коментар #1 от "ТаУмВзе":
Викам ти "експерт", че не ти знам името, Иначе, като ти гледам експертизата - да те е.б.а в експерта!11:08 28.11.2021
30 А бе
До коментар #21 от "Найденов?? Казахте си мнението всички":
Откъде изпълзяха толкова тюфлеци?11:11 28.11.2021
31 Там
До коментар #23 от "4444":
не знака за паркинг е проблем! Той няма да оправи не правилно изградената отбивка! Нямаш нито намалителна, нито ускорителна лента! Просто ако не тази, то друга катастрофа ще стане!11:12 28.11.2021
32 4444
До коментар #28 от "Това го знаем":
Страно е!Ще следя с интерес разследването,дали нашите и македонските екипи ще са на едно мнение накрая.Но няма да е скоро.11:13 28.11.2021
33 БАЙ Х@Й‼
До коментар #22 от "Според":
Ти явно си с купена книжка или само с "В" ‼️Коментиран от #34
11:14 28.11.2021
34 Щом
До коментар #33 от "БАЙ Х@Й‼":
това те успокоява, вместо да помислиш, дерзай! 😂Коментиран от #38
11:18 28.11.2021
35 Бай Стою касапина
До коментар #15 от "Като":
Ами може и да загубиш част от уменията си поради здравословни проблеми. Представи си, че зрението ти се е влошило.Затова при смяна на шофьорска книжка се изисква медицинско свидетелство. Анадънму?Коментиран от #37
11:28 28.11.2021
36 БАЙ Х@Й‼
До коментар #27 от "Мдаа":
Да! Не го отричам ! Но нали разбираш, че ако те блъсне някой не спрял на СТОП , а ти се окажеш без редовни документи или с алкохол .......! Да гледха и снимки и видео от участъка , не само по медиите(където няма подхода към отбивката) ! Още тогава казах на близките си, че водачът се е подвел. Тъмно, дъжд, той се е водил по мантинелата , заради компрометирана маркировка, а тя го е отдела директно срещу знака с разделителната мантинела. След това вече всичко е станало не за секунди , а за части от секундата ( при 100км/ч една секунда е 25 метра) , а това не е един тон кола, а около 15 тона летяща маса !Коментиран от #40
11:28 28.11.2021
37 И болшинството
До коментар #35 от "Бай Стою касапина":
отиват с медицинско изкарано по вторият начин, а останалите присъстващи, с биенето им на печат само! Ще си чешем езиците ли? Само и само да избягаме от реалността и да търсим под вола теле!11:34 28.11.2021
38 БАЙ Х@Й‼
До коментар #34 от "Щом":
Ами иначе щеше да си наясно , че за професионални водачи получаването на книжка или пригодност не е само протоколно! Междудругото доста хора не са наясно , че с обикновена книжка не може да карат на състезателна писта, а дори имаше шампион от МотоДжиПи който нямаше шосейно разрешително и черпи когато го взе ‼️ Не твърдя, че документа те прави Шумахер , но не случайно има значение .Коментиран от #43
11:39 28.11.2021
39 КОКО
До коментар #2 от "БАЙ Х@Й‼":
Съгласен съм, напълно!Освен това липсата на лиценз има значение при съдебните дела за обезщетение! Огромно!
Иначе в крайна сметка България би платила всички покрития заради лоша инфраструктура!
11:40 28.11.2021
40 Мдаа
До коментар #36 от "БАЙ Х@Й‼":
Е, сега вече съм съгласен с теб,макар,че примерът със СТОП-а не е много удачен.Дали съм пил или без редовни документи ,той е в нарушение,че не е спрял на СТОП .Та и тука е същата работа!Коментиран от #42
11:40 28.11.2021
41 Левски 1914
До коментар #9 от "Бай Стою касапина":
Бай Стойчоо гледай си МЕНТЕТО с ТИРЕТО и не се напъвай за неща които не разбираш.11:43 28.11.2021
42 БАЙ Х@Й‼
До коментар #40 от "Мдаа":
Той е в нарушение , факт, ама ти ще получиш акт и няма да получиш стотинка от застрахователя ! За това пиша от самото начало ❗Коментиран от #45
12:05 28.11.2021
43 Ами
До коментар #38 от "БАЙ Х@Й‼":
в България си е баш протоколно! И не изтеклият документ са причините за катастрофи в страната!12:06 28.11.2021
44 Павел пенев
12:12 28.11.2021
45 Мдаа
До коментар #42 от "БАЙ Х@Й‼":
Да,но ако спре на СТОП няма да ме блъсне, и трагедията ще е избегната!Дали ще ми плати застрахователя е спорно,но той ще плати ,сигурно!А как ще обосновеш: бившият директор на Националната следствена служба Бойко Найденов казва,че липсата на лиценз на македонския автобус няма отношение към трагедията на „Струма“!?Коментиран от #46
12:14 28.11.2021
46 БАЙ Х@Й‼
До коментар #45 от "Мдаа":
Именно. Ако оня спре на СТОП няма да направите ПТП. Както и тук , ако водача и рейса не бях пуснати да преминат КПП - нямаше да се блъснат ! Затова пиша , не ГЛАВНАТА , а ПЪРВОПРИЧИНАТА е .....! Относно Каско съм сигурен ! А за цитирания текст - ами Пилат Понтийски ! Физическия контакт и удара са поради заблуда на водача заради грешно проектирана, изпълнена и необозначена надлежно отбивка ! Така никой документ няма значение! Но какво биха казали , ако пилот без редовни документи разбие самолет без редовни документи ❓ Времето е виновно , мъгла, имало връх на планина ! Дали 🤔🤔🤔 Калинки търсещи минутка медийна слава , сър!Коментиран от #47
12:37 28.11.2021
47 Мдаа
До коментар #46 от "БАЙ Х@Й‼":
Е, не е Пилат!Нещата са други и е напълно прав!Става въпрос,че държавата е длъжна да гарантира подходяща пътна обстановка,и едва тогава да се произнася за това кой и как е нарушил правилата!12:54 28.11.2021
48 Ром ама кубински
До коментар #15 от "Като":
Уменията не си губиш и дълго време да не си карал подобен автомобил.На мен често ми се случва да карам различен клас автомобили през период от време 1-2 години и т.н.Ами първите а30 -40 мин съм като абсолютен новобранец и почти на 100% ангажиран докато отново свикна с габаритите на колата и с маниера и на управление,а след това мога да си позволя и да се отпусна и карам автоматично.Но застрахователите ще намерят и най малкия пропуск при инцидент за да не ти платят нищо.Имам предвид от опит по белия свят,какво остава за България.Имам предвид алкохол ,изтекли застраховки ,технически прегледи.Застрахователите обикновенно много охотно вземат, но хич не обичат да дават.Господ да ви пази от произшествия !Коментиран от #49
14:01 28.11.2021
49 Ами
До коментар #48 от "Ром ама кубински":
застрахователите са друга бира Не обсъждаме дали ще ти платят или не! Те са след събитието! А събитието е преди тях и дали си с изтекли документи, няма отношение с катастрофата! И да не му е изтекла книжката, при сбора от факторите в даденият момент и същите реакции от негова страна, ситуацията, щеше да е същата! И дали има още един ден срок на документа или не, няма да му промени уменията!14:25 28.11.2021
50 Тоя луд ли е
16:26 28.11.2021
51 ПКП
14:58 30.11.2021
52 Наблюдател
16:03 30.11.2021