Омбудсманът Диана Ковачева изпрати писмо до главните изпълнителни директори на трите мобилни оператора - Александър Димитров на „А1 България” ЕАД, Джейсън Кинг на „Теленор България“ ЕАД и Атанас Добрев на БТК ЕАД, в което апелира да не променят цените на телекомуникационните услуги в ситуацията на извънредна епидемична обстановка, защото това ще се отрази сериозно върху джоба на гражданите.
„На фона на предприетите от Народното събрание и правителството мерки за овладяване на екстремното повишаване на цените на горивата, за да не изпитат българските домакинства във време на струпване на кризи ценови шок, дойде новината за увеличението на цените на мобилните оператори. Това за омбудсмана е необяснимо, обезпокоително и несправедливо“, категорична е Диана Ковачева.
Повод за написване на писмото ѝ бе новината, публикувана на Интернет страниците на „А1 България” и „Теленор България“, че от м. февруари догодина цените на месечните абонаментни планове ще бъдат индексирани със средногодишния индекс на потребителските цени за 2020 г. и 2021 г., публикуван от Националния статистически институт. „Теленор България“ ще индексира само цената на месечните абонаментни планове за мобилни услуги, докато индексацията при „А1 България“ ще засегне и фиксираните услуги, като до момента единствено от „Виваком“ (БТК ЕАД) няма такава информация.
Омбудсманът недоумява как така решението за индексацията се взима по едно и също време заради нарастващата инфлация и ще се прилага не за една, а за две години.
„Позовавайки се на предвидените клаузи в договорите и Общите условия за индексиране на цените, разяснявате последиците от предсрочно прекратяване на договор, а именно - начисляване на неустойки. Въпросът, който възниква от изложеното е по какъв начин нарастващата инфлация, основно от цените на суровините на енергията, влияе на цените на телекомуникационните услуги“, пита проф. Ковачева.
Тя поставя акцент върху факта, че по времето на пандемията онлайн работата и онлайн обучението са немислими без услугите на мобилните оператори и че телекомуникационният сектор е един от печелившите у нас, доказва го и приходът от пренос на данни, който за първи път надхвърля този от гласови услуги.
„В Годишния доклад 2020 на Комисия за регулиране на съобщенията е отбелязано, че: „Българският пазар на електронни съобщения демонстрира устойчивост на фона на кризата с COVID-19, продължавайки своето възходящо развитие и през изминалата 2020 г.“ Едни от тенденциите, които се очаква да се запазят и през следващата година са увеличение на броя на абонатите на мобилен интернет, увеличение в броя на абонатите и приходите от пакетни услуги“, аргументира тезата си омбудсманът.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 мдда
16:08 22.12.2021
2 вижда се
16:08 22.12.2021
3 ГРАД КОЗЛОДУЙ
какво е това всеки лапнал телефона и крачи по улицата
16:09 22.12.2021
4 мислещ
16:14 22.12.2021
5 Коа
16:14 22.12.2021
6 Гочо
16:15 22.12.2021
7 Смех
16:22 22.12.2021
8 Защо...
16:23 22.12.2021
9 боко
Коментиран от #19
16:26 22.12.2021
10 Браво
16:34 22.12.2021
11 XYZ
16:37 22.12.2021
12 Тома
16:43 22.12.2021
13 Преминаващ оттук
Неустойки ли. Няма такова нещо. Решиш ли да преминеш към друг оператор или друг доставчик на интернет, винаги можеш да го направиш. Годишни договори еле пък за цяла година...
Коментиран от #15
16:47 22.12.2021
14 Кински
17:11 22.12.2021
15 оня с коня
До коментар #13 от "Преминаващ оттук":
Не те знам къф го държиш В Англия,но кажи и на другите дето са на твоя акъл че е Абсурдно да се сравнява Скъпотията в Англия с Евтинията в БГ.Лично Аз НЕ СЪМ НА ДОГОВОР ,и в момента в който не си платя Масрафа към Оператора ми се спира Услугата.Говоря за БОБ който ползва Инсталациите и Съоръженията на А-1,ще си послужа и с Цифри:Имам Безплатни 100 мин. Мобилни към Всички телефони + 100мин. Безплатни към всички Стационарни телефони.Таксата ми на Месец е 2,90лв.Имам и 4000МБ Интернет за още 3,90лв,общо 6,80лв.Ако ти от Атглия ми изкараш такава тарифа,аз без колебание ще си отрежа Всичките Глави,а за инфо такива като мене са НАД 1 млн. в БГ.Ама тичате боси през лука и нямате стигане...!17:20 22.12.2021
16 НекаВсички
Нека покажем на всички, които ни притискат, че със сила на става. 1% от хората да отидат да заяват, че си тръгват, техните 5% процента увеличение ще им излезне на минус, защото те губят много повече от месечната такса като си тръгне абонат. На силата трябва да се отговоря със сила, не с мълчание и писане по форуми само !
Коментиран от #24
17:30 22.12.2021
17 Ей хора
Коментиран от #18, #25
17:35 22.12.2021
18 ГоворишТака
До коментар #17 от "Ей хора":
Говориш така, защото нямаш идея на запад колко по зле са: там им даваш докуметн че за прекратяване на договора и те ти го губят м/у бюрата и чакаш пак 2 години да си подадеш наново. Така че не се оплаквайте за неща, които подчертавам операторите направиха след 2007-ма година, годината когато станахме европейци като уж ни приеха в тяхното семейство. Сега просто берем плодовете на членството си.17:39 22.12.2021
19 tate
До коментар #9 от "боко":
Недей за БТК там къв бардак е немаш си на идея ,сега и като купиха Нет1 стана ептен мармалад ! Там са едните незнаят а другите немогат застани пред "Стъклен дом" на Цариградското и ще ги видиш лежач до лежача ,некадърен до некадърен !! Админите са им потрес техниците по двама поддържат от центъра та чак Люлин дават им по 10-15 задачи които те немогат да оправят !! Та там е майка плаче дойдоха ми едни тримца да ми обясняват как и какво ще работим ,аз им казвам че ВиК копаят и весичко е леш а ние оправяме нещата с лопати оня ми вика "Как бе и ние имаме багери" е и като имат един не съм видял да прави нещо !! Пълен цирк са .........17:59 22.12.2021
20 tate
Коментиран от #21
18:09 22.12.2021
21 БожеПрибери
До коментар #20 от "tate":
Боже прибери си версиите, 40 вата са 3-4 лед лампи. За каква икономия на ток говориш. Като човек работил в оператор, че ще ти кажа, че се плаща за софтуерана версия на техниката ... всичко друго е евтино в сравнение с това. Отдавна направиха базови станции, които само софтуерно се подновявят, ти ми говориш за 40 вата как ще икономисат от базова станция :Д Хора, като не разбирате от дадена област - четете във вашата област и там се усъвършенствайте )18:36 22.12.2021
22 Тя е гласът
18:43 22.12.2021
23 Тоалетна хартия
Коментиран от #26
19:36 22.12.2021
24 Апропо
До коментар #16 от "НекаВсички":
Всичко това е хубаво ако не беше картела създаден от операторите. Цените и условията на всички са еднакви , никой не се бори за нови клиенти , дои старите . Няма да говорим за измислените правила за роуминга и сключването на 2 /!!!/ годишни договори , постоянното едностранно променяне на общи условия. Няма контрол. Ако вземат лиценза само на един и пуснат на пазара например китайски или арабски оператор , много бързо ще влязат в час. Иначе са едни от многото паразити на гърба на народа.19:43 22.12.2021
25 Питам ги за Мобилния Интернет
До коментар #17 от "Ей хора":
По каква методика вие определяте скоростта на мобилния интернет? Давате до 50мбс, но това означава, че вие може да ми дадете само 5мбс. Мобилните оператори са мошенници! Четете си договорите, не подписвайте веднага!10:44 23.12.2021
26 В Белите държави
До коментар #23 от "Тоалетна хартия":
Мобилните опвратори са под контрол на държавите. Тук в България, това не е така..10:45 23.12.2021
27 Плюс-минус
Така хиляди, след като им изтекат договорите с тези крадливи частници, ще се прехвърлят при новия държавен мобилен оператор.
16:09 23.12.2021