Защо кметът Терзиев иска хората да плащат винетки, за да използват СОП и ССТ и умишлено ли спира проекта за изграждане на пътната връзка от кв. Павлово до пътен възел „Банкя“? Питат от Европейският център за транспортни политики (ЕЦТП).
Съоръжението е строено по морално остарели нормативи и към днешна дата е неадекватно, както от гледна точка на вертикални натоварвания /моторните превозни средства, собственото тегло на конструкцията, тротоари, парапети и т.н./, така и по отношение на модерните постижения в областта на сеизмичното осигуряване.
Освен предходното е видно от състоянието на повредения стълб, че елементи от моста са с изчерпана носимоспособност, което представлява и най-голямата опасност. Това поставя съоръжението в така нареченото аварийно състояние. Никой не може да гарантира, че мостът няма да падне от собственото си тегло, а напротив, абсолютно е сигурно, че ще последва тежка авария с потенциал за множество жертви при сеизмично събитие /земетресение/.
На първо време трябва да се гарантира безопасността на гражданите, преминаващи под пътното съоръжение, като един от вариантите е изграждане на временно скеле, което да „подпре“ съоръжението, като се вземат предвид всички релевантни фактори, включително земна основа, начин на фундиране, провисване и натоварване на конструкцията и т.н.
Под натиска на обществения интерес Столична община предприе мерки за спиране на движението върху и под съоръжението. Въпреки това след заплахи за протести преди няколко дни от страна на гражданите, бе започнато изграждането на скеле, чиято функция остава неясна. Трудно е да се каже и за чия сметка се изгражда скелето, както и кой го изгражда. А също означава ли това, че ремонтът е започнат и за чия сметка? Проведена ли е процедура и кой я е спечелил, на каква цена? Забележително е, че когато се разбра за предстоящия протест опасното място най-накрая бе заградено с плътни огради, което само по себе си създава въпроси за предишната липса на адекватни мерки за защита.
Има три основни въпроса, които се нуждаят от яснота:
1. Когато Столична община затвори мостовото съоръжение на какво основание предприе това действие, ако приемем, че твърденията на кмета Терзиев са верни и пътната връзка е собственост на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ)?
2. Ако мостът е собственост на АПИ, защо Столична община възлага и заплаща обследването?
3. Ако пътната връзка е собственост на АПИ, то тогава защо през 2018 г. именно Столична община е платила ремонта на моста?
Друг важен въпрос е свързан с желанието на кмета на София да развали договора за съвместна поддръжка на пътища от републиканската пътна мрежа (РПМ) преминаващи пред гр. София. Подобна стъпка ще доведе до потенциалното обременяване на жителите на София и околните населени места с допълнителни такси за винетки. Защо и съгласни ли са жителите на населени места, като Божурище, Иваняне, Мрамор, Локорско, Лозен и други да плащат винетки, за да стигнат до София?
Още един въпрос излиза на дневен ред. Ако е истина това, че Терзиев иска преразглеждане на договорите за съвместно поддържане на участъци от РПМ, преминаващи през урбанизираната територия на София, то заради това ли умишлено спира изграждането на последния участък от СОП между кв. „Павлово“ и АМ „Струма“? А може би става дума не за удобството на гражданите, а за личен или дори и финансов интерес на определени кръгове?
Сериозна загриженост предизвиква четиримесечното бездействие от страна на Столична община. За същото време, според мнозина експерти, мостът можеше да бъде напълно реконструиран или дори изграден наново. Появяват се опасения, че се цели протакане във времето, за да се създаде условие за срутване на съоръжението с цел да се увеличи многократно стойността на ремонта. Въпросите са много, но ситуацията е безпрецедентна и отразява лошото и некомпетентно управление на инфраструктурни проекти в столицата.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ТаУмВзе
10:42 03.09.2024
2 евалата чалгопитеци
10:45 03.09.2024
3 Ники
10:52 03.09.2024
4 АГАТа Кристи
10:56 03.09.2024
5 Китин от Китен
Толкова от мен.
11:01 03.09.2024
6 устафка и затвор
11:01 03.09.2024
7 Демократ
Коментиран от #8, #19
11:01 03.09.2024
8 Нинова
До коментар #7 от "Демократ":
Ние другарю асвалт не ядеме!Коментиран от #13
11:03 03.09.2024
9 Копейкин
Коментиран от #12
11:04 03.09.2024
10 Бамбука
11:05 03.09.2024
11 Оракула от Делфи
А не на тези.... които обиковенно са абонирани за тях????
Моста е в перфекъно състояние според специалисти!
Я отидете в провинцията и вижте мостовете от "Времето на Хитлер", че всички са подмяна!
11:10 03.09.2024
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Демократ
До коментар #8 от "Нинова":
Другар е обръщението между вас, чугунените глави,лишени от собствена мисъл.Коментиран от #15
11:14 03.09.2024
14 Трафик
До колкото е известно все още не са променили формулите да статика, динамика и вертикално натоварване.
Или е по-важно да го съборим и някой да усвои пари, но ще издържи две години и после ще правим ремонт на ремонта.
11:17 03.09.2024
15 Стандарт 2013
До коментар #13 от "Демократ":
София. Сред основните проблеми, които споделят хората в малките населени места са здравеопазването и ниските пенсии. Това заяви пред журналисти водачът на листата в София област Корнелия Нинова, която се срещна заедно с кандидатът за депутат Кирил Добрев с жителите на с. Алдемировци общ. Сливница.„Никога повече не трябва да се позволява парите за здравеопазване да отиват за асфалт. ГЕРБ закриха много болници, с което лишиха голяма част от населението от достъп до здравеопазване", категорична бе Корнелия Нинова и допълни, че БСП предвижда изграждане на мрежа от центрове за спешна медицинска помощ, които да разполагат с модерни линейки, като по този начин да се обслужват и най-малките и отдалечени населени места.
Коментиран от #17
11:17 03.09.2024
16 боянска бкп резиденция
Опасенията са скромно направени прозрения. Променливите дори смятаха , че моста е правен заедно с южната дъга, за да хейтят ремонт на ремонта, но се оказа, че е строен преди демокрацията.
11:21 03.09.2024
17 Сравнение
До коментар #15 от "Стандарт 2013":
"Асфалт не се яде", но където го има , има работа и живеят по-добре. И по-лесно имат достъп до ОПлекари и здравни заведения.Коментиран от #30
11:28 03.09.2024
18 2011
Това стана с нарочно Обръщение по време на поредното автомобилното шествие срещу високите цени на горивата. В протеста отново се включиха над 1000 добричлии. Този път в колоната имаше и таксиметрови шофьори.
“Молим министрите, които всеки ден се съвещават и излизат пред медиите с няколко различни мнения, да не губят собственото си и нашето време. Ние ви избрахме и гласувахме доверие, оправдайте го” – заявяват добричлии.
Те благодарят на премиера за новите магистрали, но са категорични: “Г-н Борисов, благодарим Ви за магистралите, но в момента има по-належащи проблеми. Хората не ядят асфалт. Скоро няма да има кой да се движи по магистралите. Решете днешния проблем, за да има какво да се решава утре.
11:29 03.09.2024
19 ...
До коментар #7 от "Демократ":
Тук няма нито пътища нито магистрали и няма и да има защото 2030 година тази територия ще принадлежи на турция .Затова и затваряме АЕЦ -а и ТЕЦ-овете защото на територията не и се позволява да има никакъв суверенитет.Коментиран от #33
11:30 03.09.2024
20 Майора
11:30 03.09.2024
21 шиши
Коментиран от #23
11:34 03.09.2024
22 Казуар
11:35 03.09.2024
23 мада
До коментар #21 от "шиши":
И кога точно го построи?11:39 03.09.2024
24 Е Ц Т П.????? Какво е това Животно????
11:45 03.09.2024
25 Реално
12:11 03.09.2024
26 Менеме
Ей тва са го стрили точно неговите деди!
12:12 03.09.2024
27 SDEЧЕВ
12:24 03.09.2024
28 Сократ
Коментиран от #32
12:24 03.09.2024
29 Измамници
12:41 03.09.2024
30 Казуар
До коментар #17 от "Сравнение":
Още преди много години главните пътища в Турция са построени, но населението не е по добре икономически от нас.13:01 03.09.2024
31 123456
13:04 03.09.2024
32 Демократ
До коментар #28 от "Сократ":
Понеже мечтаете за съветската окупация и дърпат страната назад затова сме най-бедни и най-зле. Румънците се оправиха, защото лишиха от участие във властта всички ретроградни сили. Няма как да се върви напред с хора, която мечтаят да сме назад.13:05 03.09.2024
33 Демократ
До коментар #19 от "...":
35 години България се управлява от ДС И БКП НОМЕНКЛАТУРАТА. Тя държи парите,властта и контрола!13:07 03.09.2024
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 А така
20:48 04.09.2024
36 Инженер
17:51 09.09.2024