12 Март, 2023 17:06 4 719 29

Красимир Георгиев: Държавата е опънала чадър над търговията с шофьорски книжки

  • красимир георгиев-
  • шофьори-
  • шофьорски книжки

Добре е да има една единна електронна европейска книжка. Това непременно ще увеличи броя на българските водачи, контролните органи, ще повиши дисциплината на водачите от страните-членки на ЕС

Красимир Георгиев: Държавата е опънала чадър над търговията с шофьорски книжки - 1
Снимка: shutterstock

Добре е да има една единна електронна европейска книжка. Това непременно ще увеличи броя на българските водачи, контролните органи, ще повиши дисциплината на водачите от страните-членки на ЕС.

Това заяви в интервю за БГНЕС Красимир Георгиев, председател на Асоциация за квалификация на автомобилистите в България (АКАБ).

Георгиев подчерта, че както той, така и неговите колеги от АКАБ, приветстват тази идея. Той обаче отбеляза, че тази идея не е на ЕС. „Всичко това, за което сега се срещаме с вас, ние го искаме и се борим за него от 10 г. За съжаление, в нашата държава трябва да се каже, че "ЕС го иска", за да го направим. Дори и така сме съгласни, важното е, че това, за което се борихме 10 г., вече можем да кажем, че трябва да се случи“, посочи той.

Според него въвеждането на единна електронна европейска книжка ще наложи въвеждането на нови норми в сферата на транспорта.

„Ние приветстваме това, и не мога да се съглася с твърдението на един колега, който казва, че минавайки през Сърбия, която не е в ЕС, не е ясно какво ще се прави. Когато се минава на територията на държави ЕС, ще се показва пластика. Това не означава, че трябва да отпадне електронният вариант заради държави като Сърбия“, обясни той.

Георгиев каза, че е трудно да се направи сравнение между това как се е изкарвала книжка преди 15-20 години, и сега.

„Времената преди 10-20 г. са били едни, сега са съвсем други – чисто като структура на транспорта, пътна инфраструктура, контрол, организация на движението, трафик, състояние на превозните средства, изобщо отвсякъде погледнато е трудно за сравнение”, каза той. Отбеляза, обаче, че има голяма разлика. И, за съжаление, тя не е в полза на сегашното време.

Председателят на АКАБ посочи, че часовете по теория не трябва да се увеличават, защото вече има достатъчно възможности за осведомяване. „Тези часове като бройка в теоретично отношение са достатъчни за това, което не може да се вземе от интернет. Не бива да се намаляват, но няма нужда да се увеличават. За разлика от часовете по управление, където увеличението просто е задължително“, категоричен е Георгиев. Според него обучението в действителна пътна обстановка е по-качествено от обучението на полигон.

Още има проблем с купуването на книжки. Голям проблем е купуването на шофьорската книжка. Още от години той алармира, че благодарение на тази търговия с човешки живот ще стават „масови убийства, а не ПТП“. А прогнозата е, че след няколко години дори ще става още по-зле.

„Има една държавна администрация, която с цената на всичко не позволява да престане купуването на шофьорски книжки, а дори и толерира и насърчава това явление. Вместо държавата, която е оторизирана от закона, да извършва контрол и да прави всичко така, че да няма нередности, тя е опънала чадър над търговията с шофьорски книжки“, категоричен е той.

И добави, че изпитът по кормуване в България масово се „купува“.

Председателят на АКАБ посочи, че по време на Ковид пандемията инструкторите в автошколи са понесли ситуацията по-леко, защото самите школи са имали резерв и са можели да поемат заплатите на инструкторите. След пандемията броят на курсистите не се е увеличил.

“В момента нормалната цена на шофьорски курс е от 1200 лв. нагоре. Това е цената, на която наистина има условия да се направи един качествен курс, в който да бъдете подготвени, научени и безопасни на пътя. Всичко останало е нелоялна конкуренция с цел инструкторите да имат работа, а не да си я вършат както трябва. Това е разликата в цените“, категоричен Красимир Георгиев.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 18 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Адам Хилтън

    38 1 Отговор
    Инак политиците и родата им мутри и мутреси не могат да вземат изпита за книжка посмъртно.
  • 2 обективен

    25 3 Отговор
    По кражби и корупция сме номер - 1в света. Мексико и Колумбия взети заедно са направо цветя в сравнение с нас.
  • 3 Жалка работа

    32 2 Отговор
    Ганьо няма съвест.Търси келепира.Не му пука .Дори и за това,че тоя с купената книжка утре ще убие детето му.Така е с всичко,защото живеем в анархия,държава няма !
  • 4 Какво толкова

    9 2 Отговор
    Трябва да има малко алъш вериш.
  • 5 РЕАЛИСТ

    22 0 Отговор
    Естествено, че има политически чадър. Иначе мургавият електорат няма да гласува за тях.

    Коментиран от #20

  • 6 Шайка

    26 1 Отговор
    Ами всичкото Сиган..си купиха книжки те не могат да четат и пишат а пък карат коли ...
  • 7 Тоя

    16 1 Отговор
    е изключителен нагляр и в неговатв автошкола както и в другите 2-3 по-големи, заплати не се дават а инструкторите работят на парче и им се плаща на изработен учебен час, демек като има курсисти може да се изкарат 1000-2000 лева на месец а като няма може и 0 да са парите за месеца. като се усредни за година инструкторите им работят за по 1000-1200 лева на месец и осигуровки на минималната! На какво очаквате да ви научат тези хора със заплащане като на общ работник в склад?
  • 8 Читател

    10 1 Отговор
    Всяка държава си има мафия са при България мафията си има държава за съжаление.
  • 9 не е държавата,

    9 0 Отговор
    а организираната престъпностъ! Има разлика! И тая организирана престъпност се корени в кадрите (самообожествили се на практика през прекалено дълъг, времеви период, без никакъв коректив) на бившата ДС. Ай да си говорим за нещата, квито са си
  • 10 Трендо

    18 0 Отговор
    Търговия да става. Сега ли чак разбраха? Миските с телефона в ръка са ежедневие. Никой не обръща внимание. Пишат sms в движение, гримират се, решат се, бъркат си в носа, но какво става около тях не искат и да знаят.

    Коментиран от #14

  • 11 Одит

    7 4 Отговор
    1. Ви остава една последна стъпка преди да подадете документите си в Пътна полиция – да преминете курс по първа долекарска помощ за кандидат-водачи на МПС.
    2. Общо устройство на автомобила
    Тези двете са напълно излишни! Шофьора трябва да е доктор? А даже и автомонтьор? Колата е пълна с електроника!
  • 12 На кого да се обади?

    8 0 Отговор
    Един преател иска да си купи.
  • 13 Факти

    14 0 Отговор
    Са опънали чадър върху новините. Нищо не пишат за протеста в България против въвличането ни във войната. Протеста, днешния, от 2 часа.
  • 14 Кви миски

    19 0 Отговор

    До коментар #10 от "Трендо":

    Бате, те куките са с телефони и карат, влизат срещу знак забранено и т.н.
  • 15 Бай Миндо

    12 1 Отговор
    Да сте видяли водач над 60 г. да пили гумите с BMV, Ауди, или да се движи като на гигантски слалом между колите? Да сте видяли как жените карат мощните джипове, все едно са сами на пътя? Да сте видяли елементарни груби нарушения на правилника? Да сте видяли контрол при говорене с телефон на волана? Това е огромен чадър.
  • 16 Желязко

    16 1 Отговор
    Почти всички шофьори на таксита в София са от Факултета. Та мислите ли, че всички са завършили факултет?
  • 17 Павел пенев

    10 0 Отговор
    Сега пък електронни книжки? В нашата тъпа държава е добре да има електронна тоалетна хартия и да се ползва от такива като Мара мисирката.
  • 18 Боруна Лом

    13 0 Отговор
    ИДЕТЕ В ЛОМ,СТРАШНО Е! СИТЕ РИМЛЯНИ СА ШОФЕРИ
  • 19 ГЕРБ=ДПС=ВМРО=БСП

    7 1 Отговор
    Не трябва да се увеличават часовете по курмуване. Трябва да се разреши на курсистите да КУРмуват с лични автомобили с придружител, който не е платен скъп инструктор.
  • 20 на кой му пука

    2 0 Отговор

    До коментар #5 от "РЕАЛИСТ":

    Да си карат талигите на село.
  • 21 БАРС

    5 0 Отговор
    Колкото до книжките как се вземат до ок.контрола трябва да има но не само при инструкторте но да се вземе предвит и по така от етноса да се проследи как са взели диплом за 8 клас та като ги глкдам в какви коли сядат много са им съмнителни дипломите за образование както естественно и книжките им та с една дума да погнат и учитили и директори които им дават образование защото там стои техният подпис и печат.Те в сца трудно вземаха книжки а сега им ги раздават на поразия.Да не би да са почнали поредовно да посещават училището.Не вярвам.Съд трябва да има и за проявили се учители и да им се отнемат правата да са учители.
  • 22 Шопо

    5 0 Отговор
    "ЕС го иска" ?
    А ние искаме ли ЕС ?
    Референдум за ЕС и НАТО.
  • 23 бла бла

    4 0 Отговор
    Същият този Красимир Георгиев плаща на инструкторите си 7 лева на учебен час,което е пълна подигравка.Завлече сумати хора с пари и източи не по-малко от Агенцията по труда по тяхнияните програми за придобиване на квалификация!
  • 24 ХАРОН

    1 0 Отговор
    Индо- европеец да сте видяли в учебна кола? А тия с отнетите тапии за алкохол и дрога как шофират законно?
  • 25 РадеВ

    1 0 Отговор
    Виждали ли сте ром или ци-га-нин в учебна кола? Аз лично не съм, но много неграмотни наши по-тъмни съграждани смело и неразумно си джиткат с всякакви баракуди по пътищата, ане само те, а и тези, които им продават книжките трябва на мегдано да им се смъква кожицата. Тези са истинските закононарушители и то за какво? За някакви си жалки парици, а какви беди нанасят тези вредители? Дали спят спокойно тези хор-ица?
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Йоско

    1 1 Отговор
    По смъртност на пътищата сме 1 в Европа.
    Сега ще се продават яко книжки на още идиоти и ще бъдем 1 и в света.
    Шофират наркомани с над 200 градско.
    В европейска държава такива джигити,отиват в затвора. А тук им отнемат книжките УЖ за 3 месеца.
    И това било държава.
  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Проверка

    1 0 Отговор
    Няма достатъчно строги закони и воля това да се промени. Силно се надявам тези неграмотните, които са получили книжки и тези, които се друсат да почнат да се блъскат в коли с политици вътре.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове