3 Септември, 2024 10:39 9 392 36

ЕЦТП: Казусът с пътната връзка от Софийски околовръстен път (СОП) към бул. „България“

  • ецтп-
  • ремонт-
  • мост-
  • бул.българия

Съоръжението е строено по морално остарели нормативи и към днешна дата е неадекватно, както от гледна точка на вертикални натоварвания /моторните превозни средства, собственото тегло на конструкцията, тротоари, парапети и т.н./, така и по отношение на модерните постижения в областта на сеизмичното осигуряване

ЕЦТП: Казусът с пътната връзка от Софийски околовръстен път (СОП) към бул. „България“ - 1

Защо кметът Терзиев иска хората да плащат винетки, за да използват СОП и ССТ и умишлено ли спира проекта за изграждане на пътната връзка от кв. Павлово до пътен възел „Банкя“? Питат от Европейският център за транспортни политики (ЕЦТП).

Съоръжението е строено по морално остарели нормативи и към днешна дата е неадекватно, както от гледна точка на вертикални натоварвания /моторните превозни средства, собственото тегло на конструкцията, тротоари, парапети и т.н./, така и по отношение на модерните постижения в областта на сеизмичното осигуряване.

Освен предходното е видно от състоянието на повредения стълб, че елементи от моста са с изчерпана носимоспособност, което представлява и най-голямата опасност. Това поставя съоръжението в така нареченото аварийно състояние. Никой не може да гарантира, че мостът няма да падне от собственото си тегло, а напротив, абсолютно е сигурно, че ще последва тежка авария с потенциал за множество жертви при сеизмично събитие /земетресение/.

На първо време трябва да се гарантира безопасността на гражданите, преминаващи под пътното съоръжение, като един от вариантите е изграждане на временно скеле, което да „подпре“ съоръжението, като се вземат предвид всички релевантни фактори, включително земна основа, начин на фундиране, провисване и натоварване на конструкцията и т.н.

ЕЦТП: Казусът с пътната връзка от Софийски околовръстен път (СОП) към бул. „България“

Под натиска на обществения интерес Столична община предприе мерки за спиране на движението върху и под съоръжението. Въпреки това след заплахи за протести преди няколко дни от страна на гражданите, бе започнато изграждането на скеле, чиято функция остава неясна. Трудно е да се каже и за чия сметка се изгражда скелето, както и кой го изгражда. А също означава ли това, че ремонтът е започнат и за чия сметка? Проведена ли е процедура и кой я е спечелил, на каква цена? Забележително е, че когато се разбра за предстоящия протест опасното място най-накрая бе заградено с плътни огради, което само по себе си създава въпроси за предишната липса на адекватни мерки за защита.

Има три основни въпроса, които се нуждаят от яснота:

1. Когато Столична община затвори мостовото съоръжение на какво основание предприе това действие, ако приемем, че твърденията на кмета Терзиев са верни и пътната връзка е собственост на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ)?

2. Ако мостът е собственост на АПИ, защо Столична община възлага и заплаща обследването?

3. Ако пътната връзка е собственост на АПИ, то тогава защо през 2018 г. именно Столична община е платила ремонта на моста?

Друг важен въпрос е свързан с желанието на кмета на София да развали договора за съвместна поддръжка на пътища от републиканската пътна мрежа (РПМ) преминаващи пред гр. София. Подобна стъпка ще доведе до потенциалното обременяване на жителите на София и околните населени места с допълнителни такси за винетки. Защо и съгласни ли са жителите на населени места, като Божурище, Иваняне, Мрамор, Локорско, Лозен и други да плащат винетки, за да стигнат до София?

ЕЦТП: Казусът с пътната връзка от Софийски околовръстен път (СОП) към бул. „България“

Още един въпрос излиза на дневен ред. Ако е истина това, че Терзиев иска преразглеждане на договорите за съвместно поддържане на участъци от РПМ, преминаващи през урбанизираната територия на София, то заради това ли умишлено спира изграждането на последния участък от СОП между кв. „Павлово“ и АМ „Струма“? А може би става дума не за удобството на гражданите, а за личен или дори и финансов интерес на определени кръгове?

Сериозна загриженост предизвиква четиримесечното бездействие от страна на Столична община. За същото време, според мнозина експерти, мостът можеше да бъде напълно реконструиран или дори изграден наново. Появяват се опасения, че се цели протакане във времето, за да се създаде условие за срутване на съоръжението с цел да се увеличи многократно стойността на ремонта. Въпросите са много, но ситуацията е безпрецедентна и отразява лошото и некомпетентно управление на инфраструктурни проекти в столицата.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 34 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ТаУмВзе

    32 19 Отговор
    Докато се накумят кво да правят, имитацията на мост ще падне 100 пъти явно! ХАХХААХ Въпросът е що Файдупкова не е у Сливен де.
  • 2 евалата чалгопитеци

    39 13 Отговор
    Как е Промяната? Дебелеете ли?
  • 3 Ники

    11 4 Отговор
    Аз живея там и минавам най малко по 2 пъти всеки ден , жена ми също … предпочитам една голяма табела че е опасно и да ме пускат да минаваме на собствена отговорност от колкото това което се случва в момента ….
  • 4 АГАТа Кристи

    7 2 Отговор
    Само чилиеца го нямаме.... Другото си го имаме !!!
  • 5 Китин от Китен

    45 3 Отговор
    Само за протокола - опорите на това съоръжение са на билзо 60 години, никога не са били ремонтирани и въпреки това са издържали на силното натоварване и земтреснията през целия този период. Повредена е една-единствена пета на ВЕ-образните опори за цялото това време. Останалите са в отлично състояние, тази е дефектирала, защото някой заплес не е вибрирал внимателно бетона по време на изливането му.
    Толкова от мен.
  • 6 устафка и затвор

    22 11 Отговор
    Тоя Бойко само асфалт му дай! Не се накраде, ей! Устафка и затвор. Дайте път на младите, умните и красивите!
  • 7 Демократ

    28 4 Отговор
    Пътната инфраструктура е огледалото на състоянието на държавата- остаряла, неадекватна, изградена непрофесионално, предпоставка за ПТП, по които също сме на първо място в Европа. България има най-лошите пътища на Балканите и в Европа , но си има несменяема управляваща ченгеджийница.От древността се знае, че инфраструктурата е най-важна за развитието на държавата. Затова римските пътища строени преди 2,000 г. още стоят.

    Коментиран от #8, #19

  • 8 Нинова

    8 6 Отговор

    До коментар #7 от "Демократ":

    Ние другарю асвалт не ядеме!

    Коментиран от #13

  • 9 Копейкин

    17 0 Отговор
    А не може ли като в Германия. Там няма винетки за автомобилите до 3,5тона

    Коментиран от #12

  • 10 Бамбука

    31 10 Отговор
    Защо досега не питахте Борисов, Нанков, Фандъкова къде спаха толкова години и къде потрошиха милионите, а вчера се събудихте ?
  • 11 Оракула от Делфи

    19 2 Отговор
    Прочетох внимателно тази статия, става въпрос защо" едни пари" са дадени на" други хора"!
    А не на тези.... които обиковенно са абонирани за тях????
    Моста е в перфекъно състояние според специалисти!
    Я отидете в провинцията и вижте мостовете от "Времето на Хитлер", че всички са подмяна!
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Демократ

    6 4 Отговор

    До коментар #8 от "Нинова":

    Другар е обръщението между вас, чугунените глави,лишени от собствена мисъл.

    Коментиран от #15

  • 14 Трафик

    34 1 Отговор
    “Съоръжението е строено по морално остарели нормативи и към днешна дата е неадекватно,“
    До колкото е известно все още не са променили формулите да статика, динамика и вертикално натоварване.
    Или е по-важно да го съборим и някой да усвои пари, но ще издържи две години и после ще правим ремонт на ремонта.
  • 15 Стандарт 2013

    4 3 Отговор

    До коментар #13 от "Демократ":

    София. Сред основните проблеми, които споделят хората в малките населени места са здравеопазването и ниските пенсии. Това заяви пред журналисти водачът на листата в София област Корнелия Нинова, която се срещна заедно с кандидатът за депутат Кирил Добрев с жителите на с. Алдемировци общ. Сливница.

    „Никога повече не трябва да се позволява парите за здравеопазване да отиват за асфалт. ГЕРБ закриха много болници, с което лишиха голяма част от населението от достъп до здравеопазване", категорична бе Корнелия Нинова и допълни, че БСП предвижда изграждане на мрежа от центрове за спешна медицинска помощ, които да разполагат с модерни линейки, като по този начин да се обслужват и най-малките и отдалечени населени места.

    Коментиран от #17

  • 16 боянска бкп резиденция

    14 1 Отговор
    Появяват се опасения, че се цели протакане във времето, за да се създаде условие за срутване на съоръжението с цел да се увеличи многократно стойността на ремонта.
    Опасенията са скромно направени прозрения. Променливите дори смятаха , че моста е правен заедно с южната дъга, за да хейтят ремонт на ремонта, но се оказа, че е строен преди демокрацията.
  • 17 Сравнение

    11 2 Отговор

    До коментар #15 от "Стандарт 2013":

    "Асфалт не се яде", но където го има , има работа и живеят по-добре. И по-лесно имат достъп до ОПлекари и здравни заведения.

    Коментиран от #30

  • 18 2011

    2 1 Отговор
    Множество въпроси към управляващите зададоха днес протестиращите в Добрич.

    Това стана с нарочно Обръщение по време на поредното автомобилното шествие срещу високите цени на горивата. В протеста отново се включиха над 1000 добричлии. Този път в колоната имаше и таксиметрови шофьори.

    “Молим министрите, които всеки ден се съвещават и излизат пред медиите с няколко различни мнения, да не губят собственото си и нашето време. Ние ви избрахме и гласувахме доверие, оправдайте го” – заявяват добричлии.

    Те благодарят на премиера за новите магистрали, но са категорични: “Г-н Борисов, благодарим Ви за магистралите, но в момента има по-належащи проблеми. Хората не ядят асфалт. Скоро няма да има кой да се движи по магистралите. Решете днешния проблем, за да има какво да се решава утре.
  • 19 ...

    7 3 Отговор

    До коментар #7 от "Демократ":

    Тук няма нито пътища нито магистрали и няма и да има защото 2030 година тази територия ще принадлежи на турция .Затова и затваряме АЕЦ -а и ТЕЦ-овете защото на територията не и се позволява да има никакъв суверенитет.

    Коментиран от #33

  • 20 Майора

    14 0 Отговор
    Защо задавате въпроси на хора , които мислят че Столична община им е като личната фирма и не правят нищо друго , осен да си вдигнат заплатите три пъри!
  • 21 шиши

    7 6 Отговор
    Сикаджииската мутра го строи и сега ремонт на ремонта както на всеки обект но чекмеджето е пълно и за Арнаудова и за Горанов има к ра д ени пари

    Коментиран от #23

  • 22 Казуар

    7 2 Отговор
    Грешката на проектанта е, че петите на стълбовете са на терена, влагата и снегът разрушават тънкото покритие на армиовката и се получава опасност за конструкцията.
  • 23 мада

    5 0 Отговор

    До коментар #21 от "шиши":

    И кога точно го построи?
  • 24 Е Ц Т П.????? Какво е това Животно????

    7 1 Отговор
    Едно ОПГ от Самозванци! Въртят си тяхните Игри!
  • 25 Реално

    11 1 Отговор
    Диана Русинова е получавала милиони от ГЕРБ мафията и сега оглавява ОПГ-то с заблуждаващо наименование Европейският център за транспортни политики (ЕЦТП), което си е едно частно НПО - Нито е европейки, нито е център, още по малко имат някаква експертиза. Това е рупор на спонсорите от строителната мафия, гравитиращи около ГЕРБ
  • 26 Менеме

    5 0 Отговор
    То не може само куфари! :)))
    Ей тва са го стрили точно неговите деди!
  • 27 SDEЧЕВ

    1 5 Отговор
    Който преминава по РПМ плаща 88 за винетка годишно т.е. .25 стотинки на ден. НЯМА СМИСЪЛ СТОЛИЦАТА ДА УЛЕСНЯВА ДОСТЪПА НА ТАРАЛЯСНИЦИ И ДА ПЛАА ЗА ТОВА. ПРАВ Е КМЕТА ВИНЕТКИ ЗА ВСЕКИ ВРЕДИТЕЛ
  • 28 Сократ

    8 1 Отговор
    Е нали бутна паметника? И всичко вече е мед и масло? Улици и пътища са в окаяно състояние. Ама кмета нехае. И да си спомним, че все пак вече 35 години е демокрация. Затова да не ми излизат с лафа, че някое съоръжение било на 40-50-60 години. 35 години само се краде.

    Коментиран от #32

  • 29 Измамници

    5 0 Отговор
    В БГто така се решават проблемите. Като има проблем с нещо спират го да се съберат парички за прескъп проект и после го дават на техен човек. Гражданите никой не ги счита за нещо важно. Да се оправят сами. Да обикалят и да висят в задръстванията. Терзиев не минава от там и не му пука.
  • 30 Казуар

    3 0 Отговор

    До коментар #17 от "Сравнение":

    Още преди много години главните пътища в Турция са построени, но населението не е по добре икономически от нас.
  • 31 123456

    5 0 Отговор
    ккаво го умувате на 100 комисии - почистете добре фугата , направете един пръстен и бетонирайте , дорде не е завалял сняга , че корозията си върви и без сняг .... или при една аварийна ситуация повече сухо ще се смъкне у лево ...
  • 32 Демократ

    0 4 Отговор

    До коментар #28 от "Сократ":

    Понеже мечтаете за съветската окупация и дърпат страната назад затова сме най-бедни и най-зле. Румънците се оправиха, защото лишиха от участие във властта всички ретроградни сили. Няма как да се върви напред с хора, която мечтаят да сме назад.
  • 33 Демократ

    2 3 Отговор

    До коментар #19 от "...":

    35 години България се управлява от ДС И БКП НОМЕНКЛАТУРАТА. Тя държи парите,властта и контрола!
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 А така

    0 0 Отговор
    Сега се замислите Аспаруховия мост в какво състояние е и тези по ам хемус??
  • 36 Инженер

    0 0 Отговор
    Околовръстен път го строи правителството на РБ. Бате Бойко беше кмет и премиер и строи какво му е "удобно"! Защо махна винетките на жителите от Чепинци? И глашатай прати да ги информира на мегдана! Та още един въпрос: Стадиона на Марица Пл 10-11млн.,кой ще ги даде? ГЕРБ? Ама стадиона няма да падне ,като моста и да утрепе някой!
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове