Хората избягват да работят в нашия бранш заради пандемията. Затова усилено се внася работна ръка от Киргизстан. Това заяви в студиото на “Събуди се” председателят на Българската асоциация на заведенията Ричард Алибегов.
Според него “българският туризъм не е приоритет за правителството”. “Това, което прави държавата е лош кризисен ПР. Изказването на финансовия министър Асен Василев за ресторантьорския бранш е лъжа. Намаляването на ДДС за ресторантьорския бранш, никога не е било мярка, която да доведе до намаляване на цените. Това не е истина”, каза Алибегов и допълни, че намаляването на ДДС за ресторантьорския бранш е било европейска мярка с цел да останат повече пари в бизнеса.
Според него ресторантьорите трябва да останат с 9% ДДС, както е в хотелиерския бранш.
“Сектор “Туризъм” трябва да бъде с единно ДДС. Хотелиерите са с 9% ДДС от 12 години”, поясни Алибегов.
По данни на БАЗ в последните 2 години на пандемия 25% от фирмите в бранша са затворили.
“Не мисля, че сертификатите ще са това нещо, което ще отпуши българския туризъм.
Последните години приоритетите на правителството не съвпадат с тези на бизнеса”, каза председателят на БАЗ
“Най-вероятно няма да бъдем толкова привлекателна дестинация тази година.
От два месеца слушаме само за изнасяне на оръжия към Украйна, а тук имаме енергийна криза, криза с петрола, икономическа криза, чудим се как бизнесът да свърже двата края.”, поясни Алибегов.
За съжаление липсата на диалог на правителството с бизнеса ще доведе до още фалити, смята той.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 3333
10:26 30.04.2022
2 Да бе
10:27 30.04.2022
3 Някой
Ми, не съм съгласен. Затова, и заради тъпия зелен сертификат (нищо, че си имам),не съм стъпвял в ресторант от октомври миналата година. И не смятам да го правя скоро.
10:31 30.04.2022
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Дада
10:33 30.04.2022
6 Ами
10:33 30.04.2022
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Грульо
10:36 30.04.2022
9 Нерде
10:36 30.04.2022
10 ееее
10:39 30.04.2022
11 Хотелиер
А за хляба и лекарства кога ще се намали ДДС
10:44 30.04.2022
12 Иво
10:50 30.04.2022
13 Оракула
Единственно и само, това може да се приложи, при продукти от първа необходимост,
Храните в супера и лекарствата!
Защото "ресторанта" е луксозен продукт и който има пари, да си го посещава.
Никой няма да умре , ако не ходи на кръчма!
Иначе всеки ще иска, бизнеса му да е с приоритет от властите!
10:51 30.04.2022
14 На обратно
10:52 30.04.2022
15 Красимир Петров
10:55 30.04.2022
16 !!!!
11:07 30.04.2022
17 Този
11:09 30.04.2022
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Бай Георги
11:26 30.04.2022
20 и този слуга
Обаче коагто Тиквата харчеше бюджета не предлагахте подобн и неща.
Цялата работа е да ограничите приходите на новите.
А и падането на ддс няма да намали цените в ресторантите.
Да не говорим ч,е това е секторът който е скрил ДДС за дестки милаирди през последните 20 години.
11:28 30.04.2022
21 Здравеопазване
11:29 30.04.2022
22 Нагъл гробар
11:31 30.04.2022
23 Гост
11:35 30.04.2022
24 Хама
Като не им върви бизнеса да затварят - така е по цял свят.
Коментиран от #38
11:39 30.04.2022
25 Ккккк
11:50 30.04.2022
26 плюс минус
12:02 30.04.2022
27 Али бега
12:05 30.04.2022
28 Комон Сенс
КОгато въседем поддоходен данък и когато осигурим контрола, че такива като този каун да си плащат данъка, а не да го крият, тогава - да, съгласен съм да намалим драстично косвените данъци.
Коментиран от #37
12:07 30.04.2022
29 ПотенАлиБек
12:17 30.04.2022
30 Ха...,я виж ти...?!
12:19 30.04.2022
31 Коко
12:21 30.04.2022
32 Бай Лисан
12:25 30.04.2022
33 УСА боклук
оцелявай както аз и всички други оцеляват с 20% ставка. От ресторант и Бойко няма файда.
12:25 30.04.2022
34 ттрр
12:27 30.04.2022
35 ГЕРБ=ДПС=ВМРО=БСП=Израждане
Всичко друго трябва да е с еднакво ДДС от примерно 10%-15%. Понеже съгласен съм, че сегашната ДДС ставка от 20% е прекалено восока.
В България трябва да се въведе НЕОБЛАГАЕМ МИНИМУМ. Да чудесно би било да е колкот ое минималната заплата. Но първоначално може да се почне и от 300-400 лева месечен необлагаем минимум. За да се види какво ще стане със събираемоста на данъжите и бюджета и после да се вдигне постепенно. Необлагаемия минимум би трявбало да е за доходи до около 40%-50% от среднта заплата в България.
Също така в България трябва да е въведе ДАНЪК ЛУКС от 20% за всчики луксозни стоки, като скъпи яхти, автомобили, бижута, мобилни телефони, модни дрехи и аксесоари ...
Добре би било да има и ДАНЪК СОЛИДАРНОСТ за най-богатите 20%-30% от българите. Такъв данък има в Германия, Чехия, Франция. Не е нужно България да измисляме нещо ново. В Германия ДАНЪК СОЛИДАРНОСТ (в размер на 5%-7,5%) го има от 30 години, ту го махат, ту го връщат. Вече Германия има събрана достатъчно информация как се отразява на обществото такъв данък, каква трябва да е сатвката и кои хора да се облагат с него.
12:32 30.04.2022
36 Алооо
12:45 30.04.2022
37 ГЕРБ=ДПС=ВМРО=БСП
До коментар #28 от "Комон Сенс":
"При положение, че имаме тък нисък и то плосък данък печалба, най-добре да си запазим оисовените данъци."А защо не коментираш ОГРОМНИТЕ осигуровки пенсионна 20%, здравна 8%... Които на всичко отгоре са РЕГРЕСИВНИ и получаващите големи заплати за доходи над 3000-3500 лева месечно, не плащат 28% осигуровки.
Трябва РЕФОРМА на цялата ДАНЪЧНО-ОСИГУРИТЕЛНА СИТЕМАМА на България. Трябва да се въведе НЕОБЛАГАЕМ МИНИМУМ, може 300-400 лева месечно, но може и 500-600 лева месечно. Трябва да се въведе ДАНЪК ЛУКС.
Трябва да се въведат ПРОГРЕСИВНИ ДАНЪЦИ и ДАНЪК СОЛИДАРННОСТ, каъвто има в Германия, Чехия и Франция.
12:45 30.04.2022
38 ГЕРБ=ДПС=ВМРО=БСП=Израждане
До коментар #24 от "Хама":
"Като не им върви бизнеса да затварят - така е по цял свят."Точно така,
бизнес, който няма печалба и не плаща данъци не е никакъв бизнес, защото "печели" от държавни помощи, което е далавера(престъпление). Бинеса е за да плаща данъци, данъците трябва да са ЕДНАКВИ ЗА ВСИЧКИ и за работници и за бизнесмени. Като за по-богатите трябва да е по-висока данъчната ставка, а за по-бедните да има ХЕОБЛАГАЕМ МИНИМУМ. За да се нормализира обществото и да няма огромна експлоатация като сега.
ДЪРЖАВКИТЕ ПОМОЩИ трябва да са за бедните изпаднали хора и да има таван на държавните помощи. Докато Алибегов е бизнесмен никакви държавни помощи не трявба да му се дават. Когато фалира и стане бедняк или просяк, като бившите му сервитьори. Тогава държавта трябва да му дава държавни помощи в същия размер в който получават бившите сервитьори, за да не умре от глад.
12:58 30.04.2022
39 ГЕРБ=БСП
Ало бизнесмените, вие не сте никакви бизнесмени. Щом за 2 години не можахте да разбрахте, че заради пандемията, високите цени на петрола и световната икономическа криза пътническият авиопревоз умива. А с него умира и туризма. Бизнесмен предприемач е този, който предугажда и сътворява бъдещето. Който се пренасочва най-бързо към бъдещите нужди на хората. Довчера хората искаха хотели и кръчми, но утре няма да е така, ще искат нещо друга и хотелите и кръчмите утре ще са излични. Утре хората ще искат здравословна храна, ще искат смутита вместо водка и уиски. Ще искат веганско мехю вместо пържоли, кебапчета и пържени картофи.
Тези, които стоят и чакат държавата да се погрижи за тях, не са бизнесмени, това са просяци и мошеници.
13:05 30.04.2022
40 дядото
13:08 30.04.2022
41 Ами да
13:13 30.04.2022
42 чико
13:14 30.04.2022
43 костов
13:35 30.04.2022
44 Херо
17:35 30.04.2022
45 Далаверчо
15:39 01.05.2022