Засега е добре да не говорим за поевтиняване на парното, защото достатъчно дълго време говорехме за поскъпване. В момента цените на газа се успокояват, но все още не са стигнали нивата, на които са смятани цените на топлофикациите.
Това каза в студиото на Euronews Bulgaria председателят на Асоциацията на топлофикационните дружества Кремен Георгиев.
Към момента няма условия както за поевтиняване на цената на топлинната енергия, така и за увеличаване.
Ако горивото поскъпне, на топлофикациите ще им бъде много трудно, както беше и предишния сезон. Натрупаха недовзет приход, който беше взет предвид при определяне на новите цени. Но ако цените се задържат такива няма да има проблем, защото са доста близки до прогнозните цени.
Заради паниката, че може да няма газ, нищо чудно да се осигури повече газ, отколкото ни е необходим, в което няма нищо лошо. Нямаме притеснение за това.
Все още най-ефективно по отношение на цени е централното отопление. Разликата с отоплението на ток вече е по-малка, но все пак е най-ефективното.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Някой
08:30 17.11.2022
2 Красимир Петров
Коментиран от #16
08:32 17.11.2022
3 един
08:36 17.11.2022
4 Б.Делчева
08:37 17.11.2022
5 Иван Асен
08:39 17.11.2022
6 Oщe в учeбникa
08:46 17.11.2022
7 Тoплиннaтa мoщнocт
08:48 17.11.2022
8 Хурка
хранилка са всички партии,наши хора
и кой знае още кой.От 50 лв,за мощност,
станаха-350.А тръбите са си мой...
Бършеме на костовия едно миризливо
нещо,а той пише книги за истината.
08:48 17.11.2022
9 Хасковски каунь
щото го плащат тия дето нямат парно.
08:49 17.11.2022
10 Българин
08:53 17.11.2022
11 Миризлив пор
Коментиран от #14, #17
08:58 17.11.2022
12 Потребител
08:59 17.11.2022
13 5577
Коментиран от #15
09:00 17.11.2022
14 Потребител
До коментар #11 от "Миризлив пор":
Не лъжи хората. Със ток е по евтино. Във всяка стая съм сложил маслен радиатор. Като се стопли стаята го изключвам и не харчи ток. После пак включвам и така. Беше някога парното евтино. Сега е скъпо.Коментиран от #24
09:03 17.11.2022
15 Потребител
До коментар #13 от "5577":
Никакъв климатик, никакво парно. Само маслен радиатор и това е спасението за масовия гражданин със скромни доходи. Другото е приказки.09:06 17.11.2022
16 Потребител
До коментар #2 от "Красимир Петров":
Да, на ток съм и отделно плащам 100 лева за сградна инсталация, студените месеци. Не ползвам парното!. Яко дране.Коментиран от #20, #21
09:11 17.11.2022
17 Отпадна топлина
До коментар #11 от "Миризлив пор":
има във всяка ТЕЦ и АЕЦ, не случайно КПД на ТЕЦ е около 35-40%, а на АЕЦ 33%. Топлинната мощност на един реактор от АЕЦ "Козлодуй" е 3000МВт, електрическата 1000МВт., а 2000МВт топлят жабите и рибите в Дунав. На София ѝ трябва един ТЕЦ/АЕЦ като козлодуйския за да имат евтино парно.09:20 17.11.2022
18 топлофикацията
Парно - 100лв.
Еко Такса - 150лв.
Мощности Такса - 250лв.
Преносна Такса - 300лв.
Такса Такса - 50лв.
Такса, що пък не - 20лв.
Сградна инсталация такса - 50лв.
Дреме им такса - 35лв.
Такса Пропаганда - 24.99лв.
Такса на шефа белото - 140лв.
Чук сме народе.
09:29 17.11.2022
19 Читател
Коментиран от #31
09:37 17.11.2022
20 Електрическата енергия
До коментар #16 от "Потребител":
не е най-евтина, но е най-ефективна и гъвкава. Няколко примера: докато си в кухнята и готвиш тя се отоплява от котлоните ,фурната и другите уреди там - за какво ти е в кухнята парен радиатор да ти се развалят манджите ако са на масата. В хола гледаш телевизия до масления радиатор и го слагаш там където ти е удобно. В спалнята можеш да си сложиш елекрическо одеало което черпи ток колкото една крушка и да спиш без отопление(здравословно е). В банята си пускаш една печка 2000Вт само докато се къпеш от бойлера затоплен с нощна енергия.Коментиран от #30
09:38 17.11.2022
21 Мамул
До коментар #16 от "Потребител":
Да, ама почваш да отопляваш от 17 градуса. Без парно и сградна инсталация, ще почваш да отопляваш от 4-5 градуса.Коментиран от #22, #26
09:49 17.11.2022
22 Читател
До коментар #21 от "Мамул":
Прав си. Благодарение на сградната инсталация, от която идва и такса "сградна инсталация" - когато отсъстваме от жилището, и реално спирам електронните термовентили, то като се приберем след седмица или две - температурата в жилището ни е 15 градуса. Затова си плащам по 1 мегават сграда инсталация, без да се замисля :)09:55 17.11.2022
23 Аааа
10:42 17.11.2022
24 Читател
До коментар #14 от "Потребител":
При добра изолация - с каквото и да се топлиш, все ще е евтино. Но! Ако си с ТЕЦ, колкото и да ти е изолирано жилишето, ако сградата е като хамбар - плащаш дебели сметки заради калпавите си съседи.Коментиран от #27
11:24 17.11.2022
25 Керът
Само това като го прочетеш и, каквато и диплома да има този нарочен за експерт анонимник, трябва да му я вземат!
Началната аритметика се учи в първи и втори клас!
Коментиран от #28, #29
11:58 17.11.2022
26 Потребител
До коментар #21 от "Мамул":
По същия начин седи въпросът и маслените ел. радиатори монтирани във всяка стая. Като ги пусна и при тях има топло отделяне нали? Стените също поемат тази топлина и съседа щрака от дошлата съседна топлинка с пръсти. Пей сърце нали?20:47 17.11.2022
27 Потребител
До коментар #24 от "Читател":
Изолация, неизолазия все е тая. Отоплението на жилището с ток е по евтино от парното. Затова съм го спрял. Задължително обаче, използване на качествени маслени радиатори. Не и климатици.20:52 17.11.2022
28 Потребител
До коментар #25 от "Керът":
Това не е вярно. Ползвал съм парно и знам по джоба. С ток и маслени радиатори, далеч по евтино от парното. Не случайно скоро време нищо чудно да вдигнат цената на тока и тогава картинката ще е друга. Но засега е така.20:56 17.11.2022
29 Потребител
До коментар #25 от "Керът":
Извинявам се, сега разбрах контекста.20:58 17.11.2022
30 Потребител
До коментар #20 от "Електрическата енергия":
Е...., спрямо парното, отоплението с ток е по евтино. Ел, одеяло, Ел.възглавничка имам ги и при студ при лягане ги ползвам.21:01 17.11.2022
31 Потребител
До коментар #19 от "Читател":
При тия параметри, сметката ти е не е 300, а между 800-1200 лева. Това си платил Недей!Недей подвежда читателите.21:05 17.11.2022
32 ПРИПОМНЯНЕ
София. Европейската банка за възстановяване и развитие (ЕБВР) е кредитор на “Топлофикация - София”. Банката одобри заем през 2003 г. в размер на 30 млн. евро за дружеството, отпуснати на базата на гаранции, а не като концесия към частния сектор. Ние бяхме доста смутени от факта, че едва половината от отпуснатите средства бяха разпределени и бихме искали да видим един по-амбициозен план и приватизирането на компанията. Това каза в интервю за Агенция “Фокус” Хенри Ръсел, заместник-председател на ЕБВР. Той отбеляза, че както общината, така и Министерството на икономиката са постигнали съгласие за приватизирането на компанията и сега се работи върху средствата за постигането й.
“Убеден съм, че ще постигнем тази цел, доколкото съществува политическа воля за това. Ако съществува обща цел за отворен и прозрачен такъв процес за “Топлофикация - София” и ако съществува интерес към наемането на качествена консултация, която да спомогне за постигането на най-добрата цена за “Топлофикация - София”, тогава е възможно ЕБВР отново да участва във финансиране на дружеството”, обясни Хенри Ръсел.
Той допълни, че “Топлофикация - София” има големи дългове. “Ако се продаде в това си състояние, по всяка вероятност НЯМА ДА ИМА НИКАКВА СТОЙНОСТ. Така че финансовото преструктуриране на дружеството се налага. Лично аз мисля, че една висококачествена консултация е необходима, за да се постигне добро финансово преструктуриране, което да бъде
22:35 17.11.2022