Last news in Fakti

21 Февруари, 2024 04:24 1 113 6

Пуснаха движението по най-дългия пътен тунел в страната - "Железница" ОБЗОР

  • железница-
  • тунел-
  • магистрала струма

Съоръжението е с дължина около 2 км, а заедно с отсечките, преди и след него, в експлоатация се въвеждат 5 км автомагистрален път

Пуснаха движението по най-дългия пътен тунел в страната - "Железница" ОБЗОР - 1
Снимка: МРРБ

С официална церемония беше пуснато движението по най-дългия пътен тунел в страната – тунел „Железница“, част от автомагистрала „Струма“. Съоръжението е с дължина около 2 км, а заедно с отсечките, преди и след него, в експлоатация се въвеждат 5 км автомагистрален път.

На церемонията присъстваха председателят на Народното събрание Росен Желязков, министър-председателят акад. Николай Денков, министрите на регионалното развитие и благоустройството Андрей Цеков и на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков, Марина Кирова – съветник "Икономическо управление Европейски семестър" към Представителството на Европейската комисия в София, областният управител на област Благоевград Мария Димова, народни представители, кметове на общини от областта, представители на Агенция „Пътна инфраструктура“, изпълнителят, строителният надзор и други.

По време на церемонията бяха посочени инвестираните до момента европейски средства в страната, развитието на транспортната свързаност, засегната бе и темата за цялостното изграждане на автомагистрала „Струма“ в участъка между Симитли и Кресна.

Участъкът от АМ "Струма" между Крупник и Кресна е най-труден и най-дискусионен, каза при пускането в експлоатация на тунел "Железница" председателят на парламента Росен Желязков. Той посочи, че поводът е хубав, но поражда много въпроси. Не трябва да компрометираме цялостната европейска концепция за свързаност между запада и изтока, югоизтока, севера и юга със спорове и разправии, с безвремие“, каза още Желязков.

В приветствието си премиерът акад. Николай Денков каза, че сложното технологично съоръжение е крачка към дългоочакваната връзка между Централна Европа през България - Видин - Кулата - Гърция.

Проведохме разговори с Европейската комисия, предложили сме решение, което е логично, разбираемо, щадящо природата, възможно най-прагматично и очакваме решение в най-кратки срокове, каза премиерът акад. Денков във връзка с оставащите над 20 км от магистрала "Струма", които предстои да бъдат изградени между Симитли и Кресна.

В управленската програма ясно сме записали една цел, която следваме във всички разговори с Европейската комисия, каза пред журналисти министърът на регионалното развитие и благоустройството Андрей Цеков след откриването за движение на тунел "Железница" на автомагистрала "Струма". Той посочи, че целта е максимално бързо изграждане на оставащия участък от автомагистралата, като ще бъде търсен вариант той да е изцяло извън Кресненското дефиле, при максимално съобразяване със защитата на биоразнообразието и без загуба на европейски средства.

Министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков каза, че Програма "Транспорт" вече дава ясен резултат, което осигурява свързаност в посока север - юг. Гръбнакът на икономиката е транспортната свързаност на една държава и колкото повече инвестираме в тази свързаност, толкова повече е работеща икономиката, туризмът и всеки един отрасъл, посочи Гвоздейков. България разполага с модерни инфраструктурни съоръжения и става все по-добра европейска страна за живеене, каза още министърът на транспорта и съобщенията.

Днес говорим не просто за светлина в тунела, а за най-дългия пътен тунел, построен досега на територията на страната", каза съветникът в Представителството на Европейската комисия в България Марина Кирова. Тя посочи, че досега построената част от АМ "Струма" с над 580 млн. евро по програмата за сближаване подсилва и стратегическото географско значение на България, като "оста България - Гърция може да е важна част и от "коридорите на солидарността", наложени извънредно заради агресията на Русия спрямо Украйна"

Тунел „Железница“ е с две отделни тръби за движение. Съоръжението е с всички системи за безопасност, енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика, аварийни SOS кабини и др. АМ "Струма" е първият инфраструктурен обект, на който е изградена хеликоптерна площадка. Тунелът е изграден по нов австрийски метод. При строителството му са вградени и четири икони на Св. "Иван Рилски", каквито са традициите в тунелното строителство.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 5 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 КАКВО

    13 0 Отговор
    Ремонтаааааа кога ще бъде?
  • 2 Доживяхме!

    14 0 Отговор
    А защо не се отбелязва стогодишнината от началото на строежа?
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Макето

    4 0 Отговор
    Фрежус и Мон Блан от кога са построени и изкарват маса пари….
  • 5 Иванчо+Марийка

    9 0 Отговор
    Шипка кога ? Вярно ли е че запада не дава да се стеои шипка и още мостове над Дунав ?

    Коментиран от #6

  • 6 Моарейн

    6 0 Отговор

    До коментар #5 от "Иванчо+Марийка":

    Нищо чудно и да е така. Отделен въпрос е дали наистина е нужен тоя тунел след като Габрово е град със затихващи функции и от близо 100 000 жители през "гадния" соц сега е паднал на около 40 000 (даже и "бразилците", които засели Мажоретката май са взели да бягат от него), а в Казанлък не е по-розово положението. А и колко ли трафик има по тоя маршрут? Идващите от Румъния през Дунав мост хващат пътя до Велико Търново и оттам през Хаинбоаз минават в южна България.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове