Last news in Fakti

13 Октомври, 2022 22:20 1 840 10

Строителният надзор: Нарушения при строителството на АМ „Тракия“ няма

  • нарушения-
  • строителство-
  • ам тракия

Според проверките, извършени през миналата седмица, държавата е ощетена с около 15% от материалите, които е трябвало да бъдат вложени в строителството

Строителният надзор: Нарушения при строителството на АМ „Тракия“ няма - 1

Нарушения в строителството на магистрала "Тракия" няма. Това твърдят строителите и надзора на участъка от Стара Загора до Ямбол, за който вчера служебните министри Иван Шишков и Иван Демерджиев посочиха, че са вложени по-малко материали от изискванията.

С около 40 млн. лв. е ощетена държавата при строителството на АМ „Тракия“ в района от Стара Загора до Нова Загора и от Нова Загора до Ямбол. Това бе заключението след проверка на регионалното министерство и на Министерството на вътрешните работи. Според проверките, извършени през миналата седмица, държавата е ощетена с около 15% от материалите, които е трябвало да бъдат вложени в строителството.

Фирмите, които контролират изпълнението обекта, и тези, които са го строили обаче отричат да са спестявани каквито и да било материали по темата.

bTV отправи запиване до фирмите строили тази част. Гръцката „Актор", работила по лот 3, все още запазва мълчание. Изпълнителят на лот 2 – „Трейс Груп“, излезе със становище, че отсечката е завършена преди 10 г. и не се поддържа.

Лот 2 на АМ „Тракия“ е най-проверяваният строителен обект в България. Извършени са 140 проверки. През 2011 г. и 2014 г. представители на Европейската комисия са правили проверки, както по време на изпълнението на обекти по ОП „Транспорт“, част от които е АМ „Тракия – лот 2, 3 и 4“, така също и при изготвяне на одитния доклад след завършването на строителството – не са констатирани никакви нередности и несъответствия.

От фирмата, упражнявала надзор на отсечката между Стара Загора и Нова Загора, дори смятат да съдят министрите Шишков и Демерджиев. Твърдят, че нагъванията се получават от претоварване на камионите.
Пътните експерти сочат, че българските изисквания са ниски и позволяват напълно законно да се влага до 10% по-малко материал в асфалтовата настилка.

До дни се очакват и лабораторни изследвания дали е вложен качествен материал в магистрала „Тракия“.


Поставете оценка:
Оценка 2.2 от 17 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Мда

    13 2 Отговор
    Проверяващите в затвора, щом са ги прикривали!
  • 2 Оня с мисирките

    16 2 Отговор
    Някой здраво са си топили човките в меда и сега казват на бялото черно
    ама ще дойде видов ден.
  • 3 Грозд-ан

    13 2 Отговор
    Още утре отивам при шефа и му казвам че ще работя 10% по-малко, щото по закон можело, ама той да си ми плаща както сме се разбрали.
  • 4 Госあ

    14 1 Отговор
    Така е 💁 Както каза един архитект, закона за пътищата в България е променен, така че могат да се ползват до 15% по малко материали от стандартите. Всичко е съвсем законно. Всички би трябвало да са наясно кои са променили закона, но възниква друго въпросче, за колко материали е платено от държавния бюджет и на каква цена и колко са вложени ?
  • 5 Тотьо

    2 1 Отговор
    М да стисни- пусни.
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Ето сметките

    3 0 Отговор
    10% за камъни. 10%за асфалт. 10%за работа. До тук са 30%. От тук всеки може да добави още %.
  • 8 Рошко

    3 0 Отговор
    Аз от проверки, нищо дго и не очаквсм защото знам че всичко е точно за какво крадене и пестене говорите тука. Питайте онези с хотелите
  • 9 СЗО

    0 0 Отговор
    Хахаха, пИрфектна е!
  • 10 СЗО

    1 0 Отговор
    А Хемус кога? Или няма магистрала, няма проблем.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове