Започна реставрацията на моста на Кольо Фичето край гр. Бяла. Каменният мост е построен преди над 150 години, а последният му ремонт е отпреди 100 години, когато при наводнение са отнесени част от колоните му.
Ремонтът се финансира по европейска програма, припомня БНТ.
Освен укрепване на съоръжението и изграждане на туристически център, който да информира посетителите на архитектурната забележителност, мостът ще бъде възстановен в цялостния му мащаб - така, както е изглеждал преди ремонта през 20-те години на 20 век.
Очаква се ремонтът да продължи около година.
Поставете оценка:
Оценка 4.9 от 10 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 да де
Коментиран от #2
12:52 25.01.2023
2 Жена
До коментар #1 от "да де":
И да не откраднат парите12:54 25.01.2023
3 Работниците
12:55 25.01.2023
4 Сила
12:56 25.01.2023
5 Луд
13:08 25.01.2023
6 Пак ремонт след ремонта
Коментиран от #9
13:16 25.01.2023
7 Никси
13:18 25.01.2023
8 Псевдоним
13:20 25.01.2023
9 Никси
До коментар #6 от "Пак ремонт след ремонта":
кво значение дали е зимата , аз съм присъствал в изграждане на Авто Магистрала и като позволяваше времето сме бачкали и зимата , защото гонеха срокове за нейното отваряне , къв е проблема ? ,играят се търгове за строежа , отпускат парите и фирмите започват да бачкат !!!.Коментиран от #10
13:23 25.01.2023
10 Проблемът е
До коментар #9 от "Никси":
че качеството става по-ниско. Тоя мост е на 150 години, това което сте строили дали ще изкара и 30 години ? Миналата година имаше скандал за ремонта на старинния мост в Дебелец. Бяха му нарушили автентичния вид. За тази работа трябват специалисти и фирми с опит в реставрацията. А като че ли партийно се избират някакви фирми които само рушат и крадат парите.Коментиран от #11, #12
13:50 25.01.2023
11 Никси
До коментар #10 от "Проблемът е":
да тука си напълно прав , ГБС-то бате Бойко ги потупваше по рамото и Симеон Пешев шефа им тогава , ние от Пътстрой най ниско платени и бачкахме като побъркани от тъмно до тъмно без командировъчни щото наще началници натегачи за неколко шекела, къде сме работили никога не сме се излагали , но ела сега да видиш на Струма където работеха ГБС та на който раьон е от преди язовир Дяково до моста на с. Блатино азсвалта е вече като йофка набръчкан , иначе ГБС главни изпълнители , нова техника се купуваше постоянно за тях , заплатите на тях космически и т. Н. , идваме една сутрин на работа на стоянката на Бобошево и гледаме като треснати с парен чук по главите 20 чисто нови червени Манове самосвали бяха докарали а на НАЗ Мерцедеси после ни взеха , ние от масло почнахме с Кразовете и Камази и като дойде г-н Цоло Вутов и като видя с кви строшляци сме дошли да правим магистрала се хвана за главата , взема се веднага нова техника и на НАЗ ама , важното беше качеството при наз преди количеството , наша фирма беше вече дъщерна на фирма Геотехмин , Геострой , Геотрейдинг , всичко зависи от правилните хора с правилните машини и изработката да я правиш от сърце дето се вика , не Тили е една работа по сърце , стани тогава аптекар или фурнаджия , а не само да отбиеш номера , защото по тези пътища утре всеки ще минава !!!.15:30 25.01.2023
12 Никси
До коментар #10 от "Проблемът е":
и въпреки всичко , не можеше без да минат нещата с мушенгийства от страна на началствата , работех тогава с асвалто укладатора на първия лот (полагачката) верижен фьогел ,1900-2 ,на втория работех като шофьор на Пуми , Миксер 10м2 и Самосвал после , и по едно време гледам на монитора нивото спада на полагащия азсвалт и се обръщам към техника защо намалихте доле на апаратите нивото , а той каза че така ми наредили големите началници , следователно колко на километър нещо се сети какво стана после не искам да го казвам , но си беше баш така , а пари за вдигане на заплати и комъндировъчни все нямаше , бачкаи Ганьо прост до полуда и не мърмори много , да но ще дойде време когато безплатния персонал ще се свърши от към работническата класа , и въпреки всичко се стараехме да не разтуриме имиджа на фирмата , защото ни търсеха постоянно на голямо обекти , като Под Балкана , Бистрица Железница ,Делтахил в село Кладница , в София , на Летището правихме площадки и тем подобни неща и сега по магистралите вече Струма и Ботевград Мездра ;, !!!.15:53 25.01.2023
13 Борислав
Коментиран от #14
16:02 25.01.2023
14 Този коментар е премахнат от модератор.