От неделя, 15 декември, влиза в сила нов график за движение на влаковете, събщават от БДЖ. В повечето региони на страната се запазва досега действащият график за движение, а за подобряване на обслужването са осигурени удобни връзки между влаковете с възможности за пътуване между повече населени места.
При изготвянето на новата транспортна схема, БДЖ всяка година съгласува движението на бързите и пътническите влакове с областните и общинските администрации по места.
С новото разписание ще бъде намалено времето за пътуване със сутрешния бърз влак от София за Бургас и със следобедния бърз влак от Бургас за София, които преминават през Подбалканската железопътна линия.
Запазва се обслужването в областите Добрич и Силистра, както и движението на директните влакове Русе - София - Русе и Русе - Пловдив - Русе. Създава се нова удобна бърза връзка за пътуване между Русе и Бургас в гара Дъбово с едно прекачване и по-кратко времепътуване на сутрешния бърз влак от Русе за Пловдив със сутрешния бърз влак от София за Бургас, както и в обратното направление на следобедния бърз влак от Бургас за София с връзка на гара Тулово с бързия влак от Пловдив за Русе. За пътуващите от Стара Загора се създава нова удобна по-късна възможност за пътуване към Русе посредством нов регионален влак от Стара Загора до гара Тулово, който да осъществява връзка с бързия влак от Пловдив за Русе.
За пътуващите между Южна и Северна България се създава нова удобна сутрешна бърза връзка на сутрешния бърз влак от Пловдив за Варна в гара Стара Загора със сутрешния влак от Димитровград за Горна Оряховица, където има връзка за Русе, Плевен, Шумен и други.
С въвеждането на новото разписание ще бъде възможно еднодневното пътуване до Хасково, Кърджали, Момчилград и редица туристически дестинации край язовир Студен кладенец. Всеки ден от Димитровград за Подкова ще пътува изцяло нов бърз влак, който ще осъществява връзка от София, Пазарджик и Пловдив. В обратна посока влакът Подкова - Кърджали - Хасково - Димитровград ще пристига за връзка с влак за Пловдив и София.
Последният влак от Видин за София, който досега не се предпочита от пътуващите заради късното пристигане в София около 23:00 ч., ще заминава по-рано – в 16:00 ч., и ще пристига в столицата в 21:37 ч. В досегашния му час 17:30 ч. ще се движи пътнически влак до Мездра.
През следващия летен сезон отново е планирано да се движат нощни влакове между София и Бургас през Подбалканската железопътна линия, като по този начин ще бъде създадена още една възможност за пътуване по най-натоварената и търсена лятна дестинация.
С новия график е предвидено движението и на 8 международни бързи влака. Запазва се всекидневното движение на влаковете между България и Турция с нощния влак по маршрут София - Халкали - София, както и директните вагони между Букурещ и Халкали в летния период, влаковете между България и Румъния чрез международната връзка по направлението София - Букурещ със сутрешния влак София - Варна с директни вагони за Русе и следобедния влак Русе - София с връзка в гара Русе за и от Букурещ. През летния период ще се запази движението на директни вагони по направлението София - Горна Оряховица - Букурещ - Горна Оряховица - София и Варна - Горна Оряховица - Букурещ - Горна Оряховица - Варна. Другата възможност за международна връзка между България и Румъния е по направлението София - Крайова, която се осъществява в гара Видин със сутрешния влак София - Видин и обедния Видин - София.
През следващата година ще се запази обемът на превозите, заложен в сключения договор с държавата за извършване на обществени превозни услуги. Превозът на пътници ще се извършва с общо 503 влака, от които: 79 бързи влака (2 от тях ще се движат само през летния сезон), 122 пътнически влака и 302 крайградски пътнически влака, някои от които ще се движат само в определени дни от седмицата или определени периоди от годината.
Подробна информация за новия График за движение на влаковете клиентите на БДЖ могат да получат от служителите на гишетата „Информация” и билетните каси във всички железопътни бюра и гари в страната, на националния информационен телефон 02/931 11 11 или от електронния пътеводител на официалната интернет страница на дружеството: www.bdz.bg.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Изхождане
08:18 14.12.2024
2 Факт
08:22 14.12.2024
3 ИВАН
08:26 14.12.2024
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Oня с коня
08:29 14.12.2024
6 интересно
Коментиран от #9, #10
08:31 14.12.2024
7 Влакчето на ужасите
08:35 14.12.2024
8 Гост
08:37 14.12.2024
9 Тикватура
До коментар #6 от "интересно":
И в Китай има диктатура, но направиха влак на магнитна възглавница от летището до Пекин за олимпиадата.Коментиран от #14
08:38 14.12.2024
10 ТИР
До коментар #6 от "интересно":
Че нали 35 години сме демокрация, руснаците ли ни пречат да си купим нови влакове а не да ползваме тези от 1968 г,,,Коментиран от #13
08:39 14.12.2024
11 Гунчо
Коментиран от #12
08:48 14.12.2024
12 А бре,
До коментар #11 от "Гунчо":
влака за Европа кога е ?08:51 14.12.2024
13 интересно
До коментар #10 от "ТИР":
Никъде по света няма Демокрация създадена от комунистите,а ти си мислиш, че в България комунистите като Луканов,Лилов, Младенов....и цялата ДС агентура са ти построили Демокрацията.08:56 14.12.2024
14 гост
До коментар #9 от "Тикватура":
китайците са на копи пейст..... японски технологии с ниско качествоКоментиран от #15
08:59 14.12.2024
15 Камикадзе
До коментар #14 от "гост":
Явно не си запознат с трансфера на технологии между Япония и Германия през втората световна война. Технологията Маглев също е немска.09:25 14.12.2024