1 Декември, 2022 16:05 906 8

Влаковете са все по-застрашени от нови свлачища

  • влакове-
  • застрашени-
  • свлачища

Красимир Папукчийски добави, че още при случая в Кресненското дефиле през 2018 г., когато падна огромна скална маса, е било възложено да се разработи мониторингова система за критичните участъци. По думите на Папукчийски системата е в напреднала фаза и след инцидента вчера е разпоредено да се стартира процедура за изграждането ѝ

Влаковете са все по-застрашени от нови свлачища - 1
Снимка: БГНЕС

„Постоянно се появяват нови свлачища, които не са давали индикации да бъдат проблемни зони. Това е така заради климатичните изменения“. Това коментира зам.-министърът на транспорта Красимир Папукчийски, който е бил и генерален директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ), съобщават от БНР.
По думите му участъкът до Христо Даново, където дерайлира влак заради паднала скала, е именно такъв. До момента зоната не е попадала в критичните.

„В района между Стара планина и Средна гора през последната година падат големи количества дъждове, който през предходни години не са били в такъв обем. Това води до ситуацията с влака и до наводненията в Карловските села“, обясни Папукчийски.

Той добави, че още при случая в Кресненското дефиле през 2018 г., когато падна огромна скална маса, е било възложено да се разработи мониторингова система за критичните участъци. По думите на Папукчийски системата е в напреднала фаза и след инцидента вчера е разпоредено да се стартира процедура за изграждането ѝ.

Системата няма да обхваща само участъците от дефилетата, но и изходите и входовете на тунелите, където също има опасности от свличане на земна и дървесна маси.

„Системата ще има възможността да комуникира както с гарите от двете страни, които обграждат участъците от двете страни така и с машинистите, които управляват влаковете“, каза Папукчийски и добави, че железопътната компания предприема всички мерки за обезопасяване на възможни инциденти с влакове.

Даде пример с участъка Септември – Пловдив, където е изградено съоръжение, което контролира състоянието на преминаващите влакове и при проблем в ходова част или разместване на товара ограничава скоростта му на движение.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 2 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Алфа шегаджия 🃏

    10 0 Отговор
    Изсякохте гората, сега ревете като вдовица на мафията, каквато всъщност сте
  • 2 жепеец

    5 2 Отговор
    Кога ще махнете пенсионерите от БДЖ които са на хранилка и ядът хляба на младите.Кога???
  • 3 Прокурор

    7 0 Отговор
    Не са виновни климатичните промени , А ТОВА, ЧЕ ЗЗ ГОДИНИ ПЪЛНО БЕЗХАБЕРИЕ ПО ОТНОШЕНИЕ ПОДДРЪЖКАТА НА ЖЕЛЕЗНИЯ ПЪТ И ПРИЛЕЖАЩИТЕ МУ ТЕРИТОРИИ!!!
  • 4 тоалетно хартиената бюлетина

    2 0 Отговор
    На кого.му дреме важно е партиите на крадците да са в парламента.
  • 5 Жп пенсионер

    4 0 Отговор
    През последните 20 - 30 години драстично съкратиха хората свързани непосредствено с поддържането на железния път. На кантонери, групи и участъци районите бяха удвоени и утроени. Някога имаше и охранители на слаби места, денонощно охраняващи проблемните места. Затова пък началниците станаха повече...
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 мооу

    3 0 Отговор
    Поддръжката е дадена на мангустасите и каквото е санирането, такъв е и железния път.
  • 8 някой

    5 0 Отговор
    Някога е имало длъжност- кантонер . Чиято работа е да била ежедневно да върви пешком по ЖП-линията от един участък , до друг . Да следи състоянието на на релсовият път , да сигнализира за потенциални опасности , надвиснали паднали камъни , дървета , тунелите идр. . Предвид масовите съкращения на щатове в БДЖ , ме съмнява да са останали такива.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол