Редица подобрения на градския транспорт започват да работят от днес в столицата. Освен новата трамвайна линия 15, модерни нископодови трамваи ще обслужват и линия 6, с което на пътниците в големите северни квартали се осигурява повече комфорт. Трамвай 8 до Люлин пък ще има повече курсове, с което интервалите за изчакване се намаляват.
Най-голямото подобрение е новата трамвайна линия 15 между Бъкстон и Хладилника, която ще подсили две от най-натоварените трамвайни линии в града - 5 и 10. “С трамвайна линия 15 обединяваме най-натоварени трамвайни коридори в града и възстановяваме липсващата директна връзка между бул. „Цар Борис III” и ул. „Граф Игнатиев” и Лозенец, която винаги е била търсена, но беше прекъсната.” - заяви Борис Бонев, председател на групата на ПП-ДБ и Спаси София в общинския съвет.
„Трамвайният коридор на бул. „Цар Борис III” е доказано най-бързата и все по-използвана връзка с центъра. С новата линия 15 ще намалим интервалите, подобряваме комфорта на пътниците и осигуряваме нови директни връзки за гражданите.” - обясни зам.-кметът инж. Илиян Павлов. Разписанието на новата линия ще бъде синхронизирано с линии 4 и 5 и така се осигуряват равномерни интервали на движение под 3 минути по бул. „Цар Борис III” и ул. „Граф Игнатиев”.
Добри новини има и за жителите на Надежда, Връбница и Обеля - от днес мотрисите по трамвай 6 ще бъдат модерни, климатизирани и достъпни за трудноподвижните „С това искаме да подобрим удобството и да привлечем още пътници в градския транспорт. Пускането на модерни трамваи беше невъзможно без десетките корекции на инфраструктурата, които направихме. Тази промяна беше дългоочаквана от живущите в тези райони, които досега нямаха модерни трамваи.” - казва зам.-кметът по транспорт, инж. Павлов.
От днес линия 8 към Люлин се подсилва и интервалите през целия ден няма да надвишават 10 минути, като се осигуряват и допълнителни курсове до по-късно. Трамваите по линии 3 и 27 пък работят с удължен маршрут до гара София-Север, с което се възстановява удобната връзка между влаковете и трамвайния транспорт в тази част на града.
По думите на зам.-кмета по транспорт, това е едно от най-голямите подобрения на наземния транспорт през последните години. „Изработихме пакет мерки, с които съществено подобряваме градския транспорт. Фокусът неслучайно е към големите и северните квартали, които години наред бяха пренебрегвани. Продължаваме да работим, за да направим градския транспорт истинска алтернатива и да привлечем повече пътници, защото нашата дългосрочна цел е трафикът в града да намалее и въздухът да бъде по-чист. Това няма как да се случи от самосебе си, необходими са конкретни проекти, многобройни промени и сериозни инвестиции. Добрата новина е, че продължаваме да работим по редица други подобрения за транспорта на София и съм убеден, че гражданите ще оценят нашите усилия.“ - завърши инж. Павлов.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ники
13:52 07.05.2024
2 Гаглей
13:53 07.05.2024
3 Гаглей
13:55 07.05.2024
4 Коректор
Коментиран от #7
13:56 07.05.2024
5 Трудно е
13:58 07.05.2024
6 Знаещ
13:58 07.05.2024
7 Гаглей
До коментар #4 от "Коректор":
Ама имат английска версия, представям си там кво е13:59 07.05.2024
8 Димитров
Коментиран от #10
13:59 07.05.2024
9 И колко трамваЙ.?
14:00 07.05.2024
10 Епа
До коментар #8 от "Димитров":
Мимето е редактор.14:03 07.05.2024
11 Само линията на трамвай 11
Коментиран от #16
14:07 07.05.2024
12 Михал
14:12 07.05.2024
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 приопо
14:38 07.05.2024
15 Глупости
Днес разбрах каква е промяната: още по-голяма блъсканица, понеже 10-ката е разредена, взели са мотриси от нея и са дадени на 15-ката. По този маршрут не могат да се движат нови мотриси, понеже не могат да се изкачат от пл. Журналист до Семинарията, Така че, мотрисите , които ходят до Лозенец са същия брой, само че половината от тях вече не идват от бул, Стамболийски. Т.е за такива като мен резултатът е по-малко трамваи, повече чакане по спирките и по-голяма блъсканица.
Благодаря на умните и красивите за техния избор за кмет!
Коментиран от #17
15:13 07.05.2024
16 Да,
До коментар #11 от "Само линията на трамвай 11":
11 и 10 са с най-дългите и стари трасета, но с най-мизерните и и мръсни мотриси.17:08 07.05.2024
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Е що така
Коментиран от #20
17:18 07.06.2024
20 Значи
До коментар #19 от "Е що така":
Един може да каже, че има стари и мръсни мотриси, а друг не може ...17:20 07.06.2024