Рафинерията в Бургас се нуждае от година и половина - две, за да направи необходимите технологични промени за работа без руски петрол. Ако през това време България спре вноса от Русия, няма да има откъде да се снабдим с необходимото ни количество гориво.
Това заяви в "Денят започва" Светослав Бенчев от Българска петролна и газова асоциация. Той допълни, че към момента руският петрол в рафинерията в Бургас е около 45%-50-% от суровината, която се преработва там. Ако това количеството намалее още обаче, рафинерията ще трябва да спре работа.
"В момента рафинерията не може да работи без руски петрол. Ако сега се спре вносът, няма да има с какво да работи рафинерията. За да бъдат направени необходимите технологични промени и да премине изцяло на друг петрол, най-вероятно ще трябва рафинерията да спре за известно време. Това е нормално, случва се при всички рафинерии. Но ако рафинерията спре сега - без необходимия запас от нефтопродукти, това ще се отрази сериозно у нас. Никой от съседните пазари няма да може да запълни липсващите количества. Така че тогава няма да си говорим за цена на горивата, а за това има ли такъв продукт." - каза Бенчев.
Той призова правителството да не отстъпва от позицията България да бъде сред страните-изключения за петролното ембарго на Русия, защото в противен случай е застрашена икономиката на страната. Според Бенчев България има аргумент да изисква това, защото излазът на едно "затворено" море като Черно море не осигурява същите логистични предимства като излаза на Средиземно море.
"Имаме особеността, че нямаме излаз на Средиземно море, за разлика от държавите, които най-много настояват за петролно ембарго, а сме с едно пристанище на затворено море и доставките зависят от властите в Турция и метеорологичните условия на Босфора. Сега корабите идват от 400 км и курсовете им са планирани. През Босфора ще е по-трудно – едно затваряне на прохода и забавяне на кораб, значи затваряне на рафинерията, защото тя няма да има какво да преработва. За да мислим за сериозна енергийна независимост, трябва тръбопровод Бургас-Александруполис, за да може да се доставя нефт от Средиземно море." - изтъкна той.
За последния месец дизелът у нас е поскъпнал с 4%, а бензинът - с 1,5% - 2%.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Бамби
Коментиран от #5, #10
09:10 09.05.2022
2 гост
09:10 09.05.2022
3 Теле
09:11 09.05.2022
4 Българин
09:15 09.05.2022
5 СМЕШНИЦИ ФАШИСТИ
До коментар #1 от "Бамби":
АМЕРИКА НА 9000 КМ РУСИЯ НА 500КМ ЩЕ ЯДЕТЕ ХУРКАТА.09:17 09.05.2022
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Киро Петрола
А иначе българска му работа. Докато изхарчат парите тез технологични промени пак ще опрат до вноса на руски петрол. Още пари и още време.
Казано по нашенски - минимум 4 години бензин и дизел с цистерни от "европътъ", а останалите производители които зависят от преработването на петрол - фалит.
09:20 09.05.2022
8 Ами ...
09:21 09.05.2022
9 Абе аз
Коментиран от #14
09:22 09.05.2022
10 Ами ...
До коментар #1 от "Бамби":
С две думи - това ни внушават. 😀09:24 09.05.2022
11 колхозници
09:24 09.05.2022
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Бургас
09:26 09.05.2022
14 Българин
До коментар #9 от "Абе аз":
Кое не ти е ясно?На Путин му трябват пари за войната.Задунайците ще плащат.09:33 09.05.2022
15 Тор
09:33 09.05.2022
16 КОНФУЦИЙ ОТ КСАНТИ☝
ТЕ ТАКА И С ВАРЕЛИТЕ С НЕФТ ДО НЕФТО ХИМ 👍
09:34 09.05.2022
17 Пеям
09:35 09.05.2022
18 Как се обръщат нещата
09:38 09.05.2022
19 Бандера
Коментиран от #24
09:41 09.05.2022
20 Гост
09:46 09.05.2022
21 3232323232
09:48 09.05.2022
22 Иване кажи си
09:49 09.05.2022
23 ужас
09:52 09.05.2022
24 Киро Вносителя
До коментар #19 от "Бандера":
То ако беше само бензин и дизел..."Известно е, че барел масло има капацитет от 150 литра. Този барел за петрол може да произведе до 75 литра бензин. Останалата част от тази цев се използва за производство на стотици ежедневни продукти. Някои от най-често срещаните са мастила, лак за нокти, врати, пасти за зъби, телефони, фотоапарати, пластмаси, детергенти, антисептици и оцветители."
Мога да ти снимам и учебниците ми, какво и как се получава, но надали ще разбереш езика на който са написани. Тъй че - гугъл. Това по-горе е само кратка справка
Коментиран от #34
09:53 09.05.2022
25 Истината
Коментиран от #31
10:00 09.05.2022
26 САТЪРА НА ХАНА
...
ПО РУСКА ТРЪБА В НОВОРОСИЙСК И ОТ ТАМ С ТАНКЕРИТЕ :)
10:00 09.05.2022
27 САТЪРА НА ХАНА
НЕФТОПРОВОДА БУРГАС - АЛЕКСАНДРОПУЛИС
....
КОЙТО МОЖЕШЕ ДА РАБОТИ В ДВЕ ПОСОКИ
... ОТ БУРГАС КЪМ АЛЕКСАНДРОПУЛИС .
, И ОТ АЛЕКСАНДРОПУЛИС КЪМ БУРГАС
Коментиран от #30
10:02 09.05.2022
28 Българин
2022 - 9% електрически коли
2023- 18% електрически коли
2024 - 40% електрики
2025 -смърт на бюджета на паразитна Русия, с Путин или без него.
10:05 09.05.2022
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 ЧИЧО СТАМАТ
До коментар #27 от "САТЪРА НА ХАНА":
Този тръбопровод бе закопан под диктовката на братята ни от САЩ.12:05 09.05.2022
31 ЧИЧО СТАМАТ
До коментар #25 от "Истината":
ЛУКОЙЛ преработва около 6 мил.тона нефт на година.Това прави 60 танкера по 100 000 т годишно по два курса на танкер(пълен- празен)Сам можеш да прецениш дали пролива и Турция може да поеме такъв трафик,Коментиран от #32
12:17 09.05.2022
32 Ами ...
До коментар #31 от "ЧИЧО СТАМАТ":
Страшен трафик. На три дни по един кораб. Направо задръстване ще стане. 😀 Само за сравнение: през 2007г. през Босфора са преминали 106 000 кораба. За първо полугодие на 2015 г., трафика е намалял 24 000 кораба, от които 4500 танкера. 😀12:40 09.05.2022
33 Изход
13:36 09.05.2022
34 Пешо Химика
До коментар #24 от "Киро Вносителя":
Гугъл дава тея цифри, но "умните" руснаци затвориха всичко и остана една мижава рафинерийка за горива от целия нефтопреработващ комплекс. А държавата проспа всичко, както винаги.19:49 09.05.2022
35 Честито да е
10:48 10.05.2022