Прокуратурата да възлага експертизи за състоянието на пътя при всяка катастрофа със смъртен случай. А ако се окаже, че състоянието на пътя е предпоставка за инцидент, да се търси отговорност от стопаните на съоръжението. За това настояват от Института за пътна безопасност.
В "Денят започва" Богдан Милчев от Института за пътна безопасност заяви, че вече има проведени срещи по този въпрос със служебния министър на вътрешните работи Иван Демерджиев и главния прокурор Иван Гешев и че идеята среща разбиране.
"При всеки случай със смърт на пътя трябва да има експертизи как пътят е повлиял за грешка на шофьорите. Само тогава собственикът на пътя ще има страх от наказателна репресия и той по естествен път ще започне да поддържа пътя така, че да не е предпоставка за катастрофи.", заяви Милчев.
В България собствениците на пътищата и улиците в урбанизираните части на страната са общините, а извън тях - Агенция "Пътна инфраструктура".
От Института за пътна безопасност оцениха положително новата инициатива на МВР за линеен контрол на движението. Според Богдан Милчев обаче, служебният вътрешен министър Иван Демерджиев среща вътрешна съпротива в КАТ, която в някои случаи стига до саботаж.
"Политическата нестабилност у нас деморализира пътните полицаи, тъй като има много силно политическо влияние в професионалното ръководство. Ето, Демерджиев вчера обявява акцията за линеен контрол и началниците на двете му най-големи дирекции в "Пътна полиция" излизат в отпуск за 20 дни. Те саботират намеренията му.", смята Милчев.
Според Руслан Вуцов липсва координация между институциите, отговорни за пътната безопасност, а работата на Агенция "Пътна инфраструктура" трябва да е по-прозрачна, за да няма предпоставки за корупция.
"Държавната агенция за безопасност на движението не може да накара Аганция "Пътна инфраструктура" да упражни контрол върху фирмите, поддържащи пътищата и пътната маркировка, да си свършат работата.", изтъкна той.
От Института за пътна безопасност настояват МРРБ да направи публични всички поръчки, които Агенция "Пътна инфраструктура" възлага на фирми за поддръжката на пътищата. Само така, според експертите, ще се постигне самоконтрол на системата за поддръжка на пътищата.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Хах
15:16 21.08.2022
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Сатана Z
Z
15:17 21.08.2022
4 Да ама не
15:18 21.08.2022
5 Хора разни
15:19 21.08.2022
6 обективен
15:20 21.08.2022
7 антрашпиц
15:21 21.08.2022
8 чушки
15:23 21.08.2022
9 Агата Кристи
И да се заличи термина : "Не съобразена скорост с пътните условия".
Условията по пътищата винаги трябва да са за нормално каране, а не за слаломи.!!!
15:24 21.08.2022
10 Аве
15:30 21.08.2022
11 ТаУмВзе
15:46 21.08.2022
12 Последствия
15:55 21.08.2022
13 Попов
15:57 21.08.2022
14 незнайко
Коментиран от #17, #18
16:04 21.08.2022
15 Някой
16:39 21.08.2022
16 Българка
16:49 21.08.2022
17 Българка
До коментар #14 от "незнайко":
А да коментиращ за десетките загинали и пострадали на пътя-убиец край Своге?16:51 21.08.2022
18 И какво те учудва
До коментар #14 от "незнайко":
Я виж статистиката, има точно определени места, където се случват масово ПТП-та! Или според теб точно там, всички карат еди как си!16:59 21.08.2022
19 България
17:34 21.08.2022