От „Български пощи“ предупреждават, че отново се разпращат фалшиви електронни и SMS съобщения от името и/или с логото на дружеството, съобщи БНР. От началото на месец юли преобладават SMS съобщенията. В тях клиентът се уведомява, че има пратка, като понякога се посочва и произволен номер. Изисква се да се заплати определена сума за нейното получаване, освобождаване от митница, коригиране на адрес, пренасочване на пратка поради отсъстващ получател и др.
Във всички фалшиви имейли се настоява получателят да предостави данни от банкова карта или копие на документ за самоличност, снимка и др.
Съобщенията се изпращат на английски или български език.
В някои от случаите, като подател на SMS –те и имейлите, се копира името на „Български пощи“ и електронния им адрес. „Български пощи“ отново обръщат внимание, че не изпращат тези съобщения, не изискват по имейл заплащане на такси за доставка или освобождаване от митница на пратки и по никакви поводи не изискват лични данни от дебитна или кредитна карта за доставката.
Дължимите суми и държавни вземания към дружеството се заплащат в пощенската станция при доставката на пратката. Документ за самоличност се предоставя на място в пощенските станции при извършване на услугите.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Демократ
13:37 17.07.2023
2 нашата палиция на пази
13:39 17.07.2023
3 Механик
Сега са се намърдали едни абсолютни бездарници наречни "експрес уан бг". Офисите им нямат намиране,. Когато намериш някой техен офис, се оказва, че пратката е в другия им офис. От там те връщат обратно в първия. На края пратката ти е намерена с триста зора. На въпроса "Защо трябва да идвам до тук, като пратката ми е платена до адрес?", отговарят "ми щото нямаме шофьори".
Поне в града в който живея, положението е точно такова. Не знам по другите градове как е .
15:45 17.07.2023