Last news in Fakti

21 Юни, 2022 07:08 9 681 32

София сменя хартиения билет с e-талони за 30 и 60 минути

  • софия-
  • билет-
  • градски транспорт

Столичният общински съвет се готви да премахне опцията за 10 пътувания срещу 12 лв.

София сменя хартиения билет с e-талони за 30 и 60 минути - 1
Снимка: БГНЕС

След многомесечно чакане и дълги дискусии Столична община най-после представи окончателното си предложение за нови тарифи на билетите и картите за градския транспорт в София. Докладът е качен за обществено обсъждане на сайта на общината. До 17 юли граждани и организации могат да дават мнения и предложения по него. Управляващите от ГЕРБ защитиха изработването на предложените тарифи с вече функциониращата система за електронно таксуване в обществения превоз на столицата, която тръгна през май м. г.

След приемането на промените в ресорната наредба, което се очаква да стане след лятната ваканция на Столичния общински съвет, Центърът за градска мобилност (ЦГМ) ще започне да продава билети за време на електронен носител. Те ще заменят хартиения билет, който ще остане да се продава в редки случаи.

С новите е-билети ще може да се комбинира пътуване с автобус, трамвай, тролейбус и метро. По-краткосрочният билет ще струва колкото и сегашния хартиен талон - 1,60 лв., и ще е с валидност 30 минути. От общината вече нееднократно поясниха, че с този билет пътникът ще може да се вози и на друго превозно средство след изтичането на половин час, ако регистрацията в него е направена до 29-ата минута. Другият билет за време ще е валиден 60 минути и ще струва 2,20 лв. С него също ще може да се пътува повече от веднъж, ако регистрацията е до 59-ата минута.

След влизането в сила на новата тарифна политика от шофьора на автобуса или от ватмана пак ще може да се купува хартиен билет, но той вече ще струва 2 лв. С него няма да може да се сменя превозното средство. При същите условия хартиени билети ще се продават и на касите в метрото.

В същото време управляващите в София се готвят да премахнат талоните за 10 пътувания в наземния градски транспорт и пластиките за метрото, които сега струват 12 лв. Аргументът е, че в момента превозните документи са твърде много видове. Втората цел е пътниците да бъдат стимулирани да си купуват по-дългосрочни карти. Така на практика обаче общинарите ще ударят по джоба хората, които ползват обществения превоз по-рядко и в по-непредвидени случаи, но които също разчитат на него.

Данните на ЦГМ са, че през 2019 и 2020 г. с талони и с карти за десет пътувания са се придвижвали около 10% от пасажерите в София. От финалното предложение, качено за обсъждане, личи, че ГЕРБ са се отказали от идеята да заменят тези талони с нови електронни за време - за 20 пътувания с възможност за прекачвания в рамките на 30 мин. - с цена 30 лв., или с 20 пътувания в рамките на 60 мин. - с цена 40 лв. Според ЦГМ новите тарифи при краткосрочните превозни документи ще донесат допълнителни приходи на дружеството в размер на 8,5 млн. лв.

При абонаментните карти управляващите в София се готвят да запазят цената на едногодишните персонални и анонимни карти - съответно 365 и 600 лв. Запазва се и стойността на едномесечната персонализирана карта за всички линии - 50 лв. Неперсонализираната обаче ще поскъпне и от 60 лв. ще стане 70 лв. Столична община се готви да въведе и годишна карта за младежи до 26 г., която ще струва 200 лв.

Запазва се цената на дневната карта, както и на дневната карта с агрегация (три и повече плащания с банкова карта или смартфон в градския транспорт в рамките на един ден) - 4 лв. Предвижда се въвеждането и на 24-часова карта, която ще струва 6 лв. От досега съществуващите карти се предвижда премахването на месечната за една линия от наземния транспорт, която струва 28 лв.

Изчисленията на ЦГМ са, че промените в различните модификации и в цените на транспортните карти ще вкарат допълнително 6 млн. лв. в бюджета на дружеството от тези по редовна тарифа и още 6,5 млн. лв. от картите на преференциални цени. Общият очакван финансов ефект за ЦГМ от сбора на краткосрочни и дългосрочни превозни документи ще бъде над 21 млн. лв. на година, изчисляват от фирмата.


Поставете оценка:
Оценка 1.5 от 29 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Последния Софиянец

    79 3 Отговор
    На ромите никой не смее да иска билети.

    Коментиран от #29

  • 5 Бегай бе

    73 1 Отговор
    Какви 30 и 60 минути. Като се кача с трамвай 11 от кв. Свобода до Княжево е над 60 минути а с автомобил е 30. С този бавен транспорт какви са тези измислени карти. Дори и спирките да са ми в близост и до двете точки е стар и бавен транспорта.

    Коментиран от #12

  • 6 Тъпотия.

    56 0 Отговор
    Просто вдигат цените. Вече е сложно да ползваш градски транспорт. Кола не карам, остават ми краката, ама донякъде. Да речем до 10 километра през проходим терен и ако разполагам с време,което е рядкост.
  • 7 Дамаджони уокър

    55 0 Отговор
    С тези задръствания не ми е ясно как ще се получи този номер.По-добре си кажете, ще увеличите цената на билетчето.Нали знаете,че ние не сме толкова тъпи колкото изглеждаме.Но щом Ленчето вчера каза да се увеличи цената на билета трябва да я слушате защото не се знае какво може да ви се случи.
  • 8 Гост

    25 9 Отговор

    До коментар #3 от "САТЪРА НА ХАНА":

    Мхм тя София ше цъфне ако почнат тия дето уж тука живеят да си плащат тук данъците а не в Тутракан .. Ами приходящите които идват от 100-150 км да работят тука ползват пътища мрънкат ама не плащат . И до тук с твоето София е на гърба на другите!

    Коментиран от #15, #16, #17

  • 9 Някой си

    46 0 Отговор
    Като всичко българско и тук ни чакат големи изненади..... особено с 29-та минута......
    Само стойте та гледайте!

    Коментиран от #31

  • 10 УУУУУ

    39 1 Отговор
    ПРИЗОВАВАМ ВСИЧКИ НА ПРОТЕСТ СРЕЩУ ТОВА НЕЗАВИСИМО ОТ ПАРТИЙНА ПРИНАДЛЕЖНОСТ!!! ПАРЕ ЗА ЛЕБ НЕМА ОНИ ЧЕ МИ ДИГАТ ТРАНСПОРТО!! АЙ У ЛЕВО!!
  • 11 Пешо

    35 0 Отговор

    До коментар #1 от "Е много":

    Нищо няма да получат. Едни живеят като на кино за сметка на другите. Така е откаккто свят светува.
  • 12 Пешо

    43 0 Отговор

    До коментар #5 от "Бегай бе":

    Да не говорим , че по 20мин се чака транспорт
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Защо

    48 1 Отговор
    Защо ще махат сините пластики? Ползвам само метро и то рядко, за чий ми е да си купувам месечна/годишна карта?
  • 15 Пешо

    16 1 Отговор

    До коментар #8 от "Гост":

    Какво имаш предвид за данъците?


    Местен Данък се плаща за сграда и кола. Като нямат жилище , а са на кварти какъв местен данък да плащат?!

    Коментиран от #26

  • 16 Гошо

    20 2 Отговор

    До коментар #8 от "Гост":

    Ми те тез от Тутракан, дето уж тука живеят са под наем в ,,твоите"имоти и данъка е за твоя сметка
    Ууууеееее алчно племе,само за далавера мисли
    НАП ако ви почне половината рентиери ще изгорят
  • 17 Пешо

    23 2 Отговор

    До коментар #8 от "Гост":

    В софия пари има.... ама се управлява некадърно с ремонти на ремонтите и т.н.

    Саниране... по престъпен начин... гледаш един саниран блок... и оак разлучни дограми.. оак разхвърляни климатици.. пак една тераса така другата иначе... кофти ни е матряла.
  • 18 бл.134 в Zап. парк

    24 2 Отговор
    А бе , направете билета 5 лева .Да има за 3-пъти в годината увеличение на заплати , ваучери , безплатна почивка в 4 звездени хотели по черноморието , къщи в Драгалевци за мениджърите ...
  • 19 хмм

    23 1 Отговор
    И защо да няма е-билет за цял ден като в Лондон?
    30 минутен билет е пълна глупост.
    По-скоро двучасов билет ще свърши работа на хората.
  • 20 Истината

    16 2 Отговор
    Снимката с автобусния перфоратор точно показва, че 33 години демокрация за България, София все още живее при социалистическите облаги. Това се отнася и за огромния годишен бюджет отпускан от държавата, допълнителните дотации за топлофикация София и транспорт. Пари от Европа за развитие на регионите, до този момент България използва за развитие само един регион - градът София.
  • 21 Хахо

    27 0 Отговор
    Решили са да дадат на някоя наша гербаджийска фирма милиони да прави е-талони. Това е цялата работа. То градския транспорт на Фандъчката ще фалира, тя се занимава с глупости
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 30 минути

    26 0 Отговор
    е пълен абсурд. Да задължат всички общинари да пътуват само с такива билети.
  • 24 ПКП

    8 2 Отговор
    Оди пеш бе, оди пеш....
  • 25 23241

    19 0 Отговор
    Билетите ТРЯБВА да бъдат за РАЗСТОЯНИЕ, както е в Лондон и в много други европейски градове!!! Иначе е чист пладнешки обир. Разписание НЕ СЕ спазва, транспортът ни е много нередовен и НИКОЙ НЕ МОЖЕ да ни гарантира, че за това време билетът ти няма да изтече в канала. Тогава какво правим? Та нито за 30, нито за 60 мин., а и нито за 2 часа е рентабилно за населението. РАЗСТОЯНИЕТО трябва да бъде определящо! С нередовен и бавен транспорт не се гони време, а трябва да е разстояние! Но как ще се обират гражданите тогава ?
  • 26 89251

    3 4 Отговор

    До коментар #15 от "Пешо":

    Да плащат такса смет, тук живеят, тук изхвърлят боклука, а таксата си я плащат по родните места. Елементарно е, такса смет трябва да се плаща от ползващите имота. Така е справедливо.
  • 27 Госあ

    12 0 Отговор
    Честито, билета става 2,20 ! Кой пътува 30 мин с градския в София ?
  • 28 Госあ

    12 0 Отговор

    До коментар #22 от "Гост":

    Трябва да има бити общински съветници, а не контроли. Тия просто си вършат работата.
  • 29 ян бибиян

    3 0 Отговор

    До коментар #4 от "Последния Софиянец":

    Специфичните аромати които отделят, те инхалират незабравимо!
  • 30 Солсбъри

    11 0 Отговор
    И защо ще махат картата за една линия - аз такава ползвам от години, нямам нужда от прекачване?! Много били документите! Ами всичко се програмира, но некадърници алчни само за крадене и усложняване на нещата мислят!
  • 31 Редовен, но вече тц

    13 0 Отговор

    До коментар #9 от "Някой си":

    Абсолютно съгласен.
    Каца ти контрольор, а точно тогава става "системна грешка" и "няма как, длъжни сме да ви глобим".
    Вече два пъти ми се случва с електронен билет през смартфон.
    Два пъти ми се случва такива "технически грешки".
    И единия път ме глобиха само, защото имаше и полиция.
    На втория си тръгнах и ченгетата не казаха нищо, защото няма и какво.
    Другият гениален трик, за изобретяването на който някви палячовци гаранция са се потупвали по раменете в ЦГМ е, че не можеш да си купиш повече от 1 билет за пътуване за 1,60 в рамките на деня.
    Причината е ясна - за да си вземеш карта за 4 кинта, която може и изобщо да не ти трябва

    А свинщината с не - хартиените билети се прави, защото сегашните лесно се дават на друг пътник.
    И ЦГМ не може да събере достатъчно за яхтата на някого.
    И тогава разни кресла започват да се клатят 🙂
  • 32 бббббеее

    7 0 Отговор
    Защо да е просто като може да е сложно? И ще е така докато разни кубинци ще ни определят житието-битието!
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове