Last news in Fakti

25 Януари, 2023 12:49 1 536 14

Започва реставрацията на моста на Кольо Фичето край гр. Бяла

  • мост-
  • колю фичето-
  • кольо фичето

Ремонтът се финансира по европейска програма

Започва реставрацията на моста на Кольо Фичето край гр. Бяла - 1
Снимка: Архив

Започна реставрацията на моста на Кольо Фичето край гр. Бяла. Каменният мост е построен преди над 150 години, а последният му ремонт е отпреди 100 години, когато при наводнение са отнесени част от колоните му.

Ремонтът се финансира по европейска програма, припомня БНТ.

Освен укрепване на съоръжението и изграждане на туристически център, който да информира посетителите на архитектурната забележителност, мостът ще бъде възстановен в цялостния му мащаб - така, както е изглеждал преди ремонта през 20-те години на 20 век.

Очаква се ремонтът да продължи около година.


Поставете оценка:
Оценка 4.9 от 10 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 да де

    23 0 Отговор
    Олеле дано след реставрацията не падне!

    Коментиран от #2

  • 2 Жена

    16 0 Отговор

    До коментар #1 от "да де":

    И да не откраднат парите
  • 3 Работниците

    16 0 Отговор
    да не са с квалификацията на ония от жълтите павета (:или направо са пренаети:)?
  • 4 Сила

    15 0 Отговор
    Ох котьоооооо😎😋😎, как ще се нагушка некоя гробарска фирмичка...... А моста беше до тука, кой го видел, видел.... след рАмонта със сигурност ще се срути
  • 5 Луд

    14 1 Отговор
    Тоя мост ще изкара още 400 години без да го пипат и не с кола а с камион ще мина по него без страх.Обаче след реставрацията ще си говорим пак.Дано откраднат парите без да го пипат.Ще е най-добре за него
  • 6 Пак ремонт след ремонта

    7 0 Отговор
    Сега, зимата ли започнаха ремонта?

    Коментиран от #9

  • 7 Никси

    5 0 Отговор
    от кога трябваше да го направите до сега , ами моста във Варна Аспаруховия кога ще се почва , или чакате да се срути и да даде доста жертви не дай боже , същевременно това трябва да са ви сегашните национални обекти и за двата моста ,а пари има но за ваз парите са по важни за изборите от колкото здравето и живота на хората , кво ли ви пука на ваз !!!
  • 8 Псевдоним

    4 0 Отговор
    Да се надяваме, че ще направят добра реставрация.
  • 9 Никси

    1 3 Отговор

    До коментар #6 от "Пак ремонт след ремонта":

    кво значение дали е зимата , аз съм присъствал в изграждане на Авто Магистрала и като позволяваше времето сме бачкали и зимата , защото гонеха срокове за нейното отваряне , къв е проблема ? ,играят се търгове за строежа , отпускат парите и фирмите започват да бачкат !!!.

    Коментиран от #10

  • 10 Проблемът е

    4 0 Отговор

    До коментар #9 от "Никси":

    че качеството става по-ниско. Тоя мост е на 150 години, това което сте строили дали ще изкара и 30 години ? Миналата година имаше скандал за ремонта на старинния мост в Дебелец. Бяха му нарушили автентичния вид. За тази работа трябват специалисти и фирми с опит в реставрацията. А като че ли партийно се избират някакви фирми които само рушат и крадат парите.

    Коментиран от #11, #12

  • 11 Никси

    1 0 Отговор

    До коментар #10 от "Проблемът е":

    да тука си напълно прав , ГБС-то бате Бойко ги потупваше по рамото и Симеон Пешев шефа им тогава , ние от Пътстрой най ниско платени и бачкахме като побъркани от тъмно до тъмно без командировъчни щото наще началници натегачи за неколко шекела, къде сме работили никога не сме се излагали , но ела сега да видиш на Струма където работеха ГБС та на който раьон е от преди язовир Дяково до моста на с. Блатино азсвалта е вече като йофка набръчкан , иначе ГБС главни изпълнители , нова техника се купуваше постоянно за тях , заплатите на тях космически и т. Н. , идваме една сутрин на работа на стоянката на Бобошево и гледаме като треснати с парен чук по главите 20 чисто нови червени Манове самосвали бяха докарали а на НАЗ Мерцедеси после ни взеха , ние от масло почнахме с Кразовете и Камази и като дойде г-н Цоло Вутов и като видя с кви строшляци сме дошли да правим магистрала се хвана за главата , взема се веднага нова техника и на НАЗ ама , важното беше качеството при наз преди количеството , наша фирма беше вече дъщерна на фирма Геотехмин , Геострой , Геотрейдинг , всичко зависи от правилните хора с правилните машини и изработката да я правиш от сърце дето се вика , не Тили е една работа по сърце , стани тогава аптекар или фурнаджия , а не само да отбиеш номера , защото по тези пътища утре всеки ще минава !!!.
  • 12 Никси

    1 0 Отговор

    До коментар #10 от "Проблемът е":

    и въпреки всичко , не можеше без да минат нещата с мушенгийства от страна на началствата , работех тогава с асвалто укладатора на първия лот (полагачката) верижен фьогел ,1900-2 ,на втория работех като шофьор на Пуми , Миксер 10м2 и Самосвал после , и по едно време гледам на монитора нивото спада на полагащия азсвалт и се обръщам към техника защо намалихте доле на апаратите нивото , а той каза че така ми наредили големите началници , следователно колко на километър нещо се сети какво стана после не искам да го казвам , но си беше баш така , а пари за вдигане на заплати и комъндировъчни все нямаше , бачкаи Ганьо прост до полуда и не мърмори много , да но ще дойде време когато безплатния персонал ще се свърши от към работническата класа , и въпреки всичко се стараехме да не разтуриме имиджа на фирмата , защото ни търсеха постоянно на голямо обекти , като Под Балкана , Бистрица Железница ,Делтахил в село Кладница , в София , на Летището правихме площадки и тем подобни неща и сега по магистралите вече Струма и Ботевград Мездра ;, !!!.
  • 13 Борислав

    3 0 Отговор
    Дано да не го реставрират като Жълтите павета пред парламента в София, че нищо няма да остане и от този мост!!!

    Коментиран от #14

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове