На развитието на железопътния транспорт трябва да се гледа като на бизнес модел. Това каза пред БНР министърът на транспорта Георги Гвоздейков и обясни, че в този транспорт не е инвестирано досега, както е в държавите в Европа:
"Железопътният транспорт у нас не е модернизиран".
С обявяването на обществените поръчки за нов подвижен състав е стартиран процесът по модернизация на БДЖ, посочи той.
"Модернизацията е свързана не само със закупуването на нови влакове, а и с нова визия и нова стратегия, която ние сме започнали да работим. Няма да стане бързо, но се надяваме, че до 2026 г., когато по Плана за възстановяване и устойчивост трябва да бъдат доставени новите влакове, България да има ясна стратегия и ясен бизнес план. Досега секторът разчита изцяло на субсидията от държавата и след това спира всякаква мисъл за развитие на този продукт, т.е. предоставянето на услуга, от която държавата може да спечели".
Железопътния транспорт има голямо бъдеще, тъй като е един от най-екологични транспорти в света и трябва да се инвестира в него, изтъкна още министърът на транспорта.
"Ние ще получим около 1 милиард безвъзмездно от Европа (по ПВУ - б.р.) и ако не можем да направим от това 15 или 20% печалба, значи че не можем да управляваме този ресурс. Не виждам проблем в бъдеще железопътният транспорт да генерира приход, да се самоиздържа и дори да е на печалба".
Гвоздейков съобщи, че около 1,4 млн. евро ще бъде сумата, която трябва да плати страната ни за трети мост на река Дунав, за който на 20 септември правителствата на България и на Румъния подадоха формуляра за предпроектно проучване и кандидатстване за финансиране от Европейската комисия.
"Инициативата е от двете страни. Започваме да работим активно. Ние кандидатстваме за 50% финансиране от ЕК".
Според него проектът ще бъде реализиран, защото геополитическата обстановка в региона е катализатор за това.
В предаването "Неделя 150" министър Гвоздейков определи като нестойностни твърдения на опозиционни депутати, че решенията в правителството се вземат от Асен Василев, министър на финансите и съпредседател на "Продължаваме промяната", а не от премиера Николай Денков:
"Решенията се вземат от правителството, както е записано в Конституцията. Работим в синхрон и с Народното събрание", подчерта той.
Почти нулева видимост и загубата на ориентация от пилота са причините за катастрофата с хеликоптера, който падна край Гърмен, каза министърът на транспорта и уточни, че това са първите данни от направения анализ.
В коментар за прекратената концесия на нефтеното пристанище "Росенец", министър Гвоздейков допусна да бъдат предявени претенции от бившия концесионер "Лукойл":
"Ние сме изпълнили закона. Към момента пристанището функционира нормално, разтоварват се танкери с петрол. Но конкретно за претенциите от страна на "Лукойл" аз не мога да отговоря. Това може би ще се решава на ниво ЕК или Европейски съд, нямам представа".
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ама
12:54 24.09.2023
2 Перо
Коментиран от #5
13:00 24.09.2023
3 Не пипайте БДЖ!
13:04 24.09.2023
4 а стига бе
13:07 24.09.2023
5 всъщност
До коментар #2 от "Перо":
Прехода в България тепърва ще започне. Само да свърши войната в Украйна. Изгонването от София на тримата "попове" е едно добро начало.13:11 24.09.2023
6 Краси
Същата работа като в напоителни системи дето измъкнаха и продадоха не само тръбите но и арматурата по напоителните канали.
13:19 24.09.2023
7 бандит методиев борисов
Коментиран от #8
13:24 24.09.2023
8 брей
До коментар #7 от "бандит методиев борисов":
Цяла Европа се вози в тези "трошливи" сименси. А ги купи още царя.13:28 24.09.2023
9 лкйхг
Коментиран от #11
13:29 24.09.2023
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Ами как да има влакове
До коментар #9 от "лкйхг":
като крадливите комунисти вече 45+34=79 години не спират да крадат. Комубистите са за обшеството каквото е раковото образувание за тялото. Докато този тумор, чиито източник е Кремъл, не бъде изрязан от Българската държава, не само БДЖ, но и много други неща в държавата ще са пълна пародия. За последните 30г, ако в БДЖ са наляти 10млрд лв. Комунистите са окрали 8, как да имаме модерен ЖП транспорт. Затвор, каторга, конфискация, лустрация. Това е формулата за имореняване на Кремълския тумор с български гени от милата ни държава.14:00 24.09.2023
12 Село, село
14:16 24.09.2023
13 МХтоМХто
14:45 24.09.2023
14 Анонимен
15:44 24.09.2023
15 БгТопИдиот🇧🇬
Важното е да купуваме страйкъри от говедоленд(правилният продавач).
16:13 24.09.2023
16 Дернев
22:17 24.09.2023