Влакът, който се блъсна с камион близо до село Гара Орешец вчера, се е движил с допустимата скорост. Това казват експертите и следователите. При инцидента загинаха двамата машинисти и шофьорът на камиона, а трима пътници бяха ранени.
Бързият влак от Видин връхлита камион, натоварен с инертни материали, на жп-прелез със звукова и светлинна сигнализация. Мястото е на около километър от Гара Орешец.
Камионът идва от завой и стъпва на жп прелеза. Видимостта е била намалена заради храстите и ударът е бил неизбежен.
Машинистите опитват да спрат влака, но е било твърде късно и загиват на място. В сблъсъка умира и шофьорът на камиона.
Звуковата и светлинна сигнализация към момента работят, но дали по време на инцидента по-рано са се задействали, ще стане ясно по-късно.
В композицията е имало 52-ма пътници.
На място загиват машинистите – на 47 и 57 години, както и шофьорът на камиона – на 44. Районът все още е отцепен, а огледът се извършва от представители на Националния борд за разследване на транспортни произшествия, както и от Националното следствие.
Тепърва ще се установява дали към момента на инцидента светлинната и звуковата сигнализация на прелеза се е задействала.
„Първият вагон, вследствие на удара и на динамичните отклонения е дерайлирал с двете талиги. Локомотивът не е дерайлирал“, обясни инж. Бойчо Скробански от Националния борд за разследване на транспортни произшествия.
„По разпореждане на директора на Националната следствена служба е възложено екипът незабавно да започне всички действия по разследването – огледните действия, събиране на всички доказателства, възможно всички, за да може въз основа на тях впоследствие да се назначат експертизи и да се изяснят редица важни обстоятелства – касае ли се за човешка грешка, за някаква техническа неизправност“, заяви Иван Тренчев, следовател в НСС.
Пътниците от влака са извозени с автобус до съседна гара. Само трима от тях са пострадали леко.
„Един мъж на 61 години с травма на гръден кош, съмнения за счупени ребра, и една жена, която отказа помощ, с травма на долната устна, ударени при спирането на влака в масичката“, обясни д-р Илкова, ЦСМП-Видин.
Огледите продължават и в момента. Движението на влакове от и за Видин е преустановено.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 очевидец
Коментиран от #2
07:55 08.06.2022
2 филанкишията
До коментар #1 от "очевидец":
Аз съм от селото на 60 години и този прелез съществува от както се помня от двете страни на линията има лозя , така ,че не пишете глупости.Коментиран от #3, #5
08:05 08.06.2022
3 Капитализъм
До коментар #2 от "филанкишията":
... в действие!!! 35 години безотговорност!!!08:11 08.06.2022
4 цирк за срам и ужас
Коментиран от #11, #12
08:16 08.06.2022
5 456
До коментар #2 от "филанкишията":
Казват, че имало светлина и звукова сигнализация. Можете ли да кажете, дали работят. Не познавам мястото, но не мога да го възприема, че при работеща сигнализация шофьора на камиона ще тръгне да преминава.Коментиран от #9
08:21 08.06.2022
6 бай Гъдю
08:26 08.06.2022
7 Комунист
Коментиран от #8
08:28 08.06.2022
8 Кози
До коментар #7 от "Комунист":
По бай тошово време само от гара орешец щяха да чуят за инцидента08:46 08.06.2022
9 Без име.
До коментар #5 от "456":
Това е Северозапад, Баце! Звукът и светлината тук са само шоу. Ефективна бариера е плътно бетонно заграждение.09:44 08.06.2022
10 Истината
Това е основната причина за катастрофата.При наличие на завой и непочистени храсти поне на 500 метра от двете страни на прелеза няма как да има видимост и да не стане катастрофа.
Другата причина е да не чуе шофьора звуковия сигнал за предупреждение е повредени шумозаглушители на аспусите на болшинството товарни автомобили поради липса на контрол.
Това е истината!
10:36 08.06.2022
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 ЬЬЬЬЬЬЬЬЬЬЬЬЬььь
До коментар #4 от "цирк за срам и ужас":
Как се справят на запад с недисциплинираните шофьори? А интересували ги с каква скорост се движи влака по ЖПлинията?10:41 08.06.2022
13 Павел пенев
11:12 08.06.2022
14 Шофьор
11:30 08.06.2022