Корупцията и проблемите, свързани с организацията на работа в различните институции отговорни за безопасността на движение по пътищата, трябва да бъдат решени от правителството. Това каза пред Радио София Богдан Милчев от Института за пътна безопасност.
„Правителството отказва да се занимава с тях. Те прехвърлят проблема и казват – камери, повдигнати пешеходни пътеки, законодателство, по-високи глоби, но нито един от тези два проблема не могат да бъдат решени с тези мерки, които те ни предлагат. На бюрото на министър Денков стои от първия ден, в който стана министър-председател, пътната карта на Института за пътна безопасност, с която ние сме готови да поемем отговорността да намалим жертвите на годишна база с между 50 и 100 човека. Ако ние сложим ред на пътя, ще сложим ред в цялото общество“, каза Богдан Милчев.
Според него, хората са такива на пътя, каквито са и в живота.
По отношение на т.нар. “умни“ светофари в София, Богдан Милчев обясни, че са въведени през 2010 г.
„Оказва се, че при тази интелигентна транспортна система софтуерът не се поддържа, не може да се мине без човешкия фактор и тя не функционира ефективно“, добави бившият шеф на КАТ-София.
По думите му, пешеходците в София са изключително уязвими. 50% от всички жертви на пътя са пешеходци, уточни Милчев.
„Няма град в Европа, в който в такъв процент да загиват пешеходци, което означава, че ние имаме проблем с инфраструктурата, имаме проблем с поведението на самите пешеходци, имаме проблем върху поведението и контрола на самите водачи. За всичко това трябва накуп да се въздейства, да има програма, да се анализира“, обясни Богдан Милчев.
Според него липсата на визия на тези, които управляват транспортната система, рефлектира върху това България да продължава да дава неприемливо много жертви.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Безсмъртни
Коментиран от #7, #9
10:21 23.10.2023
2 Голям зор
10:23 23.10.2023
3 бай Иван
Богдане ама ти си открил Америка бе,че пешеходеца е по уязвим от автомобила? Еми предложи бронебойни костюми и всеки да ги облича преди да мине през кръстовище и да ги сваля след като премине.
Сега сериозно. Както казваше един мой близък "Гробищата са пълни с хора дето са имали предимство на пътя.Ако могат да си го ползват сега" .Грубо, но точно и ясно казано. Пешеходци си говорят по мобилните и както си ходи скача на пешеходната пътека без да погледне въобще . Минава без да погледне дали идва ,дали не идва кола , може ли , не може ли да спре. Колоездачи карат успоредно на платното стигат до пешеходна пътека и завива по нея и изкача пред колата с която до този момент се е движил успоредно. На скорост от тротоара пресича по пешеходната пътека без да слезе от колелото или поне да намали скоростта . Това е и част от причините за гибелта на пешеходците. Ако сами не се пазят, то няма кой да ги пази, а и понякога е невъзможно да предвидиш появяването им на платното.
10:24 23.10.2023
4 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
10:24 23.10.2023
5 Даниел
Преди 20 години,когато София беше под 500 Хил. Души население на всяко голямо кръстовище всяка сутрин имаше регулировчици??
Каква е причината в момента кат никъде да не регулира движението дори и в час пик???
Коментиран от #8, #16
10:25 23.10.2023
6 гост
10:39 23.10.2023
7 Пеше-фьор
До коментар #1 от "Безсмъртни":
Пешеходците в София и не само, са си заврели слушалките в ушите, глед си в телефоните и въобще не знаят къде се намират, ходят като коне с капаци, не се оглеждат и после някой друг е виновен. Тя тая работа така не става, не може да си над нещата, да не се пазиш сам, пък всички да са ти длъжни за нещо. Я спри, огледай се, ослушай се и ако е безопасно, тогава премини.10:52 23.10.2023
8 Логика
До коментар #5 от "Даниел":
Защото се засегнаха, като снимаха Тръпков как взема от шофьор. И решиха, че като няма КАТ-аджии по улиците, няма да има кой да взема, защото иначе не могат да спрат вземането. Ето за това ги прибраха за да ни покажат, че по-добре е с вземащи, отколкото без никакви.10:58 23.10.2023
9 Аз лично за
До коментар #1 от "Безсмъртни":
Последния месец щях да сгазя двама такива. Превърнал съм се в разузнавателна агенция. Приближавам кръстовище, зелено свето за мен, правя завой и оглеждам тротоарите прилежащи на треакторията ми. Като видя някой заухан пешехпдец да марширува към кръстовището намалям на 20 км, стигам и спирам. Обикновено пресичат без дори да погледнат идва ли автомобил. Сякаш зеления сигнал и пешеходната пътека вървят в комплект с Господ бог, който ги пази. Много проблем създаде тая кампания да с обяснява на пешеходците, че имат предимство на пешеходна пътека. Те го разбраха като слободия, там Господ ги пази!11:02 23.10.2023
10 терорът на по-силния е в ход
който е с кола да има право да се движи. Не е зле да се асфалтират и коридорите в жилищата и до тоалетна да
се ходи с колата. Ако някой ти се пречка - газиш и си пръв
11:09 23.10.2023
11 Нах
11:14 23.10.2023
12 Анджо
Може ли да ги слагат пред спирка, там кадето не се вижда как летът колите. Родителите и те имат вина , виждал съм колко нескопосано уча децата си. Тоя идиот трябва да лобира да влезне като учебен предмет в училище , а не да му слушам всеки път едни и същи глупости
12:17 23.10.2023
13 Турист
Ми за 10ина дена нямаше блъснати, нямаше рязки спирачки пред някой бавно пресичащ, нямаше жестове, псувни и Ти знаеш ли аз кой съм...
Просто такива са си правилата там...
Пресичаш само по най-бързия начин и ако колата е на достаъчно разстояние!
12:21 23.10.2023
14 Шофер
12:54 23.10.2023
15 Милен
13:12 23.10.2023
16 Майор Майор
До коментар #5 от "Даниел":
Само регулировчици ни липсват..,Тогава само полицаите от КАТ ще станат две хиляди за София.Нали искате по -малко и по-ефективна полиция.13:13 23.10.2023